[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:38

Linardsje23 schreef:
hallo!
ik had van de week die evrapleister opgehaald bij de apotheek en ben er aan begonnen, maar inmiddels ook weer gestopt. de eerste dag liet er 1 los en die volgende die ik toen opgedaan had begon nog binnen 24 uur vreselijk te juiken. werkte dus allemaal voor geen meter.

Mag ik vragen waar je hem geplakt hebt?

Ik gebruik hem nu al een hele tijd en de randjes laten weleens los maar zitten een paar uur later gewoon weer vast.
Jeuk heb ik ook welenes maar dat zijn de hormonen die door je huid dringen.

Ik vind het echt super, pillen kan ik niet doorslikken en ik wil na mijn abortus even geen gefrutsel aan mijn lichaam.

poes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:05

Goh het is en blijft toch echt een kwelling heel dat anticonceptie gedoe?

Ikzelf neem nu al ruim 4 jaar de pil (Mercilon) maar ben dat eigenlijk vrij beu. Het enige voordeel is dat mijn menstruatie nu regelmatig en minder is, maar voor de rest vind ik het balen.
Vooral het idee dat ik dagelijks hormonen slik, en dit voor wrs nog een hele lange tijd, stoort mij.
Bovendien denk ik dat het toch wel invloed op mijn stemming en libido heeft.

Ik heb momenteel geen vriend, dus overweeg ik weer om te stoppen. Dat heb ik verleden jaar ook even gedaan maar toen werd ik helemaal niet meer ongesteld (en laat ik toen in dat moment net mijn enigste onveilige one night stand gehad hebben... werd echt paniek paniek). Nuja, mijn dokter zei toen dat ik de pil beter gewoon kon blijven nemen, vriend of geen vriend.

Ik heb daar zelf nu wel mijn twijfels bij. Een spiraaltje nemen vind ik nu geen optie, aangezien ik geen vriend heb. Maar die Nuvaring lijkt me mss wel wat. Zijn mensen die er last van hebben?

Ik ben trouwens nog nooit naar een gynaecoloog geweest (en ben nu 21...) ik regel gewoon alles met mijn huisarts. Mss moet ik toch maar eens naar een gynaecoloog om over alles eens wat meer uitleg te vragen. Het voelt zo onnuttig gewoon dat ik nu de pil pak (ben al ruim een jaar single en ik ben niet de mens van veel one night stands).

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:12

Weet je wat heel vreemd is? Ik heb vanaf mijn 16e of 17e de Diane 35 gebruikt, was het al een tijd goed zat plus dat ik nu de laatste tijd een of ander generiek merk kreeg ipv de echte. Ik werd heel vlak qua humeur en ik was steevast 6 a 7 dagen aan het bloeden, met zware buik-, hoofd- en rugpijn. Ik ben dus naar de HA toegegaan en heb de Nuvaring gevraagd. Nu ben ik nog maar 4 dagen ongesteld, voel die hele baarmoeder niet meer. Niks geen kramp. Ik heb alleen het gevoel dat ik 'm wel voel tijdens dat ik niet ongi ben (kleine steekjes af en toe en regelmatig soort van samentrekkingen). Heel vreemd, maar ik ben er superblij mee. Eens kijken hoe het gaat als ik een paar maanden verder ben. Misschien moet je lichaam er gewoon aan wennen. Wat ik wel lastig vind is het inbrengen. Je moet het ding dubbelfrutten en dan zo ver mogelijk omhoog duwen. Da's lekker handig. NOT! Ook komt hij in de loop van de tijd weer naar beneden gezakt, waarschijnlijk toch door de starheid van het materiaal. Het rondje wat niet platgedrukt wil worden en dus zichzelf weer terug rond drukt.

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 13:56

bij mij blijft de nuvaring goed op zijn plaats zitten, en ik voel hem absoluut niet..
mijn menstruatie kwam bij de pil meestal op dag 6 of 7 tijdens de stopweek nu al na drie dagen, ook maar een paar dagen licht nu, alleen wel mega veel buikpijn... ach ja heb dat er wel voor over..

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:22

Heel herkenbaar dat verhaal van een niet willen blijven zitten ring! Ik heb er nu een redelijke oplossing voor. Je moet er wel een paar minuten voor nemen, maar het werkt wel. Je duwt de ring dubbel, en waar de "knak" dan komt (het punt dat dus dubbel komt) knijp je heel hard samen. Hierdoor vervorm je de ring dus eigelijk. Ik doe dit nu aan beide kanten van de ring, zodat het meer een ovaal wordt. Hij blijft dan een stuk beter zitten!
@poes:
In de nuvaring zitten veel minder hormonen dan een pil. Dit kan omdat de nuvaring 24 uur per dag hormonen afgeeft, en op de plaatst van bestemming zit. Dus je krijgt continu een hele kleine dosis hormonen. Heb er verder dan ook niet echt bijwerkingen van! Gewoon even proberen zou ik je aanraden!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:49

Ik kom ook eens om een hoekje kijken hier.
Ik heb de nuvaring gekregen van mijn huisarts omdat mijn libido wel erg laag was.. Ik slik al zo'n 10 jaar de pil. Vanavond moet ik hem dus voor het eerst gaan gebruiken.
Ik denk alleen dat je die ring zo gauw verliest. Bijvoorbeeld tijdens de gemeenschap en het vochtig worden zeg maar of dat de man hem eruit drukt?
Verder wil ik graag weten of je libido er nou echt van omhoog gaat?
Ik heb wel het topic gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:07

Gabbertje schreef:
Ik kom ook eens om een hoekje kijken hier.
Ik heb de nuvaring gekregen van mijn huisarts omdat mijn libido wel erg laag was.. Ik slik al zo'n 10 jaar de pil. Vanavond moet ik hem dus voor het eerst gaan gebruiken.
Ik denk alleen dat je die ring zo gauw verliest. Bijvoorbeeld tijdens de gemeenschap en het vochtig worden zeg maar of dat de man hem eruit drukt?
Verder wil ik graag weten of je libido er nou echt van omhoog gaat?
Ik heb wel het topic gelezen maar ben er nog niet helemaal uit.

ik blijf dit volgen,...
Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 15:52

Hmm ik ben sinds een maand gestopt met de pil en zo nu weer ongesteld moeten worden.

Maar ik wordt het nog niet... en ik had afgelopen maandag echt heftige krampen in mijn zij. Dat had ik nog niet meegemaakt met de pil.

Ik heb ook 8 jaar aan de pil gezeten en wil er even mee stoppen, maar is dit wel zo slim?

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:16

Verliezen doe je die ring niet hoor, tenzij je misschien 6 kinderen hebt gebaard en je destengevolge een beetje 'uitgewoond' bent. Van libidosteiging heb ik nog niet echt veel gemerkt moet ik zeggen, hoewel er meer is dan met de pil.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:05

Ik heb altijd al genoeg libido gehad, dus dat verschil kan ik je niet vertellen (tussen ring en pil).
Tijdens de sex verlies je hem niet. Mocht je hem nou heel vervelend vinden voelen, kun je hem tijdens de sex eruit halen en daarna er gewoon gelijk weer in doen. Maar verliezen als hij erin zit doe je niet gauw.
(mocht je OB gebruiken erna, wel uitkijken als je die eruit haalt, want dan wil hij nog wel eens meekomen...)

_Dunja_

Hoe lang voordat jullie prikpil was uitgewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:06

Hoe lang hebben jullie de prikpil gebruikt en hoe lang duurde het erna voordat je weer ongesteld werd?

ik zelf gebruik deze al ruim 5 jaar en ben sinds 7 maanden gestopt maar er gebeurt nog niks.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:09

Naar mijn weten kan het nadat je stopt met de prikpil nog 2 tot 5 jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent. Mijn zus gebruikt het, maar is stopt er voorlopig nog niet mee, dus kan je niet helpen.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:10

Wendy_Kila schreef:
Naar mijn weten kan het nadat je stopt met de prikpil nog 2 tot 5 jaar duren voordat je weer vruchtbaar bent. Mijn zus gebruikt het, maar is stopt er voorlopig nog niet mee, dus kan je niet helpen.

de dokter zei dat het tussen de 0 en de 6 maanden zou duren maar ik zit nu op de 7 maanden.
vandaar dat ik graag van mensen wil horen of hun dit herkennen..

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:59

Gabbertje schreef:
of dat de man hem eruit drukt?

Sorry ik quote mezelf even omdat ik zie dat ik een stomme fout gemaakt heb.. ik bedoel natuurlijk dat de man hem mee naar buiten haalt na gemeenschap en niet drukken...

Roosmarijn schreef:
Verliezen doe je die ring niet hoor, tenzij je misschien 6 kinderen hebt gebaard en je destengevolge een beetje 'uitgewoond' bent. Van libidosteiging heb ik nog niet echt veel gemerkt moet ik zeggen, hoewel er meer is dan met de pil.

Nee ik heb nog geen 6 kinderen gebaard sterker nog, wij hebben nog geen kinderen. Het zal geen jaren meer duren maar dat is een ander verhaal
Ik hoop dat het libido in ieder geval iets meer gaat worden. Ik heb gelezen dat het de helft aan hormonen bevat in vergelijking met de pil.

Wendy_Kila schreef:
Ik heb altijd al genoeg libido gehad, dus dat verschil kan ik je niet vertellen (tussen ring en pil).
Tijdens de sex verlies je hem niet. Mocht je hem nou heel vervelend vinden voelen, kun je hem tijdens de sex eruit halen en daarna er gewoon gelijk weer in doen. Maar verliezen als hij erin zit doe je niet gauw.
(mocht je OB gebruiken erna, wel uitkijken als je die eruit haalt, want dan wil hij nog wel eens meekomen...)

Ik moet hem nog inbrengen vanavond dus ik weet nog niet of ik hem ga voelen tijdens de sex. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Ik gebruik zelden tampons (althans de laatste paar jaar niet meer zo veel)

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:50

tijdens het gebruik van de pil had ik ook genoeg libido,
nu met de nuvaring is het niet super veranderd maar merk opzich wel verschil dat ik nu lekkerder in mijn vel zit,
niet meer van die depri buien enzo en dat werkt wel weer door naar je libido..

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:52

oja tijdens sex blijft hij goed zitten en tijdens tampongebruik ook,
ik voel hem niet en mn vriend ook niet (met zijn vingers dan weer wel...)

poes

Re: Hoe lang voordat jullie prikpil was uitgewerkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:59

vlasta schreef:
Hoe lang hebben jullie de prikpil gebruikt en hoe lang duurde het erna voordat je weer ongesteld werd?

ik zelf gebruik deze al ruim 5 jaar en ben sinds 7 maanden gestopt maar er gebeurt nog niks.

Ik heb niet de prikpil maar de gewone pil gebruikt, en toen ik daar ooit even mlee stopte werd ik ook niet meer vanzelf ongesteld. Dokter heeft me toen pilletjes voorgechreven waarmee ik na 5 dagen ongesteld werd.

Detail: quote van de dokter: Je hormonen slaan helemaal paraplu doordat je zo plots stopt met de pil

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:43

poes schreef:
vlasta schreef:

Ik heb niet de prikpil maar de gewone pil gebruikt, en toen ik daar ooit even mlee stopte werd ik ook niet meer vanzelf ongesteld. Dokter heeft me toen pilletjes voorgechreven waarmee ik na 5 dagen ongesteld werd.

Detail: quote van de dokter: Je hormonen slaan helemaal paraplu doordat je zo plots stopt met de pil

en hoe lang was je gestopt toen je die piletjes kreeg van de dokter.
en weet je toevallig ook hoe die pilletjes heette?

hahaha leuke uitspraak van jou dokter

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:04

haha das inderdaad wel een originele van de dokter.
Hier trouwens nog een gebruiker van de nuvaring, de vele hormonen van de pil (gebruikte trigynon) stonden mij ook niet aan en vooral in de winter had ik snel last van depressieve buien.

Voel me nu beter, ben 4 kilo afgevallen en heb meer energie (werkt elkaar ook in de hand). Ik haal hem er gewoon uit voor de sex en doe hem een uurtje later weer in.

Gelukkig heb ik een vaste vriend maar het lijkt me voor een jongen wel een verassing als hij er "eentje tegen komt", het is bij jongens nog helemaal niet zo bekend...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:35

Bij een nieuweling moet je sowieso een condoom gebruiken ivm soa's

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:49

Hmmm.. ik hoor wel veel positieve verhalen over de Nuvaring (ook om me heen).
Dat is dus ook zeker een optie voor me.
De ring bevat al zeker de helft minder hormonen dan de pil, bovendien wordt het hormoon plaatselijk afgegeven wat me véél gezonder lijkt.
Aangezien ik het laten plaatsen van een spiraaltje niet echt zie zitten is de Nuvaring een serieuze optie voor me!
Binnenkort maar eens op gesprek.

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:12

Ik heb hem gisteravond voor het eerst ingebracht. Ik voel er helemaal niets van maar volgens mij zit hij veel te laag Ik krijg hem gewoon niet verder...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:14

vlasta schreef:

en hoe lang was je gestopt toen je die piletjes kreeg van de dokter.
en weet je toevallig ook hoe die pilletjes heette?

hahaha leuke uitspraak van jou dokter

Eventjes denken...3 maand denk ik. Dus ik was 2 maanden 'overtijd'. Geen idee hoe die pilletjes heetten. Het was dus niet zo lang, maar ik wou de pil weer beginnen nemen en dus wachtte ik tot ik ongesteld werd.
[/quote]
[/quote]

SuperQuinta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:15

ken het gevoel had ik ook in het begin,
maar als je met je vingertop erbij kan zit hij ver genoeg, als hij dieper zou kunnen dan zou je hem er waarschijnlijk niet meer uit krijgen..

Gabbertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:22

SuperQuinta schreef:
ken het gevoel had ik ook in het begin,
maar als je met je vingertop erbij kan zit hij ver genoeg, als hij dieper zou kunnen dan zou je hem er waarschijnlijk niet meer uit krijgen..

Maar ik kan er eigenlijk te makkelijk bij met mijn wijsvinger denk ik..
Ik heb al 3 x gevoeld of hij er nog zit