bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:33

Van het zomer gaan wij ook gewoon een weekendje weg met de kleine hoor. Maar ga me er nu nog niet druk om maken wat ik dan allemaal moet regelen Haha! Campingbedje heb ik al haha...

En BV is inderdaad het beste maargoed de flesvoeding is vandaag de dag ook goed, maar voel zelf veel meer voor BV dan voor flesvoeding Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:42

Ik vind zelf dat je BV sowieso een kans moet geven. FV is imo een goede optie voor vrouwen bij wie de BV niet goed lukt of die zich er bij het geven van BV niet goed bij voelen. Vooraf kun je je eigenlijk ook niet voorstellen dat het zo geweldig is als je midden in de nacht een warm bundeltje drinkend aan je borst hebt, dat zo intens tevreden met van die grote babyoogjes naar je op kijkt. Ik had vooraf echt het idee dat ik mezelf een melkkoe zou voelen maar het is een van de leukste dingen uit Gioy's babytijd geworden voor me. Ze is nu bijna 6 maanden, was eigenlijk van plan om af te gaan bouwen vanaf die tijd maar ik doe het veel te graag Haha!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:49

Natuurlijk is bv het beste. Maar ik schaam me eerlijk gezegd altijd voor die vrouwen die doen alsof ze ik weet niet wat hebben gepresteerd door bv te geven! Bv is heel natuurlijk, heel normaal, en verder ook nog heel gezond. Maar gaan lopen stralen als je kind weer zo lekker is aangekomen??? Nee, dat gaat me te ver.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:51

Ik ben het eigenlijk wel met Urielle eens, het leek mij toen ik zwanger was ook niet leuk maar achteraf vond ik het verschrikkelijk dat het voeden niet lekker meer liep (na 5 maand) zeker omdat er bij ons allergieen voorkomen in de familie had ik het graag wat langer volgehouden.

Een vriendin van mij wilde geen borstvoeding geven omdat ze bang was niets over te houden na die tijd, zulke gevallen vind ik in en in triest. Je wilt tenslotte toch het beste voor je kind ik had het er voor over gehad iig Bloos

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 19:55

Ow nee hoor,ben daar totaal niet bang voor dat ik er anders niks meer over hou.

Maar heb geen prettig idee bij bv,ondanks dat het de beste voeding is.
Ik ga igg fv geven.Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:59

Als de bv moeilijk wil is het best doorzetten om te blijven voeden. Ik snap wel dat vrouwen trots zijn als het ze na veel pijn of moeite is gelukt om 6 maanden te voeden.

Ik erger me er wel altijd een beetje aan dat het geven van BV zo als belasting wordt neergezet door je omgeving. Ik bedoel bijv dat er op het consultatiebureau steevast wordt gevraag of ik het allemaal nog niet te zwaar vind, dat mensen meewarig zuchten als ze horen dat je baby 's nachts nog 3 keer komt... Volgens mij ervaar je het dan ook eerder als zwaar, pijnlijk, moeizaam... Ik heb er zelf veel plezier en gemak van en ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik elke keer bij een huilend kind eerst nog tien minuten een fles op moet gaan warmen en daarna nog alles moet afwassen en steriliseren, dus ik kan me dat ook niet helemaal voorstellen maar dat is vanuit mijn positie. Ik vind het moederschap zelf zwaar, niet het voeden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:14

Urielle: Mijn melkfabrieken deden het werk erg goed hoor maar mijn kleine duvel wilde niet meer omdat de fles toch vele malen makkelijker ging daar hoefde ze niet zo heel veel voor te doen Haha!
Het aanleggen werd een steeds grotere strijd wat uiteindelijk 1 grote teleurstelling werd omdat ze dus gewoon niet meer wilde drinken in zo'n geval kun je beter stoppen en over stappen op de fles Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:08

MISTRAL94 schreef:
Urielle: Mijn melkfabrieken deden het werk erg goed hoor maar mijn kleine duvel wilde niet meer omdat de fles toch vele malen makkelijker ging daar hoefde ze niet zo heel veel voor te doen Haha!
Het aanleggen werd een steeds grotere strijd wat uiteindelijk 1 grote teleurstelling werd omdat ze dus gewoon niet meer wilde drinken in zo'n geval kun je beter stoppen en over stappen op de fles Knipoog

Mijn dochter ook hoor, di had na een half jaar zoiets van, zo'n fles is heel makkelijk, laten we het hier maar bij houden.
Ik zelf vond het best jammer maar ik ga mijn kind niet lopen dwingen dat het perse BV moet krijgen.
Mijn zoontje heb ik 2 maanden de borst gegeven omdat ik daarna weer moest werken en ik zoveel voeding had dat hij zware krampjes had!

Toch weet ik wel dat toen mijn zoontje met zeven pond werd geboren en exact 1 maand later naar het consultatiebureau moest ik op mijn 'kop' kreeg dat ie zoveel woog en dat ik minder FV moest geven.
Mijn antwoord daarop was dat ik helemaal geen FV gaf maar BV, oh, was het antwoord, dan was het goed. (I.v.m. de BV)
Dat gaf me op zich wel een goed gevoel dat ik voldoende BV had!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:32

Ik geef deels ook de fles (afgekolfde BV) als ik naar school ga en de kleine naar het KDV en als ik naar stal ga en mijn vriend kan mee voor Gioy.
Ik blijf gewoon die newborn spenen gebruiken, dan drinkt dat nog heel moeizaam, net als aan de borst Lachen
Daarmee hoop ik dat probleem toch te voorkomen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:46

Nou ik was afgelopen donderdag toch wel trots hoor dat mijn zoontje zo goed aangekomen was op mijn voeding. Ik vind het (bij mij) wel een kwestie van doorzetten omdat ik blijkbaar overgevoelige tepels heb, heb zomaar een kloof en dan is voeden echt geen pretje (het aanleggen in ieder geval).

En omdat er vandaag de dag zoveel automatisch over gaan op fv vind ik dat diegene die het wel lukt best trots mag zijn Knipoog

Urielle, hoe spreek je de naam van je dochtertje uit???

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 21:49

Het borstvoeding geven is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk. Als ik kijk toen ik weer aan het werk ging was er geen mogelijkheid om te kolven dat ontmoedigd ook al hoor

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:00

Anna-Jelly schreef:
Nou ik was afgelopen donderdag toch wel trots hoor dat mijn zoontje zo goed aangekomen was op mijn voeding. Ik vind het (bij mij) wel een kwestie van doorzetten omdat ik blijkbaar overgevoelige tepels heb, heb zomaar een kloof en dan is voeden echt geen pretje (het aanleggen in ieder geval).

En omdat er vandaag de dag zoveel automatisch over gaan op fv vind ik dat diegene die het wel lukt best trots mag zijn Knipoog

Je mag ook heel trots zijn als je kindje het goed doet op jouw voeding, dat is alleen maar fijn! Haha!
Maar er zijn tegenwoordig ook veel moeders/kraamverzorgsters etc. die het erdoor willen stampen en dat vind ik ook niet goed.
Bij mij is het altijd van een leien dakje gegaan met de kids, het borstvoeding geven, gelukkig!!!
(Kraamverzorgster zei dat ik hele makkelijke tepels heb Clown !)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:16

Anna-Jelly schreef:

Dzjôja (met de Italiaanse Gio-klank)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:16

MISTRAL94 schreef:
Het borstvoeding geven is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk. Als ik kijk toen ik weer aan het werk ging was er geen mogelijkheid om te kolven dat ontmoedigd ook al hoor

Dat is een wettelijk recht?! Zelfs op mijn hogeschool moest er een voorziening zijn Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:17

Mag wel zo zijn maar ik kreeg de kans dus niet Knipoog

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:22

Jammer Mistral!

Aparte maar leuke naam Urielle!

Es, het moet wel leuk blijven ja en als iemand er niks voor voelt dan oke, maar ik wilde het zelf eerst geprobeert hebben en vind het veel leuker dan verwacht! Denk dat iedereen het eigenlijks ook eerst zou moeten proberen voordat diegene kan zeggen of het haar wel of niet ligt, maar dat is eigen keuze natuurlijk.

Ddees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:05

Urielle schreef:
ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik elke keer bij een huilend kind eerst nog tien minuten een fles op moet gaan warmen en daarna nog alles moet afwassen en steriliseren, dus ik kan me dat ook niet helemaal voorstellen maar dat is vanuit mijn positie. Ik vind het moederschap zelf zwaar, niet het voeden.

Ik heb beide kinderen FV gegeven, omdat ik net als Bloempje de borstvoeding niet zag zitten. Maar een fles opwarmen duurt echt geen 10 minuten, hooguit 30 seconden. En afwassen en sterileseren doe je 1 keer per dag, ook dit duurt maar 2 minuten in de magnetron. Mijn kinderen hebben het beide super gedaan op de FV. De oudste is nooit ziek geweest tot ze naar de peuterspeelzaal ging. Het moederschap zelf vind ik helemaal niet zwaar: het is gewoon genieten van je kind.

Verder blijf ik erbij dat FV of BV ieder zijn eigen keuze is en dat er niet neerbuigend gedaan moet worden als iemand vooraf voor flesvoeding kiest.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:08

bloempje1 schreef:
Waarschijnlijk is bv ook de beste.
Maar ik heb er geen prettig gevoel bij,dus ga de flesvoeding geven.

Maar dat is ieders mening denk ik Knipoog

Nog een vraagje,
toevallig gaat wij op vakantie,weekje centerparks.
as in augustes dat betekend dat de kleine dan 5 maanden is.
Hebben jullie nog tips voor vakantie's enso?
Het is gewoon in Nederland dus niet ver weg.

Eej wat leuk, ik ga in augustus ook een weekje naar center parks. Naar welk park ga jij? Als ik ga is de kleine 4 maanden ongeveer, maar ja we hadden al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was, en je kan best leuke dingen doen hoor, zeker als het lekker weer is.

Ik wil proberen om BV te geven, ik heb er op het moment helemaal geen fijn gevoel over, maar ik wil het iig wel proberen, want misschien valt het allemaal wel mee. Ik heb hele gevoelige tepels, en zou er eigenlijk niet aan moeten denken dat er een baby aan ligt, maar daarom wil ik het iig wel proberen.
Zijn hier meer mensen die dat gehad hebben??

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:30

Ik heb 4 dagen lang geprobeerd BV te geven, maar mijn zoontje hapte niet goed naar de tepel, en deed hij dat wel liet hij ook weer los.
Na 4 dagen om de 10 min proberen aan te leggen ben ik gestopt en op FV over gegaan. Vind het jammer dat het bij mij niet gelukt is...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:34

Ddees schreef:
Urielle schreef:
ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik elke keer bij een huilend kind eerst nog tien minuten een fles op moet gaan warmen en daarna nog alles moet afwassen en steriliseren, dus ik kan me dat ook niet helemaal voorstellen maar dat is vanuit mijn positie. Ik vind het moederschap zelf zwaar, niet het voeden.

Ik heb beide kinderen FV gegeven, omdat ik net als Bloempje de borstvoeding niet zag zitten. Maar een fles opwarmen duurt echt geen 10 minuten, hooguit 30 seconden. En afwassen en sterileseren doe je 1 keer per dag, ook dit duurt maar 2 minuten in de magnetron. Mijn kinderen hebben het beide super gedaan op de FV. De oudste is nooit ziek geweest tot ze naar de peuterspeelzaal ging. Het moederschap zelf vind ik helemaal niet zwaar: het is gewoon genieten van je kind.

Verder blijf ik erbij dat FV of BV ieder zijn eigen keuze is en dat er niet neerbuigend gedaan moet worden als iemand vooraf voor flesvoeding kiest.

Magnetron wordt afgeraden vanwege hotspots, dus ik ging uit van flessenwarmers en dat duurt best lang vind ik Lachen Mijn magnetronsterilisator doet er 8 minuten over, weet niet of dat dan extreem lang is. Ik doe ze zelf gelijk afwassen en steriliseren omdat ik van die melk plekken krijg op de flesjes maar misschien is dat met FV anders, makkelijker af te wassen?

FV of BV is eigen keuze maar BV is gewoon het beste voor je kind en het is imo zonde om dat af te schrijven voor je het geprobeerd hebt, om wat voor reden dan ook. Dat is gewoon mijn mening erover, zoals ook in het bericht staat. Daar mag iemand anders gerust anders over denken Haha!

Moederschap vind ik wel zwaar soms, mag ik toch gerust zeggen? Ik ben er 24 uur per dag voor ons Gioy en ze zou het liefst de hele dag rondgesjouwd worden, en ik zeg eerlijk dat ik af en toe best even denk Pfffff.... Rolleyes Zelfs dat uurtje dat ik aan het rijden ben, ben ik vaak met mijn gedachten bij haar als ze niet wil slapen, maar gaat huilen omdat ze wil dat ik met haar kom spelen, dus een momentje ongestoord ergens van genieten is er gewoon niet meer bij momenteel en soms zou ik gewoon wel weer eens mijzelf willen zijn ipv altijd maar mama.
Neemt niet weg dat ik hartstikke gek op haar ben natuurlijk en dat ik haar echt niet zou willen missen want zij is het allemaal dubbel en dwars waard.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:40

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar plaats toch mijn verhaal.
Bij de eerste wou ik graag thuis bevallen. Had tegen de uitgerekende datum ook alles in huis, bed stond op klossen (dwz, ik had lege bierkratten geritseld bij de supermarkt), had een spiegel, want ik wou graag op de baarkruk. Want dat is nog zoiets: het is niet alleen balngrijk waar je wilt bevallen (ziekenhuis of thuis), maar ook hoe: in bed, in een zwembad, de baarkruk, noem maar op. Ik had gekozen voor de baarkruk, het schijnt dat dat de meest natuurlijke houding is, en als het niet bevalt dan mikken ze je alsnog op bed.
In de nacht braken mijn vliezen, dat was op zaterdagavond, ik was net in bed gekropen toen ik het voelde stromen. Mooi helder dat wel, maar alles onder de zooi. Toen was het wachten op weeen, die dus niet kwamen. De hele zondag heb ik afgewacht, heb nog een heel eind gelopen 's middags want dat zou ook stimulerend zijn, en 's avonds dachten we dat het ging gebeuren, dus de verloskundige gebeld. Onze 'eigen' had geen dienst, dus een vreemde vrouw kwam langs, of het door haar kwam, ik weet het niet, maar de weeen namen weer af, en zij is weer weg gegaan. Wel met de opdracht om die volgende ochtend naar het ziekenhuis te gaan voor inleiding, vanwege langdurig gebroken vliezen. Aan het infuus gelegd, en telkens iets meer stimulerend middel. Op het laatst was het bij mij ook een echte weeenstorm, en ik was blij toen ik uiteindelijk mocht persen, kon ik tussen de weeen door weer wat uitrusten en kletsen en zo. Vrij snel was onze dochter er. Ik had wat kleine scheurtjes maar daar hoefde niks aan gedaan te worden. Mocht vrij snel onder de douche en werd toen naar zaal gereden. Verena moest in de couveuse (vanwege de langdurig gebroken vliezen). En voor mij geheel onverwacht moesten we ook nog de nacht daar doorbrengen. Was daar knap emotioneel onder, maar dat hoort erbij Lachen

Bij Yorrick gingen we opnieuw voor de thuisbevalling. Helaas gooide dit jochie zelf roet in het eten, want ondanks dat de weeen snel op gang kwamen nadat de vliezen waren gebroken, verkleurde het vruchtwater vrij snel naar groenbruin en werden we doorverwezen naar het ziekenhuis. Daar vonden ze het net niet snel genoeg gaan en kreeg ik weer oxytocine per infuus. Daarna ging het erg rap. Er waren meerdere kraamvrouwen, en de verloskundige rende van de een naar de ander, bij mij zat een co-assistent op wacht. Zij raakte behoorlijk in paniek want na 3 flinke persweeen was Yorrick er bijna uit, en volgens mij had zij nog nooit een hele bevalling alleen uitgezeten. Niemand die had verwacht dat het zo snel zou gaan. En dat terwijl het toch echt een 9,5-ponder was!
Ook na deze bevalling was ik vrij snel weer goed bij. Ik moest nu wel gehecht worden en ik heb met de verloskundige nog 'werkoverleg' gehouden wat voor hechtmateriaal ze gebruiken daarvoor en wat voor verdoving (ik ben niet voor niks dierenarts-assistente). Ook na deze bevalling moest ik weer een nachtje blijven, dit keer omdat Yorrick zo zwaar was, en die baby's kans lopen op shock na een suikerdip (ze krijgen de eerste uren maar weinig voeding zodat suikergehalte drastisch kan dalen, dit wordt opgelost door extra bijvoeding en regelmatige controle).

De nachten in het ziekenhuis vallen erg mee, zijn eigenlijk wel rustig. Rustiger dan thuis, en da's wel lekker, een hele nacht goed doorslapen zonder een dikke buik die in de weg zit of een huilende baby die je wakker houdt (je mag je kind bij je houden, maar die mag ook op de kinderkamer, waar een zuster dewacht houdt, waar ik dus voor heb gekozen).

Ondanks dat wij nu geen kinderwens meer hebben, zou mijn voorkeur voor een volgende bevalling toch weer thuis zijn. Gewoon alles in je eigen tempo, je eigen eten, je eigen bed, en als de nood aan de man is ben je toch zo in het ziekenhuis (bij mij ca 45 minuten doordat we eerst op de oppas moesten wachten)....

Ik wens jou veel succes bij de bevalling, laat het gewoon op je afkomen, en net als een aantal anderen ook hebben gezegd: eruit komt het er toch wel, is het niet thuis dan wel in het ziekenhuis. En: het is een gezonde ziekte, het wordt al jaaaaarenlang gedaan! Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:41

Urielle: Kan me eht goed voorstellen dat je het zwaar vind! Ik heb het ook niet altijd makkelijk gevonden zeker niet omdat ik er achteraf gezien wel "alleen" voor gestaan heb.
Ik heb in het begin veel zorgen gehad toen bleek dat ze koemelkallergie had en het onderschat werd omdat ik tenslotte het jonge moedertje was met een eerste kindje! Ook toen er provocaties kwamen ivm de vergoeding van de voeding die ze kreeg. Die provocaties gingen ook helemaal fout omdat ze weer dat jonge onervaren moedertje niet geloofden Frusty Op zulke momenten heb je zo ontzettend veel zorgen dat ik vaak genoeg gedacht heb waar ben ik in vredesnaam aan begonnen Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:48

Ik ben blij dat nog iemand het durft te zeggen. Kan me voorstellen dat het naast de onzekerheid die je eerste kind toch meebrengt dubbel irritant is als mensen dan niet geloven dat er iets is. Boos!

Iedereen doet altijd maar alsof het een grote glorietijd is en het IS ook hartstikke gaaf natuurlijk. Maar net alsof je minder van je kind zou houden omdat je het af en toe zwaar vindt? Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:55

Helaas zijn mijn gevoelens altijd terecht geweest daar zijn ze ook op terug gekomen. Toen er een 2e provocatie kwam heb ik gezegd dat dit alleen gebeurde als onze vaste kinderarts er was en dat we een andere verpleegkundige wilde hebben. Niet meer die prutsmuts die we de eerste keer gehad hebben. Ik verberg het niet dat het niet altijd even makkelijk is mensen die zeggen dat ze het nooit moeilijk gehad hebben geloof ik dan ook niet Knipoog Tuurlijk is het ook ontzettend gaaf maar als kinderen opvoeden zo makkelijk was, waarom hebben we dan zoveel van die ontspoorde kinderen, waarom zijn er dan zoveel van die opvoedprogramma's?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:32

Kinderen opvoeden is ook erg zwaar!!!!! Vandaar dat ik ook weer ben gaan werken. Dat vinden veel mensen ook raar, maar wanneer je werkt is het hebben van kids gewoon minder zwaar dan wanneer je er 24/7 in zit!
Ik ben daar ook gewoon eerlijk over, en dat zouden meer mensen moeten doen.
(en dan had ik nog de luxe van makkelijke beebs, makkelijke bv, makkelijke man, schaam schaam)