Wel zal er weer antihormoon ingezet gaan worden. Daarbij wordt mijn eis eierstokken eruit geen concessie. En daarnaast nog een remmer.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BeFunny schreef:Wat was jou leeftijd want dat schijnt er ook mee te maken te hebben?
Er is voor mij een berekening gemaakt met een persentage wat het oplevert. Wat ook mee kan spelen is dat jij een borst besparende operatie hebt gehad en bij mij alles was weg gehaald (dat is misschien bij jou ook gebeurd dus is als vraag bedoeld) en de tumor was al weg er was dus ook niet meer op te testenalles was weg gehaald. En Chemo zou puur en lauter preventief kunnen.
Ik kreeg de keus vooraf of ik wilde starten met de oncologische fase of de chirurgische fase. Ik koos ervoor om als eerste de tumor te verwijderen en 6 weken later zat ik voor het eerst bij een internist oncoloog.
O ja het plan wat al besproken was was idd dan een letrozole of een andere aromastase remmer (dit was al besproken te gaan inzetten als de onderzoeksfase er weer opzat) en ik zeker wist dat ik dit wilde. Dus of dit nog aan de orde is moet ik nu nog horen maar ik denk dat dat plan het zelfde blijft. Zo lang het gaat om een locale uitzaaing.
En o ja lobulair en Ductaal is idd heel anders als het gaat om Chemo. Dat is echt wat ik mee wil geven aan anderen die mogelijk de diagnose gaan krijgen die twee verschillen. Overigens kan die 3 procent ook net voor een patiënt genoeg zijn. Maar er is geen gerichte chemo "kennelijk" voor Lobulaire kanker. Bij lobulair her2 plus wordt immuun therapie gegeven en daarbij kan chemo wel een versterkende werking hebben en voegt het daar echt wat toe heb ik begrepen.
Sintara schreef:Wat rot dat het toch een uitzaaiing isheel veel sterkte!
Mijn moeder krijgt komende week te horen of ze toch ook chemo krijgt voor een half jaar, of alleen hormoontherapie voor 7 jaar. Ze zijn er nog niet over uit helaas
BeFunny schreef:Dank jullie wel. Ondanks dat ik er toch soort van rekening mee hield blijft het onwerkelijk. Gewoon zo snel voor de tweede keer zulk heftig nieuws.
Ik was toen ik op de wc zat natuurlijkgebeld door onbekend nr. Denk het zh om de afspraak voor de uitslag in te plannen. Helaas kan ik niet terug bellen dus hoop ik dat ze snel weer bellen. Stom dat je daar dan echt op gaat zitten wachten.