Griep 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Griep 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:30

Ik zou het niet weten. Wil je sterkte wensen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 16:32

moonsparkle schreef:
Ik heb inmiddels twee weken flinke griep. Begon met koorts en keelpijn en nu hoestaanvallen die soms zo heftig zijn dat ik denk dat ik er niet meer uit kom. In december had ik dit ongeveer hetzelfde maar niet zo lang. Heb me nog nooit zo vaak/zo lang ziek gemeld

Vandaag toch maar naar de huisarts en toch hoge ontstekingswaarden, dus een kuur, hoop dat het snel aan slaat

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 17:43

BulletjeBeer schreef:
Ik word nu echt een beetje wanhopig. De seconde dat de voorjaarsvakantie begon (ik ben docent), werd ik ziek. Ik had leuke dingen gepland maar heb alles afgezegd. De keelpijn is zo erg dat ik al sinds vrijdag niet meer dan 3-4 uur slaap, met vannacht als toppunt; alles bij elkaar heb ik 1,5 uur geslapen. Overdag slapen lukt niet, de keelpijn is echt verschrikkelijk. Ademen doet pijn, slikken doet pijn... Stem volledig weg. Paracetamol 1000mg, Ibuprofen erbij, Naproxen, het maakt geen verschil. Ik eet ijsjes en andere koude dingen, lauwe soep, thee, honing. Ik kan echt wel huilen, heb nog nooit zo'n keelpijn gehad en het houdt de hele dag en nacht aan. Ben al bij de huisarts geweest, maar er is weinig aan te doen omdat het een virus is. Als iemand nog een geweldige tip heeft dan hoor ik het graag!

Hier zijn we echt heel tevreden over Superspoel, voorheen Superol.
Zit echt een chemische lucht aan maar werkt als een tierelier bij keelpijn :j
Als ik het alleen al op voel komen begin ik met gorgelen.
Succes en beterschap BulletjeBeer en alle zieken!

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:15

Slapen met t hoofd heel hoog was bij mij de enige manier om enigszins een beetje te dutten. Zeker 3 kussens. Ik slaap anders nooit op m'n rug maar op m'n zij was ik echt te benauwd.
Tijmthee, veel water met citroen en dropjes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:23

kiwiwitje schreef:
Hier ook eind november/1e week december begonnen. Een week flink snotteren en hoesten,keelpijn, heel veel slapen.
Na een weekje t ergste wel gehad maar t snotteren bleef. Toen begin januari, keelpijn,koorts,hoesten,snotteren. Echt een week kei verrot en doodmoe. Daarna nog veel moe en t snotteren en de keelpijn blijven met vlagen terug komen..

Inmiddels nog steeds aan t snotteren en sinds gisteren weer keelpijn. -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:38

Ik ben sinds gisteren weer aan het werk vanuit huis, ik ben wel na bijna 3 weken, nu weer beter.
Maar ik ben nog niet echt buiten geweest, morgen hoop ik even lekker naar het centrum te wandelen.

Bij mijn volwassen dochter hielp Broncho Stop Max 8 in 1 heel goed tegen het hoesten.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 18:50

chanicha schreef:
BulletjeBeer schreef:
Ik word nu echt een beetje wanhopig. De seconde dat de voorjaarsvakantie begon (ik ben docent), werd ik ziek. Ik had leuke dingen gepland maar heb alles afgezegd. De keelpijn is zo erg dat ik al sinds vrijdag niet meer dan 3-4 uur slaap, met vannacht als toppunt; alles bij elkaar heb ik 1,5 uur geslapen. Overdag slapen lukt niet, de keelpijn is echt verschrikkelijk. Ademen doet pijn, slikken doet pijn... Stem volledig weg. Paracetamol 1000mg, Ibuprofen erbij, Naproxen, het maakt geen verschil. Ik eet ijsjes en andere koude dingen, lauwe soep, thee, honing. Ik kan echt wel huilen, heb nog nooit zo'n keelpijn gehad en het houdt de hele dag en nacht aan. Ben al bij de huisarts geweest, maar er is weinig aan te doen omdat het een virus is. Als iemand nog een geweldige tip heeft dan hoor ik het graag!

Hier zijn we echt heel tevreden over Superspoel, voorheen Superol.
Zit echt een chemische lucht aan maar werkt als een tierelier bij keelpijn :j
Als ik het alleen al op voel komen begin ik met gorgelen.
Succes en beterschap BulletjeBeer en alle zieken!

Ah top, zoiets zocht ik, ik heb het meteen besteld!
Dankje!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 19:37

Graag gedaan.
Hoop dat het net zo bij jou werkt als bij ons!
Ik doe altijd een half kopje lauw water en dan het tabletje oplossen en gorgelen.

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 23:03

Ik moet me echt vaker gaan beseffen hoe fijn het is als ik géén keelpijn heb... _O- ik sta er niet genoeg bij stil..

Ik lig vannacht weer in de huiskamer. Op mij kamer vind ik de lucht te koud en droog, ook al had ik daar al natte handdoeken opgehangen...

Heb zo weinig geslapen, ben doodop, mijn ogen vallen de hele tijd dicht maar zodra ik doorslik heb ik weer zo'n pijnscheut dat ik er weer wakker van word...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 23:31

En natterman hoestdrank helpt hier ook heel goed. Wel best prijzig, maar te koop bij bijv kruidvat en er zit ook wat codeïne in. Dat helpt vaak wel goed

Deze

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 08:16

Hier is het echt terrible. Gisteren begonnen met antibiotica, maar vannacht moest ik echt hoesten met elke keer dat ik uitademde. Ik heb dus min of meer niet geslapen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:56

Ik ben weer aan het werk. Jippie

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 12:41

Beterschap iedereen, sommigen hebben het wel heel goed te pakken zeg.

Ik dacht dat ik klaar was, maar ik begin dus ook weer opnieuw met snotteren. Wat een ellende. Ik voel me ook ellendig, mn lichaam is heel druk aan het werk. Ben nu ook wat misselijk. Ik had al sinds zondag echt een akelig harde piep in mn oren, meestal komt er dan wat aan. Dat klopte dus wel :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:07

Hier is het heel ellendig. Niet de problemen die jullie allemaal hebben maar ik hou echt werkelijk niks binnen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 15:42

Nou niks binnen houden vind ik ook wel een aanzienlijk probleem.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:44

Hier is de griep redelijk weg. Maar wel enorm last van maagzuur en misselijkheid. Zelfs water blijft niet binnen. Eet ook al zo goed als 7 dagen niks. Ben er zó klaar mee

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:48

Ik ging ook lekker maar heb de afgelopen dagen te veel gedaan en nu weer een pijnlijke schrale strot!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 16:04

M'n neusslijmvliezen zijn al duidelijk weer ontstoken. Er komt weer een hoop zooi uit. (Stiekem vind ik dat altijd fascinerend :') )

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:35

Earth schreef:
Nou niks binnen houden vind ik ook wel een aanzienlijk probleem.

Het is niet heel prettig nee :')

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 21:19

Hier ook nog helemaal geen verbetering. Droge hoest waarvan heel je buik samentrekt waardoor je ervan staat te kolhalzen. Het is verschrikkelijk, en ook nog eens pijnlijk voor je keel. Vandaag Strepfen spray en Natterman siroop gehaald. Ik hoop zo dat ik vannacht een paar uur kan slapen, want zo herstel je natuurlijk ook nooit...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 21:44

Heb je Codeïnetabletjes voor de nacht of Daro?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:15

Pfft, ik haat dit. Ben nog steeds niet fit. Vooral het hoesten, ik ga nu harder met mijn maandverband dan tijdens ongesteldheid... vreselijk. De verstopping van mijn holte's lijken wat te verminderen. Maar mijn hele keel is rauw. Overdag op mijn werk sabbel ik inderdaad veel op snoepjes. Moet wel vandaag even nieuwe halen. Thuis veel aan de gembersiroop. Ondertussen al 3 flessen op, in 1,5 week tijd.

Ik ben echt liever een dag of 3 waardeloos ziek met half coma slapen tussendoor dan dit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 10:35

Och ik heb het wel met jullie allemaal te doen :knuffel: Hoop dat jullie snel fit zijn

Ik was eindelijk fit genoeg even een broodje te eten. Was de melk bedorven ;( Geweldig dit

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-26 16:34

Verdorie, ik voel me momenteel echt belabberd en alles begint me zeer te doen. Heb het ook erg warm, dus vast een beetje koortsig. Het enige voordeel is dat ik nog wel honger heb.
STOM!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:17

Zijn er meer mensen die weer opnieuw zijn begonnen? Ik ben drie weken geleden ziek geweest. En ik heb het gevoel gewoon weer te beginnen? Nu heb ik carnaval gevierd een dag en een dag ehbo. Dus het zal daar wel vandaan komen.
Maar dit is niet leuk...