Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keldeo schreef:Adalimumab Werkt bij niet meer, is ongeveer 1,5 jaar redelijk gegaan met 1x per week spuiten maar ik heb er antistoffen voor ontwikkeld. 1x per 2 weken leverde een hele instabiele situatie op en was te weinig. MTX doet niks en maakt me ziek. Heb ook nog Cellcept gehad en dat deed ook niks.
Niet leuk voor jou Crazycat maar de herkenning vind ik ergens wel prettig.
Ben benieuwd wat ik dinsdag te horen krijg want dan moet ik weer naar het umcu.
Vinden jullie het trouwens vervelend dat ik wat mee praat? Ik heb geen reuma maar wel pijnklachten en een andere auto imuunziekte. Sta voor de jnfliximab wel onder “toezicht” van een reumatoloog om het voor te schrijven. Maar begrijp het als jullie het niet helemaal passend vinden.
Ibbel schreef:Ik heb het al een paar keer eerder aangegeven (advies vanuit mijn oude werkgever het Reumafonds/ReumaNederland): ga niet vrijwillig minder werken, maar laat je voor de uren dat het niet lukt afkeuren (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook - niet alleen qua stap an sich, maar zie het maar eens voor elkaar te krijgen...).
Want je krijgt uiteindelijk 70% van je laatst verdiende loon. Dus dan kan dat laatstverdiende loon maar beter voor 36 uur zijn geweest.
Mijn man gebruikt adalimumab nu al aardig wat jaar. Hij had in het begin ook dat-ie tegen de tijd dat de 2 weken om waren, hij echt wel begon te merken dat het weer tijd werd.
Sinds een hele tijd is hij echter echt goed stabiel en gaat nu over op 1x per 3 weken. Dat stelde de reumatoloog vorig jaar al voor, toen durfde hij dat nog niet, maar ondertussen heeft-ie wat irritante opportunistische infecties gehad, wat best een teken zou kunnen zijn dat de afweer ondertussen iets té goed wordt onderdrukt. Dus we gaan zien of 1x per 3 weken ook voldoende is.
Ibbel schreef:Ik heb het al een paar keer eerder aangegeven (advies vanuit mijn oude werkgever het Reumafonds/ReumaNederland): ga niet vrijwillig minder werken, maar laat je voor de uren dat het niet lukt afkeuren (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik ook - niet alleen qua stap an sich, maar zie het maar eens voor elkaar te krijgen...).
Want je krijgt uiteindelijk 70% van je laatst verdiende loon. Dus dan kan dat laatstverdiende loon maar beter voor 36 uur zijn geweest.