Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Re: Poging 598.... -10 kilo!! wie helpt en doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:32

Mijn moeder doet ook mee Nagelbijten / Gniffelen
Dus wij gaan elke avond buikspier oefeningen doen en rondjes rennen / touwtje springen enzo Haha!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:17

trisca schreef:
als je nu eens op je kamer gaat studeren en daar een fruitschaal neerzet en een karaf water mee neemt?

Ik heb nog een stomme vraag.. Ik drink erg veel water en thee, maar moet er daardoor 's nachts altijd uit.. Hebben jullie daar ook last van? Kan ik daar iets aan doen? Misschien een uur voor het slapen gaan niks meer drinken ofzo?

ik zelf heb daar geen last van maar ons mam wel!Ja, een uur van te voren niets meer drinken en dannaar de wc gaan, als dat dat niet lukt aan de mooie watervallen denken en een kraan aanzetten Knipoog Dan heb je iig voor het slapen geplast Lachen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:20

Iris_safarii schreef:
Mijn moeder doet ook mee Nagelbijten / Gniffelen
Dus wij gaan elke avond buikspier oefeningen doen en rondjes rennen / touwtje springen enzo Haha!

haha Ans Haha! Goed van jullie, ik zal het maar niet aan ons mam vertellen Tong uitsteken

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:25

Margot_VH schreef:
Ja ik doe ook mee ik ben al 10 kwijt maar moet er nog 10 wat ik de hele dag doe en eet sóchtends niks smiddags een broodje en savonds gewoon avondmaal en zowat geen tussedoortjes

Als ik jouw was zou ik gewoon ontbijten hoor, ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag Knipoog.

Ik wil ook graag afvallen, maar ik vind het echt gruwelijk moeilijk. Ik heb niemand om samen mee te sporten dus dat zou ik alleen moeten doen, maar alleen sporten is zo ingewikkeld. Toch wil ik het echt en ga ik echt doorzetten!!!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:26

O nee Alarm Frusty We hebben dadelijk verjaardag. Mijn 1e keer zonder dat ik iets van taart mag pakken Bloos Moet ik men eigen inhouden en alleen maar water pakken. Of zou ik ook een aantal worteltjes pakken? Lachen

xx Hilde

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:28

heeft er iemand trouwens nog tips voor ontbijt?? 's ochtends krijg ik brood echt niet weg (tenzij ik drie kwartier over mn ontbijt mag doen en dat is meestal niet zo Tong uitsteken ). cornflakes vind ik ook niet zo lekker.
Ik ben dol op fruit, dus iets met fruit lijkt me heel lekker. Ik drink nu 's ochtends een beker optimel maar eigenlijk ben ik dat ook weer zat Clown .

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:28

Carlolover schreef:
O nee Alarm Frusty We hebben dadelijk verjaardag. Mijn 1e keer zonder dat ik iets van taart mag pakken Bloos Moet ik men eigen inhouden en alleen maar water pakken. Of zou ik ook een aantal worteltjes pakken? Lachen

xx Hilde

worteltjes kunnen altijd!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:33

Lest schreef:
heeft er iemand trouwens nog tips voor ontbijt?? 's ochtends krijg ik brood echt niet weg (tenzij ik drie kwartier over mn ontbijt mag doen en dat is meestal niet zo Tong uitsteken ). cornflakes vind ik ook niet zo lekker.
Ik ben dol op fruit, dus iets met fruit lijkt me heel lekker. Ik drink nu 's ochtends een beker optimel maar eigenlijk ben ik dat ook weer zat Clown .

je kunt toch gewoon een lekker appeltje nemen en/of een banaantje of iets dergelijks?
is toch ook goed bij mijn weten?

mogen mensen met 20 kilo in het verschiet ook mee doen? ik wil dit uit eindelijk behalen,
maar mijn eerste doel ik 10 kilo voor de zomer.
dan kijk ik daarna wel of ik die ander 10 ook nog kwijt wil/kan.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:37

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:39

Lest schreef:

Hero fruit ontbijt! Dat is een soort vruchtensap, ik vind het erg lekker! En dan nog een appel ofzo erbij??

Oke. Ik ga ook meedoen, ik kan wel wat steun gebruiken, denk ik. Ik ga ook Sonja Bakkeren voor kinderen Clown. Ik ben 13 jaar, ongeveer 1.72 en teveel kilo's. Misschien niet heel erg teveel, maar dat buikje mag er echt zeker wel af! Maar ik heb ook een probleem. Deze maand word ik 14!! Help! Verjaardag, hapjes, tractatie, taart??

p.s. Super topic! Lieve bokkers, heel veel succes allemaal!! Lovers Go jij! Go jij!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:41

Die 18 jaar grens vind ik niet eens zo'n slecht idee mensen!! (ik val er dan alleen net op een paar maandjes tussenuit)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:45

{zal het verhaal even kort houden Knipoog}
ik was ook altijd bezig met afvallen
op mijn 15 deed ik aan bodybuilding....
dus ik was echt basic met voedsel, zoals veel kwark, kip e.d.
ging goed...gekuurd en alles, maar toeni k stopte was eht nog niet veel
afgelopen tijd ben ik er helemaal niet meer bezig...
gaat nu goed

het probleem is namelijk dat de maag de baas is over het persoon
ik heb dus zo gedaan, IK ben de baas over mijn maag, dus als ik honger heb, eet ik express niet en stel ik het bv. een half uurtje uit...
nu met school eet ik wel veel meer dan in de vak.

als ik zin in iets lekkers heb, neem ik ontbijt koek e.d.
de tik die ik overgehouden heb, is dat ik niet echt snoep of chips eet e.d.
maar vaak zoals ontbijtkoek en sultana's...
veel gezonder, zolang je er niet teveel van neemt Knipoog

ik drink veel water, liters per dag...groene thee, en anders jus.....

dus er neit te veel mee bezig zijn, het is moeilijk ik weet het....
ben nu 19, en heb het nu pas ontdekt...
en nu school begonnen is moet ik opletten wat ik doe...

alleen bij mij is het anders dan andere mensen, ik word niet dik van het snoepen...
maar het teveel eten van brood en dat soort dingen, en niet regelmatig eten...
dat is heel belangrijk, dat je om de 2 en half a 3 uur eet Knipoog

het zijn dus meerdere tips die ik deel met jullie, maar hoop dat jullie er wat aan hebben

en hoop dat je jullie het verhaal snappen, moet namelijk HW maken.
zit ophet instituut Knipoog

pb'en mag altijd Lachen

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:46

Lest schreef:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar ik neem mijn ontbijt mee naar mijn werk en eet het daar of onderweg op. Als ik net wakker ben krijg ik echt niet meer weg dan een bak koffie + sigaret + vers geperst jus.

Wat je ook kunt doen, als je een blender (of staafmixer) hebt, is fruit (banaan, aardbei, sinaasappel, etc...) met magere joghurt in de blender gooien. Als het te dik is om te drinken, kun je er een beetje sinaasappelsap bij doen, lekker mixen en je hebt een gezonde fruitshake waar je best een paar uurtjes op kunt teren. Eventueel een drupje honing om het wat te zoeten en wil je helemaal gezond, doe er dan ook nog een handje muesli bij (voordat je de boel door elkaar mixt). Je kunt dit natuurlijk ook kant en klaar kopen, maar zelf maken is veel lekkerder Vingers aflikken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:52

Vind een leeftijdsgrens ook helemaal geen slecht idee. Onder de 18 moet je je sowieso niet bezig houden met dat soort dingen tenzij je echt een ongezond overgewicht hebt. En in dat geval zou je het ook alleen onder begeleiding moeten doen.
Veel van de reacties hier van de jongere meisjes zijn meestal in de trant van "ik heb vanochtend niets gegeten" of "ik heb 1 cracker op als ontbijt". Dat heeft natuurlijk niet met dieten te maken, dat is jezelf uithongeren, niet goed

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:56

Maar dan val ik er (vanwege een paar dagen) tussenuit Huilen das dan weer jammer.
Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:58

lizzy2 schreef:
Maar dan val ik er (vanwege een paar dagen) tussenuit Huilen das dan weer jammer.
Maar voor de rest ben ik het helemaal met je eens!

Nou, voor die paar dagen... shhhht, aan niemand doorvertellen dan hoor Clown

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:03

@Lest
Ik kon vroeger ook nooit ontbijten en ik kreeg zeker geen broog weg! Nu eet ik heel gezond muesli met yoghurt! Niet te veel hoor maar net genoeg! En tussen de middag altijd 2 boterhammen met kaas. Als tussendoortje een appel in partjes en een mandarijntje. En 's avonds eet ik gewoon normaal. En na het eten helemaal niets meer. Is in het begin afkicken maar ik heb er nu geen last meer van! Ohjaa en ik ga vanaaf voor t eerst een spinningles volgen(meer sporten is me goeie voornemen) dus dat wordt zweten en spierpijn. Maar als ik t overleefd heb heerlijk uitzweten in de sauna!!!
Sterkte allemaal!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:05

Ow dit is leuk.. Ik had me ook voorgenomen zo een soort topic te openen, om elkaar wat aan te moedigen.. Voor mij is het ook al poging 376 ofzow, maar blijf maar jojoën.. Wilde vandaag beginnen, maar de chocola wilde gewoon heel graag mijn mond in..maandelijks probleem..Tong uitsteken.. Morgen ga ik me wegen en zet ik dat wat ik eet hierheen.. Beter spreken we elkaar er dan ook op aan, als we de fout in gaan.. Dat is wel goed voor mij..

Als ontbijt kun je ook muesli nemen, staat ook in Sonja Bakker volgens mij..

Mijn streven is 10 kg voor de zomer, dus laten we zeggen 1 juni..
Maar... wie zet zn gewicht hierheen dan..?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:13

Oh jee... Het ging zo goed vandaag, was er iemand jarig op mijn nieuwe werk. Nagelbijten / Gniffelen Heb het kleinste stukje genomen, appel citroen taart kan ik echt niet weigeren. Bloos Wel veel water gedronken.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:14

Voor vanavond hebben wij pasta op het menu staan. Iemand nog een tip/idee voor een gezonde pasta maaltijd die ook nog eens lekker snel klaar is??

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:16

Heb ik gister gedaan. Meergranen pasta met een eigen gemaakte tomaten saus en veel groente en een klein beetje gehakt. Was helemaal jummy

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:17

ik doe mee! Vork
ik wil er graag 3 kilo van af hebbe!.
ik begin morgen want heb vandaag verjaardag Bloos

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:27

pearl_tje schreef:
Heb ik gister gedaan. Meergranen pasta met een eigen gemaakte tomaten saus en veel groente en een klein beetje gehakt. Was helemaal jummy

Zat ook al te denken dat je de saus beter zelf kan maken voor de gezondere variant, verse tomaatjes enzo... En wij gebruiken meestal tartaar i.p.v. gehakt, dus dat is nog magerder.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:37

Ik zie dit topic nu pas, maargoed. Ik wil dus ook nog een paar kilo afvallen. Ik heb samen met mijn moeder het eerste boek van Sonja Bakker gevolgt, en ben daar sinds zondag mee klaar. Gisteren zijn we met het tweede boek begonnen. Ik ben nu in totaal 9.5 kilo afgevallen en wil er nu nog ongeveer 6 af hebben.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:38

Hahaatje schreef:
pearl_tje schreef:

Zat ook al te denken dat je de saus beter zelf kan maken voor de gezondere variant, verse tomaatjes enzo... En wij gebruiken meestal tartaar i.p.v. gehakt, dus dat is nog magerder.

He dat is een goede tip. Vork