Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

steeffie

Re: Roken tijdens de zwangerschap, wat vind je daarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:05

Chiqa schreef:
Ben overtuigt ja, van de overdreven angst van de maatschappij die jullie blijkbaar goed te pakken heeft, ongelovelijk. Er zijn twee uitersten hoor.....Waar moet dit heen.
Over 10 jaar staat er hier een topic dat een zwangere vrouwde straat ook niet meer opmag vanwege de milieuw vervuiling.

Sorrie maar ik kies liever voor de middenweg, aan massahysterie heb je niets daar is nieman dmee gered

Het is wel makkelijk om het op de angst van de maatschappij te gooien natuurlijk Rolleyes
JIJ opent hier een topic, waarin je om onze mening vraagt. Vervolgens krijg je die, met een hele hoop argumenten waarom het ontzettend dom is om te roken als je zwanger bent. En het enige wat jij kan zeggen is dat we ons bang hebben laten maken?? Slapen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:10

Bang laten maken door de boze dokters, die met wetenschappelijk bewijs. Gooien over hoe slecht roken is. En welke gevolgen het voor je kan hebben.
Kwaadaardige wezens die elk plezier van de mens willen afnemen, niet voor de gezondheid nee.
Puur sadisme inderdaad.

Weet jij eigelijk wat je zegt....

En als we het over roken hebben, wie helpt er zo goed mee aan die mileuvervuiling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:18

katiavl schreef:
En als we het over roken hebben, wie helpt er zo goed mee aan die mileuvervuiling...

*proest*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:21

Nee, das waar dat geeft geen schade aan het milieu.
Want dat stond vorige keer toevallig in de nature (een wetenschappelijk boekje) maar dat zul je vast niet lezen.
Mischien is het ook een fabeltje van massahysterie. Want roken schaad toch niemand, paliatieve zorgen ligt echt niet vol van mensen met longkanker.
Celbio gezien nemen cellen echt geen stofdeeltjes op.

Sorry voor mijn domheid

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:23

Nee, Katiavl, jij snapt er helemaal niets van Knipoog
Het is juist goed om te roken tijdens de zwangerschap, raakt je kind daar alvast aan gewend Clown

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:42

De rokers die gestopt zijn tijdens hun zwangerschap, roken jullie dan nu ook buiten of wel waar het kind bij is.
Ben benieuwd hoeveel mensen dit over hebben voor hun kindje.
Meestal heeft iedereen zo goed zijn best gedaan tijdens de zwangerschap en daarna houdt het op.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:44

steeffie schreef:
Nee, Katiavl, jij snapt er helemaal niets van Knipoog
Het is juist goed om te roken tijdens de zwangerschap, raakt je kind daar alvast aan gewend Clown

*LOL* en een stevige borrel erbij, toastje filé americain, stukje brie (uiteraard van rauw melkse kaas) en zeker
alle raad en advies van verloskundige, dokteren enz. in de wind slaan. Knipoog

Hé zei gekke Henkie iedereen is gek behalve ik. Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:46

Flying en in de baby melk dioxines en hormonen mengen want daar word een baby sterk van.

Tuurlijk eet maar rauw vlees en geitenmelk, lik aan je kat... toxoplasma gondii is maar een wijd verspreide leugen. Om vrees te creeren, weer die stoute dokters he

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:48

Uiteraard...alle verloskundige en dokters zijn toch alleen maar beïnvloedt door de angst van de maatschappij. En in alle wetenschappelijke onderzoeken die zeggen dat die dingen slecht zijn hebben ze gewoon wat cijfertjes verandert Gestoord

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:49

Ik rook niet en vind het ook niet verantwoord tijdens de zwangerschap. Deze babies hebben vaak een heel laag geboortegewicht. Dat zegt ook al genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 20:49

Jammer dat het nu zo op deze manier afgekapt wordt....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:05

Chiqa, ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat zwanger zijn je een porseleinen poppetje maakt, hoor. Lekker zwart/wit gedacht. Maar er zijn wel dingen waar je gewoon rekening mee moet houden, je draagt wel een jong leven in je mee en als je ziet wat er daadwerkelijk in je lijf gebeurd, ga je (als het goed is) echt wel nadenken over de kwetsbaarheid van zo'n leven. En dan help je graag mee om te zorgen dat het in die 9 maanden goed gaat. Bij de een gaat de zwangerschap over rozen en bij de ander niet. Zo is het wel, het is toch een aardige aanslag op je lijf, er gebeurt zoveel in je lichaam die maanden. Vergis je daar niet in. Ik vind jouw manier van een topic starten en je argumenten tegen alle kritiek (die zeer terecht zijn) meer dan genoeg zeggen.

Maar goed, ik heb gelukkig een zeer gezond meisje na 9 maanden van doodziek zijn van de misselijkheid en twee ziekenhuisopnames. En het was het me zeker waard. Ze is mijn dubbele wonder; een prachtig kindje en mijn eetstoornissen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een mooiere reden om je 'verslaving' te stoppen is er gewoon niet. Haha! Haha! Haha!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 21:13

Roken tijdens zwangerschap is gewoonweg stom!!! Niet alleen voor je ongeboren kind, maar ook nog eens voor jezelf!!

En er zit echt geen verschil in 2 sigaretten per dag, of 2 pakjes, de nicotine krijgt ze toch wel binnen!!

Uit ervaring kan ik vertellen dat stoppen met roken helemaal geen stress met zich mee hoeft te nemen. Het is maar net waar je behoeftes liggen.. en die liggen niet in zo'n kankerstaafje...

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 22:37

Chiqa schreef:
katiavl schreef:

*proest*

Klinkt als een rokershoestje!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:56

hahahaha, maar roken is toch juist goed voor je? Anders kun je niet gelukkig en ontspannen zijn Clown

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:21

ik ga ook even mij mening geven.
Ik ben zelf roker das dan weten we dat ook.

De ene mens stopt veel makkelijker dan de ander, Persoonlijk stop ik makkelijk. Heb geen bijverschijnselen of stress ervan.
Maar er zijn ook mensen dat dat niet zo makkelijk doen en erge stress krijgen van het niet roken.
Dan vind ik dat die mensen beter af en toe (met de nadruk op af en toe en niet de hele dag door) een sigraretje kunnen roken.
Dit levert minder stress op. Voor die mensen is het kiezen uit twee kwaden, of stress of roken. Het is alletwee niet goed voor het kind.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:40

Ik heb weinig verstand van zwangerschappen, maar ik heb begrepen dat t kindje pas met 3 maanden van de moeder gaat "eten". Dat zou betekenen dat je 3 maanden hebt om te stoppen met roken!! Al komen de meeste er niet gelijk de eerste dag achter Clown
Ik vind t slecht om te roken tijdens de zwangerscahp. En ja, ik ben een roker (geweest, ben nu 2 weken geleden gestopt in een opwelling en hou t nog steeds vol).

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 08:43

mijn moeder heeft ook gewoon doorgerookt en ik heb er niks aan over gehouden.. heb alles erop en eraan.. heb vwo.. dus heb er niets onder geleden.. lichamelijk niet en geestelijk niet..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 09:54

Dan heb je geluk!
Het is gewoon bewezen dat het schade aanricht.
Collega had bij de eerst eniet gerookt en placenta was heel mooi. Bij de 2e heeft ze een ongeluk gehad en van de stress weer een paar sigaretten gerookt toen. Er zaten toen al wat vlekjes op de placenta!!!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:03

Nadya schreef:
Chiqa, ik weet niet waar je het idee vandaan haalt dat zwanger zijn je een porseleinen poppetje maakt, hoor. Lekker zwart/wit gedacht. Maar er zijn wel dingen waar je gewoon rekening mee moet houden, je draagt wel een jong leven in je mee en als je ziet wat er daadwerkelijk in je lijf gebeurd, ga je (als het goed is) echt wel nadenken over de kwetsbaarheid van zo'n leven. En dan help je graag mee om te zorgen dat het in die 9 maanden goed gaat. Bij de een gaat de zwangerschap over rozen en bij de ander niet. Zo is het wel, het is toch een aardige aanslag op je lijf, er gebeurt zoveel in je lichaam die maanden. Vergis je daar niet in. Ik vind jouw manier van een topic starten en je argumenten tegen alle kritiek (die zeer terecht zijn) meer dan genoeg zeggen.

Maar goed, ik heb gelukkig een zeer gezond meisje na 9 maanden van doodziek zijn van de misselijkheid en twee ziekenhuisopnames. En het was het me zeker waard. Ze is mijn dubbele wonder; een prachtig kindje en mijn eetstoornissen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Een mooiere reden om je 'verslaving' te stoppen is er gewoon niet. Haha! Haha! Haha!

Zwanger zijn maakt geen poppetje van je, maar de omgeving bemoeit zich overal mee. Er wordt op een huttietuttie manier tegen je gepraat door artsen en verloskundigen (ben ik ineens zelf weer kind geworden of denken ze dat ik chinees spreek en niets begrijp).
Persoonlijk erger ik me daar dood aan.... Ik weet heel goed wat goed en wat slecht voor me is, maar waarom wordt alles 30000x verteld. De keuzes maak ik zelf wel. Ik kan nog steeds die afweging maken en weet dus ook heel goed wat voor risico ik neem op het moment dat ik die 2 sigaretten op een dag blijf roken!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:04

Dat je je eigen gezondheid schaadt moet je helemaal zelf weten!
Maar dat je je (ongeboren) kind daaraan blootstelt vind ik wel kwalijk!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:06

@TS: Maar waarom blijf je dan doorroken? Heb je niet alles over voor een gezond kind?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:09

Ze voelt zich liever zelf goed Knipoog

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:10

somokkele schreef:
Zwanger zijn maakt geen poppetje van je, maar de omgeving bemoeit zich overal mee. Er wordt op een huttietuttie manier tegen je gepraat door artsen en verloskundigen (ben ik ineens zelf weer kind geworden of denken ze dat ik chinees spreek en niets begrijp).
Persoonlijk erger ik me daar dood aan.... Ik weet heel goed wat goed en wat slecht voor me is, maar waarom wordt alles 30000x verteld. De keuzes maak ik zelf wel. Ik kan nog steeds die afweging maken en weet dus ook heel goed wat voor risico ik neem op het moment dat ik die 2 sigaretten op een dag blijf roken!

dan ben je super egoïstisch bezig !
kan niets anders zeggen, zijn die peuken zo belangrijk voor je dat je een gezond leven voor je kind zo op het spel zet ?!
belachelijk

en ja ik rookte ook, maar ik ben tegelijk met de pil ook gestopt met roken (bijna 6 jaar geleden)
en nu rookt er niemand meer in mijn huis, ik ben er helemaal niet tegen ofzo
iedereen moet zelf weten wat ie doet maar als je zwanger bent heb je rekening te houden met je kindje!
jij bent degene die keuzes maakt voor je baby, maak dan de goeie zo moeilijk is het niet.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:15

Needje schreef:
Ze voelt zich liever zelf goed Knipoog

Ongelooflijk

Er zijn mensen waarvan ik denk: moeten die nou wel aan kinderen beginnen?

Als je stug blijft doorroken en die peuk niet opzij kunt leggen voor de gezondheid van je kind, dan flitst die vraag ook door mijn hoofd..

@Somokkele: En hoe ga je dat dan doen als het kindje er is? Die 2 peuken opvoeren naar een pakje per dag?