blensink schreef:Ik heb niet het gehele topic gelezen maar een beetje terug gekeken tevens het topic van je zusje met de oudere man.
Het enige wat ik wil zeggen is 16 jaar is een hele moeilijke leeftijd.
Zelf heb ik een zoon in deze leeftijd en ik merk dat aandacht enorm belangrijk is.
Ze zijn heel hun zelfvertrouwen kwijt (ookal lijkt dat niet zo). Ze weten het allemaal zo goed en ga er alsjeblieft niet tegenin want het word alleen maar erger.
Ik snap dat je heel erg ongerust bent maar jouw zusje is in een ontdekkingsfase, misschien heb je dat zelf niet meegemaakt op die leeftijd en daarom is het moeilijk te bevatten.
Jouw zusje voelt zich groot en geborgen bij deze man en thuis gaat iedereen tegen haar in- wat juist meer afstand brengt.
Probeer te communiceren zoals volwassenen dat doen en haar niet te behandelen als klein kind.
Ze is pas 16 maar ze weten heel goed wat ze willen en mogen ze het niet dan is het juist leuker om te doen.
Met mijn zoon heb ik een redelijk goede band we kunnen goed praten en hebben een wederzijds vertrouwen.
Ik kan me voorstellen dat jouw zusje zich aangevallen voelt doordat jij dit topic hebt geopend, maar ik begrijp ook jouw ongerustheid.
Ga eens na waar dat gevoel naar oudere mannen vandaan komt en verder probeer te praten als volwassen mensen.
Heel veel succes voor jullie beide toegewenst hoop dat jullie elkaar gauw begrijpen.
Ze voelt zich niet aangevallen hoor ...
Nu misschien omdat het over hem gaat ,
Gisteren heeft ze meegelezen en vond ze dat IK en de REST gelijk hadden !!
En met de rest ben ik hard bezig