Leeftijd kinderwens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:18

Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.

??
Een huilbaby is niet leuk nee, dat klopt. Gelukkig blijven ze geen baby.
Maar met adhd je leven over?

Hatsjoe schrijft het erg kort door de bocht.
En er zijn zeker gradaties in het spectrum van ADHD, ADD en andere afkortingen.
Hierboven schrijft al iemand over dat de kinderen (tijdelijk) thuis zijn vanwege niet geschikte school.
Anderen gaan met leerlingenvervoer naar een specifieke school.
Weer anderen functioneren met wat extra aandacht o.k. in het reguliere regime. En de vierde zit thuis omdat die nergens tussen past.
Maar alle gezinnen die ik ken met 1 of meer kinderen met ADHD, ADD oid hebben (veel) meer zorgen dan die met "normale" kinderen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:24

hahahatsjoe schreef:
Wat moet je met een kind ? Dan is je leven gelijk over, je vrijheid weg... Stel dat je een huilie krijgt of eentje met ADHD of wat dan ook, dan wordt je leven helemaal een hel. Doe mij maar paarden.

Als we allemaal zo gaan denken, sterft de mensheid uit.

Maar serieus, om nou te zeggen dat je leven over is met een kind is wel erg kort door de bocht in mijn ogen. Ik vind mijn kinderen een verrijking in mijn leven. Mijn paarden ook hoor, maar anders. Leuke gesprekken enz enz heb ik wel met de kids, niet met de paarden :+ Zorgen heb ik ook, natuurlijk, maar ik vind dat niet erg/goed te handelen ook al heb ik geen standaard kinderen.
Vrijheid heb ik echt ook nog steeds, het is ook een kwestie van met je partner overleggen en plannen. In mijn ogen krijg je kinderen samen, niet alleen. En wat is nou leuker dan met je dochter een buitenrit maken? {:}

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:27

Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik niet gepland zwanger ben geraakt en op mijn 25e de eerste heb gekregen. Toen ze 2,5 was kregen we nummer twee en nu ben ik 43 en wordt de oudste over een half jaar al 18 en droom ik van vakanties samen met mijn man zonder de kinderen *\o/* :')
Erg he? :')

pmarena

Re: Leeftijd kinderwens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:48

Nee paarden zijn lekker de hemel op aarde :=

Kost een vermogen, je bent nog meer met stront bezig dan met een baby en dat gaat ook nooit over, met een beetje pech zijn ze meer kreupel of koliekerig of wat dan ook dan dat je er wat mee kan. In de winter is alles te nat, in de zomer is het te heet, enz. enz. enz.

Als je gaat beginnen met alles van de meest negatieve kant bekijken dan kan je jezelf beter de rest van je leven opsluiten met een lading puzzelboekjes :=

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 10:58

pmarena schreef:

Kost een vermogen, je bent nog meer met stront bezig dan met een baby en dat gaat ook nooit over, met een beetje pech zijn ze meer kreupel of koliekerig of wat dan ook dan dat je er wat mee kan. In de winter is alles te nat, in de zomer is het te heet, enz. enz. enz.

Maar je krijgt er zo veel voor terug <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:03

hahahatsjoe schreef:

Ik heb adhd, mijn man ook. Ik verwacht m’n kind ook want die is lekker druk :+ M’n leven is verder niet over gelukkig haha!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 11:42

Maar paarden mag je verkopen :))

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:29

Qimm schreef:
pmarena schreef:

Een berg stront, kopzorgen en een lege bankrekening.. Ben zo blij dat ik geen paarden meer heb. Er ging een wereld open die ik in 20 jaar paarden houden niet heb gezien. Maar dat terzijde en wat offtopic.

Ik vond het niet fijn te combineren met elkaar. Veel werd 'moeten' ipv dat de paarden als een leuke hobby aanvoelde. Nu heel blij met een leven vol met uitstapjes, vrijheid en hobby's met kinderen. Ja, ook met kinderen heb je nog een prima leven.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:40

Brainless schreef:
hahahatsjoe schreef:

??
Een huilbaby is niet leuk nee, dat klopt. Gelukkig blijven ze geen baby.
Maar met adhd je leven over?

Adhd in combinatie met autisme in het geval waar ik aan moest denken... Ik werk bij een gemeente in het veiligheidsdomein en dat was een van mijn laatste klantjes. Maar goed ook als ik naar mijn zusje kijk en die haar kinderen. Ze werd door haar dochter beschuldigd dat het haar schuld was dat ze blowde en dat is nog maar 1 ding. Met een kind ben je 24 uur per dag verantwoordelijk voor een ander mens, om te zorgen dat het een goed mens wordt, altijd beschikbaar zijn, ik zou gek worden. Maar goed, mijn moeder zegt altijd dat ik sinds ik 9 ben al zeg dat ik mijn vrijheid lief heb :-).

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:43

Furst schreef:
hahahatsjoe schreef:

En dan in je onderschrift doeslief hebben staan :')
Beetje hypocriet hoor. Ik ben iemand met laat gediagnosteerde autisme en ADHD en dat is zeker niet leuk om een kind te hebben die daar aanzienlijk mee struggelt. Maar met goede hulp komt dat goed.

Ik ben hartstikke lief. Het is niet als aanval op jouw gericht of op andere mensen met ADHD of autisme, maar ik moet er sowieso niet aan denken om 24 uur per dag verantwoordelijk te zijn voor een ander mens. Zie mijn vorige post. Is dus puur persoonlijk, het idee om zo iemand op te moeten voeden lijkt me de hel. Maar ik heb geen hekel aan autisten of ADHDers, integendeel, mijn beste vriendin heeft het beide en zo lang je er met een beetje humor mee om kunt gaan is dat helemaal prima, het is een schat van een mens.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:48

LaDonna75 schreef:
hahahatsjoe schreef:

Als we allemaal zo gaan denken, sterft de mensheid uit.

Maar serieus, om nou te zeggen dat je leven over is met een kind is wel erg kort door de bocht in mijn ogen. Ik vind mijn kinderen een verrijking in mijn leven. Mijn paarden ook hoor, maar anders. Leuke gesprekken enz enz heb ik wel met de kids, niet met de paarden :+ Zorgen heb ik ook, natuurlijk, maar ik vind dat niet erg/goed te handelen ook al heb ik geen standaard kinderen.
Vrijheid heb ik echt ook nog steeds, het is ook een kwestie van met je partner overleggen en plannen. In mijn ogen krijg je kinderen samen, niet alleen. En wat is nou leuker dan met je dochter een buitenrit maken? {:}

LaDpmma ol snap je, maar voor mij is dat anders. En een tegengeluid mag ook gehoord worden, toch ? Mijn oudste vriendin heeft ook een dochter, echt een geweldig kind, superlief, supertof, maar als ik zie hoeveel tijd zij eraan besteedt, dat ze in alles rekening met het kind moet houden, zorgen om het kind omdat papa een klootzak is en het kind gewoon betrekt bij de volwassen oliebol, wat ze allemaal met liefde doet voor het kind... Superveel respect en ik hou ook van het kind, maar ik ben blij dat ik mijn vrijheid heb. Heb echt geen hekel aan kinderen, maar hoef ze zelf niet. En geloof me, zelfs goede ouders kunnen k.t kinderen krijgen, als ik alleen al denk aan de zoon van mijn overleden vriend die 2 jaar na zijn dood doodgeschoten werd om drugs... Terwijl mijn vriend en zijn ex echt fijne ouders waren.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 01-07-25 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:50

pmarena schreef:

Als je gaat beginnen met alles van de meest negatieve kant bekijken dan kan je jezelf beter de rest van je leven opsluiten met een lading puzzelboekjes :=

Heerlijk, stront <3 . En de rest valt wel mee. Blij dat ik paarden heb en geen kinderen. Je krijgt er zoveel voor terug zeggen ze... ja zorgen tot je dood. En sommige mensen vinden dat fijn en zijn daar heel geschikt voor, maar ik beslist niet.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:51

Ik ben blij dat ik beide niet heb. :Y)
Wil ik vitamine paard heb ik genoeg vriendinnen waarmee ik naar stal kan.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:51

Brainless schreef:
Maar paarden mag je verkopen :))

*\o/*

Doe ik niet trouwens, de 4 die ik heb mogen blijven tot ik om lig. En dan heb ik alles voor ze geregeld zodat ze een goed plekje houden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:53

Qimm schreef:
pmarena schreef:

Precies. Moet je ook geen katten nemen trouwens, kom net bij de dierenarts weg, 828 Euro, tanden. En er komst minsten nog zo'n bedrag aan want ze blijken FORL te hebben dus om nog meer pijn te voorkomen worden straks alle tanden getrokken.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:42

Niet iedereen vind kinderen een verrijking van zn leven.

Ik moet er niet aan denken om naast doodziek te zijn ook nog een kind te hebben

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 23:03

Maar daar gaat dit hele topic toch niet over? TS heeft duidelijk wel een kinderwens. Anders open je geen meerdere topics op een forum hierover. Degene die hier reageren en geen moeder/ vader willen worden, gaan daar geen topics over openen. Die zijn daar al zeker van.

TS is bang dat ze de boot mist en wil weten of er meer oudere ouders zijn. Ze vraagt niet of ze het niet of wel moet doen, dus ik snap die reacties ook niet zo.

Als iemand vraagt of ze nu of over vier jaar een paard
Moet kopen, dan ga ik ook niet reageren met dat ik paarden stom vind ofzo.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 23:38

Ik ben ook wat ouder moeder geworden, op mijn 36 de eerste en nu 2 jaar later verwacht ik iedere moment de 2de. Mijn moeder was 43 bij haar laatst kind. Over algemeen duurt het wel wat langer om zwanger te worden als je ouder bent, maar onmogelijk is het zeker niet. Maar ook als je “jong” bent kan je tegen vruchtbaarheidsproblemen aanlopen, je weet het nooit.

En over dat slapen, ja dat viel mij ook wel tegen in het begin. Maar je went er ook aan, het is tijdelijk. En ik denk ook zeer afhankelijk van hoe je baby slaapt, hoe goed je eigen slaap in de basis is (was die al slecht, en wordt die nog slechter) en hoe snel je weer inslaapt. Ik ben gelukkig goede slaper en slaap ook snel in, dus ervaar het ook niet als super zwaar. Mijn kind is denk ik vrij gemiddelde slaper, sliep na 11 maanden ongeveer door. Nu, ondanks zwanger, slaap ik prima, ik denk wel wat minder dan voor kinderen, maar geen hele grote verschillen.

Wel of geen moeder/vader, het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Je kan het heel groot maken of heel klein maar iedereen moet denk ik vooral zelf weten wat hij of zij met zijn leven wil.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 00:15

beert schreef:
Maar daar gaat dit hele topic toch niet over? TS heeft duidelijk wel een kinderwens. Anders open je geen meerdere topics op een forum hierover. Degene die hier reageren en geen moeder/ vader willen worden, gaan daar geen topics over openen. Die zijn daar al zeker van.

TS is bang dat ze de boot mist en wil weten of er meer oudere ouders zijn. Ze vraagt niet of ze het niet of wel moet doen, dus ik snap die reacties ook niet zo.

Nou dit dus. Ik las met verbazing sommige reacties. Bij sommige mensen triggerd dit onderwerp dus blijkbaar iets, want de felle reacties over het niet willen van kinderen passen niet bij de vraag waar dit topic uit voort komt. Er is toch een topic over bewust geen kinderen willen, misschien is dat een betere plek.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 14:54

Bommeltje_ schreef:
beert schreef:

Nou dit dus. Ik las met verbazing sommige reacties. Bij sommige mensen triggerd dit onderwerp dus blijkbaar iets, want de felle reacties over het niet willen van kinderen passen niet bij de vraag waar dit topic uit voort komt. Er is toch een topic over bewust geen kinderen willen, misschien is dat een betere plek.

Je kunt het ook zien als iemand bewust willen maken dat een kind niet zaligmakend is, soms integendeel zelfs.

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:25

Een kind is wel zaligmakend, vind ik.

Ik heb paarden, kinderen, honden en een man ( :Y) ) dus drukker dan druk.

Toen ik single was en mijn leven deelde met enkel paarden en honden, was ik super gelukkig. Dat is gewoon echt een lekker leven. 100 %.

Maar dan word je verliefd. Heel verliefd. En voor je het weet loop je in het holst van de nacht met een huilbaby op de arm :D

Met kinderen is het leven volledig anders, en een stuk pittiger. Ook dat is waar. Maar het ouderschap is iets onbeschrijflijk mooi, het is heel moeilijk uit te leggen wat het precies is.

In ieder geval is het zó mooi, en zo groots, dat je het nooit een ander mag / kan afraden.

Je kan wel benoemen dat het in sommige periodes loodzwaar is :+ maar als de kinderen groter worden krijg je weer gewoon meer tijd voor jezelf en heb je het beste van 2 werelden.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 15:30

Hahahatsjoe, dat vind jij, dat kinderen niet zaligmakend zijn. Maar die vraag gaat het hele topic niet over.

"Leeftijd kinderwens"
Mijn antwoord; een wit broodje met aardbeien en suiker is lekker. Slaat ook nergens op.
TS vraagt niet om bewust gemaakt te worden over wel of geen kinderen net zo min als ze vraagt wat een lekker zomers broodje is.
Helemaal prima dat jij vind: kinderen is hinderen. Maar niet ter zake doende. #doeslief.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:03

Beemsterkaas schreef:
Een kind is wel zaligmakend, vind ik.

Ik heb paarden, kinderen, honden en een man ( :Y) ) dus drukker dan druk.

Toen ik single was en mijn leven deelde met enkel paarden en honden, was ik super gelukkig. Dat is gewoon echt een lekker leven. 100 %.

Maar dan word je verliefd. Heel verliefd. En voor je het weet loop je in het holst van de nacht met een huilbaby op de arm :D

Met kinderen is het leven volledig anders, en een stuk pittiger. Ook dat is waar. Maar het ouderschap is iets onbeschrijflijk mooi, het is heel moeilijk uit te leggen wat het precies is.

In ieder geval is het zó mooi, en zo groots, dat je het nooit een ander mag / kan afraden.

Je kan wel benoemen dat het in sommige periodes loodzwaar is :+ maar als de kinderen groter worden krijg je weer gewoon meer tijd voor jezelf en heb je het beste van 2 werelden.

Evenals je het een ander nooit mag opleggen dat het een verrijking van je leven is en mooi is. Dat is iedereen zijn eigen keuze

Maar dat was inderdaad totaal de vraag van ts niet. Dus niet relevant inderdaad.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:35

Er zijn ook genoeg ouders die wouden dat ze nooit een kind hadden gekregen, maar dat is nogsteeds taboe

Ik vind het achteraf prachtig, maar ook ik was bang dat ‘ik het niks aan zou vinden’. Ik ben echt geen kindermens . Een kind van een ander vind ik dan ook niks aan :o Maar mijn eigen vind ik dan weer fantastisch <3Zo lief, zo schattig, zo makkelijk en meewerkend. Wil hier wel 10 van (grapje :') dat is wel heel veel haha) Het is voor iedereen anders en het hangt er ook van af wat voor kind je hebt en hoe je er zelf allemaal in staat

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:42

SansaS: ik leg het niemand op - dat maak jij ervan.

Ik zeg dat je het een ander niet mag afraden. En geef daarnaast een positieve eigen ervaring.

Hopelijk is dat duidelijker.