Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:53

Daihyo schreef:
EmptyWords schreef:
Hier wordt het zoete aardappel en pastinaak uit de oven (thnx voor de inspiratie daiyho) en kip gehakt balletjes.

Pastinaak eet ik echt nooit. Wel een goede groente. Hoe maak je dat in de oven klaar? Gewoon als zoete aardappel? Die kook ik eerst even kort, dan in plakjes snijden, beetje olijfolie er op, kruiden en de oven in.
En eet smakelijk!

O jawel, pastinaak vind ik heerlijk :D meestal in een gemengde schotel met allerlei groente de oven in.

Tegenwoordig dan liever wortelpeterselie wat ook in die smaak richting zit, dat past beter in een keto dieet.

Ik was in Coronatijd al aangekomen door al het thuiszitten, dan nog gestopt met mijn werk als herder en enkel nog een kantoorbaan.
Alles bij elkaar nu een 16 kilo afgevallen.
Sinds maart tot nu bijna 10 kilo eraf, sinds we een "slimme weegschaal" hebben is het wat beter bij te sturen.

En ja, het is omdenken, maar inmiddels zoveel lekkere recepten gevonden die koolhydraatarm zijn.
Tip, je kunt via hello-fresh keto maaltijdboxen bestellen, dat hebben wij 3 weken gedaan, puur om ideetjes en recepten op te doen.
Vandaag als avondeten bloemkool puree met gestoofde witlof-brie met spekjes en champignons :j

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 21:18

Klinkt goed sanseveria!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 21:28

Oh dat is ook wel interessant van Hello Fresh. Als inspiratie.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 05:08

Oh dat is een goede tip, ik ga dat eens bekijken bij de Hello Fresh! Dank u

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 05:09

Jester_ schreef:
Ik heb bepaalde mensen op mute. Dat scheelt soms ook :D

:') :D Ik moest hier even om lachen, ook een goed idee!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 08:41

Ik had gisteren een jubileum en daar hoorde traditioneel het eten van de eerste date bij. Ik heb dus nu alweer een minder handige keuze gemaakt. Nou maakte me dat niet zoveel uit, maar mijn lichaam floot me gelijk terug. Kan echt bijna niks meer eten. Dat maakt het ook wel lastig hoor in de gezonde zin.

Die boxen en recepten bijvoorbeeld van HelloFresh: een groot deel mag ik niet of lust ik niet. :')

Al die gezondere wafels hadden ze trouwens niet bij de AH hier in het dorp. Zal er dus een eindje voor moeten rijden. Voorlopig doe ik het nog maar even met de rijstwafels! Ga ook proberen echt meer water te drinken. Dat vind ik ook moeilijk, want water komt me vrij snel mijn neus uit. Heb een Air Up die heel fijn is qua smaakbeleving, maar zeker binnenshuis elke keer die enorme schroefdop open en dicht draaien maakt dat ik niet genoeg eruit drink. Ik twijfel om zo'n grote beker te bestellen, dan heb ik in ieder geval voor de halve dag water binnen handbereik staan. Maar zo duur weer. :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 09:50

Ik pak meestal wen literfles water

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:01

Ik heb ook een air up die de hele dag rond slingert. Zonder dop want dat schiet niet op idd :+ werkt voor mij heel goed, een doorzichtige fles want het valt me op als die nog vol zit en ik dus niet genoeg heb gedronken.
De Hema heeft ook veel doorzichtige flessen met een rietje die je dicht kan klappen.

Welke wafels zoek je? Ik heb half onthouden dat het hier in het topic is genoemd maar krijg het niet terug gevonden. Zijn die zoveel beter dan de maiswafels?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:10

Ergens in de comments las ik dat als je het zelf plukt ofzo het veel lekkerder smaakt: ik beaam dat. Wij hebben aardappelen geteeld dit jaar en oprecht, ik vond ze super lekker en merkte echt verschil met supermarkt.

Van paardenblomene kan je trouwens honing maken, die wil ik wel eens proberen, haha.

Heel veel succes alvast iedereen :)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:29

Die linzenwafels van Leev waren dat!

Ik schrap trouwens mijn idee van die nieuwe Air Up fles. Ik zie dat ze letterlijk alle smaken die ik altijd dronk uit het assortiment hebben gegooid. -O-

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 10:46

Ik gebruik de pods nooit, vond sommige wel lekker maar het drinkt zo irritant. Meer lucht dan water. Je moet er een pod op hebben zitten maar ik zet hem nooit omhoog. Vervang het eens in de zoveel maanden.

Furst schreef:
Ergens in de comments las ik dat als je het zelf plukt ofzo het veel lekkerder smaakt: ik beaam dat. Wij hebben aardappelen geteeld dit jaar en oprecht, ik vond ze super lekker en merkte echt verschil met supermarkt.

Van paardenblomene kan je trouwens honing maken, die wil ik wel eens proberen, haha.

Heel veel succes alvast iedereen :)

Eigen aardappelen zijn zó anders, zoveel lekkerder dan uit de winkel :j

Nou hadden wij afgelopen zomer voor het eerst sinds jaren weer een flinke moestuin en ik kan het helaas niet beamen :') vooral het gene wat je rauw eet vond ik best lastig. Zo. Veel. Slakken. En slakkenslijm. Ja sorry dat krijg je er echt niet af met een beetje water. Ik heb zoveel weggegooid omdat ik het mentaal gewoon al niet meer lekker vond :+ (ja alle chemische troep op je komkommer uit de winkel, i know. Maar dat heb ik niet gezien)
Behalve frambozen. Top om die zo van de struik te plukken.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 11:28

Wij plukken het hele seizoen door de beestjes van de groentes. Erg veel werk, maar het smaakt allemaal zoveel beter.

Ik kan nu al niet wachten tot de boerenkool. Maar moet er eerst nachtvorst zijn geweest :=

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:13

Iemand ervaring met de potiene poeder van bakje geluk? Zie nl dat Lidl ook poeder heeft en wil eigenlijk vergelijken qua hoeveelheid met aantal calorieën. Die van Lidll is aanmerkelijk goedkoper

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:27

Bonnelover schreef:
Iemand ervaring met de potiene poeder van bakje geluk? Zie nl dat Lidl ook poeder heeft en wil eigenlijk vergelijken qua hoeveelheid met aantal calorieën. Die van Lidll is aanmerkelijk goedkoper

Dit is wat google ai zei:
Spoiler:
Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:32

Jodi93 schreef:
Bonnelover schreef:

Dit is wat google ai zei:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

??

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 08:47

Bonnelover schreef:
Jodi93 schreef:

Hier staat hoeveel calorieën er in zitten. In die van bakje geluk. Dat was toch de vraag?

Ik gebruik zelf gewoon die van de kruidvat. Die was toen voor 6 euro in de actie.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 09:06

Ik meldt mij ook,vooral voor de motivatie want die is ver te zoeken.

Ik ben voor mijn 3de zwangerschap heel veel afgevallen en woog nog maar 72 kilo.
Volgens BMI te hoog maar wegens hoge spiermassa een prima gewicht.

Ik sport 2x per week,1 x pilates en 1x krachttraining.

Verder volg ik al jaren het voedingschema van fitchef,werkte altijd prima voor mij.

Ik heb een traagwerkende schildklier waar ik levenslang medicatie voor moet slikken.
Daarnaast PCOS en ik ben inmiddels 90 kilo geworden na de zwangerschap/geboorte van de jongste.
Ben 3 weken na de geboorte weer begonnen met sporten en in eerste instantie viel ik ook af van 89 tot 82 kilo maar vanaf daar ben ik blijven hangen.
Eind januari word de jongste 2 jaar,zolang probeer ik al af te vallen.
Heb lang borstvoeding gegeven wat de boel enigszins stabiel hield maar sinds dat gestopt is is het mis.
Ondanks sporten en voedingsschema ging er niks meer vanaf.
Mijn schildklier medicatie is inmiddels aangepast kwa dosering maar ook dat was niet het probleem.
Helaas ben ik nu alle motivatie kwijt want waar doe ik het nog voor als ik het gewicht niet kwijt raak.

Ik heb dus echt even een stok achter de deur nodig.
Back on track komen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 09:12

Welkom

Lastig dat veel niet werkt op dit moment zeg.

Ik ben gister ziek geworden. Vroeg naar bed gegaan, maar slecht geslapen.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 16:26

Hoi EIlinora, op welk vlak heb je motivatie nodig? Om te bewegen, om de goede keuzes te maken qua eten.. ?
EmptyWords: beterschap!

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 18:37

Het kan ook zeker demotiverend werken als je voor je gevoel zo hard je best hebt gedaan en vervolgens niets hiervan terug ziet op de weegschaal. Ik vond de eerste 15 kilo vrij 'makkelijk' gaan, bijna iedere week een kilo en dat helpt voor de motivatie. Maar hoe meer je afvalt hoe langzamer het uiteindelijk gaat. De laatste 10 kilo waren het moeilijkst. Mijn motivatie was het paardrijden, ik wilde weer rijden en wil niet met 100+ kilo op een paard stappen. Dat is inmiddels ruimschoots gelukt en heb nu zelfs een eigen paard <3
Ik heb nu weer een nieuwe stok achter de deur; Miracle is lichter dan ik dacht, ze is gisteren officieel gewogen op 488 kilo. Nu rijdt ik western en heb ik een ranch zadel, dus zwaar zadel. Met al het tuig val ik ongeveer op 19% van wat ze draagt. Dit vind ik teveel en nu wil ik er nog 9 kilo af zien te krijgen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:43

Wdj schreef:
Hoi EIlinora, op welk vlak heb je motivatie nodig? Om te bewegen, om de goede keuzes te maken qua eten.. ?
EmptyWords: beterschap!

Gewoon aanmoediging en mensen die tegen mij zeggen vol te moeten houden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:52

Mag ik me ook melden?
Wil er nog 10/15 vanaf. Ik mis vooral motivatie om vaker te gaan sporten, en ik ben druk met werk/klimmen dat gezond eten er bij in schiet

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 20:22

Welkom Esther.
Klimmen is ook al een hele work out

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:46

Lastig Eilinora. Is dat ook niet iets wat bij de aandoening / bijbehorende medicatie hoort?
Ik ken meerdere mensen met een traag werkende schildklier en die zijn allemaal veel aangekomen in een korte periode. Lijkt me zo vreselijk frustrerend!
Enkele meiden zijn wel weer wat afgevallen maar ik weet niet hoe hard ze daarvoor hebben moeten strijden.

-
Misschien voor sommige hier een tip: een loopband. Zijn er tegenwoordig ook compact, stang in klappen en hij kan in feite onder de bank.
Die van mij was maar €150. Niet te vergelijken met wat er in de sportschool staat maargoed die kosten ook wel 3000 euro.
Ik heb sindskort een kantoorbaan dus maak echt geen stappen op een dag.
Half uurtje op de loopband met een serie op is dan echt wel lekker.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:10

TS, ik heb alleen jou reacties gelezen. Excuses als het al gezegd is.

Maar je gebruikt de Samsung app. Gebruik je die ook om voeding te tracken?
Ik gebruik alles van samsung maar gebruik wel de Yazio app voor de voeding. Daar kan je mooi instellen wat je doel is. En zou ik de bewegingsoptie uitzetten, anders eet je meer dan je calorieën behoefte.

Ik heb een jaar traject bij iemand gedaan, heeft geen seconde als lijnen gevoelt. Maar voor mij juiste inzichten gegeven. Weet waar ik het goed op doe kwa eiwitten/vetten/koolhydraten. Kwa calorieën kan ik altijd een beetje spelen.