nee, het zal toch niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Re: nee, het zal toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:02

Ylana, als je een beetje had terug gelezen had je geweten dat ik het ook niet geweldig vind een kind van 15 die zwanger is Knipoog

Plus, nu ze weet dat ze zwanger is, kiest ze in mijn ogen ook bewust voor het kind, want weg halen zou ook nog altijd kunnen.

EN jij ziet het als haar leven verpesten, misschien denkt zij er wel heel anders over.

Ik probeer gewoon een beetje alle kanten op te denken hoor...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:08

Ik bedoelde het ook niet persoonlijk.
Maar ik lees overal; Oh, wat goed van je dat je ervoor gaat! Goede keuze! Ga ervoor!
Terwijl ik zo iets heb van; Wat is er goed aan?!?
Ze hoort gewoon nog onbezorgt te kunnen genieten. Zonder zich zorgen te hoeven maken over een ander leven.
Ze hoort in de vakantie's gewoon tot 11.00 in bed te horen liggen. Zonder om 06.00 er al uit te moeten om dat het kind wakker is.
Ze hoort gewoon nog kind te zijn. Zonder...
Tja..., laat maar Bloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:15

Ylana schreef:
Ik bedoelde het ook niet persoonlijk.
Maar ik lees overal; Oh, wat goed van je dat je ervoor gaat! Goede keuze! Ga ervoor!
Terwijl ik zo iets heb van; Wat is er goed aan?!?
Ze hoort gewoon nog onbezorgt te kunnen genieten. Zonder zich zorgen te hoeven maken over een ander leven.
Ze hoort in de vakantie's gewoon tot 11.00 in bed te horen liggen. Zonder om 06.00 er al uit te moeten om dat het kind wakker is.
Ze hoort gewoon nog kind te zijn. Zonder...
Tja..., laat maar Bloos

Ik snap m.... Bloos

Maar dan nog, eigen keuze Lachen Zo is het in het echte leven, consequenties dragen.

Er wordt idd geroepen dat TS er zo verstandig mee omgaat, maar ik heb er ook mijn twijfels bij, maar het is 'ver-van-mijn-bed-show', dus heel cru gezegd niet mijn probleem. Ik zal er geen last van hebben Clown Kan alleen maar blij zijn dat ik mijn verantwoordelijk wél gedragen heb (verstandig omgaan met voorbehoedsmiddelen) en dat ik ook niet verantwoordelijk hoefde om te gaan met de consequenties. De consequenties van mijn nette pilgebruik zijn dat ik nog steeds lekker uit m'n dak kan gaan, geen kind hoef te voeden of vroeg m'n bed uit hoef.

Keuzes, keuzes, keuzes... Het leven hangt aan elkaar van keuzes.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:13

Quellian schreef:

Absoluut!
Ook is er de keuze een kind te houden op het moment dat iemand toch zwanger blijkt te zijn, ongeacht de leeftijd Knipoog . Of het verstandig is? De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop dat de TS ouders heeft die haar op alle mogelijke manieren helpen en ondersteunen, dat zal ze zeker nodig hebben!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:23

IMJ schreef:
Quellian schreef:

Absoluut!
Ook is er de keuze een kind te houden op het moment dat iemand toch zwanger blijkt te zijn, ongeacht de leeftijd Knipoog . Of het verstandig is? De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop dat de TS ouders heeft die haar op alle mogelijke manieren helpen en ondersteunen, dat zal ze zeker nodig hebben!

Tuurlijk is dat een keus, maar ik vind het een beetje jammer dat iedereen haar moet vertellen hoe verstandig ze is, hoe volwassen ze ermee omgaat etc. Knipoog

Niet nodig dus om iemand de hemel in te prijzen op het moment dat ze consequenties moeten dragen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:47

die consequenties zullen al moeilijk genoeg worden...niet nodig dus om haar op deze manier de grond in te stampen....
en als jullie het allemaal zo goed weten waarom ga je dan niet op scholen of verenigingen staan om dit te voorkomen secu voor te lichten ? ipv hier met wijze woorden te strooien...het leed is hier al geschied...dus laat die meid !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:55

melaniepk schreef:
die consequenties zullen al moeilijk genoeg worden...niet nodig dus om haar op deze manier de grond in te stampen....
en als jullie het allemaal zo goed weten waarom ga je dan niet op scholen of verenigingen staan om dit te voorkomen secu voor te lichten ? ipv hier met wijze woorden te strooien...het leed is hier al geschied...dus laat die meid !

Grond boren? Sinds wanneer is een gevormde mening de grond inboren? Lachen
En als je begrijpend leest, dan zul je zien dat het gaat over jongeren in het algemeen, niet in dit ene specifieke geval.

En daarbij is het loos om ergens te gaan staan om jongeren voor te lichten, want o.a. TS wist waar ze mee bezig was.

Het spijt me als we een andere mening hebben Knipoog

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:03

Quellian schreef:
Niet nodig dus om iemand de hemel in te prijzen op het moment dat ze consequenties moeten dragen.

Iedereen maakt fouten, de één wat erger dan de ander, de fout zelf prijst niemand hier de hemel in, dat zou wat zijn zeg! De consequenties zijn het gevolg van de fout. Maar het feit dat ze bereid is zelf de consequenties van deze fout te dragen is alleen maar te waarderen Knipoog.
Nogmaals, hoe dit zal uitpakken zal de toekomst uitwijzen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:11

IMJ schreef:
Quellian schreef:

Iedereen maakt fouten, de één wat erger dan de ander, de fout zelf prijst niemand hier de hemel in, dat zou wat zijn zeg! De consequenties zijn het gevolg van de fout. Maar het feit dat ze bereid is zelf de consequenties van deze fout te dragen is alleen maar te waarderen ;).
Nogmaals, hoe dit zal uitpakken zal de toekomst uitwijzen!

Bij veel gaat het ook goed hoor en ze zal meer dan gelukkig zijn met der kindje, je zult mij ook niet horen zeggen van niet. Maar het was zo makkelijk te voorkomen geweest om een kind een kind te laten krijgen, de jeugd van dit meiske is nu ook pleite en das zonde!

En conseguenties moeten ALTIJD gedragen worden.

Ik hoop iig voor TS dat haar ouders achter haar komen te staan, dat zou alles net iets makkelijker en dragelijker maken I guess.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:17

Quellian schreef:

Idd, maar helaas gebeurd dit in de praktijk niet altijd, zeker niet bij die jonge meiden. Gezien de leeftijd van TS vind ik dit toch wel te waarderen dus! Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:22

IMJ schreef:
Quellian schreef:

Idd, maar helaas gebeurd dit in de praktijk niet altijd, zeker niet bij die jonge meiden. Gezien de leeftijd van TS vind ik dit toch wel te waarderen dus! Knipoog

IMO is consequenties dragen niet iets waar je voor kiest onder het mom van 'ik kies mijn verantwoordelijkheid wel of niet'. Want je laat OF de baby komen OF je besluit om de zwangerschap af te breken. Maak je die keus niet, dan maakt de natuur die keus voor je. Dus dragen moet je wel, maar dat is in alles zo Lachen

Ik weet niet wat ik had gedaan op m'n 16e. Mijn moeder zei altijd dat ze achter me zou staan mocht het gebeuren, maar ik ben inmiddels 24 en nog kindloos (thank God overigens). Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Maar pas op dat ik niet ga filosoferen, want dan is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen Clown

You get my point, I guess.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:27

Geloof me, niet iedereen draagt de consequenties, wat dacht je van een kind krijgen en oma het werk laten doen? Dan draag je de consequenties niet zelf maar geef je ze uit handen! Hmm, ik denk wel dat we ong. hetzelfde bedoelen hoor, alleen zie we het iets anders. Ik ben ook blij dat ik nooit in haar schoenen heb gestaan (ben nu 28) en ben zelfs nu nog blij dat ik niet in haar schoenen sta, heb voorlopig geen kinderwens!
Maar goed we dwalen af.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het met Ennu gaat. Trek je het allemaal nog een beetje?

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-06 21:28

IMJ schreef:
Geloof me, niet iedereen draagt de consequenties, wat dacht je van een kind krijgen en oma het werk laten doen? Dan draag je de consequenties niet zelf maar geef je ze uit handen! Hmm, ik denk wel dat we ong. hetzelfde bedoelen hoor, alleen zie we het iets anders. Ik ben ook blij dat ik nooit in haar schoenen heb gestaan (ben nu 28) en ben zelfs nu nog blij dat ik niet in haar schoenen sta, heb voorlopig geen kinderwens!
Maar goed we dwalen af.

Ik ben heel benieuwd naar hoe het met Ennu gaat. Trek je het allemaal nog een beetje?

Jaa het gaat 'prima' met me. Ik heb me erbij neergelegd dat het zo is en ik begin ook al aan het idee te wennen! En me vriend gelukkig ook! Me ouders heb ik het nog niet verteld. Maar dat wil ik dit weekend gaan doen.
Stiekem heb ik vanmiddag sokjes van Burberry gekocht. Ik kom ze niet laten liggen Ze moeten nu alleen nog een hele tijd in de kasten liggen, haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:29

Ariebombarie schreef:
[

Hoezo zielig? Zoals ik het lees neemt ze haar verantwoordelijkheid en gaat ze het kindje zelf opvoeden. Ik vind dat erg knap en ik zou willen dat meer mensen er zo over zouden denken zoals zij het aanpakt. Veel dertigers komen soms veel minder verantwoordelijk over imo... Natuurlijk is zij erg jong, en we zijn het er ook inmiddels over eens dat het niet slim van dr was, maar ik geloof dat mbh van mensen in haar omgeving het allemaal goed komt. En het is toch altijd wel zo dat als iemand een kindje krijgt mensen in de omgeving klaarstaan? (afgezien van het financiele aspect dan..)

Was vroeger gok ik niet anders, want het was toen heel normaal om op je (okee ietsjes ouder) 18de/19de te trouwen en kinderen te krijgen.
NAtuurlijk mag jij het van mij te vroeg vinden (ben het er ook mee eens hoor!) maar hoe oud was je zelf als ik vragen mag? Misschien ietsjes ouder?

Anyway, ik heb respect voor die meid hoor Ja
[/quote]

Zielig voor de moeder. Of telt die niet mee? Ja, ik keur het goed dat ze geen abortus doet hoor, daar niet van. MAar ik vind het wel jammer dat ze een stuk jeugd (zorgeloosheid en vrijheid) kwijt raakt.

IK ben het helemaal eens met Caira en Ylana. Kinderen moeten tegenwoordig ook seks en ja, iedereen kan natuurlijk blunders begaan met anticonceptie. MAar iemand die volwassen is heeft al een jeugd gehad, en een meisje van 16 niet. Dat is het verschil. MAar als ik zoiets zeg, dan mag dat alleen in een topic van iemand waarbij het al te laat komt: die al zwanger is. MAar als ik dit in een topic zeg over "op welke leeftijd de eerste keer", dan roepen ze allemaal even hard dat sommigen er wel aan toe zijn als ze heel jong zijn en dat het allemaal maar moet kunnen. Nou, dan zijn dit dus de consequenties. WAnt iedereen denkt op die leeftijd al volwassen te zijn terwijl dat helemaal niet zo is.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:55

Ik moet toch even iets kwijt na het lezen van een paar negatieve reacties. Ze is zwanger en wil haar baby houden.
Een jonge moeder is niet per se een slechte moeder. Mijn moeder kreeg mij met 18 jaar maar twee jaar daarvoor had ze een late miskraam gehad. Ik denk niet dat mijn moeder mij anders had opgevoed dan als zij mij twee jaar eerder had gekregen. Ik ken een moeder van in de 30 die lekker elk week-end uit gaat en haar dochter elke week-end bij opa dumpt. En zodra ze een vriend heeft mag hij meteen blijven wonen todat ze hem leert kennen en hem wegstuurt. En weet je wat ze heeft ook nog een universitaire opleiding. Alles verschilt per persoon wat de een niet kan kan de ander wel. Oordeel niet iemand die je niet kent.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 10:57

En daar wil ik even op inhaken.
Niet elk jonge moeder is een goede moeder. Maar dat is elk oudere moeder ook niet.
En daar gaat het ons hier ook niet om.
Ze is nog maar 16... Met nadruk op nog maar!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:14

_ennu_ schreef:

Jaa het gaat 'prima' met me. Ik heb me erbij neergelegd dat het zo is en ik begin ook al aan het idee te wennen! En me vriend gelukkig ook! Me ouders heb ik het nog niet verteld. Maar dat wil ik dit weekend gaan doen.
Stiekem heb ik vanmiddag sokjes van Burberry gekocht. Ik kom ze niet laten liggen Ze moeten nu alleen nog een hele tijd in de kasten liggen, haha!

Kan je die sokjes niet aan je ouders laten zien? Dat is misschien makkelijker om het zo te vertellen dan dat je het met woorden doet? Sterkte!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:47

lijkt me niet erg tactisch...je kan lijkt mij beter beginnen met je antibioticaverhaal...zonder voorlichting.... en dan de rest Knipoog
sterkte meid !

Kartouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 11:52

Heel veel sterkte meid , met het inlichten van beide ouders Ach gut .
Het is geen makkelijke taak die je hebt, maar het is jouw(jullie ) beslissing wat je gaat doen, en hoe je het gaat doen.
Ik kan alleen maar voor jullie beiden hopen dat de ouders het goed opnemen als ze over de eerste schrik zijn en dat ze je steunen in de beslissingen die je gaat nemen. OK dan!

Skyracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:11

Veel sterkte.. het was dom om zwanger te worden maar het is nou eenmaal gebeurd..

Euh.. aangezien je de sokjes hebt gekocht neem ik aan dat je je kindje houd? Knipoog
Dat zou ik knap vinden, zo jong..
Maar aan abortus moet ik helemaal niet denken...
Als je dan echt geen kind wil kan je ook nog je kind laten adopteren..

Naja, nogmaals veel sterkte! Vork

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:42

Hoi Ylana
Ik ben het helemaal met je eens dat ze maar 16 is. Dat kun je ook uit mijn eerdere reacties lezen. Vertel het je ouders anders wordt het steeds moeilijker om te vertellen. Heel veel succes.
Verwacht niet dat ze blij zullen zijn ,maar ik denk bijna zeker dat ze zullen bijtrekken en je 100% steunen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 12:49

Heel veel sterkte ermee en knap dat je het wil houden.

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:14

melaniepk schreef:
lijkt me niet erg tactisch...je kan lijkt mij beter beginnen met je antibioticaverhaal...zonder voorlichting.... en dan de rest Knipoog
sterkte meid !

zo wil ik het ook gaan vertellen.. vanavond komt me vriend hierheen.. en dan wil ik het morgen gaan vertellen Lachen
me moeder die zal wel eventjes heel erg schrikken, maar die draait wel bij hoop ik... het lastige van me vader is dat hij niet weet dat we sex hebben! (en daar ook nog heilig in geloofd..) en gek word als die weet dat we het wel hebben! me ouders liggen in echtscheiding.. en momenteel geeft me vader, me moeder overal de schuld van.. dus voor haar zal het ook wel extra zwaar worden!
ik ga dit weekend voor het eerst de ouders van me vriend ontmoeten.. dus lijkt me niet echt een goede timing om gelijk te vertellen dat ze opa en oma worden Ach gut

_ennu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 15:14

allemaal erg bedankt voor jullie berichtjes, steun, mening, tips enz.!!!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 15:41

hoe lang gaan jullie dan met elkaar, als ik vragen mag? omdat je zijn ouders voor het eerst gaat ontmoeten?
veel succes met het vertellen