Menstruatie bikini?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 08:58

Ik zat op die leeftijd op wedstrijdzwemmen, trainde 5x per week. Ik heb echt zo ontzettend vaak geoefend met mini-tampons maar bij mij lukte dat dus absoluut niet, alles verklapte daar onder en het deed veel pijn. Ik heb daardoor langere tijd (zeker een half jaar) elke maand een periode niet kunnen trainen.
Tot mijn trainster met de tip kwam van de tampons met inbrenghuls - die lukten wel.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:42

belle_boef schreef:
Kan het niet anders dan jammer vinden dat menstruatie tot iets ultiem ranzigs is geprogrammeerd bij mensen.

Mensen piesen in het zwembad, mensen wassen zich niet en springen in het zwembad, mensen stoten zichzelf kapot aan de zwembadrand, bloeden en zwemmen weer door maar oh wee als je menstrueert.

Mee eens.
Het is heel normaal dat je menstueert en het is niet vies.

Helaas wordt het er al vanaf jongs af aan in gestampt dat het vies is. Denk bijvoorbeeld aan reclame op tvs van maandverband met een geurtje. Wat overigens niet goed voor je is beneden. En nog meer van dat ongein.

Voor kinderen bestaan er zwem luiers. Daarmee zitten ze ook in het zwembad en poepen en plassen daar ook in. Blijft in de luier zitten.
Dus waarom geen menstruatie bikini?
Alleen om dat het bloed uit je vagina komt? Omdat je vagina vies is?

Hou toch op. Accepteer vaginas niet vies zijn en dat vrouwen menstrueren.

Mars

Re: Menstruatie bikini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 09:57

Ik vind alle soorten menselijk afval nou niet echt prettig. Poepen is ook natuurlijk en hoort erbij is het daarmee iets mooie en heerlijks waar we allemaal gewoon in moeten gaan liggen zwemmen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 10:04

Poep verdunt niet in het water. Wie weet in hoeveel zeik jij al hebt liggen borstcrawlen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:24

Sizzle schreef:
In een „adult only“ bad kun je nog wel eens ongewenst zwanger worden <<)

Raap mij op _O-

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 11:42

Je moet niet in het zwembad sch*ten, dat kun je op de Wc. Maar een drupje menstruatiebloed dat door je tampon lekt, ga je heus niet merken in zoveel kuub water. Heb wel al eens gemerkt dat er een kind een bloedneus kreeg in het water. Dan rent toch ook niet iedereen met een rotvaart het zwembad uit? Stricto senso is dat net hetzelfde als menstruatiebloed, namelijk bloed met cellen en slijm. Het enige verschil is dat dit uit je neus komt ipv uit je vagina. Een neus is niet meer of minder vies dan een vagina.
En het is echt een zeer zeer kwalijke evolutie dat dit nu net wel is wat aan de jonge meiden overgebracht wordt.
Je eigen lichaam is niet vies. Je vagina is niet vies. Menstruatiebloed is gewoon bloed, net hetzelfde goedje dat uit je neus kan komen of uit een snijwonde. Moet je het overal rondstrooien? Nee, dat niet. Maar jezelf erover schamen zeker ook niet. Ook een zindelijke vrouw kan soms niet voorkomen dat er een beetje bloed lekt. Dat is niet erg, dat is normaal!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 13:24

Ehm en beide vinden kan niet? Ja, het is normaal maar ik lig er liever niet in?
Hetzelfde geldt voor snot, kots, zweet en andere normale zooi die de mens produceert.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 17:14

Mars schreef:
Ehm en beide vinden kan niet? Ja, het is normaal maar ik lig er liever niet in?
Hetzelfde geldt voor snot, kots, zweet en andere normale zooi die de mens produceert.

Ik snap ook niet waarom mensen maar willen pushen dat we alles wat natuurlijk is omarmen. En doe je dat niet, dan zorg je voor een taboe? Kots verdunt ook in een groot zwembad. Wie springt erin als er net iemand even over z’n nek ging?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:58

Dat hangt er denk ik helemaal van af wat de gelegenheid om te kotsen is.

In mijn kots zitten meestal harde stukjes of van die dikke brokken, dat verdunt niet. Dat blijft drijven hoor.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:47

Euh er komt altijd maagzuur mee naar buiten hoor :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:34

Ja, maar in de mix toch? Stukjes en zuur?

Ik zit aan m'n borrel, ik ga dit topic nu wel even wegklikken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:14

Urbanus schreef:

Geen zwembad in de buurt? :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:29

Na het lezen van dit topic ga ik nooit meer een zwembad in := Gadver, wat ranzig allemaal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 00:50

Suzanne F. schreef:
Urbanus schreef:

Geen zwembad in de buurt? :+

Nee _O-

Fitzroy schreef:
Na het lezen van dit topic ga ik nooit meer een zwembad in := Gadver, wat ranzig allemaal.

Ik woon dichtbij zee, maar dat is natuurlijk ook gewoon goor. En in het kanaal hier wordt gezwommen, baaaah.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 00:55

Komop zeg. We snappen toch allemaal dat ongelukjes kunnen. Maar in de basis vind ik het vreemd als iemand naar het zwembad gaat om bewust bloed/kots/stront/plas te verspreiden.
Nogmaals een ongelukje kan. Maar met de zekerheid zulke dingen te verspreiden, snap ik niet wat je in het zwembad te zoeken hebt. Er is al genoeg van zulke sappen in het zwembad van de ongelukjes. Gaan we dan echt nog even bewust extra zulke sappen erin gooien? Blijf dan gewoon netjes thuis.

Ik zeg dan ook wennen aan een tampon met inbrenghule of een Cup. Lukt dat nog niet, houd rekening met de mede mens en blijf lekker uit het water.

Ik vind het zelf volkomen normaal dat een 13 jarige beseft dat zwemmen met ‘iets’ gewoon logisch is. Lukt dat ‘iets’ niet, dan voorlopig niet zwemmen. Zo lastig is dat toch niet.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 24-04-22 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:01

Urbanus schreef:

In mijn kots zitten meestal harde stukjes of van die dikke brokken, dat verdunt niet. Dat blijft drijven hoor.

Klopt! Dat is ook een van de weinige dingen die mij is bijgebleven van zwemles toen ik nog jong was :') Ik zie dat beeld nog voor mij dat iemand moest overgeven en dat dreef zo voorbij

(Sorry mensen :+ )

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:06

Zebrastreep schreef:
Urbanus schreef:

Klopt! Dat is ook een van de weinige dingen die mij is bijgebleven van zwemles toen ik nog jong was :') Ik zie dat beeld nog voor mij dat iemand moest overgeven en dat dreef zo voorbij

Nee maar ik neem aan dat jij niet denkt; goh ik moet vandaag kotsen, maar ik ga wel zwemmen vandaag want het is een natuurlijk product. Dus als ik kots in het zwembad heeft de rest te dealen met dit natuurlijke product.
Misschien een hele misvatting van mij. Maar ik neem aan dat als mensen merken dat ze moeten kotsen, ze niet gaan zwemmen. Het is onnodig lichaamssappen in het water verspreiden terwijl het in mijn ogen prima tegen gehouden kan worden.

Met de ongelukjes valt te dealen. Maar als mensen ook nog bewust hun sappen in het bad gooien.. nee dankje.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:12

absque_dubio schreef:
Zebrastreep schreef:

Nee maar ik neem aan dat jij niet denkt; goh ik moet vandaag kotsen, maar ik ga wel zwemmen vandaag want het is een natuurlijk product. Dus als ik kots in het zwembad heeft de rest te dealen met dit natuurlijke product.
Misschien een hele misvatting van mij. Maar ik neem aan dat als mensen merken dat ze moeten kotsen, ze niet gaan zwemmen. Het is onnodig lichaamssappen in het water verspreiden terwijl het in mijn ogen prima tegen gehouden kan worden.

Ik heb het hier over zwemles , dan praat ik over een leeftijd tussen de 6 en 7 jaar oud :') mijn ervaring met kinderen is dat ze zo onverwacht kunnen gaan overgeven zonder dat ze eerst komen melden ik ben misselijk.

Alleen wat ik nog steeds raar vond was dat de zwemleraar het compleet negeerde en het gewoon liet drijven.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:13

Ik wil jouw beeld liever niet voor me zien. Deal? :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 01:35

absque_dubio schreef:
Ik wil jouw beeld liever niet voor me zien. Deal? :')

Dat ik iets van 19 jaar geleden nog skan herinneren :'). Ik had overigens een hekel aan zwemmen dus ik vondt alles er vreselijk rot en stom aan.

Maar om terug te komen op het topic... ik durf niet eens te zwemmen als ik ongesteld ben. Ik ben echt te bang dat het misgaat. Mijn moeder zegt ook dat het in water stopt. 1x geprobeerd in bad omdat ik zoveel zin had in een bad. Ging toen ook mis werd er beroerd van ben gelijk uit bad gegaan vond het zo smerig bah! Dus ik heb wel respect voor mensen die zeggen ach nee ongesteld of niet , ik ga gewoon zwemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 15:42

Bij zulily heb je hippere kleurtjes menstruatie badkleding waar je wasbare inlegkruisjes in kunt doen. Je hebt zelfs wasbare tampons zie ik.
Propkini wordt het ook wel genoemd.
Via Google is er best veel te vinden TS. Ben je er inmiddels uit?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 16:06

En ze Is precies op de dag dat ze op vakantie ging met haar vriendin ongesteld geworden. Mini tampons gekocht en met wat angst maar vooral veel uitleg heeft ze het zonder moeite Ingekregen!
Voor haarzelf ook wel een fijnere optie.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:10

Wat goed van haar :D fijn dat t gelukt is!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 17:17

belle_boef schreef:
Kan het niet anders dan jammer vinden dat menstruatie tot iets ultiem ranzigs is geprogrammeerd bij mensen.

Mensen piesen in het zwembad, mensen wassen zich niet en springen in het zwembad, mensen stoten zichzelf kapot aan de zwembadrand, bloeden en zwemmen weer door maar oh wee als je menstrueert.

Precies dat. Ik snap ook werkelijk waar niet dat vrouwen vies van zichzelf kunnen zijn als ze menstrueren, het is een prachtig en natuurlijk proces.
Natuurlijk is het niet fijn als je er veel last van hebt of veel bloed verliest maar je kunt het ook eens omdraaien en tijdens je menstruatie wat liever voor jezelf zijn ipv van jezelf te walgen.

@TS, de hoeveelheid menstruatie bloed welke ze verliest, zeker op lichte dagen, stelt weinig voor. Ik zou gewoon lekker een zwart bikinibroekje aandoen, wat vaker naar het toilet en voor het zwemmen even douchen in een apart hokje zodat ze zich even extra kan wassen.

Edit, lees net dat alles gelukt is, wat fijn!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:12

Tijdens menstruatie loost je lichaam zooi die het niet (meer) nodig heeft, wat is daar voor prachtigs aan? Poep, plas, zweet etc zijn ook allemaal natuurlijke afvalstoffen, vinden we toch ook geen erg frisse zaken?
Heeft niks te maken met vies van jezelf zijn hoor.

Ontopic: fijn dat t gelukt is TS en hopelijk kan ze nu genieten van de vakantie en het zwemmen