Zorgverzekering 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:45

Laura_ schreef:
Ik ben eruit, onvz is het geworden, inclusief tandarts en 9 fysio.

Ik heb mij dus wel laten verzekeren voor tandarts, omdat ik met controles en preventie verwacht mijn premie er net wel of net niet eruit te haken. Mocht ik toch een gaatje hebben of iets ergers, wordt het vergoed. Maar kan inderdaad ook zomaar voor 20-30 de mist in gaan ja :+

Net zoals de fysio, heb er 3 extra bij genomen voor 42 euro op jaar basis. Als ik ze niet gebruik, ga ij wel de mist ij, maargoed.

Al bij al is mijn verzekering een stuk duurder uitgevallen met wat ik verwacht had

Ik ben ook over van asr naar onvz. Asr/ditzo had alle interessante zwangerschapsvergoedingen uit de aanvullende pakketten gehaald anders was ik wel gebleven.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:17

Alja schreef:
Last minute nogal aan het rond kijken maar mijn dochter moet onder narcose bij de tandarts
Volgens de tandarts was Univé waar ik bij ben niet het beste adres maar ik vind eigenlijk bij elke verzekeraar dat er een machtiging moet worden ingevuld

Ik heb dit 2x gehad met mijn zoon. Was geen probleem om een machtiging te krijgen bij Zilveren Kruis

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:23

Ik ben voor het eerst in jaren toch nog even snel aan het kijken. Zaten al langere tijd bij DSW, maar het scheelt toch wel veel en ik merk niet echt verschil met de zorgverzekeringen daarvoor.

Mijn moeder zit bij a.s.r en die vind ik gewoon ronduit onbeschoft. Zal verder wel goed zijn, maar hoe zij communiceren staat me echt in alles tegen.

Huis en auto's zitten bij Unive en normaal was daar korting per verz extra, maar zie nu niet of dat ook voor de zorg verz erbij zal gelden.

Hebben geen tandarts verz en betalen dat altijd zo. Zelfs als we nu iets hogere rekening hebben, hebben we dat er allang uit.

Mijn man had wel fysio, maar hij is afgelopen jaar niet geweest. Ik heb dat er al een tijd uit.

Zover ik zie zijn onze huisarts, apotheek en ziekenhuizen dichtbij nog altijd vergoed overal.

Hollyleaves

Re: Zorgverzekering 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:01

Dan ga ik op basis van jullie informatie (dank!) puur voor de basis van de Friesland. Stuk duidelijker zo met hoe het zit met tandheelkunde extra.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:06

estell__ schreef:
Alja schreef:
Last minute nogal aan het rond kijken maar mijn dochter moet onder narcose bij de tandarts
Volgens de tandarts was Univé waar ik bij ben niet het beste adres maar ik vind eigenlijk bij elke verzekeraar dat er een machtiging moet worden ingevuld

Ik heb dit 2x gehad met mijn zoon. Was geen probleem om een machtiging te krijgen bij Zilveren Kruis

Als de tandarts een doorverwijzing maakt naar de kaakchirurg word het gewoon vergoed toch? Behalve als het enkel controle is en puur vanwege angst, dan heb ik niks gezegd. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:22

Ik twijfel nog. Zit nu bij vgz maar menzis is net ff 2 euro goedkoper. Ik wil alternatief in t pakket, ivm massage.

Anderzorg is ook nog een optie. Iemand daar ervaring mee?

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:42

tirzasarah10 schreef:
Als de tandarts een doorverwijzing maakt naar de kaakchirurg word het gewoon vergoed toch? Behalve als het enkel controle is en puur vanwege angst, dan heb ik niks gezegd. :)

Niet altijd als het gaat om iets dat ook zonder narcose zou kunnen in een gewone situatie zoals bijvoorbeeld tanden of kiezen trekken naar wat ik begrepen heb.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:56

estell__ schreef:
tirzasarah10 schreef:

Niet altijd als het gaat om iets dat ook zonder narcose zou kunnen in een gewone situatie zoals bijvoorbeeld tanden of kiezen trekken naar wat ik begrepen heb.

Misschien ondertussen anders geworden maar hier gaf de tandarts het zelfs als eerste optie terwijl ze er perfect bij lagen, scheelde mij veel geld. Moest ik overigens wel door mijn eigen risico zijn maar goed dat ben ik ieder jaar in januari al

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:21

Mijn man ging lastminute zijn verzekering, CZ, checken op gesloten contracten met de ziekenhuizen in de regio.

Met al die ziekenhuizen heeft CZ een contract voor 2025 afgesloten. Maar wel met een omzetplafond.

Daar ben je mooi klaar mee.

Onze dochter gaat van zijn polis af en bij de mijne. En ik heb mijn man aangeraden om nog gauw even verder te kijken.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:28

Dat omzetplafond komt in de praktijk amper voor hoor. Je kunt gewoon terecht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:46

SansaS schreef:
Dat omzetplafond komt in de praktijk amper voor hoor. Je kunt gewoon terecht.

Toch is het meerdere keren in het nieuws geweest de afgelopen jaren.

Mijn verzekeraar heeft dit met 1 ziekenhuis. Dat vind ik te overzien.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:03

En vergeet niet ze nog in onderhandeling zijn met veel en dat het stukje omzetplafond dan in veel gevallen nog verdwijnt. Ik zit bij ohra een label van cz bij de meesten verdwijnt dat omzetplafond gewoon. Maar die betalen ook bij niet gecontracteerde zorg alles dus links of rechtsom maakt het voor mij niet uit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:35

In de GGZ is dat omzetplafond een groot probleem en kunnen veel klanten van CZ niet optimaal behandeld worden.
Dus als je dat verwacht nodig te hebben zou ik alsnog iets anders kiezen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:53

Boras sprak over ziekenhuizen en daar speelt dat een stuk minder vandaar ik daar aan linkte.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 19:56

Er zijn genoeg andere verzekeraars.

Doei CZ :D

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:00

Boras schreef:

Waar dat probleem net zo goed speelt :j

Beste kun je gaan naar een verzekering die niet onder de grote spelers valt. Dus CZ, Achmea, VgZ

Asr en dsw zijn fijne volgens de zorgverleners.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:44

SansaS schreef:
Boras schreef:

Waar dat probleem net zo goed speelt :j

Beste kun je gaan naar een verzekering die niet onder de grote spelers valt. Dus CZ, Achmea, VgZ

Asr en dsw zijn fijne volgens de zorgverleners.

DSW is niet fijn bij mijn tandvleesproblemen. DSW valt bij mij uit principe af :)

Het speelt niet bij alle verzekeraars zo sterk als bij CZ. Het is natuurlijk onzin om dat zo algemeen te stellen. Niet in deze regio. ASR gaan we even naar kijken.

ASR zou kunnen voor mijn tandverzekering, met enkele euro's duurder en er wordt een kleiner percentage vergoed. Ik blijf bij De Friesland. Mijn man wil een aanvullende verzekering voor fysio, maar naast fysio biedt ASR in hun aanvullende pakketten anticonceptie, vervanging mantelzorg en een gezondheidscheck. Alle drie niet interessant voor hem. Vind het ook een beetje een vreemde combi: anticonceptie en vervanging mantelzorg. Meestal zit je daarbij in 2 heel verschillende levensfases :)

We zoeken nog even snel verder.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:20

Hier in de regio speelt dat wel bij alle grote aanbieders :j

Zeker achmea naast cz, waar de Friesland ook onder valt heeft hier bij alle staan omzetplafond. Zal net aan liggen waar je woont denk ik.

Omgeveer de helft heeft ook nog geen contract met de ziekenhuizen in mijn regio maar verwachten dit wel op korte termijn gebeurt.

Veel aanvullende verzekeringen hebben anticonceptie erin dat is toch beetje principe van we betalen allemaal mee aan alles.

Ik heb het ook in mijn pakket net als alternatieve zorg bijvoorbeeld. Allemaal niet nodig voor mij maarja.

Is fbto niet wat? Daar is mijn man ook heen die heeft echt aparte modules dat je alleen fysio kiest.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:46

carika schreef:
Laura_ schreef:
Ik ben eruit, onvz is het geworden, inclusief tandarts en 9 fysio.

Ik heb mij dus wel laten verzekeren voor tandarts, omdat ik met controles en preventie verwacht mijn premie er net wel of net niet eruit te haken. Mocht ik toch een gaatje hebben of iets ergers, wordt het vergoed. Maar kan inderdaad ook zomaar voor 20-30 de mist in gaan ja :+

Net zoals de fysio, heb er 3 extra bij genomen voor 42 euro op jaar basis. Als ik ze niet gebruik, ga ij wel de mist ij, maargoed.

Al bij al is mijn verzekering een stuk duurder uitgevallen met wat ik verwacht had

Ik ben ook over van asr naar onvz. Asr/ditzo had alle interessante zwangerschapsvergoedingen uit de aanvullende pakketten gehaald anders was ik wel gebleven.

Ik ben al jaren bij ONVZ sinds 2006 en ik ga daar echt nooit meer weg.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:20

Ik ben overgestapt en m’n nieuwe verzekering zal blij met me zijn.
Gisteren heb ik een kraampakket besteld en vandaag een acupunctuur rekening ingestuurd. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:04

Mandyy schreef:
Ik ben overgestapt en m’n nieuwe verzekering zal blij met me zijn.
Gisteren heb ik een kraampakket besteld en vandaag een acupunctuur rekening ingestuurd. :+

Ik heb ook alternatief er fijn in staan, heb volgende week al de 1e massage gepland haha

Ook goed in de kraamzorg zag ik, maar voor t eerst sinds 2014 dat ik daar niet naar heb gekeken :p uitgebroed! Anticonceptie dus haha

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 02:41

Ik ben geswitcht naar unive. Heb de bevestiging van de aanvraag, maar geen polis of polisnummer oid. Die heb ik wel nodig ook voor mn buitenlandse verzekering. Begint alweer goed. Volgens de chatbot moet ik whatsappen en de whatsapp is voor autoverzekering en moet ik de chat doen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 07:41

Misschien had je dan eerder moeten switchen? Dan had je de polis waarschijnlijk al in huis gehad.

Mijn man is uiteindelijk naar IZZ-VGZ gegaan. Ik met onze dochter naar VGZ. Dat was voor ons gunstiger.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 08:26

Ik zou gewoon bellen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 11:35

Hutcherson schreef:
Ik ben geswitcht naar unive. Heb de bevestiging van de aanvraag, maar geen polis of polisnummer oid. Die heb ik wel nodig ook voor mn buitenlandse verzekering. Begint alweer goed. Volgens de chatbot moet ik whatsappen en de whatsapp is voor autoverzekering en moet ik de chat doen.

Heb je geen app van de verzekering?
Bij mij staat polisnummer e.d. ook in de app.