Stoppen met roken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jilletje

Berichten: 8179
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 11:32

Je hebt alvast een 10 voor het voornemen :+
Utixo schreef:
Ik heb sowieso wel laat van maagzuur, of eerder mijn slokdarm. Iedere mogelijkheid die zich voordoet om daar last van te krijgen pakt mijn slokdarm aan. Maar, zoals gezegd, het gaat over. Heb er al veel minder last van.

Ik ben wisselend, het ene moment denk ik "hoe heb ik die gore dingen ooit lekker kunnen vinden", en het andere moment snak ik naar een sigaret. Maar over het algemeen gaat het prima. Ik gebruik nu nog wisselend 6 mg nicotine en 3 mg in de Vape. Het zal altijd wel moeilijk blijven, maar het is haalbaar zo.

En ik heb een heerlijk warm vest gekocht. Normaal gun ik mezelf vrijwel geen nieuwe kleren, maar nu vond ik dat ik niet zo idioot moest doen. Wel €14,- per 2/3 dagen aan sigaretten uitgeven, maar geen €50,- voor een vest. Dus ik heb het van mijn spaarrekening gehaald en ik heb nu een comfortabel warm vest. Wat ik niet naar stal ga dragen (kennen jullie vast wel, dat voornemen).

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:48

Ja, dat is waarschijnlijk ook het aantal minuten dat ik het vol houd om hem niet naar stal aan te trekken.

Echt hoor, mijn enige nette kleding zijn jurkjes en rokken, puur omdat die niet praktisch zijn op stal. Verder is al mijn zogenaamd nette kleding verpest door stro en hooi.

Heb ook nog een stel mooie laarzen. Tot je de binnenkant ziet. Na het kerstdiner bij mijn schoonmoeder door om te hooien.

Ik heb dus weinig hoop dat deze trui stalvrij blijft.

Tallie1979
Berichten: 22797
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 20:59

miereneter schreef:
*\o/* Voor jou en je moeder, Tallie!

Wat stom dat sommigen van jullie zoveel last hebben van maagzuur. Dat is nou niet bepaald motiverend om vol te houden. Aan de andere kant ook wel weer duidelijk wat een rotzooi die sigaretten zijn, als het lichaam zo in overdrive moet als we stoppen ;( .

Is er geen tijdelijke medicatie via de huisarts te krijgen (Rennie, maagbeschermer, o.i.d.) voor de mensen met ernstige klachten?


Ik heb pantoprazol gekregen. Omeprazol werkte voor mij niet voldoende. :)

Kan je gewoon met je huisarts overleggen. :j

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 21:26

Losecosan werkt bij mij redelijk, als ik het maar strikt 2x per dag inneem en oplet met wat ik eet. En daar lag mijn grootste probleem, want zodra mijn zuur/slokdarm ontspannen was kon ik mijn behoefte aan vet en suiker niet bedwingen.

Ik had er waarschijnlijk veel minder last van gehad als ik gewoon een paar dagen zeer gezond had gegeten en de Omeprazol op tijd had genomen. En deze echt even een half uurtje had gegeven.

Maar, zoals gezegd, het is voorbij gegaan. Ik kan weer fijn ongezond eten nu.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 21:37

Ik heb ook sinds een paar dagen na het stoppen met roken veel last van valse lucht in mn maag. Niet zozeer maagzuur. Wel erg irritant, ik kan niet al te veel eten en slecht tegen alcohol, dan wordt het erger.

en ik wou dat ik nog een (vz)pony had en dus ook stro en zand in mn schoenen en kleren. Maar dat is al een aantal jaren niet meer het geval, allemaal nette kleren als een echte stadse :+

insun
Berichten: 677
Geregistreerd: 20-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 02:15

Een gestopt-met-roken topic! Fijn!!
Ik ben 6 weken geleden gestopt en eigenlijk vind ik het enorm meevallen. Natuurlijk soms nog wel zin in een sigaret, maar ik ben een niet-roker nu, dus waarom roken..

Het enige wat me zorgen baart: m’n gewicht. Ik ben altijd slank geweest en dat wil ik graag zo houden.
Een maand voor ik stopte met roken heb ik op de weegschaal gestaan. Toen was ik 2 kg afgevallen. Waardoor weet ik niet. Vandaag heb ik me weer gewogen en was ik 3 kg zwaarder dan toen, ondanks echt opletten met wat ik eet. Ik geef dus niet toe aan willen snaaien. Die 3 kg vind ik op dit moment nog geen probleem, omdat ik maar 1 kg boven mijn normale gewicht (sinds jaren) zit. Maar ik wil niet elke 6 weken 3 kg aankomen, natuurlijk.
Vanaf afgelopen weekend ben ik begonnen met wandelen. Nu loop ik ong 6 km, 5,4 km/uur en dat 4 a 5x per week.Voornemens om dit te verhogen naar 10 km, 6km/uur.
Hopelijk is dat voldoende om niet meer aan te komen.

Zijn jullie aangekomen, is het aankomen op een gegeven moment gewoon gestopt en/of wat hebben jullie gedaan om de kg tegen te houden?

moyra

Berichten: 9661
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 07:49

Ik had het zelfde als jij en verhalen van mensen die weer begonnen zijn door de gewichtstoename stemde mij niet heel positief -O-

Ik ben net als jij bijna dagelijks gaan wandelen. Inmiddels ben ik 127 gestopt en in totaal slechts 3 kilo aangekomen. Door omstandigheden wandel ik niet meer maar het gewicht blijft stabiel.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:47

Sh*t, ben mijn vape kwijt. Dat ding heet "Lost Vape", maar die neemt het wel erg letterlijk.

Hij moet of in de auto liggen, maar volgens mij heb ik hem daarna nog binnen bijgevuld.

Iemand ideeën?

Edit; Ik ben al vanaf 15u aan het zoeken. Ik plaats het op Bokt, en ik vind hem. Aan het voeteneind van het bed, tussen de eenzame sokken.
Vraag me niet waarom. Maar ik heb hem.

miereneter

Berichten: 2646
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:56

Graag gedaan Utixo :D .

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:02

Ik ben nu 90 dagen gestopt en weeg nog hetzelfde als daarvoor. Gelukkig :)

Jilletje

Berichten: 8179
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:08

Aankomen na het stoppen met roken is echt heel erg normaal, en dit is iets wat je jezelf echt niet kwalijk moet nemen!
Ivm een aanstaande maagverkleining ben ik erg met gewicht bezig. Met dieetist uiteraard.
Zij gaf aan dat je lichaam juist veel harder moet werken om schoon te maken als je rookt, dus dat je hele stofwisseling sneller verloopt. Als je dus stopt met roken gaat je lichaam dus ook minder hard werken, waardoor je aankomt.
We hebben het nu niet over 10tallen kilo’s uiteraard maar tot 10 kilo kan zeker!

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:49

Ik ben de fout ingegaan.
Maar eigenlijk was dat heel goed.

Heb een paar trekjes gehad en ik vond het vies!
Mijn mond smaakte vies en ik was misselijk.

De hele trek die ik de afgelopen maanden gehad heb is in één klap weg.

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 18:45

Balen Daantjuhhh maar goed dat het bij een paar trekjes is gebleven en dat ze vies waren. Kleine analyse maken hoe je er toch in bent getrapt en dan lekker achter je laten en door!

Wesseltje

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:06

Hier inmiddels 8 dagen gestopt, hypnose werkte helaas niet bij mij. Inmiddels pilletjes van de huisarts en dat werkt echt heel fijn. Je moet alsnog zelf willen natuurlijk ;) vooral in de ochtend mis ik de sigaret enorm, de rest van de dag is prima te doen.

Balen daantjuhhh, aan de andere kant misschien ook wel goed als het die uitwerking had ;)

daantjuhhh

Berichten: 26982
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:17

MarliesV schreef:
Balen Daantjuhhh maar goed dat het bij een paar trekjes is gebleven en dat ze vies waren. Kleine analyse maken hoe je er toch in bent getrapt en dan lekker achter je laten en door!

Ik ben er eigenlijk heel erg blij mee.
Ik had elke dag trek!

Elke dag verbeet ik het weer.
Bij het stoppen had ik met mijzelf afgesproken dat ik op een feestje mocht roken na 60 dagen.

Die zijn ruim voorbij.
Nou die trek die ik elke dag had is helemaal weg.

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 19:22

Fijn Daantjuhh dat dar de truc was! Weet je dat ook meteen weer!

Hier inmiddels ruim 3 weken zonder roken en ik mis het nauwelijks, gaat me veel makkelijker af dan verwacht, wel heel erg blij mee!!

nikkel
Berichten: 2561
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:20

Welke pilletjes van de huisarts, door allerlei prive omstandigheden kan ik mijn voornemen om te stoppen ( nog steeds niet uitvoeren)

Wesseltje

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 19:47

nikkel schreef:
Welke pilletjes van de huisarts, door allerlei prive omstandigheden kan ik mijn voornemen om te stoppen ( nog steeds niet uitvoeren)

Decigatan

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:28

Ik wissel echt heel erg tussen "ik snak naar een peuk", en "ik red het makkelijk". Ben wel nog afhankelijk van mijn vape, maar met minimale hoeveelheid nicotine, afbouwend naar 0. Momenteel wel weer even een wegwerp omdat ik mijn vape weer kwijt ben (echt, ik had nooit een vape moeten kopen die "Lost Vape" heet), en ik merk dat ik dat ik hem een stuk minder lekker vind dan toen ik stopte met roken. Minder nicotine went dus echt heel snel. Maar helaas, helemaal zonder gaat me echt nog niet lukken. Wel gelijk een reservevape besteld, ik ga ervan uit dat ik de mijne nog terug vind, maar voor die 30 euro voorkomt het een hoop gestress. Wel trots op mezelf, die paar uur dat ik niets had was poedersuiker, maar ik ben van de sigaretten afgebleven.

Slik momenteel medicatie voor angst en paniekaanvallen en krijg morgen een zenuwblokkade voor mijn hernia. Ik vind dat ik het vapen even mag aanhouden.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 22:49

Respect voor iedereen!
Na mijn stoppoging van de zomer die is mislukt ben ik nu 18 dagen gestopt doormiddel van pleisters. Ik had toen ik van de zomer stopte mijn collega’s ook gemotiveerd waarvan 1 is gestopt met pleisters. Toen de verstokte roker van het werk hierdoor ook geen trek had in een sigaret ook maar besloten naar de huisarts te gaan. En echt de hele gewoonte was in 1 klap weg!

Enige bijwerking was super levendige dromen, ik doe nu ‘s nachts af. Gisterochtend vergeten er 1 op te plakken dus dagje zonder gedaan en geen moeite.

Dit is de 2e keer dat ik stop. Roker sinds mijn 14e ben er een jaar afgeweest, cold turkey, en dacht toen wel recreatief te kunnen roken…

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:11

Goedzo, lekker bezig!

Wat dat betreft is het nu wel het ideale seizoen. Zomers zit je lekker buiten, is het niet erg om naar buiten te gaan voor een peuk. Nu ben ik blij dat ik alleen onder mijn deken vandaan hoef te komen om naar de wc te gaan, en niet om in een koude schuur een peuk te gaan staan roken.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 23:14

Oh, nog even terugkomend op de trui. Ik moest 2 dagen later lesgeven. Die trui zat zo comfortabel en lekker warm. Ik weigerde hem te wisselen.

Nu zit er overal stro op en draag ik hem veel vaker naar stal.

Hij kostte 3.5 pakjes peuken, dus misschien kan er nog wel 1 vanaf.

Marigold

Berichten: 12619
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 14:26

@daantjuh, gelukkig had je een onprettige ervaring van het nemen van een hijsje, maar de komende tijd is het nu wel extra oppassen want je hebt er waarschijnlijk wel het rookmonstertje mee gewekt. Als in, de receptoren weer nicotine gevoed. Terugvallen kan soms zo ontzettend sneaky gaan!

Zelf nog steeds clean gelukkig. Wel aangekomen, ineens tieten en een kont. In kilo’s niet persé veel erbij, denk max 4kilo aangekomen.
Ook paar x ziek geweest door oa corona, waardoor alweer wat afgevallen. Ik maak me daar niet al te druk om. Controle over gewicht komt komend voorjaar wel weer denk ik.

Alle stoppers succes en hou vol hoor!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:08

Hoe zijn jullie feestdagen verlopen? Hier gelukkig nog steeds goed!

moyra

Berichten: 9661
Geregistreerd: 19-02-04

Re: Stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:13

Voor mij zijn die geen enkel probleem geweest. Alleen gister had ik rokers op visite maar die hebben ook nauwelijks buiten gestaan. Ik heb er ook eigenlijk niet bij stil gestaan dat deze feestdagen anders waren dan voorheen :)
Ik mis dat sigaretje echt maar zelden en geniet vol op van het feit er niet meer afhankelijk van te zijn.
Ik heb er ook geen last van om rokende mensen om mij heen te hebben.