Ik zou op oudejaarsdag nog weg, maar dat afgezegd ik was met name tussen 11 en 12 hondsberoerd lag met een deken op de bank vuurwerk te kijken. Ik kon even helemaal niks meer. En het eten was niet zo lekker gevallen. Zat ook weer vol met angstgedachten. De dag erna waren alle klachten logisch te verklaren. Heb mij toen nog een paar dagen ellendig gevoeld.
Ik heb een aantal spieren onder mijn borst , op de linkerkant van mijn borst en vanuit mijn nek straal het door naar mijn arm. Ik ga er dan toch op focussen en dan wordt het erger natuurlijk. Zaterdag een paar oefeningen gedaan , en toch naar een nieuwjaarsborrel en toen ging het weer verrassend goed. Gisteren geen last tot aan het slapen gaan en nu is het weer bar en boos en wil ik niet van de bank af.
Ik maak het mijzelf ook zo moeilijk door in de bevriesstand te gaan. Afleiding en bewegen helpt mij inderdaad ook het beste. Soms voelt het net alsof de boel even los moet knakken en dan is het vaak weer goed. Het zijn vooral steken en verkrampingen wat ik zelf doe. e
Wat goed dat je na het hardlopen weer ontspant! Soms moet de spanning er letterlijk even uitgezweet worden.
De kou helpt ook niet mee vind ik. Daardoor ga ik ook aanspannen om warm te blijven wat weer zorgt voor spierkrampen. In de ochtend als ik wakker wordt heb ik ook het idee dat ik nog uren door kan slapen.
Maar ik ben vanaf vanavond al een maand paniekaanval vrij
Dat is wel mijn houvast. Ook op spannende momenten bedenk ik dat ik niet altijd een paniekaanval hoef te krijgen. Dan zakt het ook weer af. Voor het slapen gaan merk ik dat ik moe wordt en dan ook meer klachten krijg.