pluisje88 schreef:Ik heb de keuze gemaakt om me niet te laten vaccineren. Ten eerste voelde ik geen noodzaak. Ik vertrouw erop dag mijn lichaam sterk genoeg is om de eventuele gevolgen aan te kunnen. Zo niet is mijn tijd blijkbaar gekomen en zie ik dat als mijn lot. Ik voelde de angst niet die iedereen voelde en voelde geen noodzaak om iets experimenteels in me te laten spuiten. Ik heb dus een bewuste keuze gemaakt en ook. Bewust de eventuele gevolgen aanvaard. Aanvankelijk was het geen definitieve keuze. Ik wilde eerst even afwachten wat er zou gaan gebeuren en hoe mensen zouden reageren op de vaccinaties. Ik heb gezegd dat ik me zou laten vaccineren zodra de onder verscherpt toezicht periode voorbij was en het echt goedgekeurd zou zijn. Dus ja ik wilde vaccineren, maar niet meteen in het begin. Ik ben ook geen anti vaxxer overigens.
Ik moet zeggen: die voel ik nog steeds niet. Ik ben in januari 2020 heel ziek geweest en wat niet voelde als griep. Maar Corona bestond toen officieel nog niet. Ik ben risicopatient maar ik voelde me er niet goed bij. Dus me nog niet laten vaccineren. De eerste zomer werkte ik op een kantoor. Thuis werken mocht niet. Ik heb me zo veel mogelijk aan de maatregelen gehouden en de ene na de ander kreeg Corona. Ik niks. Na die zomer ging ik in een magazijn werken met tig mensen om me heen. Weer hetzelfde verhaal. Ook toen weer allerlei mensen met Corona (meesten ervan gewoon grieperig en niet meer dan dat) en ik ontsprong de dans nog steeds.
Dat voorjaar werd mijn moeder positief getest. Zij was grieperig en dus wij verplicht in quarantaine. 5 dagen binnen geweest en na die 5 dagen testen. Ik positief, mijn vader negatief. Dus nog 5 dagen op m’n slaapkamer gezeten. 0 klachten. Nou toen voelde ik dus nog minder noodzaak zegmaar.
Ik ben inmiddels veranderd van baan. Een kantoorbaan met thuiswerkverplichting vanwege Corona. Paardlief is verplaatst van een pensionstal naar een particulier waar ik de enige ben. Dus ik zie amper mensen. Dus nog steeds geen noodzaak.
Ik geloof niet in de angstpropaganda van de overheid over de noodzaak en “je doet het voor een ander”want dat is gewoon niet waar en dat geven ze inmiddels zelf toe.
Waar ik wel bewust mee bezig ben: ik ben opgeleid als natuurgeneeskundig therapeut. Ik geloof in het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Ik leef gezond, veel aandacht voor fysieke en mentale gesteldheid, zuur base balans, immuunsysteem ed. Dus ik ben wel een hele bewuste niet gevaccineerde. Heb ik er spijt van? Nee absoluut niet.
Helaas heb ik al twee familieleden naar het kerkhof mogen brengen die na de vaccinatie ineens rap verslechterden en overleden die anders nog wel een paar jaar mee hadden gekund.
Verder hoor ik best veel “gezonde” mensen die klachten hebben overgehouden aan de vaccinaties. Problemen met menstruatie onder andere, pijn in ledematen, krachtverlies enz. Ik zie momenteel om mij heen vooral volledig gevaccineerd en geboosterd met Corona, maar ook griep en verkoudheid bij elk zuchtje wind. Echt opvallend vaak ziek thuis. Is dat toeval? Geen idee zou kunnen.. voor de rest hoor ik veel mensen zeggen dat ze spijt hebben gehad dat ze zich hebben laten prikken omdat de regering dat zei en om een vinkje te krijgen. Ze wilden dat de samenleving weer open ging en terug naar normaal. Puur om die reden hadden ze een spuit in hun arm laten zetten. Toen dat niet gebeurde voelden ze zich nogal tja.. belogen zullen we maar netjes zeggen.
Dus gevaccineerd nee. Spijt, nee ook niet.
Bij “de angst die iedereen voelde” ben ik afgehaakt. Dat inklopt echt niet.
3 x gevaccineerd. 0 problemen. Spijt? Hoezo, waarvan?