Genant: gebrek aan libido

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Re: Genant: gebrek aan libido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:54

Ik kom ook even binnenvallen Lachen
Die zoentip werkt zeker, bij mij in ieder geval wel!
Verder slik ik ook Mycrogynon 30, al zo'n 7 jaar maar heb gelukkig geen last van die bijwerking Knipoog

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:10

Heb het topic vandaag gevolgd en ben nu thuis, dus ik reageer ook effe.

Ik ben bijna 8 jaar samen met mijn vriend en woon bijna 7 jaar samen en we zijn allebei 25.
In het begin ging alles goed, tot het pijn begon te doen. Vanaf toen werd het steeds minder. Nu doet het eigenlijk geen pijn meer, maar heb ik nog altijd geen zin.

Mijn vriend heeft er denk ik mee leren leven, om het zo maar te noemen. Hij is soms wel heel erg gepikeerd en kunnen we er best nog eens ruzie over maken.

Ik had de pil Marvelon. Hiermee ben ik gestopt. Dat helpt wel een klein beetje, maar nog altijd niet genoeg.
Bijkomend probleem is ook dat ik zelf nooit initiatief neem, ws omdat ik niet zo'n zin heb. Ik ben denk ik te eigenwijs om zin te maken Bloos .
Plus dat ik ook hetzelfde heb als hierboven genoemd, dat je ook niet eens meer wilt knuffelen en aanraken omdat je 'bang' bent dat het altijd ergens toe leidt.

De laatste tijd lijkt het wel wat beter te gaan, met die programma's als Beter in Bed, waar je best leuke tips hoort.

Vind het trouwens wel verbazingwekkend hoeveel lotgenoten er zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:13

ik ben ondertussen 37, heb best wel wat relaties gehad........... en als er geen medische oorzaak is voor het geen zin hebben in........ dan is het een relationele.

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:18

Ach tegenwoordig willen we zo veel Duivel en hebben we het zo druk overal mee, daar lijdt ons libido onder en ja, ook bij mij Clown , maar ja, als ik dan op vakantie ga is er niks aan de hand en heb ik opeens een heel groot libido Bloos moraal van het verhaal, we moeten meer op vakantie Haha!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 23:43

joyce83 schreef:
Nou ik zal het eens gaan proberen die tip van het zoenen. Hopen dat het werkt.

Das dus echt niet mijn ding... Rolleyes

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:08

Ach zoenen kan nooit kwaad. Alleen als je dan beiden blaren in de mond hebt (niet van het zoenen) dan is het ook niet fijn.

Trouwens dit doe ik ook echt niet als ik geen zin heb hoor. Niet dat perse gezoend moet worden.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 09:57

Ik kom ook eens binnen vallen, heb alleen de eerste en de laatste 2 pagina's gelezen.

Maar daar staan alleen tips over dingen die je zelf moet veranderen en wat dingen die ik best wel schokkend vind.

Hier en daar lees je dingen als: "een tijd deed het pijn, maar nu inmiddels niet meer".

Je bent toch geen seksslavin? Als het pijn doet, vind je het niet leuk en dan moet je zeggen dat het pijn doet. Als je vriend manieren heeft, dan stopt hij op dat moment. Als je niks zegt, kan hij het ook niet weten en heb je dus slechte seks met alle gevolgen van dien.

Eigenlijk werkt het net als bij paarden. Als je iedere keer dat je je paard een halster om doet alleen maar vervelende dingen met hem doet, rent hij na een tijd weg als hij een halster ziet.

Als je steeds pijn hebt bij de seks, dan heb je na een tijd geen zin meer. Dat speelt gewoon onbewust mee.

Wat ik me wel afvraag: als je vriend zeg maar nooit een poging zou wagen, zouden jullie dan nog seks hebben?

Als het antwoord nee is, dan heb je dus alleen seks om hem een plezier te doen, niet omdat je het zelf nou zo geweldig vindt. Maar het moet wel van twee kanten komen. Voor je vriend is het ook niet leuk als hij in z'n achterhoofd weet dat jij het alleen maar voor hem doet.

Als het antwoord ja is, dan zou ik het er samen over hebben. Dan moet je vriend zich gewoon een hele tijd inhouden en dan komt het vanzelf van jouw kant. Als je steeds de tijd krijgt om lustgevoelens zelf te ontwikkelen in plaats van dat ze opgedrongen worden, krijgen jouw lustgevoelens een betere kans om zich sneller en makkelijker te ontwikkelen. Je zult dan vanzelf steeds vaker seks hebben in het tempo dat jij wenst.

Het is nou eenmaal zo dat (gemiddeld genomen) mannen altijd zin hebben en vrouwen euh... tja dat weet ik niet. In ieder geval minder. Vrouwen moeten zich dus niet aan de man aanpassen. Seks is iets heel gevoeligs, je gaat niet 'even' liggen voor een ander omdat hij dat fijn vindt. Ik zou zelf dus echt nooit met mijn vriendin naar bed gaan om die even te plezieren als ik zelf geen zin heb (wat dus niet voorkomt). Maar omgekeerd lijkt het wel bijna normaal te zijn dat vrouwen wel met mannen naar bed gaan terwijl ze geen zin hebben.

Ik ga nu even mijn mening geven van hoe mannen het zouden moeten aanpakken, omdat ik overal alleen maar lees hoe de vrouw zich zou moeten aanpassen. Dat zie je met heel veel dingen, terwijl het gewoon de man is die het verkeerd doet.

Maar goed, dit is dus mijn redenatie:
Gewoon aaien kan ook heel fijn zijn. Dat vergt voor een man wel wat inhoudingsvermogen maar dat is makkelijk te trainen. Veel mannen denken bij knuffelen al snel: "Zo, dit gaat uitlopen in seks!" en vervolgens proberen ze daar zo snel mogelijk naar toe te werken. Zo moet je niet denken. Beter is: "Goh, fijn!" of zoiets. En dan moet je dat ook echt fijn vinden natuurlijk. Als de vrouw zin heeft in seks, heeft ze genoeg manieren om dat te laten merken (ik ga niet in detail treden) en dan zoek je het samen lekker verder uit. Heeft ze geen zin? Nou, dan niet. Dan kun je elkaar wat aaien.

Op die manier 'conditioneer' je het lichaam eigenlijk een beetje. Sommige vrouwen denken bij iedere aanraking van hun man: "Oh jee, als hij maar geen seks wil, want straks heb ik geen zin en dan is hij weer teleurgesteld en dan....oeioeioei". Dat is niet de bedoeling. Beter is als ze denken: "Goh, fijn, hij aait me. Wat plezierig". Ze hoeven zich niet druk te maken, want als ze niet willen, gebeurt er niks. Op die manier is er geen stress en zo krijgen lustgevoelens ook een betere kans om zich te ontwikkelen.

Volgens mij hebben we nog een stuk of 6 emancipatiegolven te gaan voordat het een beetje doordringt. Bij vrouwen begint het aan te komen, maar wanneer snapt iedereen nou eens dat mannen ook mee moeten werken?

Nou, dit is dus mijn mening. Ik heb uit andere topics begrepen dat ik mijn mening te stellig naar voren breng dus ik wijs er maar even op dat ik ook niet alwetend ben.

Oh ja: Het zou ook nog kunnen dat het niet geestelijk is, maar dat het aan de pil ligt.
Nou, de pil was leuk voor het onafhankelijk maken van de vrouw in de jaren 60. Maar nu zijn we al zover dat we ook naar mannen kijken (toch?). En wat blijkt? We hebben ook condooms! Die pompen niet allerlei rare hormonen het lichaam binnen die heel vaak de hele boel ontregelen (en ze houden het bed nog netjes ook).

Dus, in een relatie heb je 2 mensen. Allebei willen ze geen kinderen. Dat kan op 2 manieren:

Manier 1: De een slikt een pil die bij veel mensen een heleboel bijwerkingen heeft en allerlei risico's met zich meebrengt.

Manier 2: De ander doet even iets om z'n ding en heeft verder nergens last van.

Ben ik nou gek? Mis ik ergens een stukje logica?
Wie het weet, mag het zeggen.

Volgens mij begint de pil nu in ontwikkelde gebieden een rem op de emancipatie te worden. Mannen gaan er van uit dat de vrouw wel regelt dat er geen kinderen komen.

Dit zal ongeveer mijn langste post ooit zijn, sorry daarvoor!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:08

Ik vind het in ieder geval leuk dat je meepost Arno Haha!
Ook al heb ik je ook al in het echt ontmoet en is het soms best wel veilig om dit soort dingen te bespreken via een forum omdat je die mensen dus niet kant Knipoog

Om eens te antwoorden: ik neem zeker weleens het initiatief voor sex. Maar soms is het ook heel fijn dat mijn vriend dat doet, hij weet wanneer te stoppen, dat zeker. Maar soms is het ook zo dat door zijn initiatief ik toch opgewonden raak, dus wat mij betreft moet hij dat zeker blijven doen.
Als mijn vriend ook maar iets bespeurt dat ik eigenlijk geen zin zou hebben gaat hij ook niet door.
Nu is het ook nog zo dat mijn lichaam dat niet toelaat, sex zonder zin. Dan gaat de boel gewoon op slot. Sterke spieren daaronder zeg maar.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:10

[quote="arno8"]Maar goed, dit is dus mijn redenatie:
Gewoon aaien kan ook heel fijn zijn. Dat vergt voor een man wel wat inhoudingsvermogen maar dat is makkelijk te trainen. Veel mannen denken bij knuffelen al snel: "Zo, dit gaat uitlopen in seks!" en vervolgens proberen ze daar zo snel mogelijk naar toe te werken. Zo moet je niet denken. Beter is: "Goh, fijn!" of zoiets. En dan moet je dat ook echt fijn vinden natuurlijk. Als de vrouw zin heeft in seks, heeft ze genoeg manieren om dat te laten merken (ik ga niet in detail treden) en dan zoek je het samen lekker verder uit. Heeft ze geen zin? Nou, dan niet. Dan kun je elkaar wat aaien.

Op die manier 'conditioneer' je het lichaam eigenlijk een beetje. Sommige vrouwen denken bij iedere aanraking van hun man: "Oh jee, als hij maar geen seks wil, want straks heb ik geen zin en dan is hij weer teleurgesteld en dan....oeioeioei". Dat is niet de bedoeling. Beter is als ze denken: "Goh, fijn, hij aait me. Wat plezierig". Ze hoeven zich niet druk te maken, want als ze niet willen, gebeurt er niks. Op die manier is er geen stress en zo krijgen lustgevoelens ook een betere kans om zich te ontwikkelen.

Beter had je het niet kunnen formuleren!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:10

Goedemorgen "lotgenoten",
TS hier!

Jeetje, ik heb heel wat los gemaakt met het openen van dit topic. Mijn inbox was vol met berichtjes van mensen die dit probleem ook kennen, ik ga niet iedereen antwoorden, want volgens mij ben ik dan twee uur bezig!
Zoals al eerder gezegd heb ik gisteren met VSM gebeld om te vragen wat de homeopatische mogelijkheden zijn. Ze gaan me een lijst met info toesturen per post.
Daarnaast ben ik weer begonnen met de "vrouwenvitaminepil" van Davitamon, daar zit Teunisbloemolie in wat ondersteunend is voor de hormoonhuishouding.
Ik hoor veel mensen over MG 30, zijn er ook mensen met deze klachten die Mercilon gebruiken?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:15

Nog wat info over soorten pillen, het lijkt mij dat de lichtere pillen wel beter zijn voor je lichaam:

Soorten pil

Er zijn verschillende soorten pillen. Alle soorten bevatten stoffen (hormonen) die zorgen dat er geen zwangerschap kan ontstaan. Het gaat om de hormonen oestrogeen en/of progestageen. De werking is drievoudig: de eisprong wordt geremd, het slijm in de baarmoederhals wordt minder toegankelijk voor zaadcellen en de slijmvliesbekleding van de baarmoederwand wordt ongeschikt voor innesteling. Mocht om wat voor reden dan ook toch een eisprong plaatsvinden, dan voorkomen de laatste twee factoren een zwangerschap. De pilsoorten verschillen van elkaar wat betreft de hoeveelheid oestrogeen en progestageen per pil.

De sub-30 pil
Dit is een hele lichte combinatiepil. Elk tablet bevat progestageen en maar 20 microgram oestrogeen hormoon. De betrouwbaarheid is zeer hoog. Het voordeel van de lichte pil is dat je minder hormonen slikt, waardoor de kans op verhoogde bloeddruk en hart- en vaatziekten geringer is.
Merken: Mercilon, Harmonet, Meliane en Lovette

De lichte combinatiepil (sub-50 pil)
In elk tablet zit dezelfde samenstelling oestrogeen en progestageen hormoon. De hoeveelheid oestrogeen is per tablet minder dan 50 microgram. De betrouwbaarheid is zeer hoog.
Merken: Femodeen, Marvelon, Modicon, Neocon, Minulet, Microgynon-30 (=Stediril-30), Ministat, Yasmin en Diane-35. Deze laatste pil heeft ook een gunstige werking op jeugdpuistjes, die verdwijnen bij het gebruik van deze pil. Strikt genomen heeft de Diane pil niet als indicatie contraceptie, maar wordt daar wel vaak voor gebruikt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:18

De diane 35 zou ik absoluut afraden. Ik snap ook niet waarom die als lichte pil wordt aangemerkt, de bijwerkingen zijn namelijk absoluut niet licht te noemen. Ook omdat daar nog weer een ander stofje in zit die de vorming van testosteron in je lichaam tegengaat. En laat het nou net testosteron zijn wat ook samenhangt met je zin in sex!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:19

MG 30 staat ook bij lichte pil, terwijl bijna iedereen hier die neemt en deze klachten heeft.

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:28

Beste,
Even over de pil, ik heb in het verleden reeds gerbuikt: Minulet, meliane, Yasmin, MG 30, Cilest, en Nuvaring. Bij allen kreeg ik bijwerkingen, waaronder hoofdpijn, verminderd libido, stemmingsloos worden, ... . Alleen Van Nuvaring weet ik niet wat het met mijn libido doet, ik heb dat ding ingestopt en heb 4 dagen zitten wenen en een kanjer van een schilleminfectie der bovenop. Bye Bye nuvaring.
Nu heb ik ondertussen om medische redenen Marvelon gekregen en ik heb weer enorm last van allerle bijwerkingen. Ben al 10 dagen aan het bloeden. Niet echt bevorderd voor libido. Dus bij mij is het echt wel een pilprobleem.

Voor allen die overwegen het met condoom te doen, ik heb dat 4 jaar gedaan en altijd goedgegaan. Een keer zelf in de fout gegaan (niet condoom) en dan MAP gaan halen. Het kan dus zeker. Ik heb wel een doos MAP in nachtkastje liggen die ook mee gaat op reis, ... . Wil daar niet voor voldongen feiten staan. IK raad het iedereen die het wil proberen zonder pil zeker aan.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:35

Ik ben nu ruim 2 jaar van de pil af, en heb een latex allergie....dus mijn fors toegenomen libido is nu een dure hobby geworden.. Haha!

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 10:38

Toch lijkt mij de pil beter voor je lichaam dan MAP.
Misschien een keer een andere van de lichtere varianten proberen? Bijvoorbeeld Mercilon?

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:39

MAP is toch ook een bak hormonen die je in ene keer inneemt?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:40

1 ding is zeker de pil is een goede anticonceptie Clown geen zin en dus geen sex is toch de beste manier om niet zwanger te worden Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:44

vind het een goed verhaal arno ! Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:46

avanoort schreef:
MG 30 staat ook bij lichte pil, terwijl bijna iedereen hier die neemt en deze klachten heeft.

Ik heb die ook maar echt nergens last van, alleen wat stemmingswisselingen met ongesteldheid maar dat stel ik dus altijd zo lang mogelijk uit Bloos

Maar voor de rest geen bijwerkingen hoor, heb altijd zin...
Ook toen ik nog met mijn ex had en een relatie van 5 jaar had ik er nog geen problemen mee...

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:49

ik zou niet weten of ik bijwerkingen heb van de pil, want ik gebruik hem al 7 jaar. Misschien als ik er mee stop, wordt ik een heel ander persoon Haha!

Ik slik trouwens Cerazette, een pil waar 28 (!!) pillen in een strip zitten, dus geen stopweek en dus nooit ongesteld. Heerlijk.

Dit is medisch onderzocht en kan geen kwaad!

In de Cosmopoliton van deze maand staat ook een heel artikel in over weinig seks. Ik heb ook nooit zin. Ik denk wel dat het periodes zijn en dat dat vanzelf weer goed komt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:50

jacimatho schreef:
MAP is toch ook een bak hormonen die je in ene keer inneemt?

Ze bedoelt volgens mij niet dat ze standaard een MAP inneemt na een vrijpartij, maar meer dat ze die heeft voor het geval een condoom er af is gegleden of zo.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:55

Shaienne schreef:
In de Cosmopoliton van deze maand staat ook een heel artikel in over weinig seks. Ik heb ook nooit zin. Ik denk wel dat het periodes zijn en dat dat vanzelf weer goed komt.

Klopt... ik vond het eigenlijk wel een goed artikel!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 10:56

*Schopt zichzelf tot ze durft te reageren... Bloos
Nogal bekende verhalen hier! Ik heb eerst 7 jaar Marvelon geslikt. Toen ik op een gegeven moment niet meer ongesteld werd ben ik overgestapt op MG 30 (2 jr geleden). Dat hielp welgeteld 1 maand....Nu dus alweer bijna twee jaar niet ongesteld geweest en ook niet echt te porren voor sex...Vriendje vind het een goed idee als ik zou stoppen met de pil, maar op een of andere manier durf ik niet.

@ Talida: Misschien ben ik er ook wel gewoon te lui voor? Knipoog

edit:typo

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:26

hallo lotgenoten Doei!

ik heb nu een relatie van bijna 18 jaar, en ook al heeeeel lang geen zin in seks meer.... heel soms wel, en dan vonkt het gelukkig nog goed, maar het is idd wel een issue in onze relatie. Ja

ik heb ook een hele lieve meewerkende vriend maar wat arno zegt, is allemaal zó waar... (arno, weet je zeker dat je een man bent? Haha!) vooral dit stuk:
Citaat:
Sommige vrouwen denken bij iedere aanraking van hun man: "Oh jee, als hij maar geen seks wil, want straks heb ik geen zin en dan is hij weer teleurgesteld en dan....oeioeioei".

wat ik ook merk is dat ik last heb van onze drukke levens, weinig samen zijn, zodat onze lichamen wat meer met elkaar in de pas lopen, op energetisch niveau dan hè? In vakanties zijn we meer samen, is er meer binding en ook meer zin van mijn kant.

ik gebruik ook al 18 jaar de trigynon pil, en heb ook wel eens nagedacht over dat staafje wat je onder de huid moet aanbrengen. andere soorten voorbehoedsmiddelen vind ik eng (ringen, condooms) omdat ik als de dood ben om kinderen te krijgen, dan stort mijn leven in.

maar hormoonloos zou misschien wel eens een openbaring kunnen zijn voor mijn lijf en geest Ja
Laatst bijgewerkt door Pellie op 22-02-07 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt