Haatliefde verhouding met zonnebrandcrème. Wie weet dé topper?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:27

Klis schreef:
leeslampje schreef:
Heb je een linkje welke dit is? Als ik google zie ik veel Korean Skincare-achtige dingen. Welke heb jij precies?

https://www.etos.nl/producten/biore-uv- ... d_source=1
Ik heb deze gehad, zag dat hij nu dus ook bij Etos in de winkel ligt! Fijne substantie, had wel het gevoel dat je (daardoor) snel te dun smeert.

Edit: sorry ik had toch net een andere, maar zelfde merk: https://www.littlewonderland.nl/nl/bior ... spf50.html

Die van de etos is ook echt minder fijn als die van LW helaas. Ik heb ze beide en zit echt groot verschil in. Ook prijsverschil want had altijd een fles van 85ml (die bestond ook ooit) voor ongeveer dezelfde prijs dat etos de 50ml verkoopt.
Dir van de etos gebruik in nu op lichaam en die andere voor gezicht. Al jaren, evhr heel fijn

Polarize

Re: Haatliefde verhouding met zonnebrandcrème. Wie weet dé topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:27

Nou ik kan bevestigen dat zonnebrand zeker werkt hoor. Moet je het alleen wel goed uitsmeren :+
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:37

Oh nee :') Je ziet ook echt een nog lichter stuk waar de grote hoeveelheid achter gebleven is haha

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:41

Als je van dichtbij kijkt zie je zelfs de kleine druppeltjes van de spray zitten _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:48

Auw :')

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 12:11

Het gat in de ozonlaag wordt over het hoofd gezien; sinds 25 jaar is deze aan het verminderen, maar iedereen die 20+ is, en onvoldoende heeft gesmeerd loopt een groter risico op huidkanker.
Vergeet bij kort haar ook niet achter de oren te smeren, dat wordt vaak vergeten. Mijn ouders smeerden goed maar toch...met de rug naar de zon gaan zitten, petje op, of onder de parasol... maar wel huidkanker achter de oren.
Niet in de zon gaan zitten, en onder een parasol ook met SPF.
Gezicht doe ik met SPF 15 creme, ook in de winter. In de auto kun je ook verbranden voor UVA.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 12:14

troi schreef:
Ja joh, kwart van de babies laten doodgaan, huppa het dor hout eruit, natuurlijke selectie!
En als je dat al overleefd, rond je 40e de pijp uit. Niet zeiken want zo hoort het nu eenmaal

ja nou ja het zou wel schelen in overbevolking en zorgkosten, onder andere :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 12:36

Sinds ik een maand geleden opeens een hele heftige zonneallergie kreeg, smeer ik nu ook standaard met SPF50 zodra ik naar buiten ga.
Het Kruidvat merk kwam onlangs erg goed uit de test en bevalt ook prima.
Ik kan in ieder geval weer naar buiten zonder een mega reactie van mijn huid te krijgen :=

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:03

De Dr. Leenarts is op, en toch wat te plakkerig naar mijn smaak. Had gister en vandaag de Rituals face&body cream (SPF50) van mijn man gepakt en dik opgesmeerd. Die lijkt beter, dus vandaag meer gekocht want ook die had er niet veel meer in zitten. Kijken hoe die bevalt op langere termijn.

Stiekem vind ik die mannendingen toch lekkerder ruiken dan de vrouwengeurtjes := .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 12:59

Cayenne schreef:
Sinds ik een maand geleden opeens een hele heftige zonneallergie kreeg, smeer ik nu ook standaard met SPF50 zodra ik naar buiten ga.
Het Kruidvat merk kwam onlangs erg goed uit de test en bevalt ook prima.
Ik kan in ieder geval weer naar buiten zonder een mega reactie van mijn huid te krijgen :=

Nu ik druk smeer, echt om de 2 uur, en zoveel mogelijk in de schaduw blijf is mijn allergie ook over! Zo'n opluchting!!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:08

Ik weet niet welke het was, ik had hem van mijn zusje... Die smeerde heel fijn, niet vettig, niet vervelend.... Alleen zat er een soort van glitter-iets in? (Ik zei het al toen ik het opsmeerde, zusje beweerde natuurlijk dat het niet zo was.... Ik voelde me daarna een beetje shiny... maar qua smeren was die heel fijn...

Hier nu ook kruidvat eigen merk en dat is ook prima, maar die rare met glitter (geen idee meer welk merk :')) was toch wat fijner.... Ga er binnenkort eens achteraan of die er ook zonder glitter is ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:18

Ik zou niet kunnen herinneren wanneer ik mij voor het laatst heb ingesmeerd. Ik doe dat echt nooit. Ik gebruik wel aftersun, geloof van nivea

Mijn dochter van 1 jaar wordt uiteraard wel ingesmeerd. Ook nivea en factor 50. Zo’n roller en spray

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:23

Voor mijn gezicht en hals gebruik ik de crème van IK skinperfection:
https://www.ik-skinperfection.nl/sun-balance-face-spf50

Je gebruikt hem gewoon als dagcrème, doe je eerst je dagcrème en dan anti-zonnebrand ( van welk merk dan ook) dan is het meestal teveel en voelt het plakkerig en vaak alsof je huid wordt afgesloten.
IK heeft ook een mineraal versie en die is wel olie-achtig. Voor degenen die weleens een pakket van IK via de Postcodeloterij hebben gewonnen: Daar zit de mineraal versie in.

Men geeft aan dat de spf bescherming van een crème afneemt als de verpakking al een poos open is.
De overgebleven crème gebruik ik het jaar erop voor mijn handen en armen.
Laatst bijgewerkt door Silvia op 22-06-25 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:43

Ik heb een dagcreme met 25 SPF van La Roche Posay die ik in de zomer standaard 's ochtends opdoe, maar voor 'echt' in de zon zitten heb ik een SPF 50 van Eucerin, zowel de gezicht (hydro protect) als de lichaam versie.
Gevoelige huid in gezicht hier, en deze twee merken werden me aangeraden door de dermatoloog toen ik nog op Accutane zat. Vind het fijne merken dus ben er bij blijven hangen :D.

Letten jullie trouwens ook op of de SPF die je gebruikt goed getest is, of niet? Als in, haalt deze de geclaimde SPF?
https://www.consumentenbond.nl/zonnebrand

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:32

Een dagcrème met spf is ook te weinig bescherming door de hoeveelheid, dus jij haalt de spf die er op staat ook niet. Want voor de spf moet je veel meer smeren als wat gedaan wordt met een dagcrème, dus haal je ook niet de bescherming. Naast dat je ook heel snel weer opnieuw zou moeten aanbrengen en je niet alleen schade oploopt als je gaat zitten zonnen, maar juist als je dat dus niet doet maar gewoon in het dagelijkse leven.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:03

MyWishMax schreef:
Een dagcrème met spf is ook te weinig bescherming door de hoeveelheid, dus jij haalt de spf die er op staat ook niet. Want voor de spf moet je veel meer smeren als wat gedaan wordt met een dagcrème, dus haal je ook niet de bescherming. Naast dat je ook heel snel weer opnieuw zou moeten aanbrengen en je niet alleen schade oploopt als je gaat zitten zonnen, maar juist als je dat dus niet doet maar gewoon in het dagelijkse leven.

Weet ik. De dagcreme is mijn standaard begin van de (werk)dag, maar als ik echt naar buiten ga dan komt de normale SPF erbij. Dus de dagcreme is gewoon 'extra' :j

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:24

Afbeelding
Ik gebruik n.a.v. de test voor 2025 van de Consumentenbond nu die factor 50 zonnespray van Etos/Albert Heijn. Daar komt hij na de spray van Biodermal (cijfer 7.1) als 2e uit (cijfer 7.0).

Smeert goed uit, plakt niet en heeft weinig geur. Na een vakantie in Spanje kan ik zeggen dat hij ook goed beschermt. Ik gebruik hem ook voor mijn gezicht.