To smeren of not to smeren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:02

Urona447 schreef:
Wel een nette reactie van Naif, ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het kan dat daar zoveel verschil in zit.

Hier net zo. Verschil van 30 naar 20 is veel. Dus hoe zit dat precies.

Overigens zelf afgelopen weekend met een kruidvat-creme gelegen. In de tuin. Ja, uiteindelijk komt het in het riool terecht. Maar verwacht dat daar nog wel een flinke filter in zit qua waterzuivering.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 09:02

germie schreef:
Urbanus schreef:
Ik heb getemd, jij maakt echt overal een coronashow van.

Waar staat dat woord? Ik zie niet dat het gebruikt is door mij. Dat klopt dus absoluut niet. Ik zal het je nog 1 keer vriendelijk uitleggen. Maar je moet ophouden met altijd het verkeerde te lezen.
In de afgelopen 3 jaar zijn er heel veel dingen voorgevallen waarvoor men met een lobby bezig is:
Vleesvervangers zijn gezond, en ze zijn ongezond. Deze 2 groepen kom je overal tegen
Insecten zijn gezond, en ze zijn ongezond. Deze 2 groepen kom je ook overal tegen
Informatie en desinformatie, alles wordt gebracht alsof het informatie is. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Dus je moet even dimmen.

Germie, zie groene bericht. Ik heb weer getemd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:02

Als de mod nou je bericht leeghaalt, is het niet echt handig om hetzelfde in iets andere woorden nog een keer neer te kwakken hè.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 09:03

BaileyMix schreef:
Als de mod nou je bericht leeghaalt, is het niet echt handig om hetzelfde in iets andere woorden nog een keer neer te kwakken hè.

Kunnen we het beter over zonnebrand kwakken hebben. :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:04

:')

Ontopic, herappliceren jullie zonnebrand op je gezicht ook gedurende de dag? Hoe doen jullie dat met make-up?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:05

Ik heb net gereageerd, nadat ik kon zien dat er wat verwijderd is. Dus sorry. Ik zie nu pas dat een bericht is weggehaald.
Dus dan eventueel sorry naar een mod.

Maar nogmaals, er wordt gesteld dat fabrikanten van zonnebrandcremes niet de juiste informatie geven over veiligheid.
En gebeurt dus veel vaker, niet alleen bij fabrikanten van zonnebrandcremes.
En over parabenen wel of niet schadelijk bestaat nog geen consensus. De ene fabrikant heeft ze er wel in, anderen niet. Als iets reef safe is, dan zitten er soms wel parabenen in.
Ik vraag me af of er echt cremes zijn die en reef safe zijn, en microplasticvrij, en geen schadelijke stoffen bevatten.

pmarena

Re: To smeren of not to smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:07

Zou de zonnebrandlijn van Weleda niet goed scoren op alle punten...?
Die heb ik nog niet gecheckt eigenlijk :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:08

BaileyMix schreef:

Dat is dus wat ik NIET gezien had. Ik heb al sorry gezegd. Dus nogmaals sorry.

Dan kunnen we nu weer ontopic gaan.

Reef safe, microplastic vrij, BETAALBAAR, juiste spf, en geen verkeerde ingredienten. Volgens mij is dat er niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 09:08

Schapenwol heeft een mooie samenvatting gegeven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:10

Urbanus schreef:
Schapenwol heeft een mooie samenvatting gegeven.

De prijs is ook nog een dingetje. Ik vind 20 euro voor een 100ml echt te duur.
Want daar doe je geen hele zomer mee.

Trouwens, er wordt iets vermeld hier over sticks in een kartonnen verpakking. Smelten die niet in de zon? Heeft iemand er ervaring mee? Smeert dat wel echt?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:17

BaileyMix schreef:

Ontopic, herappliceren jullie zonnebrand op je gezicht ook gedurende de dag? Hoe doen jullie dat met make-up?

Volgens mij heb je ook SPF-sprays die dat kunnen. Moet je wel goed kijken naar de effectiviteit daarvan, dat verschilt nogal :j

Maar zit zelf liever niet met make-up in de zon :)).

Bij al die eisen die er hier genoemd worden voor zonnebrand kan ik er wel eentje toevoegen: hij moet zacht voor de huid zijn. De huid op m’n gezicht reageert snel met dingen, dus ik blijf wat dat betreft liever bij merken als La Roche Posay en Eucerin. Geen idee eigenlijk hoe die scoren op duurzaamheid (iig plastic verpakkingen) maar ik ben liever beschermd in de zon zonder uitslag op m’n gezicht :)).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:20

BaileyMix schreef:

Ik heb een spray die eroverheen kan. Ik spray wel vaker en in een paar lagen, want spray is toch minder als smeren haha.
En sommige van die sticks kunnen Dat ook. Vooral oosterse merken zijn daar heel goed in. Ik ben sowieso een grotere fan van die merken, kan mijn huid beter tegen en het voelt minder als de typische spf prutsmuts in Nl. Plus dat ze vaak goedkoper zijn als vergelijkbare kwaliteit hier.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:28

Thanks! Ik moet onredelijk hard giechelen om 'typische spf prutsmuts' :')

Bedoel je dan de Koreaanse producten etc?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:31

Zo... Gaat lekker, ik bedoelde gewoon hier :') geen prutsmuts haha
En ja, koreaanse maar ik kwam er niet op. Ik vind ze echt heel prettig en heb goede review gelezen en gezien over de sticks. Moet ze alleen zelf nog proberen. Maar ik ben elk jaar op zoek naar fijne spf, omdat ik dus het hele jaar door elke dag smeer. In de winter weer andere eisen dan in de zomer en in Nl kreeg ik van de meeste toch weer reactie of ze waren heel duur. Die koreaanse zijn niet allemaal geschikt, maar nog geen 1 keer dezelfde reactie gehad als op Nl spf. Alleen dat de ene minder geschikt voor mijn huid is.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:31

Korean skincare loopt zeker met spf ver vooruit op onze westerse producten. Zeker qua ingrediënten en gebruiksgemak.
Sinds ik deze heb wil ik nooit meer een andere:

https://koreanskincare.nl/products/roun ... YZEALw_wcB

Smeert makkelijk, je voelt niks zitten, lijkt bijna een gel die zo in trekt en een van de weinige waar mijn huid niet met irritatie op reageert.
En beschermd goed.
Ik verbrand niet snel, maar krijg wel snel pigment vlekken, en dat houdt het prima tegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 09:33

germie schreef:
BaileyMix schreef:

Dat is dus wat ik NIET gezien had. Ik heb al sorry gezegd. Dus nogmaals sorry.

Dan kunnen we nu weer ontopic gaan.

Reef safe, microplastic vrij, BETAALBAAR, juiste spf, en geen verkeerde ingredienten. Volgens mij is dat er niet.

Betaalbaar is een rekbaar begrip. Ik vind 30 euro voor een fles goede zonnebrand niet duur.

Baily, ik draag geen huidmake up als het echt zonnig is.

Alleen wenkies, mascara, lippen en dan gewoon smeren maar die spray lijkt me vet handig!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:36

c_alsemgeest schreef:
Korean skincare loopt zeker met spf ver vooruit op onze westerse producten. Zeker qua ingrediënten en gebruiksgemak.
Sinds ik deze heb wil ik nooit meer een andere:

https://koreanskincare.nl/products/roun ... YZEALw_wcB

Smeert makkelijk, je voelt niks zitten, lijkt bijna een gel die zo in trekt en een van de weinige waar mijn huid niet met irritatie op reageert.
En beschermd goed.
Ik verbrand niet snel, maar krijg wel snel pigment vlekken, en dat houdt het prima tegen.

Die heb ik nog niet geprobeerd, maar ik heb al wel een jaar of 2 spfs daarvandaan en precies wat jij zegt. Goede bescherming, fijne structuur en je voelt het niet zitten, bij alle merken die ik geprobeerd heb. Nu probeer ik wel alleen diegene met goede reviews haha.

Die spray is trouwens gewoon deze:
https://www.lookfantastic.nl/garnier-ambre-solaire-over-makeup-super-uv-protection-mist-spf50-75ml/11469198.html?affil=thggpsad&switchcurrency=EUR&shippingcountry=NL&affil=thgppc&kwds=&thg_ppc_campaign=71700000106371390&adtype=pla&product_id=11469198&gclid=Cj0KCQjwu-KiBhCsARIsAPztUF3ery4CYr53SiGqb1dY4y_dsXU53AD9LViZ1lndQb1KQkEDq10o3y8aAuw-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Bij kruidvat ook te krijgen normaal en regelmatig in de aanbieding. Maar ik gok dat die niet reef save is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:42

De meeste Koreaanse merken zijn niet makkelijk te vinden in de microplastics-lijst..
Round Lab lijkt micrplastic (Polyacrylate) te bevatten...
Volgens mij is het heel lastig om het op alle fronten goed te doen.. ?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:44

Ik denk zeker lastig, zo niet mogelijk onmogelijk om het op alle fronten goed te doen.
Dus ik denk dat het goed is voor eenieder te kijken waar hij/zij zich goed genoeg bij voelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:46

c_alsemgeest schreef:
Ik denk zeker lastig, zo niet mogelijk onmogelijk om het op alle fronten goed te doen.
Dus ik denk dat het goed is voor eenieder te kijken waar hij/zij zich goed genoeg bij voelt.

ja inderdaad :j

(het verbieden van microplastics maakt t dan wel een stuk eenvoudiger, sowieso als ze schadelijke stoffen zouden verbieden.. ben benieuwd hoeveel er dan overblijft aan spullen :+ )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:47

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:47

Ja, het is inderdaad heel lastig. Want ik ben wel egoïstisch, als ik kan kiezen tussen geen microplastic maar huid die reageert en onzeker wat betreft microplastic maar huid reageert niet, dan kies ik wel die laatste. Naast budget. Het is wel een lijstje wat ik afga op volgorde van prioriteit.

https://skinsort.com/products/reef-safe ... ean-brands

Die BOJ heb ik ook. In de winter fijn, de zomer moet ik afwachten.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 08-05-23 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 09:47

Schapenwol schreef:
Ok, ik ben er toch zelf ingedoken. Ben nu 2,5 uur verder maar ik een zonnebrand gevonden. Ik ben er wel achter dat als je écht spul zoekt dat goed voor milieu én je huid is, je niks hebt aan Radar of de consumentenbond. Die kijken totaal niet naar of er microplastics, parfum of alcohol in zit (wat niet fijn is als je huidveroudering wil tegengaan) en reef safe staat ook niet op hun lijstje.

Ik wilde: Milieuvriendelijk, geen microplastic, geen hormoonverstorende stoffen, uva A en B, én, voor mij belangrijk: geen parfum! (krijg ik pigmentvlekken van). En liefst nog wat goede anti-aging stofjes.

Ik heb o.a. hier gekeken:
https://kimopreis.nl/en/best-eco-friend ... unscreens/

En vervolgens deze zonnebrands nog eens gecheckt o.a. hier:
https://whatsinmyjar.com

Sommige dingen lijken goed op een paar aspecten maar zijn weer op andere vlakken niet goed.

Voorbeelden:

-Cien Earthlover van Lidl. Perfect voor het
milieu maar veel irriterende stoffen voor de huid (o.a. veel van de slechte soort alcohol).
- Naif: goed voor milieu maar beschermt niet goed en zit parfum in en andere irriterende stoffen
- dr. Leenarts: lijkt goed voor je huid maar heeft wel irriterende stoffen en de reviews zijn slecht, geeft glimmende huid en veel irritatie.
- Jetske Ultee suncover: bevat microplastics.

- Suntribe: die zat in mijn top 3: prima zonnebrand voor miliue en huid maar doet verder ook niks anti-aging en laat witte waas achter.
-

Uiteindelijk gekozen voor:

- ATTITUDE Sensitive Skin Mineral Sunscreen

Die voldoet aan alles wat ik wilde.

Hier kan je zonnebrands (en andere verzorgingsproducten) kopen en filteren op al deze criteria:

https://www.biggreensmile.nl/

Ik quote deze even, het wiel opnieuw uitvinden is dan niet nodig :=

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:51

Ik lees al weer even mee. Zelf smeer ik wel. Huidkanker zit aan beide kanten in de familie en zelf een lichte huid en verband snel.

Voor de zomer zoek ik een nieuwe zonnebrand. Weet iemand of er van verschillende merken testers te krijgen zijn?
Vind het niet erg om wat meer te betalen voor een goede zonnebrand, maar om alleen 1 keer te gebruiken en er dan achter komen dat het hem niet is is ook weer zonde.
Ik reageer heftig op meerdere producten, maar weet niet precies op welke helaas

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 09:52

Geen idee waar je testers zou kunnen halen, maar als je ooit hier in de buurt bent zou je altijd wat testers kunnen maken ;)