Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:32

1.50 min planken vind ik best een prestatie hoor.
Wel handig he als je vriend ook klimt, dan heb je je klimpartner gelijk bij de hand.

LMM, zelf heb ik niet zo'n problemen om een klimmaatje te vinden, voordeel is dat sporten dan ook gelijk vrienden zien is, maar daar moet je wel wat tijd in investeren. Maar je zou ook kunnen kijken naar boulderen. Dat is klimmen zonder touw, dus kun je alleen doen. Dat doe ik tegenwoordig 1x per week omdat ik die dag nooit weet wanneer ik tijd heb, dus dan is afspreken lastig. Vaak heb ik dan ook wel aanspraak in de hal, bijvoorbeeld over hoe een bepaalde route moet, wat dat betreft is het wel een sociale sport.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:49

@Marlies: Heftige dagen zeg!

@Renee: ik zou dat zolang nog niet volhouden denk ik hoor... Ik vind het al best knap!

Klimmen vind ik echt niets aan.. :o

Deze week niet gesport, of ja, gister paard gereden en dit weekend ook weer 2x. Voor de rest alles afgezegd. Mijn enkel loopt weer te vervelen en ga volgende week naar de fysio. Ik weet echt niet wat te doen. Wel bewegen, rust geven, koelen/warm houden.. Mijn enkel gaat echt alle kanten op.

Renee1991

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:23

Oefening baart echt kunst hoor, vwb planken :j Ik ben nog maar een jaar bezig met krachttraining. Toen ik begon kon ik het ook maar 20 sec.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 21:08

Hebben jullie nog doelen specifiek voor deze maand ?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 22:13

Planken is inderdaad oefenen oefenen en je zult merken dat je steeds wat langer kan . Ik zit nu op 2 min in de les, maar geen idee wat mijn max is. Denk niet veel langer haha.
Ik ben net eindelijk weer gaan sporten. Zondag voor het laatst geweest. Hele slechte week gehad qua gezondheid. Dinsdag bij neuroloog geweest en ga nu starten met een dubbele dosis aanvalsmedicatie en een nieuw medicijn erbij waardoor ik ook nog eens veel last heb van bijwerkingen. Maar was wel heerlijk vanavond even sporten (circuit).

Mijn doel deze maand is om net als afgelopen maand 15 bezoeken te hebben aan de sportschool. En ik wil wat plussen qua gewichten. Dan ben ik al heel blij :)

Vervelend van je enkel Zertab. Heb even gemist wat je gedaan hebt, maar vaak is rust goed, maar wel blijven bewegen op geleide van pijn.
Even de fysio afwachten en kijken wat het advies is.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:41

XxLMMxX schreef:
Hebben jullie nog doelen specifiek voor deze maand ?

Ja 2 kg eraf. Dat is wat ik heb opgeschreven ook bij m'n maanddoel in de gym.

Wauw dat is best een flink streven KletsKoekje. Ik ben al blij als ik 2-3 keer ben geweest.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:52

Mag ik me hier ook melden? Zag wat dingen voorbij komen over Hyrox.
Altijd fanatiek gesport maar nu weer aan het opbouwen na een rustige periode.
Januari ingeschreven voor Hyrox Maastricht, dus een mooi doel om naartoe te trainen.

Het hardlopen weer oppakken zodat het rennen straks wat makkelijker gaat.
Hier ook nog het doel om een kilo of 4/5 af te vallen :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 11:56

keeyzie schreef:
Mag ik me hier ook melden? Zag wat dingen voorbij komen over Hyrox.
Altijd fanatiek gesport maar nu weer aan het opbouwen na een rustige periode.
Januari ingeschreven voor Hyrox Maastricht, dus een mooi doel om naartoe te trainen.

Het hardlopen weer oppakken zodat het rennen straks wat makkelijker gaat.
Hier ook nog het doel om een kilo of 4/5 af te vallen :j

Oh leuk! Ik heb me ook ingeschreven voor Maastricht. Ga je hem ook individueel doen?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:13

Ik twijfel nog of ik me in schrijf, maar denk het wel!
Ga wel weer double doen, voor individueel ben ik nog lang niet klaar..
Ze komen trouwens in januari bij onze crossfit box een hyrox training geven :D !

Ik moet hier ook even opbiechten dat ik gisteren mijn training over geslagen heb :o .

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 14:06

Wel heel eerlijk Josien :).
Welkom Keeyzie

Ik heb geen specifieke doelen voor deze maand, ik gebruik een aantal weken (meestal) 6 als trainingsblok waarin ik dan subdoelen zet. Dit blok loopt 13 november af en dat was eerst vooral genieten op vakantie en daarna terugkomen in m'n sportritme en gezond eten. Dat is wel gelukt. Mijn volgende blok (tot 1 januari) heb ik nog wel wat doelen te halen.
- Trailrun op 4 december in de ardennen (22 km)
- 10 km in 55 min
- 7a klimmen

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 16:56

Mooie doelen Lieke, en een trailrun loopt me zo gaaf!
22 km lijk me wel pittig, heb je ze al eerder gelopen?

@MuSLi: Ik ga voor Duo ;-)

Mezelf zo weer even naar de sportschool slepen voor een rondje kracht :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 18:47

@XxLMMxX: Nee geen specifieke doelen hier.

@Kletskoekje: Ik ben in januari van het paard gevallen, daarbij hoogstwaarschijnlijk mijn enkel verzwikt naar buiten, als ik het goed zeg. Ik heb namelijk binnenste enkelband letsel. Komt niet zo vaak voor. Heb ik weer. :') Heb zelfs vijf weken in het gips gezeten...

@Keeyzie: welkom!

Hier gister dus niets gedaan, behalve met mijn enkel omhoog gelegen, vannacht nog wat pijnklachten en vanmorgen zo goed als over. Vandaag nog steeds rust, want op vrijdag sport ik niet. Morgen en zondag paardrijden, dus kan ik helaas niet naar de bodypump.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 21:08

Ik kon het niet opbrengen om vandaag wat sportiefs te gaan doen. Wel dingen gepland, maar alles afgezegd. Opzich kan een keer een rustdagje ook geen kwaad. Morgen weer een nieuwe dag.

De hyrox verhalen maken mij enthousiast haha. In het nieuwe jaar ook maar een keer proberen misschien.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 17:13

Mijn zeilwedstrijd gaat niet door vandaag vanwege het slechte weer en ik weet alleen maar andere buiten activiteiten te bedenken (die dus ook niet haalbaar zijn). Hebben jullie nog wat actiefs gedaan vandaag?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:51

Het was hier boven mijn verwachting het grootste deel van de dag droog.
Wij hebben dus een en ander in de tuin gedaan, soort van winterklaar gemaakt.

En daarna ben ik nog naar stal gegaan en heb lekker in de bak dressuurmatig getraind.
Inmiddels regent het hier ook pijpenstelen, maar ik kon dus gelukkig nog wel droog wat buiten doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:32

Gister paard gereden, maar daarna was mijn enkel weer overbelast. Vanmorgen nog steeds pijn aan en dus besloten om niet te gaan rijden. Ik hoop dat de fysiotherapeut woensdag iets kan bedenken, iets van tape ofzo, wat ik dan voor het paardrijden kan aanbrengen. Ik heb een brace van de orthopeed gekregen toen, maar die fixeert mijn enkel. Kan ik dus niet mee rijden, plus pas ik dan niet meer in mijn rijlaars.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:39

Wat balen zeg, Zertab.

Hoop idd dat de fysio iets voor je kan betekenen. Sterkte!

Ik heb jaren geleden met hardlopen mijn enkel eens goed omgezwikt, daar een stuk of 20 fysio behandelingen voor gehad. De pijn was weg, maar de mobiliteit was nooit meer volledig teruggekomen. Moest ik maar mee leren leven.
Járen later kom ik voor iets heel anders bij een andere fysio (ruiterfysio.nl) en die checkt altijd het hele lijf vóór ze gaat behandelen.
En zij merkt dus de beperking in mijn enkel op en heeft die in minder dan 30 seconden los.
Sindsdien ga ik uitsluitend nog naar deze fysio, wanneer er iets in mijn lijf niet goed functioneert.
Die enkel blijft mijn zwakke plek, doordat die zolang niet goed gezeten heeft.
Ik kan inmiddels zelf mijn hielbeen weer los tikken, want die schiet bij een misstap wel eens in blokkade, waardoor mijn enkel dan ook weer storing geeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:46

Ja dat is het vooral denk ik. Halverwege januari het ongeluk, pas halverwege maart een adequate behandeling...

Mijn enkel is niet onstabiel gek genoeg. Kan prima op een been staan en zwik hem ook niet om ofzo.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:09

Mag ik mij (erg stilletjes) ook melden?
Mijn interesse is zozeer naar boksen afgegaan en inmiddels een boksbal in het plafond hangen. Gewichten liggen en een loopband. Mentaal ben ik (erg) snel vermoeid maar met kleine stapjes wil ik toch weer mijn hobbies(gewichtheffen, paardrijden. hardlopen met de shetlander en nu dus boksen) op gaan bouwen. Geen 5x per week, 2-3x per week is voor nu genoeg.

Zertab, zijn beugels die 90 graden gedraait zijn geen tijdelijke oplossing zodat je enkel niet zozeer zwaar hoeft te werken die beugel naar buiten te draaien?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 21:12

Ik denk niet zozeer dat het daaraan ligt? Maar meer dat ik mijn hak moet uitdrukken. Omdat als ik daarna de auto in stap, ik die beweging voel (gas/koppelen indrukken/loslaten)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:31

Zertab: Hopelijk kan de fysio je helpen! Soms kan het inderdaad schelen om er iemand anders naar te laten kijken mocht er nu geen vooruitgang inzitten. Zelf een jaar of 3 geleden mijn enkel verbrijzeld gehad en kan nu eigenlijk alles weer. Wel heel veel tijd en energie gestopt in de revalidatie. Hardlopen gaat prima, evenals paardrijden en boxjumps. Merk soms nog wel dat ik meer gewicht in mijn rechterbeugel heb tijdens het rijden (toen aangewend).

Als je last hebt wanneer je je hak uitdrukt is dat vaak de achillespees die niet goed meewerkt.

Leuk Anastasia!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:41

Welkom Anastasia, beter realistische doelen dan geen doelen he. Dus 2x per week om mee te beginnen is prima, zit je er lekker in, bereid je het uit naar 3x per week.

@Zertab, ik heb ook met enkel problemen bij de fysio gelopen. Moest onder het tanden poetsen telkens op 1 been gaan staan en dan op je teen en weer zakken, op je teen en weer zakken. 2x per dag dus 2 minuten (op een gevouwen handdoek om het lastiger te maken) en mijn enkel problemen waren snel opgelost.
Conclusie: die fysio is een hele goede raadgever!

Hier niet aan fietsen toegekomen maar wel fijn wat gedaan.
Vrijdagavond dansles gegeven (balroom/latin) en daarbij zelf van de 6 groepen, 5 stuks op de vloer gestaan als partner.
Zaterdag met mijn eigen pony op pad, ruim een uur, stukjes gedraafd dus niet mega inspannend. Maar op de fiets op en neer naar stal, dus wel 15km gefietst.
Zondag met iemand van Bokt mee geweest op haar Shires voor een 2 uurs buitenrit. Daar kan ik nu mijn liezen wel iets van voelen, ben natuurlijk niet meer gewend met een pony met pensioen om veel te draven en vooral te galopperen met zoveel geweld onder je.

Nu de woensdag middag afgeblokt om te gaan fietsen een uurtje. Ik heb over 2 weken de Dutch Masters staan, 100 km op de mtb. Dus wil lekker fietsen de komende weken maar niet teveel inspanning leveren zeg maar.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:11

Hier een behoorlijk slecht weekend achter de rug, zowel qua beweging als voeding. Dus vanmorgen op de weegschaal gaan staan, gelukkig viel de schade nog mee. Zometeen weer een uur krachttraining, woensdag weer een HIIT meepakken en vrijdag weer gewoon kracht. En een extra stimulans om weer even goed op m'n voeding te letten.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:12

Wat een leuke sporten en manieren van beweging komen hier voorbij! Lijkt me allemaal erg leuk, maarja je kunt niet alles doen haha.

Dit weekend op zaterdag tijdens een show met de pony heel wat sprintjes getrokken haha, ik was kapot :') .
Gisterochtend wel weer lekker gaan sporten, maar het kostte moeite.
Deze week weinig tijd doordeweeks voor sporten, nog wel even aan het kijken of het vanavond lukt om te gaan. Morgen ga ik wel paardrijden op het paard van een vriendin, weer even wat kilometers maken voordat ik over een paar weken op mijn 3-jarige stap :D .

Qua eten moet ik ook weer flink gaan opletten. Afgelopen voorjaar een paar maanden super streng gedaan en alles bijgehouden waardoor ik mooi af viel. Daarna het gezonde eten proberen vol te houden zonder continue tracken, maar dat gaat niet goed en alle kilo's zijn er weer aan -O- .
Ik eet niet super ongezond, maar heb gewoon veel trek en zin in makkelijk. Het voelt zo oneerlijk dat ik meer sport dan ik ooit gedaan heb, maar toch op mijn zwaarst ben |( .

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:18

Hier afgelopen week voor het eerst mijn volledige trainingsschema bij de fitness afgewerkt. Dat 30 minuten fietsen op het einde was wel pittig, gelukkig hebben de cardio apparaten op onze sportschool Netflix :Y)

Deze week wil ik 2x gaan fitnessen en woensdag staat er weer yoga op het programma. Wil die er in ieder geval wekelijks in gaan houden.

Wilde eigenlijk deze week de BBB groepsles gaan proberen maar moet helaas dan werken, dus die schuift even door naar volgende week.

Vanavond wel weer lekker een uurtje paardrijden.