Verlaten Partner

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Re: Verlaten Partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:09

Bij post nl kon je eerder alle post voor een periode laten doorsturen. Heb je dat al aangevraagd. Dan weet je ook wat je allemaal moet aanpassen

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 09:59

Je pas tijdelijk blokkeren en nieuwe aanvragen om ellende te voorkomen….

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 10:31

Fijn dat slapen lukt in je nieuwe huis.
ING even bellen, kunnenje vast wel helpen.

Ik vind je huis geen zooi hoor. Wel leuk ingericht met mooie spullen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:07

Ik had even een stukje gemist maar wat fijn dat je nu lekker je eigen stekje hebt, nu kan het verwerken een beetje gaan beginnen.

ik heb met mijn dochter sinds vorig jaar juli eindelijk een huurhuisje, heeft heel lang geduurd voor ik weer beetje kon genieten. Precies wat jij zegt, je denkt dat je ex wel beter weet maar toen wij daar nog woonde en wel net de sleutel hadden van ons huisje, ging hij op vakantie met zijn nieuwe vriendin. Toen heeft hij ons door zijn broer in de gaten laten houden, die zat er van smorgen half acht tot laat in de avond en ging zelfs op een gegeven moment de vloer boven waar wij sliepen, er uit trekken. Ik was echt zo verdrietig dat hij dat zelfs zijn eigen kind aan deed, onze afspraak was om het rustig te laten verlopen voor haar, dat ging dus niet meer, zaten boven gewoon op het blote beton incl alle zooi en stof dus met spoed mijn spullen en dieren gepakt en weg....

Maar geloof me, er komen echt betere tijden, betrap mezelf er nu vaak op dat ik geen druk meer op mijn borst heb en soms zelfs zomaar met een lach op mijn gezicht zit, geniet zoveel, heerlijk...

Als je wilt praten, stuur maar een pb hoor, t zijn erg zware tijden en is echt heftig, beetje steun is dan altijd fijn

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 11:12

Ik vind je huiskamer echt al super gezellig! Echt een mooie plek.

Ja in de gang staan nog dozen, logisch toch als je vol in de verhuizing zit.
Dat is niet erg, dat is bij iedereen zo. Dat komt wel weer als je puf en tijd hebt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 13:55

Dat wordt een hartstikke gezellig plekje!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 14:32

Gefeliciteerd met je eigen plekkie! Het ziet er cozy uit :j

En wat goed dat je hem op alles geblokkeerd hebt!
Het is niet dat je ex gemaakte afspraken heeft “vergeten”, het gaat hem om verlies van controle.
Dit soort types kun je zo goed behandelen als je wil maar het is nooit goed genoeg en alles ligt altijd aan jou.
Ik zou je vooral willen aanraden om mocht hij ooit nog op enige wijze contact met je zoeken, ALLES te negeren.

Pas goed op jezelf want dit kan best nog een staartje krijgen. Zeker als hij weet waar je nu woont.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 06:57

InG stuurt nieuwe pas en nieuwe code en in de post nl app kan ik nog zien wat er op het oude adres binnenkomt en dan contact ik de vergeten bedrijven.

Vandaag en morgen lekker vrij en heb een 3e NEI behandeling en vanmiddag een afspraak met mijn coach.

Mijn brein wil altijd alles snappen en ik begrijp gewoon niet hoe dit zo om heeft kunnen draaien. Ik heb echt hard mijn best gedaan om dit juist te voorkomen.
Ik weet wel dat hij de controle verloor en daardoor dit doet alleen begrijpen doe ik het niet ik neem het nog te persoonlijk dat vind ik wel lastig om het bij hem te laten.

En eerlijk ik vind het verdacht stil, hij zat te zeiken over zout, wc papier, wijnglazen, theedoeken want die MOEST hij hebben.
Echt zeiken om het zeiken de hele zondag en nu helemaal stil.
Ik moet nog 1 sleutel inleveren maar het idee geeft me rillingen.

Ik hoop dat het geen staartje krijgt want vind hem na zondag wel erg onvoorspelbaar

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:05

Ik denk dat je hem nooit gaat begrijpen… sommige mensen zijn gewoon niet te peilen hoe graag je het ook zou willen.

Neem iemand mee om de sleutel terug te brengen.

Heel veel sterkte en je kan dit! Over een tijdje ga jij je veel beter voelen en komt er meer rust en geluk :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:07

Je kunt de sleutel ook gewoon door de brievenbus gooien in een envelop. Of neem iemand met je mee als je bang bent voor een confrontatie. Super goed dat je weg bent uit deze relatie. Veel sterkte de komende tijd. Je huisje wordt prachtig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:08

Ga aub niet alleen wanneer je je sleutel gaat inleveren maar neem iemand mee!

Sleutel door de brievenbus gooien kan idd ook, maar film dit dan ook zodat hij niet kan zeggen dat hij hem niet heeft ontvangen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:30

Als je door een slang gebeten bent, verspil je tijd dan niet met zoeken naar de slang om te vragen waarom hij je gebeten heeft… en hem te vertellen dat je het niet verdiend hebt om gebeten te worden…

Zorg dat je geneest van zijn beet…

Met andere woorden… het is niet belangrijk waarom jouw ex gebeten heeft… het belangrijkste is dat jij jezelf gaat verzorgen. Zodat jij niet meer in een positie komt waarin een partner je zo kan gebruiken.

Sterkte :knuffel: het komt goed! Zorg voor jezelf jij bent belangrijk… je huisje ziet er al heel gezellig uit <3
Laatst bijgewerkt door Neon op 28-05-25 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:33

Cayenne schreef:
Ga aub niet alleen wanneer je je sleutel gaat inleveren maar neem iemand mee!

Sleutel door de brievenbus gooien kan idd ook, maar film dit dan ook zodat hij niet kan zeggen dat hij hem niet heeft ontvangen.

Precies. Hoe naar het ook klinkt: dek jezelf in.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 07:54

Sluit ik me bij aan. Laat je niet ompraten om hem nog te zien om dingen uit te praten. Echte antwoorden ga je nooit krijgen helaas. En mocht je wel nog contact moeten hebben doe dat met iemand erbij of op een openbare plek. Veiligheid voor alles.

Het willen snappen snap ik overigens heel goed. Ik ben zelf best geobsedeerd geweest om alle puzzelstukjes te kunnen leggen. Uiteindelijk ben ik naar de psycholoog gegaan voor traumaverwerking en daarna kon ik het gelukkig los laten. Voor die tijd had ik vaak nare dromen of werd ik midden in de nacht wakker met een aha zo zat dat. Dat was vooral heel vermoeiend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:12

Eens. Je kan jezelf gek maken met de vraag Waarom. En het brengt je niks. Alleen maar onzekerheid, twijfel, frustratie en onmacht. Ik hoop dat je snel echt een streep kan trekken onder dit en je blik op de toekomst gericht gaat.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:18

Neon, wat goed geschreven over die slang.
En het klopt, je zult het nooit begrijpen, en dat is maar goed ook, anders kun je net als hem denken, en dat wil je niet.

Ga idd niet alleen. Verknipte mannen die hun zin niet krijgen en wanhopig zijn, kunnen gekke dingen doen en gevaarlijk zijn.

Nietvanzelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-25 08:39

Ik gooi de sleutel ook door de brievenbus of laat het doen.

Ik wil voor niks contact meer want dan denkt hij dat ik hem nog nodig heb en ik red me prima alleen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:40

Ik snap je gevoel. Je denkt, voelt hebt het idee dat je een aandeel in zijn gedrag hebt.

Dat is alleen het geval in een gezonde relatie waar de reacties in proportie zijn.
in jouw relatie roepen jouw acties, ontzettende over reacties uit.

Daar heb je echt geen enkel aandeel in. En het is niet jouw taak jouw gedrag aan te passen om te voorkomen dat hij zo reageert. Dat kan ook niet , omdat zijn gedrag niet gezond is , dus je kan niet inschatten welk normale gedrag van jou dit soort reacties gaat uitlokken.

Doe melding bij de politie dat je je onveilig voelt , sleutel opsturen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 08:53

Fout ben je idd niet, maar het kan wel leerzaam zijn om te reflecteren op je eigen karakter en rol in de relatie. Ongezonde patronen ontstaan natuurlijk niet enkel door een partij. De andere partij heeft mogelijk te laat harde grenzen gesteld en het kan je helpen in de toekomst sneller ongezonde patronen te herkennen en sneller actie te ondernemen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:00

Nietvanzelf schreef:

Ik wil voor niks contact meer want dan denkt hij dat ik hem nog nodig heb en ik red me prima alleen.

Hoewel ik snap dat je de sleutel door de brievenbus wil gooien, vrees ik voor de ellende die je ermee kan krijgen.
Neem iemand mee en lever hem persoonlijk in zijn hand af. Dan kan er nooit gezeik zijn dat je de sleutel niet hebt ingeleverd.
Dan is er een ooggetuige en wéét hij dat die ooggetuige er was. Dan valt er niks te ontkennen of heibel over te maken.
Spreek de tijd af en eventueel een locatie als je het niet bij huis doet.
Zeg 'hallo, hier heb je je sleutel. Fijne dag'
En vertrek weer.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:49

Ik vind je huisje ook prachtig, welke kleur zit er op de muur?
En ik zou ook aanraden om iemand mee te nemen voor de overdracht van de sleutel, gewoon als getuige
Als hij al zeurt om zout en servies dan zegt ie dadelijk dat je nooit de sleutel hebt ingeleverd

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:02

Om al het gedoe voor het zijn zou ik de sleutel aangetekend versturen.
Dan heb je en bewijs en je voorkomt een confrontatie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:18

Petpa schreef:

Wellicht “vind hij daar wat van”. Wordt hij daar juist boos om. TS lijkt me zeer verstandig, ook hierin zal ze een goede keuze maken.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:52

rien10 schreef:
Petpa schreef:

Wellicht “vind hij daar wat van”. Wordt hij daar juist boos om. TS lijkt me zeer verstandig, ook hierin zal ze een goede keuze maken.

Hij zal sowieso overal wat van vinden...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 11:04

fleurtjeuh schreef:
Nietvanzelf schreef:

Hoewel ik snap dat je de sleutel door de brievenbus wil gooien, vrees ik voor de ellende die je ermee kan krijgen.
Neem iemand mee en lever hem persoonlijk in zijn hand af. Dan kan er nooit gezeik zijn dat je de sleutel niet hebt ingeleverd.
Dan is er een ooggetuige en wéét hij dat die ooggetuige er was. Dan valt er niks te ontkennen of heibel over te maken.
Spreek de tijd af en eventueel een locatie als je het niet bij huis doet.
Zeg 'hallo, hier heb je je sleutel. Fijne dag'
En vertrek weer.

Ik ga hier in mee. Neem iemand mee die kan zien dat je de sleutel overhandigt En als je het niet sarcastisch en dus wel echt gemeend uit je strot kunt krijgen, wens hem alle geluk van de wereld in de toekomst. Maak je groot (evt op hakken als je die draagt) en sta rechtop (sta voor jezelf).
Hou het daarbij en draai direct om, geef jezelf de kans bij hem weg te lopen met een rechte rug en je neus in de lucht en adem en voel de vrijheid die deze beslissing je geeft.