Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dammie schreef:Voor de mensen die minder zijn gaan werken, heb je dan ook echt minder werk?
Ik denk namelijk dat als ik minder zou gaan werken, mijn takenpakket niet zou wijzigen, en ik dus dezelfde hoeveelheid werk in minder tijd zou moeten doen.
. Dat zou dus weinig opleveren.Dammie schreef:Voor de mensen die minder zijn gaan werken, heb je dan ook echt minder werk?
Ik denk namelijk dat als ik minder zou gaan werken, mijn takenpakket niet zou wijzigen, en ik dus dezelfde hoeveelheid werk in minder tijd zou moeten doen.
Herfstblad schreef:Topic naar mijn hart! Ik werk zelf nog wel fulltime omdat ik het niet "durf" qua salaris. Maar als ik dit bespreekbaar maak in mijn omgeving vinden dan vinden ze hier wat van. "Een jonge vrouw kan toch wel werken?" Is dan de reactie. Ik ga er dan vanuit dat ze het niet snappen dat het leven niet enkel draait om werken en dat je niet iedereen over een kam moet scheren. Wat voor de één werkt werkt voor de ander niet. En ik denk dat mensen jaloers zijn. Dat je kunt rondkomen en niet fulltime werken als vrouw alleen.
Benzz schreef:Ik weet niet of het jaloezie is, ik heb het letterlijk nooit begrepen. Altijd meer dan 40 uur gewerkt.
OleJon schreef:Als het financieel kan, waarom zou je het niet doen.
En boeie, wat een ander daar van vind.
Je kunt je Hr manager om een profarma vragen. Dan weet je exact wat je gaat verdienen.
Zelf werk ik 34 uur gemiddeld.
De ene week is het 24 en de andere week 48 uur. Komt door onregelmatige diensten.
Heerlijk
En het koste me maar 14 vrije dagen. En het belangrijkste, minder werken, maar toch hetzelfde loon en reiskosten houden.Herfstblad schreef:Topic naar mijn hart! Ik werk zelf nog wel fulltime omdat ik het niet "durf" qua salaris. Maar als ik dit bespreekbaar maak in mijn omgeving vinden dan vinden ze hier wat van. "Een jonge vrouw kan toch wel werken?" Is dan de reactie. Ik ga er dan vanuit dat ze het niet snappen dat het leven niet enkel draait om werken en dat je niet iedereen over een kam moet scheren. Wat voor de één werkt werkt voor de ander niet. En ik denk dat mensen jaloers zijn. Dat je kunt rondkomen en niet fulltime werken als vrouw alleen.
Avanti schreef:Ooo nooit bij stilgestaan of gemerkt dat mensen parttime werken raar vinden.
Ik werk al 10 jaar 24 uur onregelmatig diensten. Geen kinderen maar wel 2 paarden en een hond. Kan overdag lekker de paarden doen en het huishouden en dan savonds of snachts werken. Zou niet anders willen.

Lieser schreef:Benzz schreef:Ik weet niet of het jaloezie is, ik heb het letterlijk nooit begrepen. Altijd meer dan 40 uur gewerkt.
Als iemand parttime gaat werken vind ik dat prima, mits men dan geen gebruik maakt van toeslagen.
En hypotheekrenteaftrek? Mag dat wel?
Dorine92 schreef:Hier vragen ze zich vooral af hoe het allemaal betaald wordt. Koophuis, auto, alle hobbies en het reizen. Ook als ik het uitleg snappen ze het vaak niet. Ik vertel ze dat ik geen internetkabel heb liggen, geen Netflix en Spotify enz heb.. en dan zeggen ze ja maar Netflix kost maar "€...." dus dat zijn de kosten niet. Nee, maar als je het optelt over een jaar, samen met alle andere dingen die jij wel doet en ik niet, kan ik daar dus de dingen van doen die ik wel doe en jij niet
Fly_high schreef:Dorine92 schreef:Hier vragen ze zich vooral af hoe het allemaal betaald wordt. Koophuis, auto, alle hobbies en het reizen. Ook als ik het uitleg snappen ze het vaak niet. Ik vertel ze dat ik geen internetkabel heb liggen, geen Netflix en Spotify enz heb.. en dan zeggen ze ja maar Netflix kost maar "€...." dus dat zijn de kosten niet. Nee, maar als je het optelt over een jaar, samen met alle andere dingen die jij wel doet en ik niet, kan ik daar dus de dingen van doen die ik wel doe en jij niet
Kun je uitleggen hoe je een koophuis in Nederland regelt zonder een modaal of bovenmodaal (fulltime) salaris? Of een huurwoning, behalve sociale huur met bijbehorende wachttijden.
Je krijgt geen hogere hypotheek of een duurder huurhuis door Netflix en Spotify op te zeggen. Het maakt uit voor je besteedbare inkomen voor hobby's en reizen, niet voor je vaste lasten.
Maar die mag wat mij betreft helemaal afgeschaft, dat is alleen een andere discussie.