Geen eind in zicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scotty__

Re: Geen eind in zicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:03

wat een verhaal zeg!
Wat heeft tie nou met dat mes gedaan?
Ik zou het meenemen:|

verschrikkelijk

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 23:28

jeetje meis wat een verhaal weer.

ik denk dat t een goede beslissing is om nu ff tijd voor jezelf te nemen.

heel veel sterkte!

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:47

Gelukkig is hij nu in goede handen! En nu er maar voor zorgen dat jij ook sterker uit dit alles komt...

Sterkte he Ach gut

*geeft digitale knuffel*

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:01

Geloof dat het heel verstandig is dat jij tijd voor jezelf en afstand van hem neemt.
Dit kun je niet aan en het is niet goed dat je er zo mee bezig bent.
Sterkte.

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 16:12

Volg het al vanaf je eerste post, ben erg blij dat er nu eindelijk wat gebeurd.
Is ongelooflijk om te zien hoe lang de 'hulpdiensten' wachten met actie ondernemen. Hoop dat ze nu een diagnose kunnen stellen bij hem zodat hij goede medicatie kan krijgen en zodat hij het ook een plekje kan geven. Wat ik me alleen afvroeg, hij is nu opgenomen. Is dit in een gesloten inrichting? En mag hij hier zijn gsm dan bij zich houden? Lijkt voor jou erg frustrerend om steeds sms-jes te krijgen!

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:18

Het is goed om te horen dat die nu gedwongen opgenomen is, want zelfmoordpogingen is niet normaal!

Jij hebt nu ook meer rust en kan je best gebruiken, rust lekkr uit. hou je ons nog wel een beetje op de hoogte of het nou wel de goede kant op gaat?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 00:28

ik heb hier echt geen woorden voor ik zit al zo lang mee te lezen maar ik weet niet wat ik moet zeggen....
ooit eerder een reactie geplaatst maar daar bleef het bij...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:51

Jemig dat je dit allemaal moet meemaken....wat een hel Scheve mond
Ik hoop dat je vriend er uit kan komen met zn behandeling..
Neem tijd voor jezelf..dat heb je nu wel nodig Ach gut
Heel veel sterkte.

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 17:42

jeetje.. ik was er even een poosje tussenuit.. en nu lees ik weer bij en ik schrik er enorm van... wat een ontwikkelingen, maar het gaat echt niet goed met hem.. wel goed dat hij nu is opgenomen.. hij heeft waarschijnlijk een ernstige psychiatrische stoornis die zich aan het ontpoppen is.. maar gelukkig krijgt hij nu waarcshijnlijk anti-psychotica en is hij in goede handen... ik hoop dat ze er snel achter komen wat hij heeft... en jij heel heel veel sterkte met jou verwerkingsproces!! neem je zelf ook professionele hulp in de hand? kan ook slachtofferhulp zijn.. dit ga je niet in je eentje verwerken.. sterkte de komende tijd en me pb staat open...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 22:27

Man wat heftig...
Ik kan me voorstellen (nee, natuurlijk kan ik dat niet) in wat voor een positie jij ook zit: niks kunnen doen. En dan dat wacht gedoe met de dokter en neuroloog!!
Bel aub 112 volgende keer, dan kom je direct in het ziekenhuis...!
Kan niks anders doen dan sterkte wensen... probeer misschien ook neurologen in een ander ziekenhuis (of kan dat niet?).
Schrik echt van dit verhaal....

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:05

Myra, de vriend is al opgenomen dus dat is niet meer aan de orde Lachen

Meis, heel veel sterkte verder.. ik hoop dat je afstand kan houden maar het zal wel heel moeilijk zijn!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:27

Tjonge wat een update's zeg, vindt het echt verschrikkelijk voor je, ook voor hem natuurlijk, maar hij krijgt er waarschijnlijk helemaal niet zoveel van mee nu.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe, maar denk ook aan jezelf, je bent nog zo jong, en dit soort dingen kan je niet alleen dragen, praat er veel over, voel je niet schuldig als je voor jezelf kiest.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:27

zou j e mij kunne pmen met een kort samenvattingkje heb misschien nieuws voor je

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:41

Het is nu ondertussen al een week later en ik ben wel benieuwd hoe het met hem gaat.. Zit hij daar nog steeds en heeft hij dr een beetje vrede mee?
En hoe ben jij dr onder Lachen ?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:43

Volgens mij kwam de TS een tijdje niet meer in het topic omdat ze even afstand nam om tot zichzelf te komen.
Ts veel sterkte meis, denk nu eerst maar eventjes aan jezelf!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:54

Ik pas even mijn post aan, ik heb nu het hele verhaal gelezen, ik had nog niet naar de datum gekeken..

Meis, heel veel sterkte!! Denk om jezelf en neem de tijd om het te verwerken. Sterker nog, ik raad je aan om zelf naar je huisarts te gaan of maatschappelijk werk op te zoeken, dit is iets wat je niet in de koude kleren gaat zitten en waar je echt hulp bij nodig hebt om te verwerken!!

Dikke knuf hiervandaan, en sterkte!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 03:49

Poeh wat een verhaal!!

Met mijn beetje klinische achtergrond gaan er allerlei mogelijkheden door mijn hoofd, maar ik kan er zo ook de vinger niet op leggen.

Besef dat de hallucinaties niet waar zijn is idd vreemd, hoewel, dat kan ook een tijdelijk moment van bijzonder intelligent functioneren zijn: hij ziet ze ECHT maar besluit dat maar even voor zz te houden en te vertellen dat het niet echt kan zijn, dat is ook een prima manier om zijn eigen angst om 'gek' te worden (of zo te worden bestempeld) te beteugelen denk ik.

Ik hoop dat ze hem even een tijdje platspuiten (hoe grof het ook klinkt) zodat zowel zijn geest als zijn lichaam even op rust komen. Dat deze jongen al niet eerder werd opgenomen snap ik niet, fout van de HA IMO.

Ik denk dat er zeker veel meespeelt in dit verhaal: de voorgeschiedenis van de jongen, de huidige situatie. Wat het verband is met de verschijnselen die hij vertoont is moeilijk te zeggen. Ik heb wel eens een documentaire gezien met een meisje dat misbruikt was geweest en dat bij heel minieme cues al volledig van de wereld ging, haar bewustzijn schakelde zich preventief uit (flauwvallen is altijd in de eerste plaats een defensiemechanisme, bijvoorbeeld bij te lage bloeddruk is het de makkelijkste manier om je te dwingen om te gaan liggen zodat je hoofd nog bloed krijgt).

Ik hoop dat hij erg goede hulp krijgt en dat ze erg goed gaan kijken wat er scheelt en hoe ze hem kunnen helpen.

Kana: meis, ik hoop dat jij even de ruimte vindt om extra goed voor jezelf te zorgen! Ik vind het ongelooflijk hoe je dit allemaal alleen gedragen hebt zolang, en ik vind dat je, onder de omstandigheden, ontzettend goed gereageerd hebt. Zet jezelf maar even op de eerste plaats!
Je vriend zat er wrs zodanig door dat hij ook niet besefte wat een last hij op jou legde, dus voel jezelf zeker niet schuldig!!!
Zorg zeker dat je met iemand kunt praten. Mijn pb box staat zeker open als je even wat kwijt wilt Ja

Ik wil ook nog even kort vermelden dat het absoluut onnuttig is de scheiding te maken tussen het psychische en het fysieke. Beide zaken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Bij veel lichamelijke pijn wordt nooit een lichamelijk 'defect' gevonden (bij bijnvoorbeeld 90 procent van de rugpijn) maar toch hebben die mensen echte fysieke pijn.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:01

Kana, hoe is het nu?
Is Tim nog opgenomen?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:35

PintoNatal schreef:
Kana, hoe is het nu?
Is Tim nog opgenomen?

Als je terugleest staat er dat hij nu gedwongen is opgenomen. Lachen
Kana neemt wat tijd voor zichzelf (wat harstikke te snappen is!)

Maar sjeee wat een verhaal zeg! Hopenlijk komt het allemaal goed met je!!

Sterkte! Ach gut

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:12

xMarleeNx schreef:
PintoNatal schreef:
Kana, hoe is het nu?
Is Tim nog opgenomen?

Als je terugleest staat er dat hij nu gedwongen is opgenomen. Lachen
Kana neemt wat tijd voor zichzelf (wat harstikke te snappen is!)

Maar sjeee wat een verhaal zeg! Hopenlijk komt het allemaal goed met je!!

Sterkte! Ach gut

Ja is ook alweer eventjes geleden, en dan kan ik nog vragen naaar hoe het nu is, aangezien in het modellen topic fotos van hun 2zijn en ik weet niet of dat nog van voor dit allemaal is dus daarom.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:32

Haha ja dat kan idd verwarrend overkomen Pinto, Maar idd ik heb hier heel lang niet ge-update omdat ik afstand van alles wou. Maar hij is sinds woensdag weer op school.
En hij zit bij mij in de klas dus ik zie hem nu elke dag op school.

Hij was gedwongen opgenomen en de volgende dag stond hij weer op straat. Hij heeft nu elke week een gesprek en neemt elke dag medicijnen voor hallicunaties. Het gaat vrij goed. Al is dat hoogstwaarschijnlijk voor even. Hij ziet alles goed in en omdat ik nu zo fel doe van OF je werkt aan jezelf OF we eindigen deze relatie dus hij is nu intensief bezig met alles. Hij gaat binnenkort ook met zijn pschych praten over wnnr hij aan zijn omgeving kan vertellen over wat hem allemaal dwarszit. Hij is zelfs van plan mensen te vertellen over de verkrachtig. Hij wil dus echt aan zichzelf werken dat vind ik echt fijn!

Wij zien elkaar buiten school niet echt. 1 keer hebben we afgesproken maardat was om muizen te kopen want volgens mij is hij vrij eenzaam dus heeft hij nu muisjes op zijn kamer.

De medicijnen tegen hallicunaties werken hij ziet geen dingen meer. Alleen de migraine is er nog en daardoor valt hij soms nog flauw (eens per week dus erg weinig)

Verder belde de neuroloog vandaag, ze vertrouwen het niet dus ze gaan nog meer onderzoeken doen want ze denken dat hij een tumor heeft..Dus wachten daarop. En hopen dat als het een tumor is dat het geen kwaadaardige is.

Verder is er vrij weinig gebeurd Lachen Met mij gaat het ook wel redelijk. Ik heb de afgelopen dagen echt mega veel geslapen en het ging super goed. Vandaag ben ik voor mijn gevoel echt goed geflipt. Alles is eruit. Hij viel op school flauw en dat was de eerste keer deze week. En direct was het hup Nathalie erbij Vriendin erbij die trekt het wel blablabla die weet het wel. Rots in de branding altijd kalm. Nou NIET dus. Ik ben helemaal door het lint gegaan. Ik was ECHT kwaad. Niet normaal. Mensen hebben egwoon geen idee ergens van maar ondertussen kunnen ze wel conclusies trekken!

Morgen hebben we 4 maand. Dus zien we elkaar weer en daarna zie ik hem dinsdag weer op school.

Nathalie. Kusje

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:34

Oke, super fijn Nathalie!
Ben blij dat hij ook zo aan zichzelf werkt, en ook wel echt veel moeite doet voor jullie relatie.
Hoop dat het er uit gaat komen van de verkrachting, en dat hij het gaan vertellen aan bepaalde mensen, dit zal toch wel veel opluchten.
Heel veel sterkte alsnog!

edit: gefeliciteerd dat jullie morgen 4mnd samen zijn Lachen

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:37

Nouja opluchten.

Dat word 1 grote rel en depressie. voor de mam en omgeving. Dat gaat echt HEEL veel drama geven. Logisch natuurlijk. Maar ik heb al een beetje beschreven hoe nutts die famillie is van hem. Maar het is nodig denk ik voor zijn eigen rust. Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:40

@Kana: ik kan niets anders zeggen dan veel sterkte. ik hoop dat jullie er beide goed bovenop komen.
Fijn dat je aan jezelf hebt gedacht, ik hoop ook dat je dat blijft doen Knipoog

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:41

Goed dat je de afstand hebt genomen.
Maar van verkrachting, heb ik dat gemist?
Blijf aan jezelf denken meid, dat kan ook terwijl je hem steunt