Donor, Welles of Nietes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marl1tje

Re: Donor, Welles of Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:17

Vervelend lijkt me dat, zo'n naaldenfobie, ik hou er ook niet van, maar het went... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:19

Ze doen het hier niet zonder toestemming van de achterblijvers en ik weet dat ze geen toestemming zullen geven.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:19

ik ben geen donor, wil ik ook niet zijn, Stel dat ik nog leef en mn beste vriendin of iemand anders heeft iets nodig is ok, maar niet als ik dood ben blijf graag in tact. sorry.

Daarbij hebben ze weinig aan mijn organen,mn nieren zijn niet goed, mn longen niet en ik rook ook mn mild is niet helemaal goed meer en zo nog een boel
kan ik goed onderbouwen waarom ik het niet wil? nee niet echt ik wil gewoon zodra ik dood ben geen gesnij etc in mn lijf wil gewoon graag intact blijven

bloed of plasma geven kan momenteel niet anders zou ik t wel doen

edit tikfoutjes

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:22

avanti4ever schreef:
ik ben geen donor, wil ik ook niet zijn, Stel dat ik nog leef en mn beste vriendin of iemand anders heeft iets nodig is ok, maar niet als ik dood ben blijf graag in tact. sorry.

Daarbij hebben ze weinig aan mijn organen,mn nieren zijn niet goed, mn longen niet en ik rook ook mn mild is niet helemaal goed meer en zo nog een boel
kan ik goed onderbouwen waarom ik het niet wil? nee niet echt ik wil gewoon zzodra ik food ben geen gesnij etc in mn lijf wil gewoon graag intact blijven

bloed of plasma geven kan momenteel niet anders zou ik t wel doen

Okee, je wilt het dus niet, dat is duidelijk, maar zou je het ook niet willen ontvangen, mocht je ooit een orgaan nodig hebben?

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:23

faye schreef:
Ze doen het hier niet zonder toestemming van de achterblijvers en ik weet dat ze geen toestemming zullen geven.

Ik neem aan dat het hier gaat om het ontvangen van organen... Nou ik weet dat als je zwaar verbrand binnen gebracht wordt dat ze de ernstig beschadigde huid gaan afdekken met bewerkt donorhuid (jaja van dode mensen dus) en ik vraag me af of ze daar toestemming voor vragen...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:25

Ik heb gezegt zodra ik dood ben wil ik geen gesnij, dat is ieder zn eigen keus toch? daarbij zijn mijn organen niet eens geschikt als ik het wel zou willen

of ik wil ontvangen?? Dat ligt eraan. als t een orgaan is wat me maar 3 maanden langer laat leven oid NEE dan niet.
is de kans groot op afstoting nee dan ook niet
in andere gevallen ja hoor waarom niet?, diegene van wie dat orgaan was koos toch zelf om donor te zijn?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:27

hmmm niet geven wel ontvangen, iet wat hypocriet Knipoog

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:31

avanti4ever schreef:
Ik heb gezegt zodra ik dood ben wil ik geen gesnij, dat is ieder zn eigen keus toch? daarbij zijn mijn organen niet eens geschikt als ik het wel zou willen

Omdat een aantal organen in jouw ogen niet te gebruiken zijn, betekent dat niet dat ze niet van jou zouden kunnen gebruiken... Knipoog

En dat je wel zou willen ontvangen, ach ja wie niet... Maar waarom dan niet geven? Je gaat er niet eerder dood door hoor... Knipoog

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:31

Welshcobfan schreef:

Mijn organen mogen ze gebruiken, maar wel onder voorwaarden Nagelbijten / Gniffelen
Ik gun iedereen nieuwe organen... een mens is een mens, punt. Maar mocht ik ooit op een wachtlijst komen en er blijken geen organen te vergeven zijn, no way dat ze dan wèl in mij mogen snijden...!

Sorry hoor, ik zit in mijn opstandige fase Haha! Voor wat hoort wat Knipoog

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:33

Jamezy schreef:
Welshcobfan schreef:

Mijn organen mogen ze gebruiken, maar wel onder voorwaarden Nagelbijten / Gniffelen
Ik gun iedereen nieuwe organen... een mens is een mens, punt. Maar mocht ik ooit op een wachtlijst komen en er blijken geen organen te vergeven zijn, no way dat ze dan wèl in mij mogen snijden...!

Sorry hoor, ik zit in mijn opstandige fase Haha! Voor wat hoort wat Knipoog

Hahahahaah... Haha! Nou er zijn alleen geen organen 'te vergeven' zoals jij dat noemt, als niemand zich beschikbaar stelt, dus tja... Knipoog Zo is het cirkeltje weer rond! Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:34

Marl1tje schreef:
faye schreef:

Ik neem aan dat het hier gaat om het ontvangen van organen... Nou ik weet dat als je zwaar verbrand binnen gebracht wordt dat ze de ernstig beschadigde huid gaan afdekken met bewerkt donorhuid (jaja van dode mensen dus) en ik vraag me af of ze daar toestemming voor vragen...

Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Als ik zwaar verbrand wordt binnengebracht hoef ik geen donorhuid, sterker nog, dan wil ik euthanasie. heb op het brandwondencentrum rondgelopen (oma en opa die daar lagen), en als je echt heel erg verbrand bent , doe mij maar lichtje uit! Ja

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:36

Welshcobfan schreef:

ja dat kan is misschien ook wel eenbeetje zo maar echt ze hebben niks aan mijn organen en door dat ik dat weet en andere dingen die ik heb ondervonden omtremt dit onderwerp heb ik mijn NEE gebaseerd.

Leef ik nog en er is een vriendin klein kind of wat ook in levens gevaar en kan ik daarbij helpen (zal vast niet maar stel) dan doe ik het hoor geen probleem.
feit blijft ze hebben weinig aan mijn organen

bloed en plasma kan ik pas geven als ik geen medicatie slik.

Daarbij NOGMAALS het is eigen keus of je wil geven of niet dus tja. en misschien denk ik er later anders over betwijfel het maar goed

*gaat aan eten beginnen*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:36

ach mijn vriendin is voor 80 procent verbrand als kind, haar broertje ook. Haar broertje is nu tienerpapa, zij studeert nu aan de uni van wageningen en heeft de tijd van haar leven. Het is maar wat je van je eigen leven maakt Knipoog De moeilijke weg kiezen werpt meer vruchten af dan de makkelijkste weg.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:37

@marl1tje daar gaat t ook niet om

*echt aan eten beginnen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:37

Als kind verbrand of als volwassene verbrand is een heel verschil!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:39

Waarom? kind heeft juist meer operaties nodig, heeft het extra moeilijk op school ivm vele pesterijen, puberteit komt daar nog bovenop, zij kan nu niet meer zwanger worden (buik kan niet groeien) etc. Volwassene heeft vaak al kids, baan, meer zelfvertrouwen etc.

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:39

faye schreef:
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Als ik zwaar verbrand wordt binnengebracht hoef ik geen donorhuid, sterker nog, dan wil ik euthanasie. heb op het brandwondencentrum rondgelopen (oma en opa die daar lagen), en als je echt heel erg verbrand bent , doe mij maar lichtje uit! Ja

Okee, duidelijk! Je bent erg principieel, dat mag ik wel... Knipoog

En wat vervelend van je opa en oma!

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:43

avanti4ever schreef:
@marl1tje daar gaat t ook niet om

*echt aan eten beginnen*

Ik neem dat het hier gaat over mijn opmerking 'dat je er niet eerder dood van gaat ofzo'. Als jij zegt dat het bij jou daar niet om draait dan zal dat wel. Ik keur het ook niet af, ieder zijn keus, maar ik ben wel nieuwsgierig, omdat ik het niet begrijp. Maar jij zal je redenen er wel voor hebben, prima toch! Enne... kook ze en eet smakelijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:44

Marl1tje schreef:
faye schreef:

Okee, duidelijk! Je bent erg principieel, dat mag ik wel... Knipoog

En wat vervelend van je opa en oma!

Dat vind ik dus ook Lachen lekker principieel, en consequent. als heel nederland zo was, was er een hoop gezeur minder!

Anoniem

Welshcobfan schreef:
Waarom? kind heeft juist meer operaties nodig, heeft het extra moeilijk op school ivm vele pesterijen, puberteit komt daar nog bovenop, zij kan nu niet meer zwanger worden (buik kan niet groeien) etc. Volwassene heeft vaak al kids, baan, meer zelfvertrouwen etc.

Het genezingsproces en de flexibiliteit van de huid is bij een kind veel optimistischer. Natuurlijk blijven de gevolgen voor een kind ook erg, maar een kind herstelt echt sneller. Ik heb het bij mijn opa en om agezien, huid die niet wilde hechten, ontstekingen, echt vreselijk. Dus dat is niet iets waar ik voor zal kiezen. Een derdergraadsbrandwond is zeker geen kattepis en het genezingsproces ook niet

Overigens moet ik wel opmerken dat alleen willen geven als de ontvanger ook gever is net zo hypocriet is Knipoog

Marl1tje

Welshcobfan schreef:

En niet te vergeten, een groot sociaal netwerk dat hij of zij al kende voordat dat gebeurde en die haar of hem steunen kan! Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is, wie het ook overkomt! Verdrietig

Marl1tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:45

faye schreef:

Overigens moet ik wel opmerken dat alleen willen geven als de ontvanger ook gever is net zo hypocriet is Knipoog

Vind ik ook, maar ach je kan de mening van mensen vaak toch niet veranderen heh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:48

Marl1tje schreef:
faye schreef:

Vind ik ook, maar ach je kan de mening van mensen vaak toch niet veranderen heh!

Ik bedoel dat je wil dat alleen donoren ook mogen ontvangen Knipoog Dus alleen geven als je orgaan naar een andere gever gaat Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:50

@ faye: hmhm klopt, maar dat meisje was 8 toen ze verbrande nu is ze 21. Heef tinderdaad ook veel onstekingen etc gehad. vooral toen zij groeide, maar haar huid niet was echt heel naar om te zien. Enige stuk huid was bespaard is gebleven is rond haar enkel en de voeten. Verder is ze volledig verbrand.
Eerlijk gezegd weet ik niet of ik dat ooit aan zou kunnen als dat met mij zou gebeuren...
Maar respect voor het feit dat je zo enorm principieel bent! Kunnen veel mensen nog wat van leren Knipoog

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:53

Marl1tje schreef:

Voor het orgaan overgezet wordt zal er wel getest worden hoor, maar goed daar heeft de donor dan niks meer aan.

Ik vind het echt schattig hoe naief de nederlander is over de invloed van bea en consorten. Maar mij niet gezien, geen donor dus

En ik vind het ongelooflijk hoe bekrompen en achterdochtig sommige mensen zijn... Ik kan haast niet geloven dat je dit echt gelooft. Een transplantatie is een ingewikkeld proces en dat testen gebeurt nadat de hersendood is ingetreden en ze laten je heus niet eerder gaan omdat Bea toevallig iets nodig zou hebben!
[/quote]

De laatste tijd heb ik niets gehoord over dat het slecht zou gaan met Bea, dus voorlopig kunnen we nog veilig donor blijven. Clown

Zoals ik al zei, ik ben niet paranoide genoeg om dat te geloven.

En ik vind niet per se dat je donor moet zijn om te mogen ontvangen. Maar ik vind het wel raar dat je geen donor wilt zijn omdat je organen dan misschien wel bij iemand terecht zouden kunnen komen die jij het niet gunt. Niet eerlijk als de goede onder de kwade (niet dat rokers kwade zijn) moeten lijden.