Corona vaccinaties/Oversterfte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:26

OleJon schreef:
Nou inderdaad, als je nu voor of tegen het vaccin bent maakt niet uit.
De overstefte moet goed onderzocht worden door een onafhankelijke partij.
En dan kunnen sommige hier wel stellig zeggen dat het niet door het vaccin komt.
Dat weet je niet.

Denk dat iedereen het wel met je eens is dat de oversterfte onderzocht moet worden.

Je kunt uiteraard ook niet stellen dat het WEL door het vaccin komt zonder onderzoek. Want ook dat is niet duidelijk.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:27

secricible schreef:
Ik vind het vooral fascinerend dat een groep die tijdens corona zo ontzettend pre wetenschap was, nu geen kritiek hebben op het feit dat een hypothese die door onderzoekers niet weerlegd wordt niet onderzocht kan worden. Dat is een hele andere discussie dan "wordt de onverklaarbare oversterfte verklaard door nasleep van de epidemie en de hete zomer of door vaccinaties", want die discussie is volgens mij vrij zinloos als er geen wetenschappelijke onderbouwing voor is, tenzij je dat ineens niet meer interessant vindt (waarbij "je" niet een specifiek persoon hier is).

Maar nogmaals: als hij wel onderzocht kan worden nu ga ik terug in mijn hok :D

Dan lees je toch echt iets heel anders dan ik. Er is onverklaarbare oversterfte en er is een groep, incl. TS, die beweert dat dit door de vaccinaties komt. En dan heb je de groep wetenschap-aanhangers, die zegt: "Zullen we misschien eerst het wetenschappelijke onderzoek afwachten voordat we conclusies trekken?"
Die daarnaast de beweringen dat er opeens allemaal mensen spontaan doodgaan nadat ze gevaccineerd zijn proberen te debunken, die uitleggen dat Ockhams razor ook wetenschap is en dat vaccinaties als verklaring niet de meest logische hypothese is en dat er waarschijnlijkere verklaringen zijn.

En nog los daarvan, er wordt onderzoek gedaan naar de oversterfte en het is maar de vraag of het nodig is om de privacy regels aan te passen om een goede verklaring te vinden. Stel dat uit dat onderzoek blijkt dat er 20% minder kanker is geconstateerd tijdens de pandemie en stel dat er nu oversterfte is en dat die oversterfte verklaart kan worden door meer sterfte als gevolg van kanker. En stel dat er ook nog correlatie is tussen de extra percentages van bepaalde vormen van kanker en de percentuele groei in sterfte door die vormen van kanker. Dan kan je tegen heug en meug blijven beweren dat we de privacy van mensen moeten schenden om uit te sluiten dat het echt niet door het vaccineren komt, maar dan is er al een hele duidelijke oorzaak en moet je die privacy schending helemaal niet willen hebben.

Het punt is dat vaccinatie, in tegenstelling tot wat een aantal mensen hier beweren, niet de meest waarschijnlijke verklaring voor oversterfte is, maar dat het juist één van de meer onwaarschijnlijke. Gebaseerd op andere mogelijke oorzaken en kennis die we over vaccins hebben.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:28

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:30

precies dat lijkt mij ook 8nnemiek.
Aangezien ik denk dat het geen hele duidelijke wetenschap is (als in: je kan nooit precies zeggen hoeveel overlijdens er meer zijn door hitte bijvoorbeeld, dat is allemaal met modellen en schattingen) denk ik dat het uitsluiten van de rol van een vaccin juist 1 van de meest concrete dingen is die je er uit kan halen. Op individueel niveau inderdaad niet, maar dat lijkt me ook niet heel relevant.

En dat laatste ben ik ook met je eens, helaas. Maar ik denk dat je die nergens van kan overtuigen, simpelweg omdat ze toch niet in wetenschap geloven.

Eleeke schreef:
secricible schreef:
Oh echt, heb je een link? Want die heb ik gemist. Daar zou ik iig heel blij van worden :)

He is logisch dat iedereen zich aan privacy regels moet houden. en dat we die niet gewoon even aan de kant vegen als het uitkomt ( want dan kan dat ook bij dingen waar dat zeer ongewenst is )
Dus het kostte even tijd om te regelen dat deze uitzondering gemaakt mocht worden.
https://nos.nl/artikel/2452901-toch-persoonsgegevens-beschikbaar-voor-vervolgonderzoek-oversterfte-coronapandemie

En dat is prima natuurlijk, gelukkig kan dat niet met 5 tellen geregeld worden. MAar ik begreep uit de link die ik zelf als laatste postte dat het dus ook uitgesloten werd, maar dat bleek gelukkig niet te kloppen :)

Karl, ik lees idd iets anders bij een aantal mensen hier in het topic als jij blijkbaar.
Wat jij noemt is vrij plausibel, het probleem is dat de onverklaarbare oversterfte zit in mensen zonder diagnose, in de categorie "overige". Dan is zo'n onderzoek dus een stuk lastiger.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:37

Kan het niet zo zijn dat veel mensen inmiddels 1 of meerdere keren corona hebben gehad?
En zou daarmee de oversterfte niet veel te verklaren zijn dat je ongemerkt misschien toch meer restschade overhoudt na een besmettting en dus sneller komt te overlijden?
Sommige organen kunnen tot minder dan 50% stoppen met werken dacht ik voordat je hier iets van merkt.
Maar wordt je dan ziek, dan lijkt het ineens veel sneller mis te gaan omdat je lijf al ongemerkt schade had

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:42

De diagnose is niet overige maar mensen die niet ten gevolge van corona zijn overleden. Dat wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is. Wat we wel weten uit internationaal onderzoek weten is dat de oversterfte hoger is onder mensen die niet gevaccineerd zijn, dus vaccinatie is gewoon een heel onwaarschijnlijke oorzaak is:

Citaat:
Eind 2021 overleden zo'n 3400 mensen meer dan verwacht, aan andere oorzaken dan corona. Het blijft onduidelijk waardoor dat precies komt, ook na het onderzoek van CBS en RIVM. Het CBS en RIVM stellen in hun rapport wel dat er geen aanwijzingen zijn dat vaccinaties hebben geleid tot een verhoogde kans op overlijden.

Uit binnen- en buitenlands onderzoek blijkt verder dat gevaccineerden niet alleen veel minder vaak overlijden aan corona. Ze sterven ook minder vaak door andere aandoeningen,
al is nog onduidelijk waarom.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/243951 ... egang-data

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:47

Citaat:
Mogelijk dragen in deze periode andere doodsoorzaken bij, schrijft het CBS. Maar welke dan precies, is onduidelijk. Er is geen opvallende verschuiving in het aantal gevallen van kanker, hart- en vaatziekten en zenuwaandoeningen. Wel is er een stijging zichtbaar bij vooral de ‘overige, natuurlijke doodsoorzaken’.

https://www.ad.nl/binnenland/onderzoek- ... ~a6b2120c/

De quote die je plaatst is een onderzoek over de 8 weken na het vaccin. Waarmee je dus niet uitsluit dat er later iets tot uiting komt. Ik noemde eerder al het voorbeeld van narcolepsie.

Maar goed, nu ben ik aan het verdedigen waarom vaccinatie wél de veroorzaker zou zijn en dat is niet mijn intentie en ook niet mijn opvatting. Ik vind alleen dat hij niet uitgesloten mag worden voor onderzoek.

Cer

Re: Corona vaccinaties/Oversterfte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:52

Nou ja, dat is toch gewoon twee kanten bekijken? lijkt mij het meest eerlijke :j
ik zie het niet als het aangeven dat het wel de oorzaak is.. maar gewoon alles een beetje bespreken.. :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:35

Juist goed dat je het benoemt Secricible, kritisch zijn is altijd goed. Alleen verwarren sommige mensen kritisch zijn met ongefundeerde informatie verspreiden, maar daar hoor jij niet bij,

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:12

Karl66 schreef:
De diagnose is niet overige maar mensen die niet ten gevolge van corona zijn overleden. Dat wil niet zeggen dat het onverklaarbaar is. Wat we wel weten uit internationaal onderzoek weten is dat de oversterfte hoger is onder mensen die niet gevaccineerd zijn, dus vaccinatie is gewoon een heel onwaarschijnlijke oorzaak is:

Citaat:
Eind 2021 overleden zo'n 3400 mensen meer dan verwacht, aan andere oorzaken dan corona. Het blijft onduidelijk waardoor dat precies komt, ook na het onderzoek van CBS en RIVM. Het CBS en RIVM stellen in hun rapport wel dat er geen aanwijzingen zijn dat vaccinaties hebben geleid tot een verhoogde kans op overlijden.

Uit binnen- en buitenlands onderzoek blijkt verder dat gevaccineerden niet alleen veel minder vaak overlijden aan corona. Ze sterven ook minder vaak door andere aandoeningen,
al is nog onduidelijk waarom.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/243951 ... egang-data

Einde 2021 was er nog volop Corona. Volgens mij gaat het om de periode "nu".

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 17:15

Ook in 2021 was er oversterfte die niet aan Corona was toe te wijzen. Nu, in 2022, weer. Of nog.
Beide jaren zijn en worden onderzocht.

De resultaten over 2021 geven aanwijzingen dat het vaccin geen rol speelt. Of dat over 2022 ook zo is, wordt nu (of binnenkort) onderzocht.
De resultaten uit 2021 geven wel al het vermoeden dat die over de cijfers van 2022 geen andere uitkomst zullen geven wb de rol van vaccineren.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:02

Het laat vooral zien dat vaccinaties niet de meest logische plek is om je onderzoek naar oversterfte te starten. Et zijn namelijk andere en waarschijnlijkere oorzaken. Mocht er uit die onderzoeken niets komen, dan zou het kunnen dat je op een gegeven moment bij vaccinaties als oorzaak uitkomt. Maar de kans is groot dat er daarvoor al een veel waarschijnlijkere oorzaak is gevonden.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:09

Daar ga je weer. Ik vraag niet naar ZIJN werk, ik vraag naar jou. En nee, voor mij staat een uitvaartondernemer niet bovenaan het lijstje van mensen waar ik graag gezondheidsadvies aan zou vragen.
[/quote][/quote]

Wat ik ervan vind? Ik vertrouw die vaccins niet. En die twijfel begon vooral te komen toen er zo'n dwang achter gezet werd.
Wel prikken maar niet zorgen voor optimale capaciteit op de ic

Mischien niet. Maar zij zien dagelijks overleden mensen, en als dat dan opvalt dat lichamen na 2 dagen sneller ontbinden dan 2 jaar terug. Vind ik dat zorgelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:13

OleJon schreef:
Mischien niet. Maar zij zien dagelijks overleden mensen, en als dat dan opvalt dat lichamen na 2 dagen sneller ontbinden dan 2 jaar terug. Vind ik dat zorgelijk.

Nou, degene die ik ken die in de uitvaartverzorging werkt ziet dat niet gebeuren (ja, bij een hitte golf als mensen wat later worden gekoeld/behandeld).

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:15

Tieme schreef:
kiki1976 schreef:
Maar dat jij ze niet kent dat staat toch niet garant voor andere, toevallig ken ik die wel en ja niet via via, maar gewoon familie.
Degene werkt al ruim 20 jaar in de zorg en ziet nu die verandering bij de cliënten, dan mag daar zich toch zorgen erover maken en dan zeggen na de 3e vaccinatie ik neem geen volgende prik meer. Puur op wat degene ervaart?

Blijf het toch altijd maar apart vinden dat sommige allerlei veranderingen bij mensen "zien" en anderen dit totaal niet herkennen...

Ik werk nu zo"n 24 jaar in de wijkverpleging. Hele grote organisatie met ook veel verpleeghuizen. Nergens zien wij veranderingen bij clienten. Alleen sinds vaccinatie minder besmettingen, zieken en sterfte.
Ken ook mensen in andere thuiszorgorganisaties en instellingen en 2 die in grote ziekenhuizen werken. Zien geen verschillen.

Dat kan, terwijl mijn man zijn neef.
20 jaar broerder was in ziekenhuis Heerenveen, daarna nog 10 jaar op de afdeling infectie ziekten heeft gewerkt. Is er met een eerdere pensioen regeling uit gegaan. Want hoe het ging met corona stuite hem tegen de borst.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:17

N4N4 schreef:
Ik werk zelf ook al even in de zorg , maar ik ken wel degelijk collega’s ( artsen, verpleegkundigen) die spijt hebben van hun vaccinaties en zich ook niet weer opnieuw laten vaccineren .En deze collega’s waren echt pro Covid vaccinaties.

Deze collega’s hebben na de vorige vaccinaties lichamelijke klachten , van extreme vermoeidheid, trombose, hartklachten , kanker ( borstkanker /alvleesklierkanker )tot continu menstrueren .

2 collega’s die al jaren in de overgang zaten zijn na de vaccinaties plots weer gaan menstrueren en dit is tot op heden ( na de eerste vaccinatie ) niet meer gestopt ..

3 zorgvragers zijn 2 uur na de Covid vaccinatie plotseling overleden ..

Toeval of niet maar vreemd is het wel ..

Inderdaad, dit hoor je veel meer

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:18

Optimale capaciteit op ic is onhaalbaar bij een pandemie van welk virus dan ook. Zie Duitsland , per hoofd van de bevolking veel meer ic bedden , 30 om 7 per 100.000 inwoners en ook daar waren ze aan het eind van hun latijn. We kunnen dat wel opkrikken, normaal hebben we genoeg aan 1100 ic bedden.
Willen we er 5000 dan komt er zo’n 10.000.000 per dag aan zorgkosten bij waarvan er dus 4400 leeg staan zonder pandemie. Dus allemaal 350 euro extra per jaar betalen aan zorgpremie waarbij een groot gedeelte weer vergoed wordt door zorgtoeslag en de rekening weer bij mensen terecht komt die belasting betalen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:24

Ik zie het ook om me heen.
Student van mij, rond de 25 jaar, gezond, jong, hartinfarct.
Moeder van een collega, rond de 60, 3 jaar geleden volgens de arts een "sporthart" nu hartfalen, veel medicatie, gaat niet goed
Haar dochter, 48 uur hoge koorts na Janssen, meerdere keren Corona, jammer dat de spuit haar niet beschermde tegen Corona.
Daar een vriendin van, na vacc gordelroos
Volgende collega, man, slank, zeer sportief, op de racefiets, hartinfarct
Nog een collega, vorige maand een tia
En nog weer een collega, slanke sportieve man, kerngezond, verschrikkelijk veel pijn in al zijn spieren; van boven naar beneden, tot nu toe komt er uit alle onderzoeken helemaal niets (artrose, weke delen artrose, artritis, reuma, ms enz), reumatoloog vroeg of hij gevaccineerd was. Collega zei ja, heeft niet doorgevraagd, hij verdenkt de vacc zelf niet.
Mijn andere collega is in zijn andere baan begrafenisondernemer, de mensen die lichamen balsemen en klaarmaken hebben vaak moeite het bloed uit het lichaam te krijgen door de bloedklonten. Een opvallend geval waar hij een paar weken geleden tijdens een weekenddienst mee werd geconfronteerd, en wat momenteel vaker voorkomt, lijkt een versneld proces van het vergaan van het lichaam te zijn. Ondragelijke stank, terwijl een lichaam op de standaard manier wordt gekoeld. Kist is uiteindelijk uit huis gehaald (was thuis opgebaard) en deksel is dichtgekit.
Mijn beste vriendin, MS, al een aantal jaar stabiel op de scans, nu ook nog, maar na 2x vacc vreselijk veel pijn overal, wordt steeds erger terwijl de scans geen verslechtering van de MS laten zien.

https://rumble.com/v1wac7i-world-premie ... denly.html De docu gezien, zet je toch aan het denken, 't is wel veramerikaansd, bepaalde stukken vind ik vrij heftig, toch als je het helemaal kijkt (even volhouden) zijn er dingen die niet kloppen.[/quote]

Inderdaad zulke verhalen hoor je steeds vaker. En echt zorgelijk.

En dan kunnen veel hier wel zeggen, ja gevolg van en nadat vaccinatie. Niet zo is en flauwekul is.
Dat weten jullie ook niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:27

Snap je nog steeds serieus niet waarom extra ic's openen niet kon?

Kunnen we wel doen mensen een kamer in schuiven en laten liggen. En geen zorg krijgen want waar haal je de zorgmedewerkers weg die er niet zijn.

Ik bedoel maar op mijn huidige werk en dat is geen eens een ziekenhuis komt er al meer als 500 man te kort. En die zijn simpelweg niet te krijgen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:28

Wistaire schreef:
Ik vind het toch wel heftig dat veel mensen oorzaak/gevolg niet goed van elkaar kunnen scheiden. Er is natuurlijk geen 100% bewijs dat het niet door de vaccinatie kan komen, maar mensen worden nu eenmaal ziek/krijgen kanker/etc. Dat dit na een vaccinatie gebeurd betekend niet dat dat dan ook de oorzaak is. Ik ken persoonlijk niemand die vage klachten/ziek geworden is na de prik en dat ook daaraan linkt... wel ken ik mensen die ziek geworden zijn of een vererging hebben gekregen van bestaande klachten, maar wie zegt dat dat anders niet gebeurd zou zijn.

Ik ben benieuwd hoe we hier over een aantal jaar op terug kijken, en of er dan wetenschappelijk bewijs is voor wat wel en niet de gevolgen zijn geweest van de vaccinatie.

Wat MS betreft, het is niet ongewoon om nieuwe of verergering van bestaande klachten te krijgen terwijl de scans geen verandering laten zien. Helaas ervaringsdeskundige, en zowel neuroloog als verpleegkundige beamen dat ze dit vaak tegenkomen.

Dit dus,
"niet door de vaccinatie komt"
De kans dat het wel door de vaccinaties komt, is even groot.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:34

Onali schreef:
Wel waar, jullie gooien alleen alle sterfgevallen onder een loep.
Ongerelateerde sterfgevallen die ws ook zonder corona waren gestorven, net als alle andere jaren daarvoor.

En ja er zullen indirect door corona meer mensen sterven, niet door de vaccinatie maar door te laat of geen zorg te krijgen tijdens de lockdowns.

Dat komt op hetzelfde neer, dat mensen met een andere aandoening werden opgenomen. Toevallig ook besmet waren met corona. Overlijden bv aan een hartstilstand. En dan als gestorven aan Corona geregistreerd werd

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:35

LaPluche schreef:
Ik was niet van plan te reageren, maar doe het nu toch.
Binnen een jaar zijn er in mijn familie 3 mensen overleden, alle 3 gezond, alle 3 compleet gevaccineerd. Rond de 60 jaar allemaal.
Een oom heeft de avond voor get overlijden nog een bruiloft gehad rn heeft er gedanst en was super gezellig. Hij was fanatiek voetballer en trainer van een elftal. Hij lag 's ochtends dood op de bank toen mijn tante beneden kwam.
Tante, actief nog in de zorg fietste veel, kreeg rare klachten hoestte zo ineens bloed dus fotos laten maken van de longen, longkanker een agressieve vorm en binnen 3 weken overleden.
Oom, heeft 15 jaar geleden een hartstilstand gehad maar goed gezond verder, dood.
Oom, zware hartfalen en is afgelopen maand gedotterd en heeft omleidingen gekregen.

Dus ga me nu vertellen dat dit toeval is, want toeval bestaat niet.
Noem je me dan een wappie, prima.
Maar er gaan op dit moment teveel mensen dood aan " hartfalen", jonge voetballers die omvallen in het veld
Ontsteking aan de hartspier.

En ik snap dat mensen het niet willen zien, want stel dat het wel zo is, dan is dit toch een vorm van genocide? En wat dan, blijft iedereen dan nog trots zeggen dat ze nergens last van hebben of staan ze op en steken ze de kop niet meer in het zand?

In mijn ogen ook geen toeval.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:40

Joh voor de corona ben ik ook meerdere familieleden verloren in een korte tijd die volgens de regels gezond en actief waren.
Ook volledig niet gevaccineerden (biblebelt) die "spontaan" neervielen.
Of was dat een voorbode van de coronavaccin :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 12:42

Het vaccin wordt afgebroken, maar zet wel processen in werking. En blijkbaar is niet uit te sluiten dat daar wellicht ook verkeerde processen mee in werking worden gezet.

Dat kunnen ook prima dingen zijn die ook bij corona ontstaan waren natuurlijk, maar zoek dat dan uit zodat er transparantie ontstaat.
[/quote][/quote]

Inderdaad, bijvoorbeeld iemand die rookt, heeft grotere kans op longkanker dan iemand die niet rookt.

Zo kunnen er in de vaccins ook grondstoffen zitten die een bepaalde ziekte kunnen triggeren

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:44

OleJon schreef:
De kans dat het wel door de vaccinaties komt, is even groot.

Daar ga je dus de mist in. Iets is wel of niet de oorzaak, dat is redelijk binair, maar dat wil niet zeggen dat de kansen ook 50-50 verdeeld zijn.
Er zijn allerlei andere verklaringen veel waarschijnlijker, dus met een grotere kans dat die het waargenomen effect veroorzaakt hebben.

Houd dus alsjeblieft op met die onzin te verspreiden.
Je hebt óf helemaal niets begrepen van kansrekening, en dan zijn je uitspraken daarover niets waard, óf je hebt het dondersgoed begrepen, en dan ben je gewoon bewust desinformatie aan het verspreiden.
Twee opties dus, en als we jouw eigen drogredenering volgen, dan zijn die allebei even waarschijnlijk.

Linksom of rechtsom is er dus geen enkele reden waarom wat je hierover schrijft het lezen waard zou zijn. Probeer anders eens een onderwerp, waar je wel verstand van hebt en niet de drang voelt om leugens te verspreiden.
Misschien dat er dan ook meer mensen zin hebben om vriendelijk te blijven.