nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:41

Ja ik laat het weten als ik geweest ben.Ik moet ook altijd gelijk als het onder de 15 grade is buiten handschoenen aan want anders als ik binnekom dan barst het gelijk open. En ik moet ook nooit als ik door de kou ben gefietst een warme douche nemen want dan barst alles open. Ik kan trouwens nooit een warme douche ik douche altijd op 30 grade dus mijn vriendje wil nooit meer douche want die vind het dan te koud.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:45

dat douchen herkenik wel. Ik douch altijd op 20 graden... ik heb dus altijd alle ruimte Knipoog
Als ik warmer douche dan zit ik meteen onder!

en die tube met die rode streep (en ook de gele, de dermovate), de emovate: effect heb je de 1e keer pas na een week of 1,5....

dat is wel ff iets om in je achter hoofd te houden./..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:50

Ik heb overigens Cutivate en emovate. De emovate voor bij mijn ogen heb ik ook niet het idee dat die effectief is

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 14:51

ik heb verder ook altijd de douche voor mezelf Vork zit de laatste paar dagen weer helemaal onder, bah! door de kou buiten, transpireren en daarna binnen de warmte weer in.

@ ma_rie_tje: heb jij misschien de naam van de dikke witte crème voor me? misschien kan elbeauty hier iets mee? ik ga hem zelf ook nog een keer halen, het is bijna op. maar kan zit zonder herhalingsrecept? en heb namelijk ook geen etiket meer, zal dit gewoon in de computer van de apotheek staan?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:52

Kimmm, ik noemde net ookal de naam van die dikke witte creme? en toen zei ik ookal dat ik dat volgens mij was waarmee je het daarover gehad hebt Tong uitsteken

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:53

ma_rie_tje schreef:
dat douchen herkenik wel. Ik douch altijd op 20 graden... ik heb dus altijd alle ruimte Knipoog
Als ik warmer douche dan zit ik meteen onder!

en die tube met die rode streep (en ook de gele, de dermovate), de emovate: effect heb je de 1e keer pas na een week of 1,5....

dat is wel ff iets om in je achter hoofd te houden./..

Ja dat weet ik maar bij mij hielpen ze nooit ook niet na 2 weken. Ach ja de dokter heeft het al vaker tegen mij gezegt je moet er mee leren leven of je groeit er nog overheen hoop dat het laatste nog een keer gebeurd..

Wat ik trouwens pas ook hoorde maar ik niet ga uitproberen is over de plekken heen plassen maar dat zie ik niet echt zitten haha en ga ik dus ook niet proberen.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 14:54

oeps, zit weer eens niet op te letten... Bloos maar klopt, dat was inderdaad met jou!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:02

Laar schreef:
Woow Kimmm daar herken ik echt veel in, mijn vriend stoot me ook regelmatig aan in bed, dat ik lig te krabben. en hij houdt me ook vaak in de gaten. Ik denk dat ik ook eens zijn armen ( is bij hem toevallig ook een plek waar hij vaak jeuk heeft) vasthoud als hij wil krabben Knipoog

En die creme die jij bedoelt daar had je het met mij over Tong uitsteken cetomacrogol Creme bedoelde we waarschijnlijk.

ik weet al wat er gebeurt is... heb gewoon helemaal over jou post heen zitten lezen Schijnheilig

bij mij heeft het echt geholpen om hem een keer vast te houden, misschien werkt het bij jou ook. maar hij accepteerd het gelukkig wel en als ik er niet meer tegen kan, dan troost hij me vaak Ach gut heb een lange periode gehad dat als ik mn huid zo kapot gekrabt had, dat de hormoonzalf zo ontzettend zeer deed, dan durfde ik gewoon niet meer te smeren vanwege de pijn. hij heeft me die periode vaak ingesmeerd en zijn we iets gaan doen, om mn gedachten af te leiden. als je er nu over nadenkt, dan is het toch zo ontzettend lief! Lovers

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:31

Nouja Tong uitsteken je beantwoordt mijn post iig toch nog Knipoog

Hij heeft er ook echt wel begrip voor, hijzelf heeft zo nu en dan van die jeukende bultjes op zijn armen na het douchen en dan kan hij ook niet stoppen met wrijven/krabben. en ik heb hem verteld dat ik ook zo'n jeuk heb, alleen dan 3 x zo erg..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 16:34

en wat zegt hij dan? *nieuwsgierig of alle jongens hetzelfde reageren*

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:17

"Ja, oké maar je moet gewoon niet krabben" ( Clown )

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 13:25

dus precies dezelfde reactie Vork

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:09

Stresseczeem... Heel erg niet prettig. Zodra ik stress heb (toetsweek, ruzie...) Krijg ik op de raarste plekken eczeem en dat jeukt... Heb er wel crème voor, maar die vergeet ik nogal eens Clown

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 14:11

Tomaatje schreef:
Stresseczeem... Heel erg niet prettig. Zodra ik stress heb (toetsweek, ruzie...) Krijg ik op de raarste plekken eczeem en dat jeukt... Heb er wel crème voor, maar die vergeet ik nogal eens Clown

hoe kan je nou je crème vergeten? Clown Vork *nieuwsgierig!*

denk dat de meesten onder ons last hebben van 'stresseczeem', ik in ieder geval wel. kan dan echt mn klok erop gelijk zetten als mn tentamens eraan komen (nu dus).

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:36

Duss, het zou ook zo kunnen wezen dat je onder een warme doeche dat je dan meer kans hebt op eczeem, dan ga ik eens een koude doeche proberen Vork
ik heb vandaag weer een dik blaasje op mijn pink gekregen en dat is nogal pijnlijk.. moet maar weer ff smeren Cool

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:46

Kimmm schreef:

hoe kan je nou je crème vergeten? Clown Vork *nieuwsgierig!*

denk dat de meesten onder ons last hebben van 'stresseczeem', ik in ieder geval wel. kan dan echt mn klok erop gelijk zetten als mn tentamens eraan komen (nu dus).

Nou je wordt wakker. Je bent duf. Je gaat naar school. Je kijkt naar je handen en je denkt "oliebol".

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:44

Ik heb ook duidelijk stresseczeem, maar ook van verkeerd eten. (en waar ik allergisch voor ben)

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:16

Jup ik heb er nu ook meer last van, vandaag was een moeilijke dag en gisteren zat ik veel meer onder in mijn gezicht, mede door vandaag en ook door het weer

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 23:38

Jeetje, toch een hoop mensen met eczeem hier. Lachen

Ik heb ook last van eczeem, eigenlijk al sinds mijn geboorte. In mijn gezicht, knieholten, ellebogen, handen, polsen. Een beetje de 'gebruikelijke' plekken dus. Op het moment werk ik in een bloemenwinkel, maar het binden van bloemen werkt niet echt bevoordelijk voor mijn eczeem, die dus ook op mijn handen/polsen op het moment het ergste is, de rest is vrij rustig. De meeste zalfjes die ik heb gehad van mijn dokter werken maar even, en prikken vaak, en die troep gebruik ik dus ook vrijwel niet meer. Ben ook bij een dermatoloog geweest voor een plak proef, maar daar kwam niets uit. Een hele kleine reactie op nikkel dacht ik, maar weet het niet zeker, de assisente was niet de meeste snuggere helaas. Volgens mij dermatoloog is de eczeem op mijn handen contact eczeem, en wordt vooral veroorzaakt door water. Koe Door mijn werk ben ik vrijwel de hele dag in contact met water, ben een half jaar gestopt in de bloemen maar de eczeem ging niet over, en mijn handen zijn dus altijd droog, kapot, opgezet en jeukerig.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:06

Komt bekent voor sabbel, bij mij kwam wel wat uit de plakproef. Ik ben o.a. allergisch voor kobalt, dit zit in roest vrij staal. Helaas voor mijn werk leer ik jongeren koken, koffiezetten enz. en alle apparatuur is van rvs Huilen de oplossing van de dermatoloog was "doe er maar een doekje tussen" Rolleyes verder ben ik ook allergisch voor geur en smaakstoffen en voor peru balsem. Maar ik ben toch echt niet van plan om mijn werk op te zeggen, maar ik baal wel dat mijn handen zo zeer doen.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:16

trutje schreef:
Ik ben o.a. allergisch voor kobalt.

Aha, ik kon niet op het woord komen maar daar ben ik dus ook allergisch voor.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:18

trutje schreef:
Komt bekent voor sabbel, bij mij kwam wel wat uit de plakproef. Ik ben o.a. allergisch voor kobalt, dit zit in roest vrij staal. Helaas voor mijn werk leer ik jongeren koken, koffiezetten enz. en alle apparatuur is van rvs Huilen de oplossing van de dermatoloog was "doe er maar een doekje tussen" Rolleyes verder ben ik ook allergisch voor geur en smaakstoffen en voor peru balsem. Maar ik ben toch echt niet van plan om mijn werk op te zeggen, maar ik baal wel dat mijn handen zo zeer doen.

Ach ja, tegen mij werd ook gezegt of ik geen handschoenen aan kan doen. Verward Mijn werkgever ziet me aankomen zeg. Dat geld waarschijnlijk ook voor jou, "kijk jongens... O wacht, eerst even een doekje pakken." Pling

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 20:25

@ sabbel: leuk dat je erbij bent gekomen en meepraat Lachen zo kunnen we het allemaal een beetje met elkaar delen. bij mij is er niets uit de plakproef gekomen, helaas. maar doordat je last krijgt met water, lijkt me het ook erg vervelend om dan te gaan douchen... Frusty of niet? mijn huid droogt juist heel erg uit door contact met water Boos!

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:41

Nouja, het valt opzich wel mee als ik mijn handen was, en dan meteen afdroog en insmeer, maar als ik de hele dag met natte handen aan het werk ben gaat dat moeilijk. Na het douchen moet ik met dus vooral goed afdrogen, maar ook mijn huid droogt er idd erg van uit.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:48

Een beetje, in eelleboog- en knieholtes.