En BV is inderdaad het beste maargoed de flesvoeding is vandaag de dag ook goed, maar voel zelf veel meer voor BV dan voor flesvoeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Urielle: Mijn melkfabrieken deden het werk erg goed hoor maar mijn kleine duvel wilde niet meer omdat de fles toch vele malen makkelijker ging daar hoefde ze niet zo heel veel voor te doen![]()
Het aanleggen werd een steeds grotere strijd wat uiteindelijk 1 grote teleurstelling werd omdat ze dus gewoon niet meer wilde drinken in zo'n geval kun je beter stoppen en over stappen op de fles
Anna-Jelly schreef:Nou ik was afgelopen donderdag toch wel trots hoor dat mijn zoontje zo goed aangekomen was op mijn voeding. Ik vind het (bij mij) wel een kwestie van doorzetten omdat ik blijkbaar overgevoelige tepels heb, heb zomaar een kloof en dan is voeden echt geen pretje (het aanleggen in ieder geval).
En omdat er vandaag de dag zoveel automatisch over gaan op fv vind ik dat diegene die het wel lukt best trots mag zijn
Urielle, hoe spreek je de naam van je dochtertje uit???
Anna-Jelly schreef:Urielle, hoe spreek je de naam van je dochtertje uit???
MISTRAL94 schreef:Het borstvoeding geven is tegenwoordig ook niet meer zo makkelijk. Als ik kijk toen ik weer aan het werk ging was er geen mogelijkheid om te kolven dat ontmoedigd ook al hoor
Urielle schreef:ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik elke keer bij een huilend kind eerst nog tien minuten een fles op moet gaan warmen en daarna nog alles moet afwassen en steriliseren, dus ik kan me dat ook niet helemaal voorstellen maar dat is vanuit mijn positie. Ik vind het moederschap zelf zwaar, niet het voeden.
bloempje1 schreef:Waarschijnlijk is bv ook de beste.
Maar ik heb er geen prettig gevoel bij,dus ga de flesvoeding geven.
Maar dat is ieders mening denk ik
Nog een vraagje,
toevallig gaat wij op vakantie,weekje centerparks.
as in augustes dat betekend dat de kleine dan 5 maanden is.
Hebben jullie nog tips voor vakantie's enso?
Het is gewoon in Nederland dus niet ver weg.
Ddees schreef:Urielle schreef:ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik elke keer bij een huilend kind eerst nog tien minuten een fles op moet gaan warmen en daarna nog alles moet afwassen en steriliseren, dus ik kan me dat ook niet helemaal voorstellen maar dat is vanuit mijn positie. Ik vind het moederschap zelf zwaar, niet het voeden.
Ik heb beide kinderen FV gegeven, omdat ik net als Bloempje de borstvoeding niet zag zitten. Maar een fles opwarmen duurt echt geen 10 minuten, hooguit 30 seconden. En afwassen en sterileseren doe je 1 keer per dag, ook dit duurt maar 2 minuten in de magnetron. Mijn kinderen hebben het beide super gedaan op de FV. De oudste is nooit ziek geweest tot ze naar de peuterspeelzaal ging. Het moederschap zelf vind ik helemaal niet zwaar: het is gewoon genieten van je kind.
Verder blijf ik erbij dat FV of BV ieder zijn eigen keuze is en dat er niet neerbuigend gedaan moet worden als iemand vooraf voor flesvoeding kiest.