Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Supervixen schreef:Toen ik de laatste keer met de 7h loop meeliep hadden ze een soort balletjes gevuld met water die ze aan het testen waren. Die moest je kapot bijten en waren milieuvriendelijk. Was ook helemaal prima.
Als ik zie wat er na zo'n grote marathon aan plastic, sponzen en andere rotzooi ligt.. bahbah vreselijk.
Irrssjjee zo'n rugzak went snel hoor. Als je een goede hebt die goed aansluit heb je daar echt geen last van.
Op lange trails neem ik soms zo'n 2.5 liter water/tailwind mee, plus snacks en nog wat kleine dingen. Ik zie het maar als extra krachttraining. Word je sterker van.
germie schreef:Een aantal collega's gaan 2 juni in Leeuwarden de 5km doen, die zijn begonnen met 'start to run'. Maar ik ben daar al voorbij, dus de 5km valt af.
3km kan ik nu redelijk doen zonder te puffen en te hijgen na afloop.
BeFunny schreef:@Myka is dat in Zoetermeer? Noord Aa gebied?
Ik ga zo ook nog een stukje maar was vergeten horloge op te laden.
Sall schreef:Hoi!! Heb bijgelezen, mooie collectie medailles gezien en prachtige runs!
Verstandige tips voorbij zien komen en idd het plezier staat bij mij ook op 1 uiteraard heb ik ook bepaalde ambities en is het tijdens sommige trainingen af zien.
Mika waar is dat? Komt mij bekend voor en is volgens mij ook bij mij in de buurt
Vandaag stond op de planning een langzame run (hartslag zone 2) ik heb er een soort interval van gemaakt (10 minuten ‘hardlopen ‘ 1 minuut wandelen etc) het ging erg lekker, heerlijk van de natuur en kwetterende vogeltjes genoten. Zag langs de Amstel een (vond ik) schattig diertje zitten, pluizig zwart met donker bruin. Zal vast een (muskus?) rat of zo zijn geweest, en dan vind ik dat schattig![]()
Myka schreef:Ik loop normaliter ook niet zo lang.Puera, waar voel je dat aan als je geen compressiekousen aan hebt? Uit nieuwsgierigheid, ik heb die van mij ook niet vaak aan maar ik loop niet van die lange afstanden.
Goof schreef:germie schreef:Een aantal collega's gaan 2 juni in Leeuwarden de 5km doen, die zijn begonnen met 'start to run'. Maar ik ben daar al voorbij, dus de 5km valt af.
3km kan ik nu redelijk doen zonder te puffen en te hijgen na afloop.
Lekker tegenstrijdig.
Je loopt dus nog niet zomaar 5km. Misschien eens starten bij het begin en daarop verbeteren voordat je gaat uitbouwen.
Soepblik schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met pijn in je knieholte? Ik bouw rustig volgens zo'n schema op naar 5 km (die van runner's world) en qua conditie gaat dit goed! Ik zit nu in de zwaarste week volgens de schema en het lukt. Blij mee, en ik merk echt dat ik geniet van mijn lijf wat sterker wordt. Maar ik heb dus wel sinds twee dagen een beetje last van m'n rechterknie, aan de achterkant in de holte en als ik buk aan de zijkant. Is dit iets om "doorheen" te lopen of moet ik hier rust voor nemen?
Ik ben nu bij 6 keer 2 minuten wandelen en 6 minuten hardlopen.
Winged schreef:Soepblik schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met pijn in je knieholte? Ik bouw rustig volgens zo'n schema op naar 5 km (die van runner's world) en qua conditie gaat dit goed! Ik zit nu in de zwaarste week volgens de schema en het lukt. Blij mee, en ik merk echt dat ik geniet van mijn lijf wat sterker wordt. Maar ik heb dus wel sinds twee dagen een beetje last van m'n rechterknie, aan de achterkant in de holte en als ik buk aan de zijkant. Is dit iets om "doorheen" te lopen of moet ik hier rust voor nemen?
Ik ben nu bij 6 keer 2 minuten wandelen en 6 minuten hardlopen.
Zijn je bovenbenen en of kuiten stijf? Rek en strek je goed? Drink je voldoende? Wanneer heb je last?
Winged schreef:Lekker loopweekend allemaal!
En ambtenarenmarathon? Dat klinkt wel interessant. Ook ambtenaar hier.
Is het bij jullie ook zo verrekte benauwd? Ik had 5min inlopen, daarna 30 min op tempo 5.20 en daarna 5 min uitlopen. 7,5km in de benen, maar mn hartslag ging behoorlijk omhoog. Gelopen tempo biedt wel lekker perspectief. Zit meer in dan ik dacht vandaag
Wel een Flink rood koppie nu ook