Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Is ook zo.Hillary, huishouden is makkelijker als je beide buitenshuis werkt.
Zonder kind deed ik heel weinig huishouden, we waren amper thuis en deed gewoon een beetje op het oog. 1x per week de stofzuiger was zat, soms ook wel langer.
Nu het andere extreem waar we beide veel home office doen, wat een zooi maak je dan!
Alles wordt veel sneller vies omdat je het vaker gebruikt en vaker van buiten naar binnen komt.
Als je niet werkt val je daarnaast ook heel snel uit je efficientie heb ik gemerkt toen ik een tijdje werkeloos was, dat is ontzettend lastig en frustrerend. Wat dat betreft kun je het beter druk hebben.
Dieuwke_ schreef:Dan kun je toch met je man afspreken dat de zaterdagochtend voor zijn rekening is en dat jij dan tot half 2 met je hobby's bezig bent?
Volgens mij is de eerste stap een gesprek met de huisarts. Je ziet heel veel problemen terwijl het naar mijn idee niet eens een probleem hoeft te zijn en dat moet "even" uit je hoofd. En inderdaad, meer tijd voor jezelf nemen. Neem een voorbeeld aan je man
Jojoju schreef:Mijn bloed word binnenkort geprikt dus dan weet ik meer over mijn bloedwaardes.
Als man van zijn werk komt gaat hij altijd eerst even zitten op de bank, vraag ik hoe zijn dag was en knuffelt hij met de kinderen. Ondertussen start ik het avondeten op (ook ik heb een weekschema met wat we eten en doe een keer in de week de boodschappen op woensdagmiddag. Met kindjes dus, die vinden het leuk om te helpen zoeken naar een komkommer oid)
Het helpt ook niet mee dat man op zondagochtend zijn hobby uitoefend en daar tot 13:30 mee bezig is, en de kinderen thuis blijven. Dat is voor mijn gevoel het halve weekend wat dan ook weer op mijn bordje komt. En ik kan moeilijk zeggen 'jij mag geen hobby hebben' dat vind ik ook niet eerlijk.
Ik denk dat ik er goed aan zou doen die 2,5 dag doordeweeks eens echt als me-time ga zien en dat ook zo voelen. Wat meer vrijwilligerswerk ga doen waar ik veel voldoening uit haal
Jojoju schreef:Het klopt dat mijn belastbaarheid niet heel groot is, dat is mooi verwoord. Dat komt deels door medicatie die ik nog wel gebruik, een van de bijwerkingen is vermoeidheid. Ik slaap ook minimaal 8 uur per nacht, het beste doe ik het op 9 uur slaap
tokedri schreef:Jojoju schreef:Het klopt dat mijn belastbaarheid niet heel groot is, dat is mooi verwoord. Dat komt deels door medicatie die ik nog wel gebruik, een van de bijwerkingen is vermoeidheid. Ik slaap ook minimaal 8 uur per nacht, het beste doe ik het op 9 uur slaap
Da s wel heel veel slaap
Is dat echt zo of is dat in je hoofd zo dat het moet?
Gezien alle schema s enz denk ik daaraan
En gezien berichten van je van vroeger toen je nog een andere boktnaam had.
Mss maak je het onbewust allemaal heel groot?
onpaard schreef:Dieuwke_ schreef:Dan kun je toch met je man afspreken dat de zaterdagochtend voor zijn rekening is en dat jij dan tot half 2 met je hobby's bezig bent?
Volgens mij is de eerste stap een gesprek met de huisarts. Je ziet heel veel problemen terwijl het naar mijn idee niet eens een probleem hoeft te zijn en dat moet "even" uit je hoofd. En inderdaad, meer tijd voor jezelf nemen. Neem een voorbeeld aan je man
Hier snap ik dus niks van. Ik zou het mijn man gunnen dat hij een hobby heeft. Hij moet werken om brood op de plank te krijgen, waar het hele gezin van leeft. De tijd dat de kinderen op school zitten is een mooie tijd om iets voor jezelf te doen. De tijd dat je man thuis is moet je koesteren en iets leuks doen met elkaar.
tokedri schreef:verootjoo schreef:7-9uur slaap per nacht is idd gewoon normaal voor een volwassene wat je gemiddeld nodig hebt.
Is helemaal niet ‘wel heel veel’.
O.. dan slaap ik ws weinig en velen die ik ken
tita schreef:blablabla
Sizzle schreef:Ook het het wel of geen ouders in de buurt hebben is in feite irrelevant (hier nu schoolvakantie en geen ouders om de hoek). Alles gaat en staat met je psychische gezondheid uiteindelijk.
Als je het gevoel hebt dat het leven met je aan de loop gaat en jij aan je haren meegesleurd wordt dan is het irrelevant hoeveel uur je wel/niet werkt, of je ouders om de hoek hebt of niet, of je wel of geen pictogrammen aan de muur hebt. Het maakt zelfs niet uit of je op vakantie bent of niet.
Iedereen die wel eens een burnout in meer of mindere mate gehad heeft weet dat zelfs een prachtige zonerse dag op een terrasje kan aanvoelen alsof alles uitzichtsloos is.
Ik ben blij dat TS naar de huisarts gaat en het serieus neemt, want ook van thuis blijven kun je in een serieuze burnout komen.