FleurVP schreef:Toch gek he, ik kan mij over het algemeen heel goed vinden in het antroposofisch gedachtegoed. Maar volgens mij koppelen ze soms ook 'leerrijpheid' aan het wisselen van tanden.Zitten echt rare dingen bij. Wij hebben antroposofische opvang (kdv en bso) ze zijn daar heel veel buiten en in het bos, creatief bezig, vieren de jaarfeesten etc. En dan reguliere school die ook veel met bos en buiten doet en breinvriendelijk onderwijs geeft waarbij heel erg het kind gevolgd wordt. Vind het vooralsnog hele fijne combinatie.
Meesters is volgens mij overal een probleem dat er niet aan te komen is. Wij hebben op de bso wel een man, die doet ook dingen met ze als met messen hout bewerken enzo.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je als je met 7 maanden zwanger al zo met schoolkeuze bezig bent. Of er ook zoveel wordt nagedacht over kraamtijd, eerste 1000 dagen etc.
Ja zoiets ja dat je het kan verdelen in van 0-7 jaar, 7-14 jaar en 14-21 jaar of zoiets ( sorry, iets van de klok en de klepel
)
Wij hebben puur voor deze school en vorm van onderwijs gekozen omdat het heel goed aansloot op de opvang waar hij naar toe ging.
Ook antroposofisch, veel buiten enz
En ik heb echt een “doe” kind. Kan niet stil zitten en moet iets doen.
En dat doen ze goed op de vrije school.