Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
avanti4ever schreef:ik ben geen donor, wil ik ook niet zijn, Stel dat ik nog leef en mn beste vriendin of iemand anders heeft iets nodig is ok, maar niet als ik dood ben blijf graag in tact. sorry.
Daarbij hebben ze weinig aan mijn organen,mn nieren zijn niet goed, mn longen niet en ik rook ook mn mild is niet helemaal goed meer en zo nog een boel
kan ik goed onderbouwen waarom ik het niet wil? nee niet echt ik wil gewoon zzodra ik food ben geen gesnij etc in mn lijf wil gewoon graag intact blijven
bloed of plasma geven kan momenteel niet anders zou ik t wel doen
faye schreef:Ze doen het hier niet zonder toestemming van de achterblijvers en ik weet dat ze geen toestemming zullen geven.
avanti4ever schreef:Ik heb gezegt zodra ik dood ben wil ik geen gesnij, dat is ieder zn eigen keus toch? daarbij zijn mijn organen niet eens geschikt als ik het wel zou willen
Welshcobfan schreef:hmmm niet geven wel ontvangen, iet wat hypocriet
Jamezy schreef:Welshcobfan schreef:hmmm niet geven wel ontvangen, iet wat hypocriet
Mijn organen mogen ze gebruiken, maar wel onder voorwaarden![]()
Ik gun iedereen nieuwe organen... een mens is een mens, punt. Maar mocht ik ooit op een wachtlijst komen en er blijken geen organen te vergeven zijn, no way dat ze dan wèl in mij mogen snijden...!
Sorry hoor, ik zit in mijn opstandige faseVoor wat hoort wat
Marl1tje schreef:faye schreef:Ze doen het hier niet zonder toestemming van de achterblijvers en ik weet dat ze geen toestemming zullen geven.
Ik neem aan dat het hier gaat om het ontvangen van organen... Nou ik weet dat als je zwaar verbrand binnen gebracht wordt dat ze de ernstig beschadigde huid gaan afdekken met bewerkt donorhuid (jaja van dode mensen dus) en ik vraag me af of ze daar toestemming voor vragen...
Welshcobfan schreef:hmmm niet geven wel ontvangen, iet wat hypocriet
faye schreef:Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Als ik zwaar verbrand wordt binnengebracht hoef ik geen donorhuid, sterker nog, dan wil ik euthanasie. heb op het brandwondencentrum rondgelopen (oma en opa die daar lagen), en als je echt heel erg verbrand bent, doe mij maar lichtje uit!
avanti4ever schreef:@marl1tje daar gaat t ook niet om
*echt aan eten beginnen*
Marl1tje schreef:faye schreef:Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Als ik zwaar verbrand wordt binnengebracht hoef ik geen donorhuid, sterker nog, dan wil ik euthanasie. heb op het brandwondencentrum rondgelopen (oma en opa die daar lagen), en als je echt heel erg verbrand bent, doe mij maar lichtje uit!
Okee, duidelijk! Je bent erg principieel, dat mag ik wel...![]()
En wat vervelend van je opa en oma!
Welshcobfan schreef:Waarom? kind heeft juist meer operaties nodig, heeft het extra moeilijk op school ivm vele pesterijen, puberteit komt daar nog bovenop, zij kan nu niet meer zwanger worden (buik kan niet groeien) etc. Volwassene heeft vaak al kids, baan, meer zelfvertrouwen etc.
Welshcobfan schreef:Waarom? kind heeft juist meer operaties nodig, heeft het extra moeilijk op school ivm vele pesterijen, puberteit komt daar nog bovenop, zij kan nu niet meer zwanger worden (buik kan niet groeien) etc. Volwassene heeft vaak al kids, baan, meer zelfvertrouwen etc.
faye schreef:
Overigens moet ik wel opmerken dat alleen willen geven als de ontvanger ook gever is net zo hypocriet is
Marl1tje schreef:faye schreef:
Overigens moet ik wel opmerken dat alleen willen geven als de ontvanger ook gever is net zo hypocriet is
Vind ik ook, maar ach je kan de mening van mensen vaak toch niet veranderen heh!
Marl1tje schreef:
Voor het orgaan overgezet wordt zal er wel getest worden hoor, maar goed daar heeft de donor dan niks meer aan.
Ik vind het echt schattig hoe naief de nederlander is over de invloed van bea en consorten. Maar mij niet gezien, geen donor dus