Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Ik vind dat er echt veel jonge gezonde mensen zijn met longontsteking op het moment...
Morrie schreef:ik viel een maand of 2,5 geleden met mijn fiets, vlak voor een kerk, die net uit ging. Horde volk er omheen. Ik had krak gehoord in mijn enkel en kon niet opstaan. Ze hebben een half uur over mijn hoofd heen staan bakkeleien wat te doen. Toen zei een man: je staat nu zelf op of ik bel een ambulance.
Ik kon niet opstaan en wilde ook geen ambulance natuurlijk.
Uiteindelijk overeind gehesen en thuis gebracht (vlakbij).
De dag erna de huisarts gebeld, ik mocht even tussendoor komen bij de vervanger van de vervanger (mijn eigen huisarts heb ik nog nooit gezien). Hij zei: niks aan de hand, het is niet dik en niet blauw. Geen verbandje nodig breng die krukken ook maar terug bij de buren (had ik geleend).
Ik wilde toch een foto, want ik had krak gehoord en voelde botten schuiven. Met tegenzin verwees ie door naar het ziekenhuis, want er was niets aan de hand.
Uiteindelijk enkel en kuitbeen gebroken. Niet geopereerd gelukkig maar het zal me nog lang heugen en het zal nog lang duren voor ik weer buitenshuis durf te lopen. Fietsen doe ik nooit meer (nu anderhalf uur per dag op de hometrainer in opdracht van de fysio, maar op straat fietsen, no way)
Bij de fysio (die in dezelfde praktijk zit als die huisarts) hoorde ik dat ik al de derde was die weggestuurd was omdat de huisarts dacht dat er niets aan de hand was en die achteraf toch iets gebroken bleek te hebben. Geeft me weinig vertrouwen, moet ik zeggen....
DuoPenotti schreef:Alles wat we buiten de deur hebben gehouden door afstand te houden en niet bij elkaar komen heeft nu weer vat. Dus gaan nu vast bij zwakkere mensen meer sterfgevallen krijgen. Maar hey geen corona, dus niet zo erg.
Net als in 2018 dadelijk weer uitgestelde zorg, maar dan door de griep. Maar daar leek niemand zich toen van bewust.
Morrie schreef:hier zijn bijna alle vaste huisartsen overspannen of burn-out. Alle communicatie moet online met een erg gebruiksersonvriendelijke app.
In het gezondheidscentrum zit ook een grote fysiopraktijk en nog e.e.a. Vanmiddag was daar een reanimatie noodzakelijk, er was echter geen arts aanwezig dus de ambulance, brandweer en de traumaheli werden opgetrommeld voor een reanimatie in een gezondheidscentrum. Je zal het slachtoffer maar zijn.
Polly schreef:Morrie schreef:hier zijn bijna alle vaste huisartsen overspannen of burn-out. Alle communicatie moet online met een erg gebruiksersonvriendelijke app.
In het gezondheidscentrum zit ook een grote fysiopraktijk en nog e.e.a. Vanmiddag was daar een reanimatie noodzakelijk, er was echter geen arts aanwezig dus de ambulance, brandweer en de traumaheli werden opgetrommeld voor een reanimatie in een gezondheidscentrum. Je zal het slachtoffer maar zijn.
Zelfs als er een reanimatie is bij de huisarts in de spreekkamer worden genoemde hulpdiensten opgetrommeld hoor. De gemiddelde huisarts heeft echt geen medicatie die tijdens reanimatie gebruikt word in z'n tas zitten.
candalisa schreef:Ik zit vaak huilend aan de telefoon als ik medicijnen aan moet vragen. Dat moet toch ook niet de bedoeling zijn?
moonsparkle schreef:@morrie Volgens mij is het ook niet verplicht dat er altijd een huisarts binnen is? Lijkt me dat andere medewerkers ook wel opgeleid zijn om te reanimeren.
Ibbel schreef:candalisa schreef:Ik zit vaak huilend aan de telefoon als ik medicijnen aan moet vragen. Dat moet toch ook niet de bedoeling zijn?
Doet jouw apotheek niet aan automatisch herhalen? Als je bepaalde medicatie gewoon chronisch nodig hebt, kun je hier een 'abonnement' regelen en dan krijg je gewoon een mail van je apotheek dat de medicatie weer voor je klaarstaat. Ruim van te voren, vaak al 2 weken voor de voorraad op is.