Body stress release

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Match

Re: Body stress release

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:26

Ik ben nu 2x geweest en merk nog niet iets. Ik slaap wel heel slecht nu, maar ik hoop na vrijdag (3e keer) eindelijk verbetering te krijgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:52

Je merkt geen toename van klachten? Eraf liggen. Onder de vrachtwagen gelegen etc. Helemaal niet?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:39

Dat eraf liggen heb ik ook. De dag zelf is oké, maar heb ik het heel koud. En de volgende dag ben ik vreselijk moe. Dan komt er niks uit mijn handen. Dat was gister dus. Vandaag heb ik wel weer een goeie dag gehad.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 14:25

Hoe gaan jullie met de behandelingen?

Ik ben vandaag weer geweest. Na de vorige behandeling voelde ik me zo goed, dat ik iets te veel gedaan heb en weer even een terugval had.

Dat gevoel na de behandeling van onder een flinke vrachtauto gelegen te hebben, is er gelukkig wel van af.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-25 22:56

Ik ben iets verder in de tijd eigenlijk wel benieuwd naar nieuwe ervaringen….

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 03:51

Lizenlotte schreef:
Ik had vandaag het eerste consult. Ter plekke kreeg ik het al ontzettend koud over mijn hele lijf , dat hield een paar uur aan. Ik voelde mijn bloed als een koude stroom door mijn lijf gaan zeg maar en had ook echt koude rillingen. :brr: Mijn voeten leken ook wel van ijs en waren enorm rusteloos. Daarna werd de pijn veel minder dan normaal, maar deze neemt nu helaas weer toe. :( Het koude gevoel in mijn lijf komt ook weer terug, net als de onrustige benen en voeten.
Mijn gemoedstoestand was vanmiddag na de kou aanval sterk verbeterd, ik had een energiekick die mijn paard ook opmerkte, normaal moet ik haar altijd halen en heeft ze weinig interesse (maar ik ben dan ook al meer dan een jaar 'dood' qua energie ) en nu kwam ze met de oortjes naar voren meteen naar voren gelopen van achter uit de wei. +:)+

Ik herken wat je schrijft en bij mij komt dit door lage ijzer, met name ferritine. Behandelingen kunnen als deze laag is heel heftig zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:47

Ninx schreef:

Ik heb ondertussen een stuk of 6 behandelingen gehad in 4 maanden tijd en voelde tijdens de behandelingen wel degelijk 'iets' gebeuren en had op zich ook wel een 'prettiger' gevoel na de behandeling, maar dat was het dan ook wel. Ik ben er nu mee gestopt.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 09:51

Ik ben nog steeds erg blij. Ik zei het gisteren nog: mijn hoofd ervaart nog veel stress door externe factoren maar mijn lijf neemt het niet meer over. Eerder stond ik op momenten zoals nu echt heel strak in de schouders. Ik merk dat mijn lijf gelukkig wel ontspannen is, ook als mijn hoofd veel stress ervaart. Heel fijn!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:14

Ik heb nu 6 behandelingen gehad in 2 maanden en ik ben tot zover super tevreden. Ik heb echt veel minder hoofdpijn, dat was voor mij de voornaamste reden om te gaan. Ik ben wel benieuwd of het nog verder gaat verbeteren en of we nog verder kunnen afbouwen (ik ga nu eens in de drie weken).

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:37

Ladyson schreef:
Ninx schreef:

Ik heb ondertussen een stuk of 6 behandelingen gehad in 4 maanden tijd en voelde tijdens de behandelingen wel degelijk 'iets' gebeuren en had op zich ook wel een 'prettiger' gevoel na de behandeling, maar dat was het dan ook wel. Ik ben er nu mee gestopt.

Ik ervaarde het ongeveer zoals Ladyson omschrijft. Na 3x gestopt. Klachten bleven.

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 08:24

Ik ben inmiddels 7x geweest, en na de 7e behandeling heb ik gewoon bijna 2 maanden klachten vrij rond gewandeld, ik wist niet wat me overkwam. Daarvoor was ik hele tijd vrij sceptisch omdat het niet genoeg leek te doen maar ben toch blij dat ik doorgezet heb met de behandelingen. Merk wel dat ik nu circa 2 maand later wel weer toe ben aan een herhaal behandeling.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:25

Ontzettend wisselende ervaringen...... Ook elders op het web. Bizar genoeg ook veel mensen die een verergering van de klachten hebben ervaren, of nieuwe klachten hebben gekregen.
Misschien toch omdat er heel direct met het centraal zenuwstelsel gewerkt wordt?
Ik ga het toch nog maar even rustig overwegen...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:37

Hier wisselt mijn reactie per behandeling. Ik zie het dan ook echt als een traject om aan mijn gezondheid te werken en niet als “hoppa we zijn in 3 keer een behandeling zo fit als een hoentje”.

Lijkt me ook een verkeerde insteek als je denkt dat je in een paar keer geholpen bent, zeker als je verder niets ondersteund. Ik vergelijk het met de paarden.. leuk dat een osteo je paard komt behandelen maar als je verder niets met de aangetroffen spanningen doet (hoe komt je paard er aan en vervolgens hoe ga je het verbeteren/voorkomen dat het terug komt).. dan blijf je natuurlijk naast “ voor de lekker” best dweilen met de kraan open.

Mij heeft het in ieder geval enorm geholpen met mijn nek en zenuwpijn in mijn arm naar hand toe. Vorige week heeft ze voor het eerst mijn hand zelf behandeld en nu ben ik weer een klein stapje terug bij af. Prima. Op naar de volgende behandeling ;) ik heb er een aantal in het vooruit gepland met een relatieve korte interval zodat ik er mooi even mee bezig kan blijven.

Het onder de vrachtwagen liggen heb ik bij de laatste x niet ervaren, maar daarvoor was mijn reactie best flink.

Heb wel grappig genoeg doorgaande de behandelingen gemerkt dat je lijf echt even kan gaan switchen in de algemene balans: zo kreeg ik ineens ergens last van waar ik letterlijk nog nooit last van had gehad. Zonder oorzaak, geen verkeerde stap, val of beweging maar echt uit het niets. Het kwam een paar keer terug maar verdween ook weer vanzelf. Omdat het zo totaal onlogisch nergens aan te linken was wijt ik het wel aan de body stress behandelingen. Dus idd ook even verergering of ergens nieuw last van zoals Ninx beschrijft.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:51

Ik vind wel dat je na 3 behandelingen een verschil mag merken. Het hoeft zeker niet opgelost te zijn maar er moet wel iets veranderen (desnoods negatief, ook goed dan is er beweging). Dat, óf de behandelaar moet goed kunnen uitleggen waar je in het proces zit en waarom merkbare reactie uitblijft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:52

Tuurlijk! Maar niet denken dat je dan voor de rest van je leven fit en probleemloos blijft en het probleem opgelost is.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:54

Nee, daar zal je zelf ook wat voor moeten doen. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:56

Ninx schreef:
Ontzettend wisselende ervaringen...... Ook elders op het web. Bizar genoeg ook veel mensen die een verergering van de klachten hebben ervaren, of nieuwe klachten hebben gekregen.
Misschien toch omdat er heel direct met het centraal zenuwstelsel gewerkt wordt?
Ik ga het toch nog maar even rustig overwegen...

Een verergering van de klachten zou ik niet gelijk bang van worden :)
Vaak als je echt met je lijf bezig gaat, komt er eerst alles uit wat er nog in zat. Dus worden je klachten erger. Pas daarna kan er herstel inzetten.

Ik heb als behandelaar veel revalidatietrajecten gedaan met mensen met flinke lichamelijke klachten, en bij vrijwel iedereen lijkt het eerst erger te worden en zet daarna herstel in.

Je moet daar dus wel begeleiding bij hebben. Een therapeut die je niet begeleid en uitleg geeft bij verergerende klachten na behandeling is niet ok m.i.

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 11:21

Ladyson schreef:
Ninx schreef:

Dit is wat ik ook heb ervaren en ben ook gestopt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:49

Zijn er ook mensen bij wie het emotioneel veel doet? Ik heb nu 1 behandeling gehad en lichamelijk merk ik nog niet heel veel... maar emotioneel man... komt van alles boven wat van mij niet perse had gehoeven :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:54

Ik ga morgen de eerste keer. Ben wel benieuwd.

Zou leuk zijn als ik niet elke 2-3 maanden naar de osteopaat hoef om alles weer los te maken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:55

Zelf geen ervaring mee, maar lees graag even mee. Het is erg interessant! (Zelf gebruik ik iets anders wat voor mij goed helpt tegen de stress etc. maar lees echt wel hele goede verhalen!)

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 12:58

ruitje schreef:
Zijn er ook mensen bij wie het emotioneel veel doet? Ik heb nu 1 behandeling gehad en lichamelijk merk ik nog niet heel veel... maar emotioneel man... komt van alles boven wat van mij niet perse had gehoeven :')

Herkenbaar. Maar denk dat ik wel wat stress heb opgeslagen in mijn lichaam de afgelopen jaren en dat dat nu loskomt.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 13:23

ruitje schreef:

Wat je emotioneel niet goed hebt opgeruimd in het verleden slaat zich op in je lijf. Dus als dat nu los komt goed om toch wat mee te doen. Op termijn zal die opruiming er voor zorgen dat je lijf minder vast houdt.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 16:11

Ik heb 8 behandelingen gehad in anderhalf jaar tijd en ga nu om de 3 maanden. Voor mij heeft het heel veel gedaan. Ben na 15 jaar eindelijk van mijn rugklachten af. Slaap weer heerlijk en zelfs menstruatie klachten zijn verminderd. Ook mijn paard loopt beter nu ik geen last meer heb.
In het begin had ik ook wel een emotionele bui, maar nu merk ik dat ik juist veel relaxter en stabieler in mijn lijf zit.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:37

Ik mag volgende week zaterdag eindelijk, ik vermoed dat mijn spierspanning een groot gedeelte mentaal veroorzaakt wordt. Ik ben dus ook bang voor een emotionele rollercoaster :+