Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Spooky_

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:18

joel schreef:
jaa wees blij dat jou vriend zo braaf is, maar jij bent dan ook niet vies om later met een verstoppping het strontwater uit je wc hal of badkamer te liggen poetsen wat je een week later nog riekt haha,

het is juist de miserie die er later bijkomt die ik vermeiden wil. ik heb 2X een leiding mogen opengooien toen ik nog wegenbouwvakker was, en echt aangenaam is dat heus niet.

Excuse me?

Ik maak de plee zelfs al schoon omdat hij dan staat te kokken, dus denk echt wel dat ik dat allemaal zelf op moet ruimen....

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:19

Citaat:
zonder ook maar met een spetter gorigheid in aanraking te komen.

ongesteld zijn is misschien niet fris, maar dat je zo over je eigen lichaam spreekt vind ik echt bijzonder hoor . Kom op zeg, tis van jezelf. Je hoeft het daarom niet in je etalagekast te zetten, maar als het op je hand komt...so what. Je hebt ook nog water en zeep toch?

Hoe jij erover praat zo spreekt mijn vriend er niet eens over Haha!

Citaat:
Dus verstopt de boel van een tampon dat is er een constructiefout en is het tijd voor renovatie. Simpel toch?

dat gebeurt toch ook niet bij 1? Het is een opeenstapeling van.

Lekker makkelijk gezegd dat de boel daarom maar vernieuwd moet worden, je zou ook gewoon een beetje rekening kunnen houden mét.

Vreemd trouwens dat het zo veel weerstand oproept bij sommige dames hier, alsof je het over een wereldprobleem hebt :s

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:22

joel schreef:
een fabrikant is geen rilooldeskundige, hun techniekjes van oplosbare spulletjes blijven bij theorietjes en niet bij praktijk.

maar jullie zien enkel de wc pot staan, en jullie denken dat alles zomaar plonst in een grooote stenen gemetste riool zoals je ze in NY vindt.. keep dreaming

Een fabrikant wordt afgerekend op datgene wat hij op de verpakking zet, als daarop staat dat ze door de wc gespoelt mogen worden en mensen krijgen daardoor verstopping kun je het verhalen op de fabrikant, dus daar letten ze heus wel op!

Jij DENKT.... dat jij weet wat WIJ DENKEN..... maar helaas... je zit ernaast.....

Bovendien, dat ik het niet met je eens ben, wil niet zeggen dat je t niet goed uitgelegd hebt en met nog meer plaatjes en verhalen moet komen, ik heb gewoon een andere mening.... Knipoog

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:24

niet iedreen over 1 kam scheren he!!

iik was als klein meisje al geintresseerd in techniek en hoe ALLES in elkaar steek en dus ook onder dr grond enz...

Maar je hebt wel gelijk hoor Lachen

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:29

door_ schreef:
Een fabrikant wordt afgerekend op datgene wat hij op de verpakking zet, als daarop staat dat ze door de wc gespoelt mogen worden en mensen krijgen daardoor verstopping kun je het verhalen op de fabrikant, dus daar letten ze heus wel op!

Jij DENKT.... dat jij weet wat WIJ DENKEN..... maar helaas... je zit ernaast.....

Bovendien, dat ik het niet met je eens ben, wil niet zeggen dat je t niet goed uitgelegd hebt en met nog meer plaatjes en verhalen moet komen, ik heb gewoon een andere mening.... Knipoog

ik repsecteer je mening hoor, ik probeer je gewoon duidelijk te maken wat je riskeert op langere periode, het is inderdaad niet met 1 tamponnejte geflikt, neen ik spreek al over 25 jaar later, dan zijn de kansen op deze problemen veel groter.

ik denk niets, ik weet wat ik gezien heb, en ik weet waar de oorzaak lag, en ik weet wat voor werk het inhoud om het weer op orde te krijgen.

Het staat op de verpakking, en de mensen volgen de verpakking, en je zou in princiepe je tampon bedrijfje voor de kosten kunnen doen opdraaien, maar zij zeggen dat je niet verplicht bent hun advies op te volgen, hun oplossing is nog niet de beste mannier, het is maar een oplossing wat je ermee kan doen. er zijn diverse middelen en verpakkingen op de markt die natuur afbreekbaar zijn zodat je ze in de natuur kan "dumpen" helaas zal dat proces van afbreken wel enkele jaren duren, is het dan nog de moeite waard om het te dumpen?

één feit is zeker de mens zoekt altijdt de voor hen gemakkelijkste mannier. is dat doorspoelen dan si dat zo. maar men zal nooit verder nadenken dan vandaag. Nu heb je geen problemen, over 20 jaar lig je je dood te vloeken, en schaam je jezelve omdat manlief of een speciale firma jou riool moet opkuisen met jou tampons, die niet proper gespoeld zijn door het water maar verder volgeslurpt zijn met stront en zeikwater. en dan krijg je de agzo gezellige rekening onder de neus, naar mijn weten is een afvalbakje buitenzetten wekelijks gratis.. althans daar betaal je toch voor per jaar, dus als je dan toch betaald voor afvalopruiming. waarom zou je dan extra moeten betalen voor rioolontstoppingen.

maargoed dat zijn zorgen voor later, nu proberen we je enkel maar te zeggen wat de gevolgen zijn, maar zolang jullie het niet zelf hebt meegemaakt ga je mij blijven uitlachen en zeggen, "wat zever jij nu"

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:35

joel schreef:
door_ schreef:

ik repsecteer je mening hoor, ik probeer je gewoon duidelijk te maken wat je riskeert op langere periode, het is inderdaad niet met 1 tamponnejte geflikt, neen ik spreek al over 25 jaar later, dan zijn de kansen op deze problemen veel groter.

ik denk niets, ik weet wat ik gezien heb, en ik weet waar de oorzaak lag, en ik weet wat voor werk het inhoud om het weer op orde te krijgen.

Het staat op de verpakking, en de mensen volgen de verpakking, en je zou in princiepe je tampon bedrijfje voor de kosten kunnen doen opdraaien, maar zij zeggen dat je niet verplicht bent hun advies op te volgen, hun oplossing is nog niet de beste mannier, het is maar een oplossing wat je ermee kan doen. er zijn diverse middelen en verpakkingen op de markt die natuur afbreekbaar zijn zodat je ze in de natuur kan "dumpen" helaas zal dat proces van afbreken wel enkele jaren duren, is het dan nog de moeite waard om het te dumpen?

één feit is zeker de mens zoekt altijdt de voor hen gemakkelijkste mannier. is dat doorspoelen dan si dat zo. maar men zal nooit verder nadenken dan vandaag. Nu heb je geen problemen, over 20 jaar lig je je dood te vloeken, en schaam je jezelve omdat manlief of een speciale firma jou riool moet opkuisen met jou tampons, die niet proper gespoeld zijn door het water maar verder volgeslurpt zijn met stront en zeikwater. en dan krijg je de agzo gezellige rekening onder de neus, naar mijn weten is een afvalbakje buitenzetten wekelijks gratis.. althans daar betaal je toch voor per jaar, dus als je dan toch betaald voor afvalopruiming. waarom zou je dan extra moeten betalen voor rioolontstoppingen.

maargoed dat zijn zorgen voor later, nu proberen we je enkel maar te zeggen wat de gevolgen zijn, maar zolang jullie het niet zelf hebt meegemaakt ga je mij blijven uitlachen en zeggen, "wat zever jij nu"

Oh nee, ik lach je asoluut niet uit.....
Ik snap heel goed wat de consecuenties kunnen zijn, met oude rioleringen en dergelijke....
Ik weet ook wel dat het overkomt alsof ik er te makkelijk over denk, maar ik zie t gewoon niet zitten om t anders te gaan doen...

en de reden is toch echt dat ik het goor vindt, het mag dan uit mezelf komen (zoals Smystique zegt) maar dat betekent nog niet dat ik het meteen niet vies meer vindt....

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:37

joel schreef:
persleiding zit enkel bij de aanvoer van water, niet bij een afvoer lieve schat.. een afvoer riool loopt altijdt 1% naar beneden.

In België misschien, helaas joel ik weet toch aardig waar ik over praat.
Maar laat maar, ik weet al met wat voor een type man ik hier van doen heb.

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:39

Mazzel-meid schreef:
Jeetje wat een hoop mensen die de boel gewoon doorspoelen. Dat doe ik echt nooit.
Kleine moeite om er een toiletpapiertje omheen te doen en in een emmertje te gooien.
Bij een vriendin van me hebben ze ook niet zo'n emmertje, moet je in de keuken weggooien Zij zijn groot en ik is klein! dat is eventjes genant af en toe, maar laaaang niet zo erg als dat de wc verstopt raakt..

dat zou ik dus in me whole life nooit gaan doen he... met een tampon door iemands huis gaan lopen, op weg naar de prullenbak Sigaar

NO WAY

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:40

type jongeman die hout/bouw gestudeerd heeft, 2 jaar ervaring in wegen en rioleringswerken, aanleggen van persdrukleidingen en overloopputten,

ik weet niet hoe een tamponnetje eruit ziet als het bij jullie eruit komt, maa rik weet wel hoe het ding eruit ziet als het met hopen uit de riool gehaald moet worden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:42

Sunshine1 schreef:
Mazzel-meid schreef:
Jeetje wat een hoop mensen die de boel gewoon doorspoelen. Dat doe ik echt nooit.
Kleine moeite om er een toiletpapiertje omheen te doen en in een emmertje te gooien.
Bij een vriendin van me hebben ze ook niet zo'n emmertje, moet je in de keuken weggooien Zij zijn groot en ik is klein! dat is eventjes genant af en toe, maar laaaang niet zo erg als dat de wc verstopt raakt..

dat zou ik dus in me whole life nooit gaan doen he... met een tampon door iemands huis gaan lopen, op weg naar de prullenbak Sigaar

NO WAY

nee ,maar iemand opzadelen met een evt verstopte riool vind je wel normaal???

dus als ik bij jou op visite kom,en je hebt toevallig geen prullebakje staan,mag ik zo mijn maandverband door het toilet spoelen???

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:44

Never nooit doen!
Gewoon in stukje wc papier rollen en in een prullenbakje in de wc. Ja
Vriendin van mij spoelde ze ook altijd door, nou die heeft het geweten, sinds dien staat er ook een prullenbakje in de wc. Clown

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 14:47

manie schreef:
Heb je wel eens de doorsnee van een tampon bekeken??
En die van het riool.....
Man dat gaat toch prima!
Als het niet zou gaan zou van de gemiddelde wijk wekelijks het riool op de schop moeten, en dit is gelukkig niet het geval.
De meeste problemen ontstaan bij verzakte riolen of te kleine (verouderde) buizen.
Op een hoofdriool zit toch vaak een persleiding en dat is het al helemaal geen probleem meer.
Dus verstopt de boel van een tampon dat is er een constructiefout en is het tijd voor renovatie. Simpel toch?

Er blijken dus ook geoneg mensen met een nieuwer huis te zijn die verstoppingen hebben gehad door tampons.
En misschien is de kans klein; ik ga hem niet nemen.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:56

Nee ik doe dat niet. O.a. om verstoppingen te voorkomen een voor het Milieu natuurlijk.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:15

Sunshine1 schreef:
Mazzel-meid schreef:

NO WAY

ik loop écht niet met plezier ermee naar de prullenbak hoor Haha!
Maar als de boel daar door mij verstopt raakt, ik denk dat dat nog véél erger is.
En bovendien worden we allemaal ongesteld hoor, ik schaam me daar niet voor

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:16

Pletje123 schreef:
Jeetje Urielle.. heftig! Ach gut

Ik maak hier dus maar uit op dat ik idd heftig ongesteld ben? Dacht het al aan het maatje tampon wat nodig is Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:21

Mazzel-meid schreef:

NO WAY

ik loop écht niet met plezier ermee naar de prullenbak hoor Haha!
Maar als de boel daar door mij verstopt raakt, ik denk dat dat nog véél erger is.
En bovendien worden we allemaal ongesteld hoor, ik schaam me daar niet voor
[/quote]

Doe ik wel, beter dan dat de wc verstopt raakt doordat jij je tampons er doorheen spoelt idd Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:22

joel schreef:
het zijn wij mannen die de zooi wel mogen opkuisen, jullie zijn boos als we met vuile schoenen het huis in gaan en dan moeten wij ze uitdoen, maar als wij boos zijn omdat door jullie afval de afvoer stropt zit dan zeggen jullie "niet mijn probleem" euh.. mis ik iets...

Joel, hou je relatieperikelen buiten het topiconderwerp, wat weet jij nou van het huishouden van de andere Bokkers? Ik loop nota bene met mijn rijlaarzen door het huis (en ja, dat kuis ik ook weer op) dus wat moet ik tegen mijn vriend gaan zagen? Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:23

Spetterlover schreef:
Doe ik wel, beter dan dat de wc verstopt raakt doordat jij je tampons er doorheen spoelt idd Ja

Gelukkig spoelt al mijn bezoek het door, ben nog nooit geen ranzigheid in mijn prullebakje tegengekomen. Als ik iets smeriger vind dan mijn eigen gebruikte tampons dan zijn het wel die van een ander!

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:24

ach weetje...
als je bij mij bent, spoel gerust door de wc door
k heb alle vetrouwen in onze riolering Tong uitsteken Haha!
niemand bij ons in huis gebruikt er een prullenbak voor
Laatst bijgewerkt door Sunshine1 op 09-08-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:26

Jeetjemina Tong uitsteken Wat een discussie om iets banketstaaf!
Gooi het gewoon in de prullenbak, niks moeilijks aan toch?
't is je eigen bloed hoor. Knipoog

*Rent snel weer weg voor ze stel meiden bovenop zich krijgt. Nagelbijten / Gniffelen

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:27

Urielle schreef:
Joel, hou je relatieperikelen buiten het topiconderwerp, wat weet jij nou van het huishouden van de andere Bokkers? Ik loop nota bene met mijn rijlaarzen door het huis (en ja, dat kuis ik ook weer op) dus wat moet ik tegen mijn vriend gaan zagen? Clown

ik heb eigenlijk nooit een relatie gehad met de oudere dames uit Brussel waar ik de klusjes moest klaren Clown
daarnaast was het maar een algemene vergelijking Haha!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 16:01

vraagje aan de dames die het dus doorspoelen:
hoe doe je dat dan in een land als griekenland waar je helemaal niks door mag spoelen, ook geen toiletpapier. Of in toiletten waar het expliciet opstaat: gaarne geen tampons doorspoelen?

janedoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:47

Als er geen prullenbakje staat dan spoel ik ze altijd door (meestal dus). Dat doe ik al zo'n 17 jaar en we hebben nog nooit een verstopt toilet gehad. En als ik op vakantie ga dan zorg ik dat ik niet ongesteld ben.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:52

Citaat:
hoe doe je dat dan in een land als griekenland waar je helemaal niks door mag spoelen, ook geen toiletpapier. Of in toiletten waar het expliciet opstaat: gaarne geen tampons doorspoelen?

zijn inderdaad wel meer landen waar het niet mag.

Overigens als iemand géén vuilnisemmertje heeft staan begrijp ik dat je het doorspoelt ja. Maar lijtk mij dat het uitzonderingen zijn, ken weinig mensen die geen emmertje hebben in de wc.
Citaat:
ben nog nooit geen ranzigheid in mijn prullebakje tegengekomen. Als ik iets smeriger vind dan mijn eigen gebruikte tampons dan zijn het wel die van een ander!

het zit toch in een vuilniszakje? En hoevaak heb je nou mensen over de vloer die ongesteld zijn? Denk dat dat wel meevalt hoor

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:55

Een dikke drol valt meteen uitelkaar als je 'm doorspoelt, een tampon doet dat niet, ook zijn tampons niet afbreekbaar en is toiletpapier dat wel. Ze zijn niet blij bij de waterzuivering met al die tampons...

Dus; Spoel je tampons nooit door de wc. Gewoon in de prullenbak.