Ongewone angsten, heb jij ze?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannelot

Re: Ongewone angsten, heb jij ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 07:36

Ik heb grote angst naar dikke matten bij gym. Maar dit komt omdat er een mat op mij gevallen is in groep 5...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 09:30

Goof schreef:
veneri schreef:
Bang zijn voor "iets" onxer het bed.
Snachts niet mn voet/been arm onder het dekbed vandaan durven doen, bang dat "iets" je dan pakt.
Geen idee waarom. Alleen snachts last van.

Wie heeft dit niet dan?

Ik?

Bevallen is ook een nieuwe grote angst die ik heb sinds ik een paar horrorverhalen heb gelezen. Het is niet eens van toepassing op dit moment maar ik lig er echt van wakker :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:16

Scarpati schreef:
[ Afbeelding ]

Deze waterzuivering plekken.. brrr.
Alleen al dat ik deze foto heb opgeslagen en nu op mijn telefoon staat vind ik verschrikkelijk. Ga hem ook meteen weer verwijderen :j
Ben er trouwens nog nooit geweest, maar bijvoorbeeld alleen al er langs rijden geeft mij rillingen.

Waar het dus precies vandaan komt weet ik niet zo goed, maar toen ik jong was heb ik ooit een droom gehad of een film gezien dat een jongen in zoiets terecht gekomen is. En tot op de dag van vandaag weet ik dus niet zeker of het een droom was of toch een film.

Prachtig toch? Geweldig dat we dit zo kunnen, ik vind het er erg mooi uitzien.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:27

Suzanne F. schreef:
Scarpati schreef:
[ Afbeelding ]

Alleen al dat ik deze foto heb opgeslagen en nu op mijn telefoon staat vind ik verschrikkelijk. Ga hem ook meteen weer verwijderen :j
Ben er trouwens nog nooit geweest, maar bijvoorbeeld alleen al er langs rijden geeft mij rillingen.

Waar het dus precies vandaan komt weet ik niet zo goed, maar toen ik jong was heb ik ooit een droom gehad of een film gezien dat een jongen in zoiets terecht gekomen is. En tot op de dag van vandaag weet ik dus niet zeker of het een droom was of toch een film.

Prachtig toch? Geweldig dat we dit zo kunnen, ik vind het er erg mooi uitzien.

Ja, dat vind ik ook. En ik denk dat Scarpati het ook vindt. Maar we hebben het hier over fobieën, dat heeft niets met ratio of inzicht te maken. Ergens bang voor zijn betekent niet dat je het afkeurt.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:56

_Bonte_ schreef:
Dingens die plakken , door de jaren heen echt leren omgaan met stukjes plakband die op mijn vingertoppen hangen , maar kleef een sticker op mij… o wat een walging.
Ik heb zoveel schrik dat kleine kindjes stickers op mij hangen als ze aan het spelen zijn hiermee.

Ik deel deze angst! Walgelijk!! Het woord sticker alleen al… stickers op fruit vind ik dan ook echt verschrikkelijk.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:15

veneri schreef:
Bang zijn voor "iets" onxer het bed.
Snachts niet mn voet/been arm onder het dekbed vandaan durven doen, bang dat "iets" je dan pakt.
Geen idee waarom. Alleen snachts last van.

Ik heb dit ook, ben altijd bang dat iemand m'n kleine teentje af wil knippen :+
Ooit een keer een horrorfilm gezien waar dat gebeurde, maar dan via een rooster. Volgens mij was het House of wax.

Autorijden als passagier vind ik ook doodeng, ik probeer er altijd voor te zorgen dat ik zelf rij. Terwijl ik zelf ook niet echt een geweldige chauffeur ben en ik ook wel graag hard rijd.

En naar de wc gaan met de gedachte dat er een rat in de pot zit, ook doodeng.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:35

Dat er een spin in de teen van mn pantoffels verstopt zit :x
(Dus ja, ik schud ze eerst uit in het open raam..)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:37

Angst dat er plots brand uitbreekt in huis. Zo heb ik serieus een periode gehad dat ik de kids niet op zolder liet slapen ivm angst voor brand op zolder. De buren hebben zonnepanelen en weleens gehoord van mensen die ook buren hadden met zonnepanelen dat brand oversloeg op hun huis. Ik heb overigens gewoon brandmelders, maar toch als de dood dat dat fout gaat.

Ook angst dat er een aanslag gepleegd wordt op school van de kids. Ik weet dat het extreem is hoor. Het liefst heb ik ze elke seconde van de dag om me heen om ze te beschermen, is natuurlijk te.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 04:38

_Mir schreef:
Angst dat er plots brand uitbreekt in huis. Zo heb ik serieus een periode gehad dat ik de kids niet op zolder liet slapen ivm angst voor brand op zolder. De buren hebben zonnepanelen en weleens gehoord van mensen die ook buren hadden met zonnepanelen dat brand oversloeg op hun huis. Ik heb overigens gewoon brandmelders, maar toch als de dood dat dat fout gaat.

Ook angst dat er een aanslag gepleegd wordt op school van de kids. Ik weet dat het extreem is hoor. Het liefst heb ik ze elke seconde van de dag om me heen om ze te beschermen, is natuurlijk te.

Ik heb jarenlang de angst gehad dat mijn huis (toen een appartement op de 1e verdieping) in de brand vloog en ze mijn hond niet hebben gered. Toen ik dat tegen een brandweerman vertelde, heb ik er nooit meer angst voor gehad.
Misschien helpt het om iets van een sticker op te plakken met mijn kinderen slapen boven? Dat je weet dat ze gered worden of iets

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:02

Scarpati schreef:
[ Afbeelding ]

Ja er is een film. Ik weet geen titel en hij is volgens mij al heel oud, maar ik heb die film ook vaag in mijn herinnering.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:00

Ik doe altijd mijn auto deur op slot als ik stil sta. Angst dat iemand de deur opentrekt en mij iets aan doet. Nergens op gebaseerd overigens

Mijn nieuwe auto doet automatisch de deur op slot! 8-)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:32

Zertab schreef:
Ik doe altijd mijn auto deur op slot als ik stil sta. Angst dat iemand de deur opentrekt en mij iets aan doet. Nergens op gebaseerd overigens

Ik ben een periode heel bang geweest dat als ik in een file stond, iemand langs zou lopen en iedereen 1 voor 1 dood zou schieten.
Dat was na de aanslag in Parijs. Sloeg ook totaal nergens op deze angst :=
Ik was toen overal ook heel bang om een of andere stomme reden. Keek overal waar ik me zou kunnen verstoppen als er iemand met een wapen zou komen. Ik heb nooit echt goed begrepen waarom, er zijn wel meer enge aanslagen etc geweest, maar die maakte echt een enorme indruk.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:39

Zertab schreef:

Ik heb laatst meegemaakt dat ik 's avonds de straat in reed en moest stoppen omdat er een man midden op de weg liep. Toen ik stopte liep die man naar mijn auto en probeerde de deur open te trekken. Gelukkig lukte dit niet omdat mijn auto automatisch de deuren op slot doet maar ik was wel erg geschrokken. Ik merk dat ik nu wel wat waakzamer ben.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 23:50

Nee, eigenlijk geen last van. Heb een jaar of wat geleden in een lift opgesloten gezeten, ding ging niet omhoog of omlaag. Na een minuut of 20 heeft de concierge de deuren handmatig open gedaan. Ik ben 's middags gewoon weer met de andere lift naar beneden gegaan.
Enige angst die ik wel heb is als bijrijder in de auto en te weinig afstand houden, maar dat komt door een aantal aanrijdingen van achteren en is dus verklaarbaar. Ik zeg er altijd wat van...graag meer afstand houden, en op tijd remmen, vooral op de snelweg. Ook iemand die bijna op mijn bumper zit, die krijgt even een remlichtje van mij. Opzouten.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 00:16

Muildieren, muilezels, en alle andere kruisingen tussen verschillende diersoorten. Geen idee waarom, maar als ik er een zie of er zelfs aan denk krijg ik het nogal benauwd :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 03:13

Niobe schreef:
Zertab schreef:

Ik ben een periode heel bang geweest dat als ik in een file stond, iemand langs zou lopen en iedereen 1 voor 1 dood zou schieten.
Dat was na de aanslag in Parijs. Sloeg ook totaal nergens op deze angst :=
Ik was toen overal ook heel bang om een of andere stomme reden. Keek overal waar ik me zou kunnen verstoppen als er iemand met een wapen zou komen. Ik heb nooit echt goed begrepen waarom, er zijn wel meer enge aanslagen etc geweest, maar die maakte echt een enorme indruk.

Ik heb deze angst gecombineerd met de angst dat niemand me kan helpen omdat de deuren van mijn auto dicht zitten :+