Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 09:59

@gnome: wat ben ik blij voor je om te horen dat het voorzichtig ietsje beter gaat.

Kleine van m'n vriendin vandaag nog niks over gehoord, hopelijk als we wat horen positieve update.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 10:24

Ik duim voor je vriendin :knuffel:

Ik blijf mezelf nu maar gewoon vertellen dat zo lang ik kots het enorm goed gaat met de baby. Mijn maag heeft momenteel 2 settings: honger of misselijk. Ik heb wel een superlieve kerel die alle zaken qua huishouden oppakt. <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 10:58

[***] schreef:
Ik duim voor je vriendin :knuffel:

Ik blijf mezelf nu maar gewoon vertellen dat zo lang ik kots het enorm goed gaat met de baby. Mijn maag heeft momenteel 2 settings: honger of misselijk. Ik heb wel een superlieve kerel die alle zaken qua huishouden oppakt. <3

Sterkte! Hier doet vla echt wonderen. Misschien helpt het jou ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 21:58

Zo blij als ik was tot 4..zo ellendig is het nu weer. Kots zit letterlijk tot in m'n neus. Heb in de avond niks anders gegeten dan in de middag dus lekker frusterend. Geen idee wat dan die trigger is.

Hebben jullie een goede dag gehad?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:18

Gnome schreef:
Zo blij als ik was tot 4..zo ellendig is het nu weer. Kots zit letterlijk tot in m'n neus. Heb in de avond niks anders gegeten dan in de middag dus lekker frusterend. Geen idee wat dan die trigger is.

Jeetje, snap dat je er niet goed van wordt. Je niet lekker voelen is al rot en je kan ook gewoon geen kant op zo zit aan huis gekluisterd. Heel vervelend zeg.

Hier gaat het prima. Elke dag een paar uur ongesteldheidspijn in mn buik maar meer niet. Hopelijk een teken dat alles zich verder ontwikkelt.

Zag zo gave babykamer op marktplaats maarja weten niet hoe het over twee weken is dus om nou dat al te gaan kopen. Maar totaal niet duur ook.

Lekker bij m'n zus met de honden. De herder teven helaas een x bitch fight, kipjes gedaan, paardjes gedaan en vanavond lekker pizzarette gegeten. Nu onder drie dikke dekens in de camper en de honden met hun ochtendjas aan. Toch de gasfles binnenkort maar vullen haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 22:44

Marlis schreef:
Gnome schreef:

Jeetje, snap dat je er niet goed van wordt. Je niet lekker voelen is al rot en je kan ook gewoon geen kant op zo zit aan huis gekluisterd. Heel vervelend zeg.

Hier gaat het prima. Elke dag een paar uur ongesteldheidspijn in mn buik maar meer niet. Hopelijk een teken dat alles zich verder ontwikkelt.

Zag zo gave babykamer op marktplaats maarja weten niet hoe het over twee weken is dus om nou dat al te gaan kopen. Maar totaal niet duur ook.

Lekker bij m'n zus met de honden. De herder teven helaas een x bitch fight, kipjes gedaan, paardjes gedaan en vanavond lekker pizzarette gegeten. Nu onder drie dikke dekens in de camper en de honden met hun ochtendjas aan. Toch de gasfles binnenkort maar vullen haha.

Die krampen heb ik inderdaad ook een aantal weken gehad in het begin. Blijkbaar goed of normaal omdat de boel wat opgerekt wordt.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:28

Hé jakkie Gnome...Het leek zo de goede kant op te gaan. Kan me voorstellen dat je hier best moedeloos van wordt. Hopelijk heb je vannacht wel een goede nacht gehad.

[***] haha dat vertelde ik mijzelf ook inderdaad. Zolang je moet kotsen doen de hormonen het! Maar ja, als het de hele dag door is, is dat wel heel erg vervelend...

Marlis, lekker pizzaretten! En je hebt een mooi dierendagje gehad dus. :) (allen jammer van de bitchfigt.. ) Die krampen herken ik ook. Daarom had ik eerst ook niet door dat ik uberhaubt zwanger was, dacht door de krampen dat ik wel ongesteld zou worden.
Lijkt mij ook best koud om in een camper te slapen nu. Wel een goede nacht gehad?
Hoe gaat het met je vriendin en met de kleine? Doet de strijder het nog goed? Duimen blijven hier draaien voor hem.

Wij hebben gisteren een nieuwe bank gekocht. Een hoekbank dit keer, dit zie mijzelf straks al helemaal comfy zitten met de kleine haha. <3
Verder chinees gehaald, hadden allebei geen zin in koken. In het weekend mag dat ook toch? ;) Vandaag ook lekker niks op de planning, behalve dat we naar de supermarkt moeten. Ik begin al een buikje te krijgen, valt mijn omgeving ook op. Dacht eerst dat het nog mijn eigen vetjes waren, maar dit is toch echt de baby. :o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:59

mriek1990 schreef:
Hé jakkie Gnome...Het leek zo de goede kant op te gaan. Kan me voorstellen dat je hier best moedeloos van wordt. Hopelijk heb je vannacht wel een goede nacht gehad.

[***] haha dat vertelde ik mijzelf ook inderdaad. Zolang je moet kotsen doen de hormonen het! Maar ja, als het de hele dag door is, is dat wel heel erg vervelend...

Marlis, lekker pizzaretten! En je hebt een mooi dierendagje gehad dus. :) (allen jammer van de bitchfigt.. ) Die krampen herken ik ook. Daarom had ik eerst ook niet door dat ik uberhaubt zwanger was, dacht door de krampen dat ik wel ongesteld zou worden.
Lijkt mij ook best koud om in een camper te slapen nu. Wel een goede nacht gehad?
Hoe gaat het met je vriendin en met de kleine? Doet de strijder het nog goed? Duimen blijven hier draaien voor hem.

Wij hebben gisteren een nieuwe bank gekocht. Een hoekbank dit keer, dit zie mijzelf straks al helemaal comfy zitten met de kleine haha. <3
Verder chinees gehaald, hadden allebei geen zin in koken. In het weekend mag dat ook toch? ;) Vandaag ook lekker niks op de planning, behalve dat we naar de supermarkt moeten. Ik begin al een buikje te krijgen, valt mijn omgeving ook op. Dacht eerst dat het nog mijn eigen vetjes waren, maar dit is toch echt de baby. :o

Heerlijk een nieuwe bank, hoekbank is zo fijn.
En lekker Chinees.

Helaas vanaf eergister einde dag niks gehoord, dus heb echt geen goed gevoel erbij.

Kan wel gaskachel aanzetten in de camper maar de honden hebben een warme ochtendjas voor als ze nat zijn en hebben genoeg dekens. Een groot bed gemaakt dus niemand op de grond en ik lekker thermo kleding aan. dus we hebben het niet koud gehad aha.

Straks een rondje hardlopen, de driepootjes wandelen en een ritje met de paarden maken.

En ja die bitch fight.. oudere teef en mijn teef wordt in februari 2 dus echt teven onderling. Gelukkig laten ze de reuen met rust.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:59

Citaat:
Heerlijk een nieuwe bank, hoekbank is zo fijn.
En lekker Chinees.

Helaas vanaf eergister einde dag niks gehoord, dus heb echt geen goed gevoel erbij.

Kan wel gaskachel aanzetten in de camper maar de honden hebben een warme ochtendjas voor als ze nat zijn en hebben genoeg dekens. Een groot bed gemaakt dus niemand op de grond en ik lekker thermo kleding aan. dus we hebben het niet koud gehad aha.

Straks een rondje hardlopen, de driepootjes wandelen en een ritje met de paarden maken.

En ja die bitch fight.. oudere teef en mijn teef wordt in februari 2 dus echt teven onderling. Gelukkig laten ze de reuen met rust.

[ [url=m/I3EFSj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1CGUuJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ot8D3I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha leuke foto's! Lekker warm onder de dekentjes.
Wel lekker geslapen dus, gelukkig <3

Spannend van je vriendin. Hopelijk is alles goed met de kleine én met haar.

Fijne dag vandaag, wordt volgens mij prachtig weer. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 14:56

Ik kom mij voorzichtig melden. Dinsdag is m’n nod, maar deze test had ik zojuist:
Afbeelding

Ik heb even geen idee wat ik nu moet doen of denken dus ik ga het even laten bezinken :) wanneer bel ik de verloskundige bijvoorbeeld?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:05

Bhodi schreef:
Ik kom mij voorzichtig melden. Dinsdag is m’n nod, maar deze test had ik zojuist:
[ [url=m/FjNT4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb even geen idee wat ik nu moet doen of denken dus ik ga het even laten bezinken :) wanneer bel ik de verloskundige bijvoorbeeld?

Gefeliciteerd.

Als je je cyclus weet, zou ik minimaal 6 weken uitrekenen en niet voor die tijd naar verloskundige gaan. Ik had een onregelmatige cyclus dus moest langs komen maar alleen vruchtzakje te zien en dan zit je dus weer een paar weken extra in spanning

Maar als je je cyclus weet geef je dat door aan de verloskundige, verloskundige kan je zelf kijken waar je je wil aanmelden. Bij mijne kon je je via de site aanmelden dat nemen hun contact met je op voor een afspraak of telefonisch.

En volgens mij is meestal 7 a 8 weken zwangerschap eerste echo, bij sommige praktijken zelfs 10 weken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:13

Marlis schreef:
Bhodi schreef:
[ [url=m/FjNT4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd.

Als je je cyclus weet, zou ik minimaal 6 weken uitrekenen en niet voor die tijd naar verloskundige gaan. Ik had een onregelmatige cyclus dus moest langs komen maar alleen vruchtzakje te zien en dan zit je dus weer een paar weken extra in spanning

Maar als je je cyclus weet geef je dat door aan de verloskundige, verloskundige kan je zelf kijken waar je je wil aanmelden. Bij mijne kon je je via de site aanmelden dat nemen hun contact met je op voor een afspraak of telefonisch.

En volgens mij is meestal 7 a 8 weken zwangerschap eerste echo, bij sommige praktijken zelfs 10 weken.

Dankjewel voor je informatie! Ik weet m’n cyclus wel, ik heb ook ovulatietesten gedaan :) ik zou dus, in theorie, morgen al kunnen bellen met de verloskundige? Ik wil het even rustig afwachten en overleggen met m’n vriend :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 15:35

Gefeliciteerd Bhodi en welkom! Fijn dat het er ook in tekst staat nu haha. Geen gedoe.

Ik heb diezelfde dag nog gebeld. Bij mij hebben ze toen gerekend en op ongeveer 7-8 weken wat ingepland. Klopte ook met de echo want zat toen op 7 weken +3 dagen. Bellen kan dus altijd.

Ik heb ons zelfs met 8 weken al moeten inschrijven voor de kinderopvang en kraamhulp.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 15:39

Gnome schreef:
Gefeliciteerd Bhodi en welkom! Fijn dat het er ook in tekst staat nu haha. Geen gedoe.

Ik heb diezelfde dag nog gebeld. Bij mij hebben ze toen gerekend en op ongeveer 7-8 weken wat ingepland. Klopte ook met de echo want zat toen op 7 weken +3 dagen. Bellen kan dus altijd.

Ik heb ons zelfs met 8 weken al moeten inschrijven voor de kinderopvang en kraamhulp.

Dankjewel :)

Ik denk dat ik dan morgen even bel. Kinderopvang hoeven wij niet te regelen dus dat scheelt (oppas oma) kraamhulp is een goeie! Ik zal even de boel opschrijven :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 15:41

Wij kregen van de verloskundige trouwens ook een mooie flyer mee waarin alles stond dat je per trimester moet regelen. Kon je dan ook afvinken. Die zal je wel krijgen en anders kan ik hier wel even plaatsen wat er in het eerste trimester moet. Is het jullie eerste kindje?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 16:36

Gefeliciteerd Bhodi! <3
Breekt een spannende tijd aan, maar gaat vast helemaal goed komen.
Hopelijk blijven de kwaaltjes je bespaard. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 18:54

Nou zelfde riedeltje weer als gisteren. Nu weer alles eruit gegooid in de avond. Toch gek.. Avond misselijkheid in plaats van ochtend.

Verder gewoon de hele dag op bed doorgebracht. Wel wat meer gedronken voor m'n gevoel.

Hoe was jullie dag?

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:03

:( Vervelend Gnome. Voel je je wel iets opgeknapt? Of nog steeds slap?

Hier wel een oké dag. Gister had ik veel energie, vandaag niet zo. Voelde me ook niet helemaal jovel. Niet echt misselijk, maar echt mwuah. Is niks vergeleken met jou!
Morgen geslachtsbepalings echo, moeten om 18:30 bij de verloskundige zijn. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 19:09

mriek1990 schreef:

Hier wel een oké dag. Gister had ik veel energie, vandaag niet zo. Voelde me ook niet helemaal jovel. Niet echt misselijk, maar echt mwuah. Is niks vergeleken met jou!

Voel me iets beter maar lastig te zeggen als je de hele dag plat ligt. Voel me nog niet in staat om iets te doen in ieder geval maar ik voelde me een paar dagen terug echt alsof ik er niet meer helemaal bij was en dat heb ik nu niet meer. Heb ook het idee dat ik het overgeven in de avond beter kan handelen tussen m'n oren nu de rest van de dag wel oké gaat.

Spannend van de echo!! Stiekeme voorkeur of verwachting?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:28

mriek1990 schreef:

Spannend morgen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:28

Gnome schreef:
Nou zelfde riedeltje weer als gisteren. Nu weer alles eruit gegooid in de avond. Toch gek.. Avond misselijkheid in plaats van ochtend.

Verder gewoon de hele dag op bed doorgebracht. Wel wat meer gedronken voor m'n gevoel.

Hoe was jullie dag?

Vervelend zeg. Hopelijk voor jou na het eerste trimester een hele fijne zwangerschap.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:33

Ik ben bij m'n zus dit weekend en dachten lekker pannenkoeken te gaan eten in het pannekoeken restaurant met m'n nichtje van tien maanden bijna. Nou helaas.. 3/4 van de zaak was leeg maar zonder reservatie kon je niet komen eten.

Dus zus en zwager uit eten gestuurd en ik met de kleine hier. Kleine gegeten en lekker op bed, straks nog een flesje.

Vanmorgen met de hondjes heerlijk gewandeld en hardgelopen en vanmiddag heerlijk ritje gemaakt met de paarden. Man wat was de oudste stout, paarden van iets verderop staan sinds paar dagen naast hun en Madame wilt er dus niet bij weg.

Gelukkig zat ik op t brave kuikentje Afbeelding

Verder van ons vriendin nog niks vernomen dus we zijn zo bang dat het foute boel is met haar. Beste vriendin van der contact mee gezocht maar die heeft ook net als ons vrijdag rond etenstijd voor het laatst was gehoord.

Die heeft nu haar moeder een bericht gestuurd maar ook geen reactie.

Echt non stop stress erover, zit mn zus en mij zo totaal niet lekker en die andere vriendin ook niet. We hebben iig contact met elkaar en afgesproken als iemand iets hoort we het met elkaar delen.
Heel heftig dit.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-22 19:41

Heel heftig inderdaad.. Kan me ook goed voorstellen dat je vriendin hoe dan ook in een enorme rollercoaster zit waarbij de wereld om je heen gewoon stil lijkt te staan. Ik hoop nog steeds op goed nieuws voor haar en jullie.

Ik ga over een paar uurtjes ook proberen om een pannekoek te eten haha. Echt al de hele dag zin in en dan gaat het meestal ook goed. Dacht net even m'n maag te kalmeren met zoute chips. Slechtttt idee. Dat is echt heel smerig met overgeven :+ tip van flip

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:45

Gnome schreef:
Heel heftig inderdaad.. Kan me ook goed voorstellen dat je vriendin hoe dan ook in een enorme rollercoaster zit waarbij de wereld om je heen gewoon stil lijkt te staan. Ik hoop nog steeds op goed nieuws voor haar en jullie.

Ik ga over een paar uurtjes ook proberen om een pannekoek te eten haha. Echt al de hele dag zin in en dan gaat het meestal ook goed. Dacht net even m'n maag te kalmeren met zoute chips. Slechtttt idee. Dat is echt heel smerig met overgeven :+ tip van flip

Hopelijk blijft het erin.

Ja wij denken alleen dat het met haar foute boel is... Kleine is met keizersnede gehaald omdat zij leverfalen kreeg.. want ondanks de gebroken vliezen, werd de kleine gemonitord en was het echt door haar lever dat de kleine direct gehaald werd. Dus we zijn heel bang voor haar. Helemaal omdat we voor de keizersnede en nog geen uur erna ook direct wat hoorde en eigenlijk heel veel hoorde van der ook over de kleine en foto's.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:01

Gnome, wel fijn dat je je iets beter voelt dan een paar dagen geleden. Hoop echt dat je snel weer wat meer energie hebt zodat je iets kan ondernemen. Enne...overgeven met chips in je maag is inderdaad héél erg goor... 8)7 Heeft de pannenkoek gesmaakt?

Marlis, raar van het restaurant zeg. Als er toch lege tafels zijn, waarom mag je er dan niet eten? Bijzonder. Lief van je dat je de kleine bij je hebt gehouden.
Mooie foto in het bos! Was ook een heerlijke dag om zoiets te doen. Oudje beetje op de hobbel dus, boef! Wel genoten van de rit?
Spannend van je vriendin. Lijkt me heel erg naar als je zo in onzekerheid zit...

Ik heb echt geen voorkeur voor het geslacht. Als het maar gezond is. ;)
Maarr...ik heb wel echt een jongens gevoel. Hopen dat de kleine een beetje mee wil werken. Met de 13 weken echo had hij/zij constant de benen gekruisd en kon ze eerst de nekplooi niet goed opmeten omdat het kind dwars lag. Ben erg benieuwd naar morgen ;)

Is het trouwens een idee om elkaar ook een beetje voor te stellen? Ik noem iedereen nu bij de bokt naam, maar is wel leuk om jullie echte naam en nog wat meer te weten. Alleen als jullie het ook willen natuurlijk! :#