Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:09

Farjen fijn dat alles goed was! Zeker na een stressvolle periode :) Jammer van je werk. Wat heb je veel reistijd!

Dimphyl lief die kamer, en lief van je nicht. Veel plezier bij de echo :)

Nadia gefeliciteerd een zoon, wat leuk!

Welkom nieuwe dames!

Kabayo hopelijk gaat het op je werk verder oke, begrijpelijk dat je niet meer wil tillen :j

Hier gaat alles z'n gang wel, ik wacht met spanning tot ik eindelijk weer voor echo mag aan het einde van deze maand, ben zo druk geweest dat ik me soms best wel zorgen maak. Geruststelling (hopelijk) kan niet snel genoeg komen :o nog even een paar weken geduld hebben.
Ik heb ook eindelijk een afspraak gemaakt bij een verloskundige dicht bij waar we wonen om kennis te maken en de sessies voor voorbereiding op de geboorte bij haar te doen, hopelijk klikt het- de keuze is hier niet reuze :') en we hebben geen auto dus het moet te doen zijn met fiets of OV (hoe we dat gaan doen rond de bevalling negeer ik heel hard, we hebben nog een paar maanden om wat te verzinnen)

annepaardoes

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 19:56

__PrinCes: ik zou het probleem van het niet hebben van een kolfruimte lekker bij je werk neerleggen. Laat hun dat probleem maar oplossen. Dat zijn ze verplicht. Stoppen met BV/kolven omdat er geen kolfruimte op het werk is zou niet de reden moeten wezen.

Welkom Nijnthju en Tova!

Redbutton: Hou op schei uit over kinderwagen. Er is zo vele keuze!

Mischa: Jeetje geen aangepast werk, je zou toch zeggen dat er altijd wel iets te bedenken is. Zal even wennen zijn.

Rayoow: Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie vakantie!

x_Nadia: super leuk een jongetje! En een paardenjongen kan natuur ook.

Dimphyl: jullie zijn er al op tijd bij met de kamer. Wel super leuk! Beter te vroeg dan te laat.

Farjen: Mooi dat alles goed was tijdens de echo. Neemt toch altijd wel weer wat onzekerheid weg.

Lien_: Had je eerst een andere verloskundige?
Ik zou trouwens helemaal zenuwachtig worden als ik geen plan zou en auto zou hebben op de dag van de geboorte. Is er. Oef iemand in de buurt van wie je last minute een auto zou kunnen lenen?

Ik had vandaag een afspraak bij de Bekkenfysio. Ze vond het gelukkig nog wel meevallen met mijn bekken. Met wat tips en even losmaken kan ik weer even vooruit.
Verder zojuist even overgenomen door de hormonen. Of terwijl de “huil fase”. Heel fijn.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:03

Het is natuurlijk ook tweeledig. Als je ziek thuis komt krijgt de baas jouw bijdrage van de uwv. Dan kunnen ze iemand anders voor jouw functie aannemen.
Ik kan ook niet veel vervangend werk doen, ja ze kunnen me aan de telefoon zetten maar dan kan er niemand aangenomen worden en moeten mijn collegas al mijn werk overnemen.
Ik werk trouwens nog hoor, maar ga wel een afspraak met de bekkenfysio maken. Gezien het fysieke werk merk ik dat ik wel wat ondersteuning nodig heb.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 20:38

annepaardoes we zijn recent verhuisd dus ik ben van dokter gewisseld. Controles en later de bevalling doe ik nu in het ziekenhuis, maar voor de voorbereiding is het makkelijker om iemand dichterbij te hebben :)
En ja zenuwachtig ben ik soms ook wel, maar mijn man heeft (nog) geen rijbewijs en ik zie mezelf niet naar het ziekenhuis rijden :') mijn schoonouders wonen gelukkig niet al te ver weg, dus we kunnen tegen die tijd wel een auto of indien nodig chauffeur op stand-by regelen. Volgens mij zijn m’n ouders ook van plan om in de omgeving te zijn. Zorg voor later in elk geval :=

Hormonen kunnen rot zijn hè, even huilen en dan weer verder. Lucht altijd een beetje op bij mij

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 21:47

Lien_ lijkt mij wel lastig als je net verhuisd bent en van dokters enzo moet wisselen. Ook lastig als je man nog geen rijbewijs heeft haha :P De echo zal vast goedkomen! Wanneer moet je? Evt vrienden of aardige buren die je kan brengen in geval van nood?
Moet zeggen dat mijn werk nogsteeds zwaar is. Maar wel aangepast.

Redbutton herkenbaar, ze hebben ook weinig vervangend werk. Telefoneren en op de computer zou ik nog wel kunnen. Maar ja, geen idee of ze dat voor mij hebben

Annepaardoes wat fijn dat het meevalt met je bekken. Wat doet zo'n bekkenfysio precies?
Ja vervangend werk is wel lastig. Het is een distributiecentrum en ja, het werk is daar nou eenmaal veel staan, lopen en tillen. Orderpicken wordt daar de gehele dag (en nacht) gedaan. Wat vervelend zeg van je bekken. Hopelijk knapt het toch wat op

Farjen wat moet je nu doen qua aangepast werk?
Dankjewel nog!
Wat fijn dat de echo goed was! Super. Heb je ook geslachtsecho gedaan? Wij deden dat met 16 weken.

Dimphyl al lekker aan het verbouwen :) Leuk behangetje! Fijn dat het werken nog probleemloos lukt. Hoe ging de echo?

X_Nadia wat leuk een jongen! En erg gewenst zo te lezen. Ps, pony kopen mag altijd :))

Nicolefloor leuk de 9 maanden beurs! Ik twijfel nog. Toch weer dik 1u en 40 min rijden
Redbutton er ook heen, veel plezier beide!

Rayoow wat lekker naar centerparcs! Wat fijn dat je zo genoten hebt! Herkenbaar het vermoeide en het bokt bijhouden. Al zit ik dan in het kletstopic van veulens van 2022, het dikke Buiken Topic en heb ik zelf nog een topic lopen, daarnaast hier ook nog bijhouden. Ik zoek het vaak wat uit waar ik reageer := En ja, hier staan ook nog 5 paarden :z
Nu maar even lekker bijkomen! Is ook belangrijk

Mischa fijn dat het goed gaat. Herkenbaar die klachten in het begin :j Jammer dat je baas geen aangepast werk heeft. Je voeld je dan zo snel nutteloos... Vind ik dan. Ja die winkels durven wel te vragen := Wij hebben ook alles tweedehands nu. Maar toch mooi spul. Scheeld toch veel (en toch beter voor het milieu :D )
Oh ook naar de beurs! Natuurlijk ook veel plezier!

Suus_toes welkom! Lijkt mij wel pittig tot 6 weken voor de uitgerekende datum in de zorg. Hopelijk wil het wat zonder teveel problemen. Lekker naar je lichaam luisteren hoor! :j

Nou.. hier ging het even allemaal anders. Zondagnacht is hier de ambulance geweest. Ik was extreem benauwd en had een enorm drukkend gevoel op mijn borst. Ik kreeg echt helemaal geen lucht meer en had erge uitstraling naar mijn linkerarm. Ik dacht aan hartfalen want dat zit ook in de familie. Ik ben helemaal nagekeken en gelukkig was alles goed met hart,longen, bloeddruk en de zuurstof. De ochtend erna nog naar de huisarts, ook die keurde alles goed. De huisarts dacht dat ik gewoon te veel doorga en te weinig rust neem, daarnaast stress. Ook zitten mijn spieren vast waardoor mijn lichaam zich gaat verhouden en daardoor kan je anders gaan ademen wat benauwdheid kan geven. Ik ga nu op zoek naar een goede fysio en verder rustiger aan doen.
Qua werk goed gesprek gehad. Donderdag kijken we naar aangepast werk en anders ziektewet. Ik was vandaag, maandag en gister vrij even in de rust

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 23:44

Kabayo schreef:
Farjen wat moet je nu doen qua aangepast werk?
Dankjewel nog!
Wat fijn dat de echo goed was! Super. Heb je ook geslachtsecho gedaan? Wij deden dat met 16 weken.

Even snel, geslacht wordt hier in België al bepaald met de nipt test, dus ik weet het al een paar weken :D

Wow wat schrikken! Gelukkig hebben ze niets afwijkend gevonden maar doe rustig aan en denk aan jezelf :(:)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:33

Kabayo schreef:
Suus_toes welkom! Lijkt mij wel pittig tot 6 weken voor de uitgerekende datum in de zorg. Hopelijk wil het wat zonder teveel problemen. Lekker naar je lichaam luisteren hoor! :j

Nou.. hier ging het even allemaal anders. Zondagnacht is hier de ambulance geweest. Ik was extreem benauwd en had een enorm drukkend gevoel op mijn borst. Ik kreeg echt helemaal geen lucht meer en had erge uitstraling naar mijn linkerarm. Ik dacht aan hartfalen want dat zit ook in de familie. Ik ben helemaal nagekeken en gelukkig was alles goed met hart,longen, bloeddruk en de zuurstof. De ochtend erna nog naar de huisarts, ook die keurde alles goed. De huisarts dacht dat ik gewoon te veel doorga en te weinig rust neem, daarnaast stress. Ook zitten mijn spieren vast waardoor mijn lichaam zich gaat verhouden en daardoor kan je anders gaan ademen wat benauwdheid kan geven. Ik ga nu op zoek naar een goede fysio en verder rustiger aan doen.
Qua werk goed gesprek gehad. Donderdag kijken we naar aangepast werk en anders ziektewet. Ik was vandaag, maandag en gister vrij even in de rust

We gaan het zien, zolang het nog mooi gaat lopen we vrolijk door. *D
Heb 's avonds wel het lampje uit, dus werk nu geen lange late diensten meer.
Nog wel wat 3uurs dienstjes in de avond, maar dan pak ik in de loop vd middag even wat meer rust.. dan lukt het wel van 19.30 tot 22.30.
Dagdiensten werk ik nog wel volledig.

Kabayo; wat schrikken zeg die klachten!
Hopelijk kan je een fysio vinden die iets voor je kan betekenen!
Denk om jezelf he!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:36

Lien_, mijn reistijd is gemiddeld een uur, dus geen 2u enkele reis gelukkig :)
Wil je in het ziekenhuis bevallen? Desnoods taxi bedrijven opspeuren als back-up (die je ook de nacht kan bellen) die je naar het ziekenhuis kunnen brengen als het moment er is?

Annepaardoes, fijn dat het nog meeviel met je bekken! Hopelijk helpen de oefeningen voldoende

Qua hormonen, ik moet zeggen. Ik ben nog nooit zo stabiel geweest als nu tijdens mijn zwangerschap :') :')
Anders had ik elke maand hetzelfde, enkele dagen waarop ik alles en iedereen haat, enkele dagen dat ik om alles moet huilen, enkele dagen dat ik helemaal "gek" was en heel uitbundig enz doe :+
Nu ik zwanger ben, ben ik gewoon stabiel happy. Behalve nu met de stress omwille van mijn werk, nu iets minder happy helaas... Ik heb ook minder "genoten" van mijn echo daarom.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:52

Jeetje Kabayo wat schrikken dan zeg. Ik hoop voor je dat het eenmalig was, zo'n paniek situatie zit je echt niet op te wachten.
Gelukkig gaat het verder wel goed.

Leuk dat er zoveel naar de negen maanden beurs gaan. Ben benieuwd waar iedereen mee thuis gaat komen :))

Grappig Farjen, ik ervaar dat ook zo. Voorheen altijd wel wat instabiele momenten in een week qua stemming/hormonen. Heb ook een traag werkende schildklier helaas, met nu een aangepaste dosering wegens de zwangerschap. Maar ik heb mij in jaren ook niet zo steady gevoeld. Maar misschien ook wel omdat ik nu geen anticonceptie gebruik?
Ups en downs blijven natuurlijk, maar de scherpe randen zijn er wel vanaf.
Maar waar heb jij stress van met je werk?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:56

Wat een schrik Kabayo! Hopelijk is het eenmalig.
Stress van je werk is nooit fijn Farjen, is dat iets tijdelijks?

Ik ga ook volgende week vrijdag naar de negenmaandenbeurs met mijn moeder. Ben heel benieuwd :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:32

Farjen het was zeker schrikken! Wordt je toch weer met de neus op de feiten gedrukt...
Jammer dat je zo'n stress hebt van je werk. Hoe komt dat?

MerelV ik hoop het ook! Vond het best eng. En normaal bel ik helemaal nooit snel de dokter/dokterswacht. Maar dit zag ik niet zo zitten :o
Wat leuk! Veel plezier!

Mischa het was zeker even spannend! Hopelijk gebeurd zoiets niet weer. Vond het best eng dat mijn man moest werken (hij gaat half 3 snachts weg, medicijnen vervoer) en ik denk, straks lig ik hier :=
Fijn dat je hormonen stabiel zijn. Ik heb er zelf ook niet heel erg last van. Ook geen huilbuien of emotionele momenten haha

Suus_toes herkenbaar! Ik ben savonds ook op. Vind het wel knap hoor dat het nog zo goed lukt! Jaloers :P
Dankjewel! Lief :*

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:51

Lien_: Fijn dat je dan waarschijnlijk een beroep op je schoonouders slam doen. Al is een plan B ook niet verkeerd :D

Kabayo: Jeetje wat heftig. Wat schrikken zeg! Belangrijk is echt wel om voldoende rust te nemen en goed naar je lichaam te blijven luisteren. Mag ik je aanraden om te kijken naar een psychosomatisch fysiotherapeut als je denkt dat je lichamelijke klachten stress gerelateerd zijn. Kan zijn dat je daar meer baad mij hebt. Daarnaast kan mindfullness ook erg helpen beter naar je lichaam te luisteren.
Wat betreft de Bekkenfysio, ze kijkt naar de stand van je bekken. Hoe instabiel deze is (want elk bekken van een zwangere is instabiel). Ze maakt los, masseert en geeft tips om de klachten te verminderen. Met name goed rechtop zitten. Spanning op de spieren aan de binnenkant van je benen vermijden. Dus niet je benen tegen elkaar aan klemmen, achter stoelpoten klemmen of knijpen als je je benen over elkaar legt. Of terwijl, altijd ruimte tussen de benen houden en losjes neerzetten. Verder het gewicht goed over twee benen verdelen, bijvoorbeeld bij het staan.

Fijn dat de hormonen bij sommigen ook goeie uitwerkingen hebben :D

De hond is afgelopen dinsdag gecastreerd. Het arme beest heeft er behoorlijk last van en mag niet springen. Dat was even wat geregel qua tilhulp want meneer is 26 kg en dat gaat voor mij echt niet meer. Mijn man was werken dus gelukkig was mijn zwager zo lief om naar de dierenarts te komen om hem in de auto te tillen en thuis weer uit de auto te halen. Gelukkig, met wat extra pijnstilling, voelt hij zich al weer wat beter en begint ook alweer praatjes te krijgen.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:43

Wat schrikken kabayo! Fijn dat het nu beter gaat.

Suus fijn dat het zo goed gaat, ook ik ben jaloers.
Ook ik merk dat mn banden wat losser zitten, ik sta en buk ook veel overdag dus heb wat last van mn rug en bekken. Gisteren bij de bekkenfysio geweest voor oefeningen om mn bekken te ondersteunen. Maar ik vrees dat 4 dagen carnaval hem niet gaan worden dit jaar en dat is flink balen.

Ik heb wel last van de hormonen, slaap heel oppervlakkig, heb een kort lontje (maar kan ook van slaap tekort zijn) en ik moet soms om niks janken (tot hilariteit van mijn vriend)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:10

Even snel tussendoor

Wie heeft de lifehack voor niet meer passende broeken. En dan bedoel ik alleen het knoopje. De rest past nog prima :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:14

Elastiekje om de knoop, door knoopsgat en dan weer om de knoop.

En oja, ik ga weer posten hoor. Maar nu zo druk dat ik op meelezen blijf hangen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 21:38

Ik zag laatst op facebook een reclame van temu met van die knoop verlengers. Misschien is dat iets?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:42

Kabayo schreef:
Even snel tussendoor

Wie heeft de lifehack voor niet meer passende broeken. En dan bedoel ik alleen het knoopje. De rest past nog prima :+

Pas jij je gewone broeken nog? :wow:
Ik had al bij week 7 een elastiekje door het knoopsgat (lusje maken door het knoopsgat en dan om de knoop haken). Loop nu al zeker 4 weken met zwangerschapsbroeken.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 02:15

annepaardoes schreef:
Kabayo schreef:
Even snel tussendoor

Pas jij je gewone broeken nog? :wow:
Ik had al bij week 7 een elastiekje door het knoopsgat (lusje maken door het knoopsgat en dan om de knoop haken). Loop nu al zeker 4 weken met zwangerschapsbroeken.

Hier hetzelfde, ik ben in shock :')
Ik draag al sinds week 10 zwangerschapsbroeken :P

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 07:28

Ik wurm me ook nog steeds in gewone broeken :') zit niet meer lekker, maar knoop wil nog met pijn en moeite dicht. Had al van die verlenging knoopjes gekocht, maar die knappen stuk voor stuk. Hahaha!

Dus even met wat geweld en adem in houden krijgen we de broeken nog net aan. Heb ze ook alleen nog aan voor het werk, en dan snel naar huis om een trainingsbroek aan te doen. :))

Heb inmiddels nu wel wat zwangerschaps kleding besteld. :j

Oja, hier nu 15 week.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 09:35

Grappig hoe verschillend dat kan zijn hè? Ik pas nog prettig in de broeken die iets ruim zaten, in het begin ligt alles wat lager en zat het sneller strak, nu ligt de baarmoeder hoger en past het weer prettiger. Maar heb laatste eens kunnen rijden en toen gewoon de knoop open gehouden en riem om :') 18 weken nu en begint wel op te schieten qua vorm.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:05

Suus gewoon een haarelastiek gebruiken. Werkt prima!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:07

Zo veel verschil inderdaad. Ik werk een beetje om de dag (maandag, woensdag, vrijdag, zondag) en als ik dan weer op het werk ben verbaas ik mij gewoon dat de buik weer iets zichtbaarder is onder het werkshirt. :')
Ik gok dat het nog een goede maand duurt voordat ook klanten het op gaat vallen. Ik begin nu langzaam in de fase te komen van “is ze aangekomen of is ze zwanger”.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:12

Ik kon ook nog tot week 16 ofzo mijn gewone spijkerbroeken aan. Mijn andere broeken met elastieken rand enzo, pas nog steeds. Ik heb wel 2 zwangerschaps spijkerbroeken nu, omdat ik het zat was dat ik geen spijkerbroeken kan dragen. Ik ben bijna 22 weken nu. :+

Met paardrijden heb ik alleen nog mijn rijleggings aan. En heb laatst op het werk wel een labjas maat groter moeten pakken omdat het knoopje bij mijn buik niet meer dicht paste.

Wat grappig dat het bij iedereen zo verschild. Nu beginnen ook pas andere mensen op te vallen dat ik zwanger ben. :')

Annepaardoes: jaa die fase heb ik nu ook, maar ben wel een stuk verder in de zwangerschap al. :')

Suus_toes: heb je dan niet dat je dan aan het eind van de dag buikpijn krijgt. Dat had ik toen namelijk. En dan idd als ik thuis was meteen broek uit en joggingbroek aan.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:24

Wat grappig om te lezen hoe dit bij iedereen verschilt!
Ik ben nu 18 weken zwanger en pas mijn spijkerbroeken al weken niet meer. Ik draag alleen nog maar jurken, want ik heb nog geen goede zwangerschapsbroek gevonden (tips zijn welkom O:) ). Sinds deze week zitten zelfs mijn paardrijleggings en sportleggings te strak en ik ben overgegaan op zwangerschapspanty's. Overigens zie ik er nog helemaal niet heel zwanger uit hoor, maar ik ben best klein en smal. Mensen die me kennen beginnen het wel te zien.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:33

Ik ben maandag 19 weken. Ik pas alles nog behalve mijn werkbroek. Die was sowieso al strak bij de knoop voordat ik zwanger was haha. Dus niet heel raar