Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Millenium schreef:Op dokters advies moet ik de pil (microgynon 30) doorblijven slikker zonder stop week. Wanneer er een bloeding opkomt pas een stop week in lassen. Toevallig mensen die ook doorslikken om bepaalde redenen? Zoja merken jullie ook verschil dat je niet tussendoor stopt?
Yessy schreef:Welke pil gebruik je? Normale pillen mag 36 uur tussen 2 zitten (dus max 12 uur te laat), maar sommige hele lichte pillen mag veel minder tijd tussen zitten..
nikkigioa schreef:Yasmin heeft zijn anticonceptiepil zo ontwikkeld dat de stof progesteron vervangen is een door stof die er veel op lijkt. Progesteron is een hormoon die het vasthouden van vocht tot gevolg kan hebben. Door het weglaten hiervan in de Yasmin kom je door deze pil niet aan en zijn er zelfs vrouwen die gewichtsverlies rapporteren. Klinkt bijna te ideaal om waar te zijn?
Aangezien ik in het verleden echt veel vocht vast hield van de anticonceptiepil ben ik erg benieuwd of bokkers ervaring hebben met de Yasmin. Positief, negatief, ik ben erg benieuwd!
edit: Oja, de pil schijnt ook nog eens libido-verhogend te werken. Voor de geinteresseerden is hier het wetenschappelijke artikel: http://www.sciencedirect.com/science?_o ... c8d83108f2
Nu weet ik niet heeeel zeker of dit artikel ook over de merknaam Yasmin gaat of alleen over een anticonceptiepil waarin Yasmin verwerkt is (heb niet alles gelezen).
Knoffer schreef:Zijn jullie (Mirena gebruikers) nog ongesteld en hoe zwaar? Ik wil dan wel graag tampons kunnen gebruiken, ik heb wel eens zulke lichte dagen, dat een tampon vrij stroef gaat zal ik maar zeggendat is niet cool, ik heb een extreme haat voor maandverband.
En hoe zit het met stemmingswisselingen e.d.?
Knoffer schreef:Hehe
Ohja, kheb nog een vraag. Met een zwangerschapstest en de pil, moet je in je stopweek testen, als je menstrueert, anders is het niet betrouwbaar. Als je nou niet meer ongesteld wordt met de Mirena, kun je dan wel gewoon een betrouwbare zwangerschapstest doen? (Je kunt een rekensommetje maken ofzo, maar is dat wel betrouwbaar?)
Citaat:Ik weet in welke situatie je zit (vrijgezel?) of hoe je er tegen aankijkt maar sex (met condoom dan) gaat prima omdat het zo weinig is.