Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Joy_Mennings schreef:Hoi hoi,
Even een snel vraagje voor mijn lotgenoten. Valt EDS onder de chronische aandoeningen voor de fysiotherapie? Ik kom er namelijk niet zo goed uit op het internet.
Alvast bedankt!
Dat lijkt me wel. Het is een aandoening die niet "over" gaat.
Hutcherson schreef:Terug naar de HA, laten verwijzen naar revalidatiearts of reumatoloog. Puur voor verkrijgen van chronische indicatie.
Heb je al fysio gebeld/gevraagd hoe ze dit normaliter regelen? Sommigen dienen hun declaraties gewoon in onder chronische indicatie. Geen idee hoe ze dat verder regelen, wellicht zit er een fysio in de eerste lijn in het topic?
Joy_Mennings schreef:Nou, de klinisch geneticus kan of wil het niet op papier zetten want "de indicatie voor langdurige fysiotherapie wordt afgegeven door de arts die uw pijnklachten beoordeelt, bijvoorbeeld een revalidatiearts."
Ik weet dus niet hoe ik aan zo'n chronische indicatie moet komen, want ik ben voor deze klachten enkel bij de klinisch geneticus onder behandeling...
Bullebeest schreef:Let op. Vanaf de verwijzing gaan die 20 eigen risico behandelingen in. Als je de 12 behandelingen uit je pakket vooraf al hebt opgemaakt betaal je er 20 uit eigen zak. Tenminste dat had ik bij mn knie operatie waarbij ik voor de operatie al fysio volgde.
Bullebeest schreef:Let op. Vanaf de verwijzing gaan die 20 eigen risico behandelingen in. Als je de 12 behandelingen uit je pakket vooraf al hebt opgemaakt betaal je er 20 uit eigen zak. Tenminste dat had ik bij mn knie operatie waarbij ik voor de operatie al fysio volgde.