In mijn tijd werd er niet op getest maar mijn moeder heeft altijd een vermoeden gehad. Wel eens een IQ test gedaan, die kwam op de grens tussen hoogbegaafd/zeer hoogbegaafd uit.
Ik heb me er verder nooit in verdiept, ik heb nergens last van. Sommige mensen vinden me stom. Vooral als ze me niet kennen, en zeker in de pampercultuur van tegenwoordig. Maarja, niet mijn probleem, ik heb precies hetzelfde met hen (dat ik ze stom vind

)
Ben benieuwd waar jij je in herkent. Zoals ik zei, ik heb de kenmerken nooit bestudeerd.
Als er dingen tussen staan zoals zwart-wit denken, altijd naar de smaak van andere mensen te eerlijk zijn, geen boodschap hebben aan gekwetste zieltjes, heel rationeel zijn, heel loyaal zijn, gevoelig voor bepaalde geluiden (oa kattenverjagers, het geluid van kinderen), snel overprikkeld als er 2 geluiden tegelijk aanstaan (bijv telefoon door tv heen), lang kunnen twijfelen over keuzes, liefst 1 op 1 contact hebben (gewoon even een random greep uit mijn karaktereigenschappen) dan kan ik aansluiten bij de club.