Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:04

je kunt zo makkelijk een maskertje opzetten naar de buitenwereld dat je vrolijk bent, dat het goed gaat, dat je jezelf accepteert. Ik weet allemaal ook wel dat ik niet lelijk ben, dat ik niet stom ben. Maar het geloven is iets anders. Iedere keer zet ik mezelf weer in die verdomde hoek dat ik niet belangrijk ben, dat ik plaatsmaak voor de anderen, want die kunnen het toch beter, ik bak er toch niets van.
tis moeilijk om overal scheit aan te hebben en jezelf te accepteren en dat is de enige weg om er aan te ontkomen.

justahorse

Re: Aan de mensen die zijn gepest..(heftig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 01:07

zo wat een verhaal zeg. Niet normaal.
Dat ze je dat aan hebben gedaan zeg......
heb er geen woorden voor.

Helaas worden er nog veel kinderen en mensen gepest.
ik had zelf ook 2 klasgenoten die werden gepest.

1 al vanaf de basis school is tevens ook mijn beste vriendin.
Kwam altijd voor haar op en dat hielp bij haar.
Nu heeft ze een stuk meer zelfvertrouwen.

De andere klasgenoot was een lieve meid maar niet helemaal 100% (hoop niet dat jullie me verkeerd begrijpen.)
Zij werd ook altijd gepest alleen maar omdat ze raar praatte. en er nog andere dingen waren.
Zei zat er ook altijd mee en praatte daarom veel met haar decaan.

Jammer genoeg ging dat niet bij jou want dan werd je in elkaar geslagen.

Ben zelf ook meerdere malen vroeger gepest maar op een gegeven moment werd ik het zo zat dat ze de wind van voren kregen dat hielp wel. Heb zelf een keer een jongen bij mij in het dorp aangvlogen toen ik nog op de basisschool zat.

dat was een paar jaar nadat mijn vader overleden was.

Het enigste waar ze me nu echt gheel veel pijn mee kunnen doen is om over mijn vader dingen te zeggen. Mijn ex heeft een keer gezegd van ga toch naar je vader toe terwijl hij dondersgoed wist wat er allemaal speeld e. Dat is echt het ergste wat ze me aan kunnen doen.

tegen woordig pesten ze me niet ben momenteel 17. en heb dus ook mijn mond goed bij. MIjn moeder heeft altijd gezegd zorg dat je neit gepest word en zeggen tegen mij wat ik nooit deed.

Bij jou is dat veel erger geweest.

MAar een ding meid ik heb net in je profiel gekeken en zag een foto van je en je bent een hartstikke knappe meid en laat je niet kirsten en dik vind ik je ook niet ik heb zelf ook maat 40.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:55

Ik ben ook heel erg gepest, in groep 1,2,3 en 4 was het gewoon voor mijn reactie, ik heet namelijk Milou en dan zeiden ze Milou de koe en dan ging ik helemaal van IK HEET GEEN MILOU DE KOE IK HEET MILOU. Inmiddels zat ik in groep 4 en had ik vreselijke ruzie met iemand, die dus toevallig de populairste van de klas was en het effect is raadbaar, zij noemde mij kw ( ik zet dat woord hier niet neer) en toen ik dat terug zij ging ze naar haar moeder en die heeft tegen mij staan schreeuwen en schelden. In groep 5 probeerde dat zelfde meisje vriendinnen met mij te worden, om mij later voor gek te kunnen zetten em te kunnen vernederen. Een tijd lang ging het gepest gewoon zijn gangetje. In groep 7 kwam er een nieuw meisje in de klas, waar ik vriendinnen mee werd, maar wat gebeurde er, G. het meisje waar ik eerder ruzie mee had en later vriendinnen mee was maar toen al niet meer, pakte J het nieuwe meisje af, en zette de hele klas inclusief J tegen mij op. Het gepest werd erger. Ik was de langste van de klas, dus ik had makkelijk ze iets kunnen doen, maar ik durfde gewoon niet. Op een gegeven moment zij J tegen mij, jij bent een dom schaap, je bent gewoon zielig, en dat raakte mij het meest. Al die tijd had ik een échte vriendin die me al die jaren door dik en dun heeft gesteund en waar ik nu nog steeds hartsvriendin mee ben, zonder haar had ik het niet gered. Toen kwam de brugklas, ik dacht ahh een nieuw begin maar nee weer moest het ongeluk mij hebben. Ik werd vriendinnen met L. O. en H. Wat ik niet besefte was dat L de leiding had, O L volgde, en H een aanhangsel was. Ze hebben mij echt vreselijk getreitert, uitgescholden, opgewacht geschopt geduwd. Toen ik het tegen mijn moeder vertelde belde die de school en sprak met mijn mentor. Wat die mentor toen deed was ongelofelijk, zij vertelde L dat mijn moeder gebelt had en vertelde haar precies wat mijn moeder gezegt had. Daarna werd het nog erger, L begon O nog meer te beïnvloeden, en iedere keer als mijn moeder belde vertelde de mentor alles aan L, en iedere keer gaf L, O de schuld van alles. Ondertussen werd ik steeds erger gepest en getreiterd door de rest van de klas. L maakte H wijs dat ik over haar roddelde, en zo was ik dus compleet vriendloos. Ik was daar als eenling in een klas waar iedereen in groepjes zat en zich gedroeg alsof ze getrouwd waren. En terwijl ik al een hele klas tegen mij had ginggen L en O lusig door met pesten, en negeerde H mij volledig. Hoe ik het jaar door ben gekomen weet ik niet, maar ik kwam dit jaar in een andere klas terecht waar het getreiter weer door ging, zij het wel minder dan vorig jaar. Plus dat ik nu 2 lieve vriendinnen in de klas heb. Maar ik ben en was altijd het pispaaltje van de klas. Ik zou volgend jaar naar een hoger niveau kunnen dan ik ga, maar dat doe ik niet, omdat er in die klas een heleboel mensen zitten waarvan ik weet dat ze me gaan zieken en treiteren, dus mijn toekomst wordt verpieterd door pestkoppen. Ik weet gewoon dat het pesten nog lang niet voorbij is, ik gedraag me alsof ik nooit gepest ben, maar onder die glimmende lachende buitenlaag voel ik me gebarsten. Ik durf niets meer te zeggen of te vragen in de klas in de veronderstelling dat ik ermee gepest word. Ik denk dat het is omdat ik niet meteen iemand 2436456 ziektes toewens als iemand me beledigd, maar doe alsof ik het niet hoor. Ik begin nu iets meer van me af te bijten, omdat ik het gewoon zoo spuugzat was, ik wil een normaal leven, waarin mensen me respecteren. Ik snap trouwens niet waarom mensen gepest worden, ik snap het echt niet

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:03

zelf word ik niet zo gepest.
ben ook dik maar doe altijd mijn hoofd fier in de lucht alsof die anderen voor mij niet bestaan.maarja ik heb een vriendin die dun is,dus dan denk ik als ze een vriendje heeft was ik maar zo had ik maar een vriendje.maar ik vind mijn troost niet meer bij eten maar meer bij dansen en domme dingen doen.of gewoon naar mijn verzorgpony er even over heen zetten en dan weer verder.en ik denk ook weleens bij mij zelf wacht maar later zullen jullie denken had ik ahar nou maar nooit geplaagd.
het helpt me wel,ookal moet ik nog twee jaar en hopen dat ik over kan gaan naar de 2e klas van de tgl.
oja even off topic:hebben mensen nog studietips voor in de 2e klas laatste kwartaal(laatste rapport)?mag via pb als je dat wilt.
weer ontopic,je bent volgens mij heel erg veel afgevallen(gespiekd in ej profiel)of was je tone ook zo toen ze je zo pesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:14

Jeetje wat een verhalen...

Zelf werd ik ook altijd gepest...
Omdat ik ook niet de dunste ben,
En ze vinden het apart dat ik op paardrijden zit,
Ben namelijke een jongen.
Dan is het zo van :
Krakt je paard niet door als je er op gaat zitten?
Manwijf...jongens horen niet op paardrijden,
Die horen op voetbal

Maarja zo erg als sommigen hier is het bij mij ook niet...

Groetjes,

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:18

ik ben nog nooit gepest, maar als iemand een enkele keer een gemene opmerking maakt denk ik hier altijd aan (werkt echt, vind ik dan)
Als je ooit vervelende mensen tegenkomt in het leven,
denk dan dat ze schuurpapier zijn.
Ze schaven en schuren je, maar uiteindelijk
wordt jij er mooi en glad van.
En zijn zij het die versleten achterblijven..

Het klopt echt, als ik iets vervelends heb meegemaakt sta ik daarna altijd veel sterker in mijn schoenen.

miss_abo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:31

Goed gezegd appelbolfan!! Echt een super stukje!

Ik ben ook nooit gepest maar ik vind dit zo vreselijk wat ik hier lees..

Ik snap niet dat mensen in staat zijn om elkaar zo het leven zuur te maken.. Ik heb vanaf jongs af aan geleerd dat je altijd moet beginnen met respect voor andere mensen. Als ze daarna laten zien dat ze het niet waard zijn, sta dan boven die mensen. Doe mensen geen dingen aan die je zelf ook niet wilt.. Ik hier vaak aan hoe mijn moeder dit vertelde (zij is overleden) en het helpt me echt..

Ik kan hier echt woedend om worden.. Iedereen die dit meemaakt of mee heeft gemaakt.. Sterkte!

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:40

appelbolfan schreef:
ik ben nog nooit gepest, maar als iemand een enkele keer een gemene opmerking maakt denk ik hier altijd aan (werkt echt, vind ik dan)
Als je ooit vervelende mensen tegenkomt in het leven,
denk dan dat ze schuurpapier zijn.
Ze schaven en schuren je, maar uiteindelijk
wordt jij er mooi en glad van.
En zijn zij het die versleten achterblijven..

Het klopt echt, als ik iets vervelends heb meegemaakt sta ik daarna altijd veel sterker in mijn schoenen.

Wauw, wat mooi gezegd! dit ga ik zeker in mijn achterhoofd houden!

nyckle schreef:
Die horen op voetbal

Groetjes,

Ik vind het juist leuk als er eens een jongen op een paard zit! De paardensport heeft inderdaad zo'n verwijfd imago, dat is gewoon jammer. Het is hetzelfde op de pabo, allemaal vrouwen en als je jongen bent zul je wel homo zijn. Flauw hoor.
(maar ja, dit is de mening van een vrouw, dus daar zul je niet veel aan hebben)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:19

nyckle schreef:
Die horen op voetbal

Groetjes,

Ik vind het juist leuk als er eens een jongen op een paard zit! De paardensport heeft inderdaad zo'n verwijfd imago, dat is gewoon jammer. Het is hetzelfde op de pabo, allemaal vrouwen en als je jongen bent zul je wel homo zijn. Flauw hoor.
(maar ja, dit is de mening van een vrouw, dus daar zul je niet veel aan hebben)
[/quote]

O,jawel hoor
Bedankt..

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:33

zo'n verwijfd zijn we niet meer,want er zijn nu veel meer jongens die op paardrijden zitten dna een paar jaar terug denk ik.
en het si persoonlijk ook mooier kun je je sport delen met je partner;)
schaam je neit als je jongen bent en op paardrijden zit.
want denk maar zo,in de echte wereld gaat het precies hetzelfde.
op school kijken ze op je neer,op je eigen bedrijf of op de manege praten ze op het zelfde niveau.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:17

Ik zie dit topic ook weer voor bij komen. Mocht ik nu toevallig deze week flink over m'n toeren zijn geweest. Maandagavond belde m'n beste vriendje me op. We hebben een hele tijd gepraat, en kwamen uiteindelijk op de zin dat niet iedereen zoveel zelfvertrouwen heeft. Waarop hij zegt: "Hoezo heb je dat niet dan?" Toen heb ik even gepraat, maar 't werd me teveel, dus we hebben het gesprek tot daar gelaten.
Die avond ben ik gaan denken, en alles kwam weer boven. Ik heb anderhalf uur in bed liggen huilen, liggen janken en woelen. Was ik het ene weer kwijt, kwam de volgende herinnering weer te boven. Na 2 uur was ik het zat, en heb ik pen en papier gepakt, en heb ik alles opgeschreven, een regel per herinnering. Zo had ik al gauw een blaadje vol. Ik heb m'n schrijfblok weggelegd en ik sliep...

Toen ik 's ochtends wakker werd was ik naar mijn gevoel een heel ander mens. Jammer genoeg niet positiever. Ik voelde me verrot, en heel lam. Ik was de hele dag heel grauw. Deze week gaat tot nu toe helemaal klote. Stoot geloof ik mensen af die dicht in m'n buurt staan, is niet goed... Maar vind het zo klote..

Lady_Tamzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:26

allemaal sterkte

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:44

ik ben niet zo erg gepest als jou TS maar toch ook wel...

Op de bassischool al werd ik altijd paard genoemd.. Ik had wel vriendinnen maar alle jongens in mijn klas moesten altijd mij hebben en schelden enz. Toen ging ik naar de middelbare, ik had inmiddels een beugel gehad.. ik dacht nieuwe start, nieuw begin.. Er gingen geen meiden/jongens van mijn oude school naar dezelfde middelbare school dus ik hoopte dat het over zou zijn.. Maar niks was minder waar.. in de brugklas.. in het begin waren we gewoon met alle meiden vriendinnen. Was altijd gewoon leuk maar later het schooljaar in ging iedereen mij weer pesten, zelfs de meiden.. op een gegeven moment onder handenarbeid zaten we met zijn allen aan 1 tafel en alle meiden begonnen over iemand op school te praten die volgens hun achter hun aanliep, een paardengebit had, lelijk was.. en dat meisje bleek nou precies hetzelfde eruit te zien als mij oftewel met andere woorden die les hebben ze mij helemaal zitten uit kl.ote.. Zo is het maanden geweest.. ik had op een gegeven moment geen zin meer in school, ik was helemaal in mezelf gekeerd, nooit meer vrolijk.. had steeds meer het idee waarom leef ik maar ik ging wel door want ik ben en was heel erg bang voor de dood... toen had mijn moeder het door en van haar moest ik gaan praten met de mentor.. deze heeft gelukkig iets aan het gepest gedaan.. toen in de 2e.. ik ging naar mavo omdat het het 1e jaar niet goed was gegaan mede door het gepest, en ik ging dus naar de mavo en de rest naar havo.. gelukkig weer nieuwe start.. maar toch ook moeilijk. In de 2e kreeg ik in het begin een meningsverschil met mijn 'beste vriendin' daardoor begon ze me uit te schelden en ik ben ook meteen gekapt met die vriendschap.. gelukkig maar!! daarna leerde ik nieuwe mensen kennen op school.. het ging beter met me, werd bijna niet meer gepest maar soms nog wel een opmerking.. Op de helft van het jaar leerde ik 2 meiden kennen via paardrijden en ik wist meteen dat dat echte vriendinnen waren!! ze hebben me enorm geholpen en ze zijn nog steeds mijn vriendinnen waar ik altijd op kan vertrouwen. In de 3e ging het weer een stuk beter, en nu in de 4e word ik eigenlijk nooit meer gepest... Ik heb niet super goede vrienden op school maar wel naast school en ik weet nu wie echte vrienden zijn en wie niet...
Wel heb ik helemaal geen zelfvertrouwen, vind me zelf lelijk, en geloof het niet als iemand iets positiefs over mij zegt.. dit allemaal omdat ik zo erg gepest heeft.. Ook als iemand mij paard noemt dan kook ik echt en word ik weer verdrietig maar ook heel boos...

Heb dus aan het pesten helemaal geen zelfvertrouwen overgehouden maar het gaat nu goed met me.. ik heb best veel nieuwe echte vrienden gekregen op wie ik kan vertrouwen... (wel zijn dit bijna allemaal mensen van het paardrijden...)

In de tijd dat ik gepest werd ging ik trouwens veel in de bossen rijden met me pony heel fijn je kunt er alles tegen vertellen en je hart luchten...

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:20

Ik ben ook altijd gepest, in groep 1 en 2 was het door de oudere meisjes omdat ik altijd roze kanten jurkjes aanhad(ik was daar zo verliefd op in die tijd). Werdt er geen klei gegooit, dan waren het wel meisjes of jongentjes(ook van mijn leeftijd) die kleine gaatjes in mijn jurkje knipte.

Groep 3/4: In deze klas leerde je lezen...maar doordat mijn ouders daar altijd heel veel mee bezig waren kon ik dat al een beetje, nou dat was fout...ik mocht met de tafels oefenen, omdat ik daar heel slecht in ben bleef ik het sukkeltje, iemand die niet kon rekenen...

5/6: Dit waren de ergste jaren op de basisschool, mijn leraar mocht me niet en iedere keer als hij vond dat ik niks deed greep hij me in mijn nek en maakte me belachelijk. De leerlingen vonden dit altijd hoogst vermakelijk, in deze tijd werd ik voor het eerst in elkaar geslagen, hoe vaak dat zou volgen, vaak. Ik had ook moeite met spelling en dat was nog erger, wel kunnen lezen maar niet spellen en rekenen. Ik wou ook nooit bordbeurt, want stel je voor dat ik iets verkeerd schreef, gingen ze me weer uitschelden.

Groep 7/8: Dit zijn mijn fijnste jaren ooit geweest, ik werdt soms nog gepest maar had een lerares die het onvoorwaardelijk voor me opnam, omdat ze wist hoe moeilijk ik het ermee had. Tuurlijk gaf ze mij op me kop als ik iets fout deed, maar ze heeft het gepest wel zo goed al kunnen stoppen. Wat was ik haar dankbaar, ik wou daar nooit meer weg!

1e/2e: Vreselijk, ik zat ik een klas die een beetje bij elkaar gesprokkeld was, mensen met concentratieproblemen, mensen met agressieproblemen, probleemkinderen, maar weer een supermentor. Op de 2e schooldag begon het, we hadden onze 1e gymles en mijn leraar had meteen de pik op mij, ik was iets dikker dan de rest, kwetsbaar en ja...om populair te worden pest je toch wel even een kind. Toen ook de leerlingen mee begonnen te doen wou ik niks liever dan weg, weg van school, van huis en soms ook van het leven(gelukkig wil ik dat nu niet meer ) Toen ik dus in de 3e in een klas zonder iemand uit de 1e en 2e kwam was ik blij

3e: In het begin zo af en toe een plagerij maar geen pesten meer Helaas had ik een slechte mentor en werden ruzie's te erg...pesterijen waren niet meer nodig. Na een half jaar hebben we dit als leerlingen opgelost, mentor zou toch niks doen. Toen we een hechte klas werden hebben een paar mensen de mentor gezegt waar het op stond, hij is toen huilend de klas uitgerend...toen kwam de schoolleiding naar 2 vriendinen van mij en mij toe, want wij werden toch altijd gepest dus waarom deden we mee?

4e: Zelfde mentor helaas maar echt een superklas, soms plaagde we elkaar, dat is naar mij toe 2x te ver gegaan en toen heb ik mijzelf ook in bescherming genomen en ben ik weggelopen uit het lokaal, helaas kreeg ik dit jaar ruzie met de schoolleiding, die maakte mijn supertijd op school een hel. Klas heeft na die 2 incidenten excusses aangeboden, was absoluut niet de bedoeling.

Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:14

ik ben vroeger ook gepest ... heb ook lijm en weet ik veel in mijn haar gedaan maar op een gegeven moment spuugten ze op mijn tas met ranja .. toen heb ik op hun tas terug gespuugt en cocolademelk ... en gezegt zo dit vind je niet leuk he nu weet je ook eens hoe ik me altijd voel het is toen 3 dagen erger geweest en daarna is het gestopt ... ik werd genegeerd eindelijk met rust gelaten ...:D

maar onthoud goed je wordt vaak gepest omdat de pester zichzelf omhoog wil halen door jou naar beneden te halen of omdat hij/zij jalours op jou is of op iets van jou en om dan negatiefe opmerkingen te maken voelen ze zich weer wat beter !!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:50

ik ben ook gepest. van lelijk eentje naar goed terecht gekomen.

ik was altijd heel gevoelig, en sja, dan is het snel gebeurd met je. ik had ook geen mooie kleren aan, had geen zelfvertrouwen.

ik ben eroverheen gekomen omdat ik heel erg voor mezelf ben op gaan komen. ik heb een andere houding aangenomen, zelfverzekerd. mensen vonden me ineens mooi en ik werd populair in de groep waar ik zat.
maar van binnen voelde ik me niet zo. dat is pas veeeeel later gekomen, toen ik een vaste vriend kreeg, hij heeft me weten te overtuigen.

als ik nu mijn pesters van vroeger zie moet ik lachen. wat een jongetjes. opeens wel met me komen praten en zo. sommige negeer ik helemaal, zij mij ook, ik denk dat ze het wel weten. een keer zei iemand tegen mij: zie je hem? hij is echt een kneus.
ik wou dat ik dat al wist toen ik nog in groep acht zat..

het is een knop die om moet!!! je moet jezelf waardig vinden, je moet stralen, zelfvertouwen uitstralen.
kijk maar eens om je heen. vaak gaat het nieteens om schoonheid, maar om de uitstraling die mensen hebben.

liefs en sterkte lianne.

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:10

Het zal vast wel eens hier in het topic gezegd zijn, maar mensen die andere pesten doen dat omdat ze zelf onzeker zijn, door een ander te zieken voelen ze zich groot en krijgen ze "zelfvertrouwen" ze worden aangemoedigd door andere waardoor het van kwaad tot erger gaat. of je nou roze schoenen aan heb of witte, of je nou blond haar heb of zwart haar, mensen hebben altijd wel iets te piepen, en zoeken vanalles uit om je te kunnen pesten, zolang jij niet bent zoals de pester, ben je anders en moet je leven verziekt worden.

Ik ben 1.58 lang, ik kreeg op mijn 9de al borsten, met het gevolg dat ik op mijn 12de (gigantisch dun zelfs nog) een flinke C had, tjah die opmerkingen die je dan naa je hoofd krijgt van al die puberige jongetjes. er was altijd wel iets, of ik ben te klein of mijn borsten zijn te groot, op mijn 13de kwam ik enorm aan ik kreeg opmerkingen zo van jeetje je lijkt wel zwanger, en daardoor kreeg ik boulimia nervosa. Nog steeds word ik afentoe trol of kabouter genoemd, helaas doet het me nu niets meer, ik heb mezelf geleerd te accepteren, ik ben nou eenmaal niet perfect, maar wel uniek.

Jammer dat er zoveel gepest moet worden, de pesters moeten eens beseffen hoeveel ze ermee kunnen verzieken. het is gewoon zonde..
De mensen die gepest zijn heel veel sterkte