Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 15:02

Lieve TS,

Wat vervelend allemaal.

ik heb je eerdere topic toen ook gevolgd en ik wil je complimenten geven dat je nu staat waar je nu staat. toen niet het moment om het onder je eigen naar te doen en nu praat je er goed over. je hebt er mee leren leven en geaccepteerd. dat is knap! en dat doe je goed, want blijven hangen is zonde van je leven.

en iedereen is goed zoals die is. de één heeft gelijk een grote mond tegen een dokter en een ander is meer aan het afwachten. mijn geloof is ook nog steeds dat de dokter het wel zal weten.

ik wens je nu vooral veel beterschap en hoop dat het met een sisser afloopt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:56

Daphne__ schreef:
Ik drink nu 2 flessen water van 750 ml en daarnaast drink ik nog thee, sap en neem soep. Denk dat ik daarmee wel goed zit nu.
Meer gaat me ook niet lukken denk ik :=

Ik ken dat. Mijn blaas was beschadigd tijdens een operatie en ik had ook een week lang bloed in mn urine. Was wel echt rode urine. Ik kreeg dagelijks een grote kan met liters limonade naast mn bed en moest die elke dag leeg drinken tot er weer gele urine in de zak zat. Toen mocht ik pas naar huis.
Ik zat echt tegen al dat vocht drinken aan te hikken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:16

Ibbel schreef:
Gomir is in ieder geval wél zelf arts, dus haar adviezen (die eigenlijk ook allemaal zeggen: ga naar je eigen arts) en haar algemene (achtergrond-)informatie snijden wel hout.

Ja haar bedoelde ik inderdaad niet.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 17:28

Heb weer pijn in m'n zij/onderrug en net door de pijn weer overgegeven.. Hoop dat de pijnstillers er in gaan blijven en dan een beetje snel werken :=

Lig al de hele dag een beetje muziek te luisteren op de bank, beetje misselijk en zeurend gevoel, maar verder niks.. En uit het niets begint het weer.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:32

Ik heb afgelopen 2 jaar 2 keer op de hap gezeten met koffiebruine urine. Had geen koorts oid maar wel veel aandrang om te plassen en dat verergerd. De huisarts had meermaals urine onder de microscoop gehad en op kweek gezet. Zijn reactie : er zijn geen ontstekingscellen en/of waarden en dus heb je geen blaasontsteking. En ik werd gewoon naar huis gestuurd. Ik heb EDS (ehlers danlos) en om 1 of andere bizarre reden schijnt 't vaker voor te komen bij EDS dat je geen ontstekingswaarde hebt bij een urineweginfectie en ik krijg ook geen koorts (sowieso niet als ik ziek wordt). Resultaat was wel dat ik savonds op uiteindelijk de spoed belande. Na 2 x dit grapje sla ik de huisarts over en ga ik savonds naar de hap als dit weer gebeurd. De huisarts houd stellig vast "meten is weten" en een verklaring voor de koffiekleurige urine of feit dat ik na antibiotica op knap is "toeval" m'n zus blijkt 't zelfde te hebben, ze heeft geen diagnose eds maar ook nooit onstekingscelpen in de urine

Ik snap heel goed hoe je je voelt in het departement van niet serieus genomen worden.
Het is ontzettend vermoeiend om te blijven knokken voor jezelf terwijl je al moe bent van ziek zijn. Dat zou juist niet moeten hoeven maar het gebeurd wel en al helemaal als het oorzaken zijn die niet zo dagelijks zijn bij de huisarts. Ik ben al een keer van huisarts veranderd na dikke ruzie om zelfde soort zaken en dat was al een drama om voor elkaar te krijgen. Frustrerend is 't

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:37

Daphne__ schreef:
Heb weer pijn in m'n zij/onderrug en net door de pijn weer overgegeven.. Hoop dat de pijnstillers er in gaan blijven en dan een beetje snel werken :=

Lig al de hele dag een beetje muziek te luisteren op de bank, beetje misselijk en zeurend gevoel, maar verder niks.. En uit het niets begint het weer.

Als je het niet vertrouwd bellen hoor! Dan de pijn benoemen in je zij en onderrug en dat je door de pijn moet overgeven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:34

Inderdaad, het lijkt eerder slechter dan beter te gaan. Niet wachten , daar zijn ze ervoor, om je te helpen!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 18:54

Klinkt toch ook wel als nierstenen. Dat kan opeens vanuit het niets opspelen. En veel drinken en pijnstillers (en ook veel bewegen/wandelen) is daar het advies voor, dus in die zin kan een HAP of SEH ook niet veel meer doen dan wat je zelf al doet.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 20:08

Daphne__ schreef:
De antibiotica die ik gekregen heb was Fosfomycine. Was dus 1 zakje, Vrijdagavond genomen voor ik naar bed ging.

Misschien toch even een kuurtje nitrofurantoïne vragen, dat wordt meestal voorgeschreven bij blaasontsteking. Met 1 dosis red je het niet als het echt om e. coli gaat. Vijf dagen tot een week is gebruikelijker.[/quote]

Fosfomycine is een prima middel voor blaasontstekingen en de gebruikelijke dosering is eenmalig, het werkt namelijk anders en langer dan nitrofurantoine. Voor nitrofurantoine bestaat al veel meer resistentie onder de E. coli's dan voor fosfomycine.

Misschien het medisch beleid aan haar artsen laten en TS gewoon steunen in dit topic.
Er wordt namelijk op medisch vlak echt heel veel geroepen wat niet klopt en dat maakt TS mogelijk alleen maar onzekerder. En als je over al die dingen dan ook nog je dokter gaat bellen of het wel klopt wat ze gedaan hebben en of het niet anders moet werkt dat ook niet perse positief voor de relatie.[/quote]

Hier ben ik het echt zo mee eens er wordt ook weer zo vaak medisch advies gegeven wat echt nergens op slaat. Dat TS op hart is gedrukt zich niet bij advies van de assistente neer te leggen echt helemaal goed.

Maar dan de adviezen die hier op volgen van dikke klacht tegen huisarts indienen (bespeekbaar maken is iets anders en in mijn ogen veel nuttiger). Kijken of de fosfomycine geen penicilline zit, nitrofurantoine vragen want andere kuur is niet goed. Terwijl dit tegenwoordig hele gebruikelijke en patiënt vriendelijke behandeling is. Kijk uit met wat voor medisch inhoudelijk advies je geeft als je er niet voor geleerd hebt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 21:26

Ibbel schreef:
Klinkt toch ook wel als nierstenen. Dat kan opeens vanuit het niets opspelen. En veel drinken en pijnstillers (en ook veel bewegen/wandelen) is daar het advies voor, dus in die zin kan een HAP of SEH ook niet veel meer doen dan wat je zelf al doet.

Of nierbekkenontsteking…

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 22:16

Uiteindelijk poosje op bed gaan liggen en pijn werd gelukkig weer minder. Nierstenen zou kunnen, maar die heb ik járen geleden wss een keer gehad en toen bleef ik maar hysterisch huilend heen en weer lopen, zo vreselijk. Dit doet echt pijn en daardoor ben ik dan wel een beetje onrustig aan het wrijven over m'n zij, maar op bed gaan liggen met een kussen in m'n zij, was het beste wat me ooit overkomen is :')

Net weer overgegeven. Nu maar even aan de thee, hopelijk vind m'n maag dat wat fijner.

Wou toenstraks al reageren op de eerdere berichten, maar dat ging even niet. Maar Gomir heeft me zeker geholpen met haar advies, ook via pb. Vertrouw er ook wel op dat er nu niet iets heel ernstigs aan de hand is.

En verder waardeer ik de rest van de berichten uiteraard ook erg. Ik besef me dat het grootste deel persoonlijke ervaringen zijn en dat een arts die reageerd eerder een uitzondering is :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:47

MarjanB schreef:
Ibbel schreef:

Of nierbekkenontsteking…

Zat ik ook aan te denken...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 23:55

Balen dat je nog steeds niet oké bent. Ben je vandaag wel naar de huisarts geweest?

Die zakjes heb ik ook eerder gehad. Inderdaad één dosis. Ik had de pech dat de blaasontsteking steeds terug kwam. Waarom? Geen idee. Nooit gehad en vorig jaar de een na de ander maar daar heb jij niets aan.

Beterschap!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 00:13

Ik lees het hele verhaal als steeds bij _Daphne. Ik heb weinig echt in te brengen, ik heb geen ervaring met je symptonen noch medische kennis die hier kan helpen. Wel met dokters die je niet serieus nemen tot je er jankend uit wanhoop voor ze staat, maar dat was voor heel wat anders (hart). Maar ik wil je toch ook even niet in stilte beterschap en sterkte wensen :knuffel: .

Wees je wel een beetje voorzichtig met jezelf? Een ex-collega van me liep ook te lang door met vergelijkbare klachten en moest uiteindelijk een spoedoperatie voor nierstenen toen ze eindelijk toch maar naar de dokter ging.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 02:11

VillaNeusjes schreef:
Ik heb afgelopen 2 jaar 2 keer op de hap gezeten met koffiebruine urine. Had geen koorts oid maar wel veel aandrang om te plassen en dat verergerd. De huisarts had meermaals urine onder de microscoop gehad en op kweek gezet. Zijn reactie : er zijn geen ontstekingscellen en/of waarden en dus heb je geen blaasontsteking. En ik werd gewoon naar huis gestuurd. Ik heb EDS (ehlers danlos) en om 1 of andere bizarre reden schijnt 't vaker voor te komen bij EDS dat je geen ontstekingswaarde hebt bij een urineweginfectie en ik krijg ook geen koorts (sowieso niet als ik ziek wordt). Resultaat was wel dat ik savonds op uiteindelijk de spoed belande. Na 2 x dit grapje sla ik de huisarts over en ga ik savonds naar de hap als dit weer gebeurd. De huisarts houd stellig vast "meten is weten" en een verklaring voor de koffiekleurige urine of feit dat ik na antibiotica op knap is "toeval" m'n zus blijkt 't zelfde te hebben, ze heeft geen diagnose eds maar ook nooit onstekingscelpen in de urine

Ik snap heel goed hoe je je voelt in het departement van niet serieus genomen worden.
Het is ontzettend vermoeiend om te blijven knokken voor jezelf terwijl je al moe bent van ziek zijn. Dat zou juist niet moeten hoeven maar het gebeurd wel en al helemaal als het oorzaken zijn die niet zo dagelijks zijn bij de huisarts. Ik ben al een keer van huisarts veranderd na dikke ruzie om zelfde soort zaken en dat was al een drama om voor elkaar te krijgen. Frustrerend is 't

Inderdaad een veel voorkomend dong bij EDS. Bijna nooit komt er iets zinnigs uit bloedbeeld. Enkel vitamine D en B12 tekort. Heel soms ijzer. Maar dat is het meest afwijkend. Ook al is 100% zeker een ontsteking gaande. Maar bij EDS is het je levenlang vechten voor begrip en bidden dat je dokter kennis heeft of zich inleest. En veel zelf googlen en met lotgenoten overleggen. Maar ook dat zien artsen weer als iets negatiefs, want dan worden bepaalde tips of hulpmiddelen ineens gezien als 'hype' omdat iedereen het dan wil.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 04:52

Hebben ze het al eens over zenuwpijn gehad? Misschien dat de tumor duwt op een zenuw waardoor je pijn hebt… ik heb dit ook aan de rechterkant/flank en dit is zo’n irriterende knagende pijn…

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 09:52

Vervelend dat je je nog steeds zo rot voelt TS, veel beterschap weer! Y;(

En wat betreft de bokkers die medische adviezen geven: goed dat je je realiseert dat dit allemaal persoonlijke (n=1) ervaringen zijn. Er zitten echt wel een aantal medisch geschoolde mensen op bokt, maar die zullen als het goed is nooit online een behandeladvies geven of diagnose stellen, dat leren we ook in de opleiding: behandel geen patiënten die niet van jou zijn, waarbij je de casus niet volledig kent. Ik hoop dat je snel je weer wat beter voelt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-24 14:03

Assistent van de Uroloog heeft gebeld. De Uroloog had eens gekeken en die zei, hij kon helemaal niks met een telefonische afspraak.

Nu heb ik een afspraak in het ziekenhuis, waarbij ze eerst in m'n blaas gaan kijken. Maar wel pas 4 Oktober.

Maar ik ga zo weer terugbellen. Gisteravond moest ik overgeven en toen ik wakker werd was dat ook weer het eerste wat ik deed. Ik heb slokjes water geprobeerd, maar moet vrijwel direct overgeven. Daarna thee geprobeerd, maar dat gaat ook niet.

Heb vandaag gewoon nog helemaal niks kunnen drinken.

Brithittepit: Een paar jaar geleden zeiden ze dat de tumor geen pijn kon veroorzaken, tenzij hij dus gaat bloeden. Nou was de laatste echo niet duidelijk, hij is niet helemaal meer op beeld te krijgen. Vandaar volgende jaar ct.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:17

Daphne__ schreef:
Assistent van de Uroloog heeft gebeld. De Uroloog had eens gekeken en die zei, hij kon helemaal niks met een telefonische afspraak.

Nu heb ik een afspraak in het ziekenhuis, waarbij ze eerst in m'n blaas gaan kijken. Maar wel pas 4 Oktober.

Maar ik ga zo weer terugbellen. Gisteravond moest ik overgeven en toen ik wakker werd was dat ook weer het eerste wat ik deed. Ik heb slokjes water geprobeerd, maar moet vrijwel direct overgeven. Daarna thee geprobeerd, maar dat gaat ook niet.

Heb vandaag gewoon nog helemaal niks kunnen drinken.

Brithittepit: Een paar jaar geleden zeiden ze dat de tumor geen pijn kon veroorzaken, tenzij hij dus gaat bloeden. Nou was de laatste echo niet duidelijk, hij is niet helemaal meer op beeld te krijgen. Vandaar volgende jaar ct.

De pijn komt ook niet van de tumor zelf maar van de omliggende weefsels waar hij op drukt zoals zenuwen… met een ct zal dat inderdaad beter te beoordelen zijn maar een jaar wachten en rondlopen met pijn is geen pretje! Veel beterschap, hopelijk word je snel geholpen want het duurt echt wel lang… bloed verliezen, overgeven… dat doet je lijfje geen goed

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:30

Goed dat je aan de bel trekt, ik hoop dat ze je niet afschepen. Niets binnenhouden is fout.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 14:43

Heb je de optie van nierbekkenontsteking al eens aangekaart?
De symptomen die jij beschrijft als echt niks kunnen binnen houden, last van je rug/lendenen/zij had ik ook jaren geleden. Dit werd afgeschreven als een "zomergriepje"...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:06

Dit duurt toch veel te lang!
4 oktober pas een onderzoek.
Kan je zorgverzekering nog iets voor je betekenen om te kijken of je elders eerder terecht zou kunnen of dat een collega uroloog naar je dossier kijkt. Sterkte met alles.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:29

Dat is meer dan een maand!

Dat die uroloog niets kan met een telefonisch consult begrijp ik helemaal maar zo lang moeten wachten vind ik wel heel vreemd, zeker met jouw klachten.

Sterkte nogmaals.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:32

Vind het echt waardeloos voor je dat je continue zo moet vechten voor je gezondheid. Ik weet nog dat ik dat gevoel bij je vorige topic ook had, en dat je zo vaak met ziekte symptomen werd weggestuurd. Nu voel jij je weer zo beroerd met al dat overgeven…en reageren ze zo tam en traag, als ik me al zo hopeloos voel.. hoe moet jij je voelen! Zo stelselmatig dat ze weinig voor je lijken te lopen terwijl jij je hartstikke rot voelt. Dikke knuffel meis. Respect voor hoe je je erdoor vecht. Laat maar van je horen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-24 15:34

En dan vinden ze het gek dat mensen zich met een "acute aanval" toch op de eerste hulp melden.
Schandalig gewoon.