Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:28

Zelda_Link schreef:
eilleen333 schreef:
Ik ben zelf niet gevaccineerd, mijn moeder wel. Die heeft de eerste twee prikken gehad. Twee maanden later een hartinfarct. Toeval? Of bijwerking? We zullen het nooit weten. Maar ik heb wel zo mijn twijfels. Zij heeft wel spijt van de vaccinatie.

Dit vind ik een opmerkelijke conclusie. Dat is in mijn ogen hetzelfde als dat ik zeg dat mijn buurmans hartaanval veroorzaakt is omdat hij de week ervoor een aardbei had gegeten, dus dat we allemaal massaal moeten stoppen aardbeien te eten.

Je hebt werkelijk geen enkele reden om aan te nemen dat het één met het ander te maken had. En zelfs al ZOU het zo zijn, wat mij volkomen onlogisch lijkt, dan zou ze een op miljoenen zijn.

Dat dus :j

Mijn vader heeft een tia gehad.
Als dat afgelopen jaar zou zijn gebeurd dan waren er vast en zeker wappies die dat maar al te graag aan de vaccinatie zouden wijten.
Maar in het geval van mijn vader is dat een aantal jaren geleden gebeurt.

De hartstichting zegt:
“ Elk jaar worden zo'n 40.000 mensen getroffen door een beroerte. Dat zijn er ongeveer 110 per dag. ”

En er is geen bewijs dat er meer mensen een beroerte hebben gekregen sinds de vaccinaties.

Zelfde geldt voor hartfalen. “ Elk jaar krijgen bijna 38.000 mensen voor het eerst de diagnose hartfalen”

Sterker nog, het aantal mensen dat aan een hartaanval overlijdt is de afgelopen jaren zelfs afgenomen;
2010: 6823 personen
2015: 5408 personen
2020: 4718 personen
2021: 4777 personen
Zelfde geldt voor andere hart-en-vaatziekten
Bron: cbs: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/82899NED
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 14-04-22 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:33

lastig schreef:
Hier wel spijt. Vaccinatie genomen in november omdat ik mij verplicht voelde.

Heb me behoorlijk ellendig gevoeld van vaccin.
Sindsdien gedoe met menstruatie, nog nooit gehad in het verleden.

Ik ga dit zeker niet nog eens doen

Idem hier. Ik ben al bijna 20 jaar regelmatig, nu plots niet meer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:36

pluisje88 schreef:
Ik heb de keuze gemaakt om me niet te laten vaccineren. Ten eerste voelde ik geen noodzaak. Ik vertrouw erop dag mijn lichaam sterk genoeg is om de eventuele gevolgen aan te kunnen. Zo niet is mijn tijd blijkbaar gekomen en zie ik dat als mijn lot. Ik voelde de angst niet die iedereen voelde en voelde geen noodzaak om iets experimenteels in me te laten spuiten. Ik heb dus een bewuste keuze gemaakt en ook. Bewust de eventuele gevolgen aanvaard. Aanvankelijk was het geen definitieve keuze. Ik wilde eerst even afwachten wat er zou gaan gebeuren en hoe mensen zouden reageren op de vaccinaties. Ik heb gezegd dat ik me zou laten vaccineren zodra de onder verscherpt toezicht periode voorbij was en het echt goedgekeurd zou zijn. Dus ja ik wilde vaccineren, maar niet meteen in het begin. Ik ben ook geen anti vaxxer overigens.

Ik moet zeggen: die voel ik nog steeds niet. Ik ben in januari 2020 heel ziek geweest en wat niet voelde als griep. Maar Corona bestond toen officieel nog niet. Ik ben risicopatient maar ik voelde me er niet goed bij. Dus me nog niet laten vaccineren. De eerste zomer werkte ik op een kantoor. Thuis werken mocht niet. Ik heb me zo veel mogelijk aan de maatregelen gehouden en de ene na de ander kreeg Corona. Ik niks. Na die zomer ging ik in een magazijn werken met tig mensen om me heen. Weer hetzelfde verhaal. Ook toen weer allerlei mensen met Corona (meesten ervan gewoon grieperig en niet meer dan dat) en ik ontsprong de dans nog steeds.

Dat voorjaar werd mijn moeder positief getest. Zij was grieperig en dus wij verplicht in quarantaine. 5 dagen binnen geweest en na die 5 dagen testen. Ik positief, mijn vader negatief. Dus nog 5 dagen op m’n slaapkamer gezeten. 0 klachten. Nou toen voelde ik dus nog minder noodzaak zegmaar.

Ik ben inmiddels veranderd van baan. Een kantoorbaan met thuiswerkverplichting vanwege Corona. Paardlief is verplaatst van een pensionstal naar een particulier waar ik de enige ben. Dus ik zie amper mensen. Dus nog steeds geen noodzaak.

Ik geloof niet in de angstpropaganda van de overheid over de noodzaak en “je doet het voor een ander”want dat is gewoon niet waar en dat geven ze inmiddels zelf toe.

Waar ik wel bewust mee bezig ben: ik ben opgeleid als natuurgeneeskundig therapeut. Ik geloof in het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Ik leef gezond, veel aandacht voor fysieke en mentale gesteldheid, zuur base balans, immuunsysteem ed. Dus ik ben wel een hele bewuste niet gevaccineerde. Heb ik er spijt van? Nee absoluut niet.

Helaas heb ik al twee familieleden naar het kerkhof mogen brengen die na de vaccinatie ineens rap verslechterden en overleden die anders nog wel een paar jaar mee hadden gekund.

Verder hoor ik best veel “gezonde” mensen die klachten hebben overgehouden aan de vaccinaties. Problemen met menstruatie onder andere, pijn in ledematen, krachtverlies enz. Ik zie momenteel om mij heen vooral volledig gevaccineerd en geboosterd met Corona, maar ook griep en verkoudheid bij elk zuchtje wind. Echt opvallend vaak ziek thuis. Is dat toeval? Geen idee zou kunnen.. voor de rest hoor ik veel mensen zeggen dat ze spijt hebben gehad dat ze zich hebben laten prikken omdat de regering dat zei en om een vinkje te krijgen. Ze wilden dat de samenleving weer open ging en terug naar normaal. Puur om die reden hadden ze een spuit in hun arm laten zetten. Toen dat niet gebeurde voelden ze zich nogal tja.. belogen zullen we maar netjes zeggen.

Dus gevaccineerd nee. Spijt, nee ook niet.

Bij “de angst die iedereen voelde” ben ik afgehaakt. Dat inklopt echt niet.

3 x gevaccineerd. 0 problemen. Spijt? Hoezo, waarvan?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:42

Hier ook geprikt en geboosterd, van de booster wel wat ziek geweest, niks bijzonders.

Was een paar weken geleden bij een klant:
Zoonlief absolute antivaxer, mag hij natuurlijk helemaal zelf weten.
Nu wilde hij wel graag corona krijgen omdat hij deze zomer naar het buitenland wil!
Hij heeft er alles aan gedaan om het te krijgen en dat is gelukt!

Hij is inmiddels wel overleden, 6 weken op de ic gelegen.
Ouder intens verdrietig achterlatend.

rien10

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 07:46

Wat een vreselijk triest verhaal zeg.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:09

Alle drie de prikken gehad, wel klachten, geen spijt.

Tussen de eerste 2 prikken door kreeg ik een hevige opvlamming van Colitis die nog steeds niet onder controle is. Veel voorkomend bij patienten met IBD, mijn vermoeden is dat het wel door de vaccinaties komt maar heb geen bewijs.

Vorige maand flink ziek geweest van Corona maar langzaamaan weer herstellende. En toch geen spijt van de vaccinaties, ik denk dat ze me behoedt hebben voor een ernstiger verloop.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:14

_Mir schreef:
Niet gevaccineerd, geen spijt.
Zal mij nooit laten vaccineren.

Ik zou iedereen willen adviseren, doe zelf onderzoek voor je vrijwillig mee doet aan een experiment.

Met alle respect....ook niet-gevaccineerden doen aan een experiment. Want je weet niet hoe corona of vaccineren uitpakt. Ik zou dus zeer zeker niet met vingers willen wijzen naar anderen. Mijn enige niet-gevaccineerde collega heeft nu wel spijt: hij is behoorlijk ziek geweest. Is dit omdat hij niet gevaccineerd is, of was hij met vaccinatie net zo ziek geworden? We weten het niet. Ieder maakt een eigen keuze op basis van de info die te vinden is, en daarna zullen we allemaal moeten afwachten wat er gebeurt. Wel of niet gevaccineerd. Wel of niet geboosterd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:18

karrij schreef:
Hier ook geprikt en geboosterd, van de booster wel wat ziek geweest, niks bijzonders.

Nu wilde hij wel graag corona krijgen omdat hij deze zomer naar het buitenland wil!

Ik zie het maar zo. Ieders doel is om gezond te blijven. De een wil dit doen door een vaccin te nemen. De ander wil juist gezond blijven door geen vaccin te nemen maar het uiteindelijke doel van iedereen is nog steeds hetzelfde. De weg ernaartoe verschilt alleen. Hé maakt hierin een keuze die het best voelt voor jou. Of je de juiste keuze hebt gemaakt kun je alleen achteraf beoordelen.

Ik word echt zo moedeloos van die twee groepen die recht tegenover elkaar staan en met het vingertje te lopen wijzen. Dat heeft de regering veroorzaakt en dat neem ik ze kwalijk. Los van alles wel of niet, haat en verdeeldheid zaaien dat neem ik ze kwalijk

Wat een verdrietig verhaal. Dat hij echter zo ziek wordt en zelfs overlijdt is uiteraard geen standaard gevolg van niet ingeënt zijn.

Ik ken genoeg mensen die positief getest zijn maar 0 klachten hebben of lichte verkoudheidsklachten krijgen. En als je pech hebt wordt je wel ziek. Echt ziek. Maar dit staat los van wel of niet ingeënt. Ik ken genoeg mensen die ziek zijn met vaccinatie en mensen die niet ziek zijn zonder vaccinatie en andersom.

Momenteel hoor ik juist in mijn omgeving heel veel vol gevaccineerde en gevoosterde mensen Corina hebben. Veel meer dan niet gevaccineerden. Maar ook dat is relatief natuurlijk want het aantal niet gevaccineerden die ik ken is natuurlijk kleiner dan het aantal wel gevaccineerden.

Ik persoonlijk zie geen significant verband. Maar blijft treurig uiteraard

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:24

karrij schreef:

Dat is heel triest. Gegokt en verloren eigenlijk. Er zijn er zoveel die Corona krijgen en nergens last van hebben. Of alleen een snotneus hebben. Ik vond/vind wel dat als je je niet liet vaccineren, je dit risico bewust nam. En ja, dan kon dit het gevolg zijn. Verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders.

Buurvrouw van mijn moeder kreeg enkele dagen na de 2e prik een hersen infarct. Je komt er nooit meer achter of dit door de vaccinatie kwam of niet.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:31

Ook volgende de artsen (van de ic) was zijn overlijden niet nodig geweest als hij zich had laten vaccineren! Deze artsen zijn geen dommetjes wat Corona betreft.

Hij wilde zelfs , toen hij opgenomen werd, niet geholpen worden door een gevaccineerde verpleegster of ic Arts, hij eiste ongevaccineerde mensen aan zijn bed. Krankjorem toch!

Daar zijn zijn ouders ook zo verdrietig over, het had niet gehoeven.

Momenteel hoor ik dat juist iedereen ziek is! Corona of gewoon de griep.

Mensen die zich niet hebben laten vaccineren laten zich over het algemeen ook niet testen, tenzij zij een herstelbewijs willen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:33

Suzanne F. schreef:
karrij schreef:

Dat is heel triest. Gegokt en verloren eigenlijk. Er zijn er zoveel die Corona krijgen en nergens last van hebben. Of alleen een snotneus hebben. Ik vond/vind wel dat als je je niet liet vaccineren, je dit risico bewust nam. En ja, dan kon dit het gevolg zijn. Verschrikkelijk natuurlijk voor de ouders.

Buurvrouw van mijn moeder kreeg enkele dagen na de 2e prik een hersen infarct. Je komt er nooit meer achter of dit door de vaccinatie kwam of niet.

Oké maar als je je dus wel heb laten vaccineren en je overlijdt dan aan Corona, hoe heet het dan? Domme pech ofzo? Het is dus niet zo dat je het volledige risico op overlijden afkoopt door dat prikkie. Dat heeft de regering wel heel hard geroepen, maar toen dat niet zo bleek te zijn brachten ze het ineens als “ja nou technisch gezien zou je er nog steeds aan kunnen overlijden, maar de kans wordt wel wat kleiner”.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:35

karrij schreef:
Ook volgende de artsen (van de ic) was zijn overlijden niet nodig geweest als hij zich had laten vaccineren! Deze artsen zijn geen dommetjes wat Corona betreft.

Hij wilde zelfs , toen hij opgenomen werd, niet geholpen worden door een gevaccineerde verpleegster of ic Arts, hij eiste ongevaccineerde mensen aan zijn bed. Krankjorem toch!

Daar zijn zijn ouders ook zo verdrietig over, het had niet gehoeven.

Momenteel hoor ik dat juist iedereen ziek is! Corona of gewoon de griep.

Mensen die zich niet hebben laten vaccineren laten zich over het algemeen ook niet testen, tenzij zij een herstelbewijs willen.

Ja sorry hoor maar dan hebben we het gewoon over een domme kerel die gebrainwasht is. Een doorgeslagen idioot. Dat heeft niks te maken met wel of niet gevaccineerd zijn..

Tja wat betreft die artsen.. ze hebben het wel over dat prikje en je zou hem moeten nemen. Maar als ze vervolgens mensen een frikandelbroodje zien wegspoelen met een blikje spul dat je vleugels geeft vinden ze dat heel normaal.

Mijn ervaring is dat de mensen die bewust de keuze maken niet te vaccineren (dus niet de ik wil het in principe niet omdat ik dat niet wil domme ganzen) juist meer dan gemiddeld zijn met puur leven, puur en gezond voeden (niet vullen dus) en met heel veel aandacht voor hun gezondheid zorgen. Veel meer dan gemiddeld.

Mijn ervaring over testen is juist heel anders. Zodra mensen geboosterd zijn gaan ze met hun snotterige Corona kop gewoon naar de winkel want ze zijn gevaccineerd dus dan mag dat gewoon. Als je er dan wat van zegt kijken ze je aan alsof ze water zien branden en dan zeggen ze maar als je geboosterd bent dan hoef je niet meer verplicht thuis te blijven…. Hoe dan serieus mensen..
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 14-04-22 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:40

En dat zijn de mooiste verhalen om te vertellen. Worden extra breed uitgemeten. Extreem wappie zijn en dan dood gaan aan Corona.
Dát zal de mensen wel bang maken! Want al deze mensen hadden nu nog geleefd als ze gevaccineerd waren...

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:40

Ik ben half geforceerd door mijn ouders om alle prikken te krijgen. Ik heb nog nooit corona gehad. Dus ik kan niet zeggen of het wel of niet heeft gewerkt. Ik ben ook nog jong, maar wel met een gevoelig immuumsysteem. Dus je zou zeggen dat ik het heb gehad. Ik ben sinds september ook 3 keer flink ziek geweesr en in alle gevallen was her geen corona :')

De boosterprik is de enige waarvan ik niet zeker weer of het bepaald goed was voor me. Ik heb er echt heel lang gezwollen lymfeklieren van gehad wat echt niet fijn was. Ik ben namelijk ook heel gevoelig voor bijwerkingen met vaccinaties en medicatie. Ik gok dat ik de booster eigenlijk nog niet echt nodig had. Ik had misschien wat langer mogen wachten :=

Mijn vriend is niet gevaccineerd en om dezelfde redenen als ts. Hij heeft er ook geen spijt van.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:41

Een arts zal niet zomaar zeggen dat het niet nodig was geweest als hij zich had laten vaccineren!
En dat hij een idioot was, daar heb je gelijk in.

In heel veel overlijdens had de vaccinatie wel degelijk uitgemaakt!

Misschien eens in gesprek gaan met mensen die op de IC werken, dan hoor je de meest trieste verhalen

Maar goed het is maar net wat je zelf wil horen/geloven.

Ik geloof er in dat de vaccinatie wel degelijk zijn werk heeft gedaan

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:45

Needje schreef:
En dat zijn de mooiste verhalen om te vertellen. Worden extra breed uitgemeten. Extreem wappie zijn en dan dood gaan aan Corona.
Dát zal de mensen wel bang maken! Want al deze mensen hadden nu nog geleefd als ze gevaccineerd waren...

Maar het is wel gebeurd! Zo hoor je toch ook de verhalen van de mensen die zich hebben laten vaccineren, maar kijk hij is de volgende dag wel overleden, komt door de vaccinatie, zie je wel , het is een experiment!

Bottom line is : wat wil je zelf lezen/geloven!

Ik heb ,zeker in het 1ste jaar van de Corona, een heleboel ellende gezien in de zorg(ik werk in de zorg).
Veel in en in trieste verhalen, na de 1ste ronde van vaccineren ging het een heel stuk beter.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:45

karrij schreef:
Een arts zal niet zomaar zeggen dat het niet nodig was geweest als hij zich had laten vaccineren!

Misschien eens in gesprek gaan met mensen die op de IC werken, dan hoor je de meest trieste verhalen

Oké, pro-vaccinatie als dat ik ben vind ik dit soort reacties ook hoogstens irritant eigenlijk. Een soort van 'als je nou maar in God had gelooft waren jullie naar de hemel gegaan, nu zitten jullie in de hel en dat is jullie eigen schuld!'. Als zelfs ik dat als pro-vaxxer al irritant vind, ga je de anti-vaxxers er helemáál niet mee aan het denken zetten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:47

Plus, dit is niet het topic daarvoor. We zullen nooit weten of die jongen spijt heeft gehad van het niet vaccineren.
Dus laten we vooral ontopic blijven en niet verzanden in de zoveelste wellus/nietus discussie over vaccineren en hoe erg Corona wel of niet is.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:49

Sanet schreef:
Plus, dit is niet het topic daarvoor. We zullen nooit weten of die jongen spijt heeft gehad van het niet vaccineren.
Dus laten we vooral ontopic blijven en niet verzanden in de zoveelste wellus/nietus discussie over vaccineren en hoe erg Corona wel of niet is.

Goede, dank je.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:49

VuurVleugels schreef:
karrij schreef:

Oké, pro-vaccinatie als dat ik ben vind ik dit soort reacties ook hoogstens irritant eigenlijk. Een soort van 'als je nou maar in God had gelooft waren jullie naar de hemel gegaan, nu zitten jullie in de hel en dat is jullie eigen schuld!'. Als zelfs ik dat als pro-vaxxer al irritant vind, ga je de anti-vaxxers er helemáál niet mee aan het denken zetten.

Dit dus

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:51

Mijn man en ik hebben 3 vaccinaties gehad.

Mijn man 3x Pfizer, ik 2x Pfizer en 1x Moderna.

Geen bijwerkingen.

Mijn man is vorige maand besmet met het Corona virus, zijn klachten waren heel mild. Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ik corona heb gehad.

Mijn dochter van 9 heeft 1 vaccinatie gehad, Pfizer. Geen bijwerkingen. De tweede vaccinatie hebben we wat uitgesteld om de corona ontwikkelingen te kunnen volgen. Toen kwam de oproep voor HPV vaccinatie. We hebben afgezien van de tweede corona vaccinatie, omdat die vaccinatie niet meer zo urgent was en we meegaan in de HPV vaccinatieronde daarom belangrijker vonden.

Dochter is de hele coronaperiode niet besmet (zowat de enige in haar groep 6 geloof ik). Zij heeft geen bijwerkingen ervaren van de vaccinatie(s).

Mijn moeder van 85 die in een verpleeghuis woont en uiterst kwetsbaar en fragiel is, heeft inmiddels 2 vaccinaties en 2 booster prikken gehad. We vonden het best spannend (vooral de eerste natuurlijk), maar ook zij heeft geen bijwerkingen gehad. Ze is hart-, vaat- longpatiënt en lichamelijk eigenlijk op. Zij heeft geen corona gehad, ondanks dat medebewoners van haar afdeling en personeel besmettingen hebben doorgemaakt. Gelukkig hadden de bewoners alleen milde klachten.

Ons vertrouwen in medici, medicatie geneeskunde en de wetenschap in het algemeen is onverminderd groot. We gaan daar niet opeens heel hard aan twijfelen als het om corona gaat.

Mocht de plicht komende winter bij een ernstige corona-opleving weer roepen, dan laten we ons opnieuw vaccineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:58

karrij schreef:

Naast alle andere vreemde dingen die je uitkraamt wil ik hier toch even op reageren als 'ongevaccineerde'. Wat ik trouwens op zichzelf al een heel lelijk woord vind, zo worden we lekker allemaal in groepjes gedrukt. Maar goed, ik heb me altijd aan alle maatregelen gehouden. Daarnaast test ik meer dan de gevaccineerde mensen die ik ken. Neem als voorbeeld mijn familie. Die zijn wel allemaal gevaccineerd en willen graag dat ik test als ik langs kom. Dan doe ik dat toch braaf iedere keer. :) Zo ken ik persoonlijk meer ongevaccineerde die zichzelf vaker (laten) testen om dezelfde reden.
Het zou zo fijn zijn als iedereen mekaar en al helemaal elkaars keuzes respecteert. Helaas zit dat er in veel gevallen niet meer in sinds je de 'gevaccineerde' en 'ongevaccineerde' hebt.

Op de vraag van TS, ik ken persoonlijk geen mensen met lichamelijke klachten na de vaccinatie. (Los van armpijn en andere klachten die je bij elk soort vaccinatie hebt) Wel ken ik een paar 'gemaksprikkers' dus die het deden voor hun vrijheid en hem anders dus niet hadden genomen.

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:02

Ik heb 2 prikken gehad. Booster vergeet ik steeds in te plannen, oeps. Maar ik heb er geen spijt van hoor. Merk er niks van eigenlijk. Ik heb ook geen corona gehad maar nu kom ik ook niet zo héél veel onder de mensen dus daar kan het wellicht ook aan liggen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:07

Ik heb 3 prikken gehad en toch met covid in het zh terecht gekomen. Maar ik ben astma patiënt en heb al maanden ontregelde astma.
Toch denk ik dat de prikken er wel voor gezorgd hebben dat ik niet nóg zieker ben geworden.

Enkele weken eerder lag ik in het ziekenhuis vanwege mn longen en kwam een vrouw bij ons op de kamer die 4 weken in coma had gelegen vanwege covid. Niet gevaccineerd
Maar volgens haar maakte dat helemaal niet uit en had de arts gezegd dat ze met vaccinatie net zo ziek was geweest.
Ik zeg verder niets....

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:11

Ik heb mijn vaccinaties en booster gehaald en heb daar geen klachten door ondervonden. En ik heb ook geen covid opgelopen.

Mijn 80-jarige moeder heeft zo'n 8-9 maanden na haar eerste vaccinaties wél covid gehad, maar heeft daar relatief milde klachten door gehad. Ik ben er van overtuigd dat ze er dankzij de vaccinaties makkelijker doorheen is gekomen dan wanneer ze onbeschermd was geweest.