Zorgverzekering 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: Zorgverzekering 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 10:38

Heb zeker geluk met mijn CZ Direct, ga 8,80 meer betalen per maand voor het zelfde pakket als afgelopen jaar. Eigen risico gewoon op €385 laten staan, dat gaat elk jaar wel op aan de astma medicijnen, maar mij hoor je niet klagen verder.
De 6x fysio gaat op zeker gebruikt worden helaas, rug niet echt in orde.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:05

Wij zijn nu naar de 146,25 per maand gegaan, heb de av naar compact gezet en heb alsnog 9 fysiobehandelingen. Ik vind het gezegend zo.

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:19

Ik zit nu bij anderzorg. Ga nu van 137 naar 153. Belachelijke prijsstijging. Nu kwam ik CZ tegen via de ING. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit bij Anderzorg prima, nooit gezeur etc. Vind het altijd lastig om over te stappen omdat alles nu vlekkeloos gaat, maar die prijsstijging is mij te veel.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:24

Ik zit bij VGZ Bewuzt. Ik ga van €117,60 naar €129,85, een stijging van €12,25. Basisverzekering met tandongevallen en buitenlanddekking.

Vind het absurd dat het zo hoog wordt. Zeker omdat Bewuzt voor jongeren bedoeld is. En dan staat er in die mail iets in de trant van "een stijging van de premie is niet de voorkomen. Wij hebben geen winstoogmerk en doen er alles aan om je premie zo laag mogelijk te houden."

Laat me niet lachen joh. Hoe durven ze dat er nog in te zetten. Ze liegen waar je bij staat.

Ben not amused dus :')

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:47

Ik blijf zitten waar ik zit. Ik heb ook geen keuze want zij zijn de enige verzekeraar die zonder voorwaarden vergoeden wat ik nodig. Ik betaal volgende jaar 203 per maand. Wel een restitutiepolis.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 11:51

Ik ga bij vgz van 175,15 naar 185,35. Dat is met de hoogste tandverzekering en eigen risico van 385 euro. Het is een heleboel geld, maar ik blijf er toch maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:06

_activeme schreef:
Ik zit nu bij anderzorg. Ga nu van 137 naar 153. Belachelijke prijsstijging. Nu kwam ik CZ tegen via de ING. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit bij Anderzorg prima, nooit gezeur etc. Vind het altijd lastig om over te stappen omdat alles nu vlekkeloos gaat, maar die prijsstijging is mij te veel.

Thx voor de tip, wou ernaar kijken, maar kom niet ingelogd via ING. Ik kwam sowieso al op CZ direct uit, maar als het via ING nog weer scheelt is dat mooi meegenomen :D

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 12:38

Ik heb begrepen dat CZ erg weinig ggz zorg heeft ingekocht. Welke verzekeraars hebben hier wel meer oog voor? Nu geen zorg nodig maar hoor uit verschillende hoeken dat mensen extra lang op wachtlijsten staan omdat plafond al bereikt is.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 13:30

future_vet schreef:
Ik heb begrepen dat CZ erg weinig ggz zorg heeft ingekocht. Welke verzekeraars hebben hier wel meer oog voor? Nu geen zorg nodig maar hoor uit verschillende hoeken dat mensen extra lang op wachtlijsten staan omdat plafond al bereikt is.

Ik ben hier ook erg benieuwd naar :j

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:03

Relaxed schreef:
_activeme schreef:

Thx voor de tip, wou ernaar kijken, maar kom niet ingelogd via ING. Ik kwam sowieso al op CZ direct uit, maar als het via ING nog weer scheelt is dat mooi meegenomen :D

Ik had vorig jaar via ing bij cz was een mooie deal 129 euro (voor 1 euro anticonceptie en tandarts zit er ook bij in voor 300 75%) maar omdat collectief niet meer mag ga ik hiervoor 140 betalen. Het beviel mij wel goed (ggz niet naar gekeken)

Carmen_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:27

Het gaat voor mij een hele puzzel worden.

Ik heb dit jaar een beugel (ik ben 18+) gekregen.
Dit jaar een fijne verzekering gehad voor de beugel (IZA extra zorg 3) gehad, maar moet dit jaar voor een nieuwe kijken.'

Iemand ervaring met een vragenlijst / toestemming vragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:46

kimmeuwissen schreef:

Dit jaar een fijne verzekering gehad voor de beugel (IZA extra zorg 3) gehad, maar moet dit jaar voor een nieuwe kijken.'

Mijn ervaring is dat je in zo'n traject beter niet kunt overstappen, waarom moet je naar een nieuwe kijken?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:50

Ik heb er even over nagedacht, maar blijf bij Ditzo. Hij is niet langer vrijwel de goedkoopste, maar zit toch wel in de onderlaag (128,95€ basis met minimaal eigen risico). Ik ben het eens met de insteek van ASR en doe mee met ASR vitality, waardoor ik tot 15 euro per maand aan tegoedbonnen bij bol.com (of 20 euro bij een sportzaak, weet uit mijn hoofd niet welke) kan verdienen. Doordat ik én jaarlijks betaal én maximaal eigen risico neem, zit ik uiteindelijk op 110.34€/maand, oftewel: 1324.08€ per jaar.

De allergoedkoopste dit jaar is Zekur basispolis. In ieder geval met 385€ eigen risico, maar gezien ze 240 euro korting geven bij 885€ eigen risico, verwacht ik het in zijn algemeenheid wel. Meer korting heb ik nog niet gezien namelijk.

nu.nl had een mooi overzicht geplaatst van de prijzen van de basisverzekeringen met 385€ eigen risico.

https://www.nu.nl/geldzaken/6235901/all ... etten.html

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:52

Wij gaan weg bij Unive.
Mijn man heeft basis + middelste pakket aanvullend. Gaat van 141,65 naar 160,95.
Ik ga met basis + duurste pakket aanvullend van 153,65 naar 173,95.
Per maand dus 20,- pp erbij.

Waarschijnlijk gaan we naar Menzis. Mijn man betaald dan 162,- en ik 181,-.
Groot verschil zit hem erin dat onze fysio wel een contract heeft met Menzis en niet met Unive. Daardoor krijgen wij 32 behandelingen volledig vergoed. Bij Unive zouden we dan nog 32x23,78 bij moeten betalen. Dus onder de eindstreep veel goedkoper uit bij Menzis.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:54

Relaxed schreef:
kimmeuwissen schreef:

Mijn ervaring is dat je in zo'n traject beter niet kunt overstappen, waarom moet je naar een nieuwe kijken?

Dit inderdaad.
Je betaalt je blauw en moet goed opletten of je niet aan wachttijd gebonden bent. Dan kun je bijvoorbeeld in het eerste jaar geen gebruik maken van bepaalde dekkingen.

Mede hierom heb ik afgezien van mijn beugeltraject. Deze was overigens nogal ingrijpend omdat er ook operaties bij kwamen kijken.

Ik zoek een verzekering die veel fysio dekt.
Maar wel naar rato.Ik betaal de behandelingen nu zelf en dat kost me ongeveer 35 euro per keer.

Ik zit nu bij unive en had 16 fysio behandelingen, maar daar was ik halverwege het jaar al doorheen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:56

Luxorvalkje schreef:
Dit inderdaad.
Je betaalt je blauw en moet goed opletten of je niet aan wachttijd gebonden bent. Dan kun je bijvoorbeeld in het eerste jaar geen gebruik maken van bepaalde dekkingen.

Mede hierom heb ik afgezien van mijn beugeltraject. Deze was overigens nogal ingrijpend omdat er ook operaties bij kwamen kijken.

Ik zoek een verzekering die veel fysio dekt.
Maar wel naar rato.Ik betaal de behandelingen nu zelf en dat kost me ongeveer 35 euro per keer.

Ik zit nu bij unive en had 16 fysio behandelingen, maar daar was ik halverwege het jaar al doorheen.

Dan is Menzis met het duurste aanvullende pakket wellicht ook wat voor jou.

DSW vergoed meen ik ook veel (27 behandelingen bij AV top).
Maar ik het ook een hoog budget alternatief nodig, mijn behandeling valt daar bij hun niet onder helaas.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:02

Ik zit bij CZ, heb erg veel medische kosten, maar nog geen problemen met vergoedingen. Hoe het met GGZ is geregeld, volgens mij wel goed. Daarvoor betalen wij volgens mij ook niks extra. Wij betalen alledrie €385,- ER en dat betaal ik maandelijks, want ik heb geen zin om dat voor meerdere personen ineens te betalen.

Carmen_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:04

Relaxed schreef:
kimmeuwissen schreef:

De vergoeding die ik dit jaar had was maar eenmalig in de gehele verzekeringstijd.

Carmen_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:07

Mizora schreef:
Ik heb er even over nagedacht, maar blijf bij Ditzo. Hij is niet langer vrijwel de goedkoopste, maar zit toch wel in de onderlaag (128,95€ basis met minimaal eigen risico). Ik ben het eens met de insteek van ASR en doe mee met ASR vitality, waardoor ik tot 15 euro per maand aan tegoedbonnen bij bol.com (of 20 euro bij een sportzaak, weet uit mijn hoofd niet welke) kan verdienen. Doordat ik én jaarlijks betaal én maximaal eigen risico neem, zit ik uiteindelijk op 110.34€/maand, oftewel: 1324.08€ per jaar.

De allergoedkoopste dit jaar is Zekur basispolis. In ieder geval met 385€ eigen risico, maar gezien ze 240 euro korting geven bij 885€ eigen risico, verwacht ik het in zijn algemeenheid wel. Meer korting heb ik nog niet gezien namelijk.

nu.nl had een mooi overzicht geplaatst van de prijzen van de basisverzekeringen met 385€ eigen risico.

Ik kende ASR vitality nog niet, maar dat is wel leuk.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:08

Ik begon met vergelijken maar ik zie door de bomen het bos niet meer… -O- we betalen ons scheel, volgend jaar allebei ruim over de €200,- dus ik wilde uitzoeken of dat beter kan. Ik krijg volgend jaar nog wel korting op de aanvullende verzekering maar niet meer op de basis. Ik ga denk ik maar kijken wat ik echt verzekerd wil hebben en dan nog een poging doen. Wish me luck!

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:13

Ik ga nog even shoppen mijn premie gaat nu van 151 naar 167. Nadeel is dat ik altijd best wat fysio nodig heb.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:32

Mizora schreef:

Dit vind ik best interessant. Maar ben wel benieuwd hoe veel je moet doen hiervoor. Is het haalbaar bijvoorbeeld?

Nowiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:33

Hier gaat mijn premie met een goede €20,- omhoog. Ontvang geen zorgtoeslag omdat ik een toeslagpartner heb, maar we betalen beide onze rekeningen apart dus het is echt zwaar k*t ;(

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:34

Ik zoek de meest uitgebreide tandartsdekking die ik kan vinden zonder wachttijd of tandartsverklaring. Volgens mij kom ik bij VGZ een heel eind, iig qua vullingen en mondhygiëniste enzo. Ik zoek nog even door.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:57

Voor asr Vitality betaal je 3,50 per maand. Het aantal punten wat je moet halen loopt op tot maximaal 800 punten per week, per week kun je 1 tegoed verdienen, je hebt er 4 nodig voor een bol bon van 15 euro. Voor 7500 stappen krijg je 50 punten, 10k stappen is 190 en 15k stappen is 200 punten. Je kunt ook punten verdienen met hartslag, max 250 per keer maar dat had ik bijna nooit want mijn hartslag gaat niet hoog genoeg omdat ik niet echt sport :P

Ook kun je via hun een Fitbit of apple watch aanschaffen en terug verdienen in ik geloof 2 jaar tijd.

Je kon ook iets van 2-3 maanden de premie van de aanvullende verzekering terug verdienen als je een asr of Ditzo aanvullende zorgverzekering hebt. Niet de basis premie, die betaal je altijd.

Wij vinden het gewoon een leuke extra en hebben zo al veel gratis spelletjes, boeken etc verdiend, hebben nu ongeveer 2,5 jaar meegedaan waarvan 1 jaar verzekerd bij Ditzo.