Ik heb er echter geen moeite mee, ben zelf ook graag bij m’n kinderen en datenights kan je thuis ook doen.
Er komt ook een tijd dat je kids je zelf savonds graag weg willen hebben dus dat komt vast goed. Je eigen tijd komt ook weer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophievdV schreef:Napie schreef:Waar ik me vooral aan stoor is dat je als kinderloze toch vaak vreemd aan wordt gekeken. Op mijn werk krijg ik wekelijks de vraag of ik kinderen heb en als ik dit ontkennend beantwoord dan denkt men vaak dat ik of onvruchtbaar ben of een kinderhater
Zeggen die mensen dan dat ze dat denken?
Op zich is de vraag of je kinderen hebt geen vreemde vraag, maar gewoon een vraag uit belangstelling.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen. De impact op je vrijheid is immens groot. Dat vind ik het vervelendste aan het moeder zijn. Je bent nooit echt vrij. En daar verlang ik wel eens naar.
Marjo schreef:Voor mij is het al jaren heel duidelijk dat ik geen kinderen wil. Ik heb niets met kinderen en ik kan er ook niks mee. Ik zie alleen maar de nadelen van kinderen nemen
Sizzle schreef:secricible schreef:2 kinderen, 1 van ieder geslacht is het summum Sizzle! Dan heb je alles wat je wil blijkbaar
Het hoogste doel in het leven wat te behalen valt inderdaad. Ik vraag me af of je dat op je CV kunt zetten
Saul schreef:Sizzle schreef:
Het hoogste doel in het leven wat te behalen valt inderdaad. Ik vraag me af of je dat op je CV kunt zetten
En dan nog het liefst eerst een jongetje en dan een meisje
sorry voor de oneliner ik kruip terug onder mijn steen![]()
Sizzle schreef:Een goede oppas vinden waar je echt vertrouwen in hebt vind ik haast nog moeilijker dan een goede bijrijder vinden. Echter hebben we beide niet zo‘n enorme stap-behoefte.
Qimm schreef:Ik heb al eens gehad dat iemand zich (onnodig) rot voelde om de vraag. Was voor de belastingaangifte. Of ik ook nog even de rekeningnummers van de kinderen door wilde geven waarop ik simpelweg antwoordde 'die hebben we niet' waarop er een heel ongemakkelijke 'oh het spijt me' volgde. Waarop ik dan weer zei, 'oh, maar het is opzettelijk hoor'
Insert ongemakkelijke stilte.
Als je geen kinderen hebt is dat uiteraard het gevolg van een vervelende medische kwestie en is het heel verdrietig.
Ofzo
Menino schreef:Ik heb wel altijd het idee dat dat mensen zijn die echt tralalala, aan kinderen zijn begonnen zonder dat ze er bij wijze van spreke ooit 1 gezien hebben.
Tiggs schreef:Menino schreef:Ik heb wel altijd het idee dat dat mensen zijn die echt tralalala, aan kinderen zijn begonnen zonder dat ze er bij wijze van spreke ooit 1 gezien hebben.
Dat denk ik inderdaad ook weleens. Of mensen die zeggen dat je pas echt weet hoe zwaar het is als je zelf een kind hebt. Maar bij goede vriendinnen zie ik dondersgoed hoe zwaar het is, en dat is voor mij juist een bevestiging van mijn keuze (om geen kinderen te krijgen).
Dus ik denk eerder dat mensen of geen goed beeld hebben, of het heel erg onderschatten. Maar dan wel graag voor anderen invullen dat die het niet kunnen weten
Tiggs schreef:Daar heb je gelijk in hoor, maar dat is dan inderdaad met alles.
Soms lijkt het alleen of mensen dingen met kinderen altijd ‘specialer’ vinden. Nee ik weet idd niet hoe moe je kunt zijn met een kind, maar een ander weet niet hoe moe je kunt zijn als je 60+ uur in een week in een verantwoordelijke baan werkt of hoe moe je kunt zijn als je een depressie hebt.
Edit: en toch denk ik dat veel mensen het ouderschap onderschatten.
Tiggs schreef:Napie schreef:Waar ik me vooral aan stoor is dat je als kinderloze toch vaak vreemd aan wordt gekeken. Op mijn werk krijg ik wekelijks de vraag of ik kinderen heb en als ik dit ontkennend beantwoord dan denkt men vaak dat ik of onvruchtbaar ben of een kinderhater
Dit herken ik niet…
Citaat:Waar ik me vooral aan stoor is dat je als kinderloze toch vaak vreemd aan wordt gekeken. Op mijn werk krijg ik wekelijks de vraag of ik kinderen heb en als ik dit ontkennend beantwoord dan denkt men vaak dat ik of onvruchtbaar ben of een kinderhater
Zeggen die mensen dan dat ze dat denken?
Op zich is de vraag of je kinderen hebt geen vreemde vraag, maar gewoon een vraag uit belangstelling.
Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen geen kinderen willen. De impact op je vrijheid is immens groot. Dat vind ik het vervelendste aan het moeder zijn. Je bent nooit echt vrij. En daar verlang ik wel eens naar.
Maar is dat geen kwestie van een goede oppas?
Ik zie de kinderdroom toch wel een beetje voor me met een leuke oppas waar mijn kids ook graag mee omgaan en dan wél gewoon 1 datenight met vriend alleen per week.
Als we uit elkaar gaan voogdij 50/50 verdelen, of hij ietsje meer dan ik ( puur omdat ik zeker weet dar vriendlief een veel betere omgeving neer kan zetten dan ik).
Als mijn vriend komt te overlijden zou ik natuurlijk er wel alleen voor staan. Dat zou ik wel spannend vinden. Maarja, weduwe worden staat idd sws niet erg hoog op de bucketlist.
Als ze iets ouder en zelfstandiger zijn krijg je je vrijheid sowieso wel terug natuurlijk.