Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:26

Wil graag proberen mee te kletsen.
Hoop voor iedereen dat het een mooi jaar mag worden.

Wij hebben een zoontje van bijna 4 en zouden heel graag een tweede willen. Helaas loop ik al jaar lang voor baarmoederhalskanker in het ziekenhuis en mag ik nog niet zwanger worden. Mijn moeder gevoelens voor een tweede worden steeds meer in een hoek gedrukt en dat is echt moeilijk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:58

LinsxDot schreef:

Wij hebben een zoontje van bijna 4 en zouden heel graag een tweede willen. Helaas loop ik al jaar lang voor baarmoederhalskanker in het ziekenhuis en mag ik nog niet zwanger worden. Mijn moeder gevoelens voor een tweede worden steeds meer in een hoek gedrukt en dat is echt moeilijk.

Wat heftig voor jullie, je wens zo groot en er niks mee mogen doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:11

Ik heb nergens gezegd dat iemand zichzelf een eigen miskraam heeft bezorgd.

In pb proberen dit uit te klaren. Geen reactie. Lekker respectloos als ik geen pijn en verdrietig ken. ;-) Veel succes iedereen. Wederom een rotopmerking. Top. Doei.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:24

LinsxDot schreef:

Jeetje dat is heftig zeg! Heel veel sterkte :knuffel:

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 12:44

LinsxDot jeetje wat heftig! Heb je wel een idee wanneer en of je iets met de wens mag doen?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:06

Hoihoi, mag ik mezelf ook melden? Heb nog niet heel het topic gelezen maar zou graag meelezen vanaf hier :)

Wij zijn vorig jaar september zwanger geworden van een zoontje en waren voor juni dit jaar uitgerekend. Helaas hebben wij om medische redenen de zwangerschap op 30 weken moeten afbreken.

Dat is nu een maand geleden, en de kinderwens is nog altijd enorm groot. Wij gaan ook weer proberen om een nieuwe zwangerschap te krijgen :)

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:00

Primavera welkom! Ik herkende jouw naam nog uit het ‘uitgerekend’ topic, dus ik ben heel even op zoek gegaan naar jouw verhaal. Heel veel sterkte! Mocht je erover willen praten, mijn PB staat voor je open.

Ik heb beslist om zelf toch een beroep te gaan doen op de coaching van mijn verloskundige. Zij is naast verloskundige ook coach bij miskraambegeleiding. De laatste dagen merk ik dat bij mij twijfel en angst stevig de kop op aan het steken zijn. Het verlies van onze dochter heb ik soort van vrede mee, dat is goed zo. Maar alles wat er omheen is komen kijken met onderzoeken en dergelijke komt allemaal naar boven. Want, gewoon heel platvloers gezegd, wat is dat allemaal klote zeg..
Ik hoop dat zij me kan helpen om de rust hier ook weer in te kunnen vinden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:09

Primavera, _Liiene, na het verlies van ons zoontje (zwangerschapsafbreking met 22 weken om medische redenen) dacht ik vrij snel dat het wel oke was. Ik was na 5 maanden weer zwanger en heb nu een prachtig kereltje van bijna 4 maanden naast me liggen. Met de beslissing zelf heb ik alle vrede, maar alles er omheen slaat nu pas echt toe. Ik kreeg last van enorm veel spanning rondom de lokatie van de 20 weken echo (waar voor ons het slechte nieuws begon). Het laatste deel van mijn vorige zwangerschap was ook erg pittig, enorm veel angst dat t op t laatst nog mis zou gaan. Weet dus dat het "normaal" is dat je er later nog last van krijgt en dat hulp vragen echt niet aanstellen is. Zoals ze bij het cb tegen mij zeiden; waarom wachten tot je vastloopt? Onlangs heb ik mn 1e EMDR sessie gehad en dit helpt wel al. We zijn er nog niet, maar het gaat wel beter.

Overigens is ook de enorme drang om snel weer zwanger te worden heel herkenbaar, onze gynaecologe zei ook dat ze dat bijna altijd weer hoorde, je hebt je voorbereidt om te zorgen je bent klaar om te zorgen, maar je staat met lege handen.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:47

Liene, wenk, dankjewel! Fijn om lotgenoten te treffen en bedankt voor jullie verhalen.
Hier loop ik ook tegen veel onbegrip van de omgeving aan als ik zeg dat ik alweer toe ben aan een nieuwe zwangerschap. Veel mensen hebben het idee dat het verlies van mijn zoon me niet geraakt zou hebben en dat ik er snel alweer 'oke' mee ben. Ik koester mijn zoon en zal hem voor altijd bij me dragen maar de wens naar een kindje is gewoon immens groot.

Hopelijk valt het fysiek allemaal wat mee, mentaal gaat het redelijk hier. Met momenten nog heel moeilijk (moederdag bvb) maar fysiek bloed ik al sinds twee weken na de bevalling niet meer en heb ik geen buikpijn of iets dergelijks.
Hopen dat ik snel weer vruchtbaar mar zijn <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:53

Primavera schreef:
Liene, wenk, dankjewel! Fijn om lotgenoten te treffen en bedankt voor jullie verhalen.
Hier loop ik ook tegen veel onbegrip van de omgeving aan als ik zeg dat ik alweer toe ben aan een nieuwe zwangerschap. Veel mensen hebben het idee dat het verlies van mijn zoon me niet geraakt zou hebben en dat ik er snel alweer 'oke' mee ben. Ik koester mijn zoon en zal hem voor altijd bij me dragen maar de wens naar een kindje is gewoon immens groot.

Hopelijk valt het fysiek allemaal wat mee, mentaal gaat het redelijk hier. Met momenten nog heel moeilijk (moederdag bvb) maar fysiek bloed ik al sinds twee weken na de bevalling niet meer en heb ik geen buikpijn of iets dergelijks.
Hopen dat ik snel weer vruchtbaar mar zijn <3

Mocht je behoefte hebben aan het kwijt kunnen vann je verhaal of als je vragen hebt, je mag me ook gerust PBen...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 15:55

Wat een heftige verhalen komen er weer langs... :(:)

Primavera; als ik iets heb geleerd is dat jij de enige bent die kan bepalen of je klaar bent voor een volgende stap of niet. Ik heb wat langer nodig gehad, maar er zijn vrouwen die dit sneller kunnen. Als het voor jou goed voelt en je hebt geen (medische) reden om het niet te doen, vooral doen. :)
Uiteraard kan het zijn dat het je achteraf tegenvalt, maar dat kun je niet van tevoren bepalen.

Mensen oordelen altijd, blijf dicht bij je gevoel.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:31

Moderatoropmerking:
Dit topic is niet de plek voor persoonlijke discussies of geruzie. Het gaat over een gevoelig onderwerp, veel meiden voelen zich hier kwetsbaar, dus hou daar rekening mee en laat vervelende berichten achterwege.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 16:34

Heftig ook miskramen sterkte.

Wanneer het wel mag geen idee eigenlijk… ze maken keer op keer fouten waardoor ik alles opnieuw moet doen en weer moet wachten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 06:55

Wow wat heftig zeg dames, veel sterkte :knuffel:

Hier gaat het niet geweldig, voel me niet lekker, heel zwak/slap en slecht geslapen. Het is pas dag 8 dpo dus ik heb nog even te gaan (helemaal als ik zwanger blijkt te zijn :') ) nog meer dames die zich niet helemaal lekker voelen en ongeveer even ver zijn?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:40

Goedemorgen,

Sorry voor t binnen vallen
Maar heeft hier iemand beetje verstand van ovulatietesten die ik een pbtje zou mogen sturen?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:48

x_Anne_x schreef:
Goedemorgen,

Maar heeft hier iemand beetje verstand van ovulatietesten die ik een pbtje zou mogen sturen?

Stuur maar hoor, ik kan kijken of ik je kan helpen...

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:24

x_Anne_x schreef:
Goedemorgen,

(inbreker hier)
Ik heb ook ovulatietesten gebruikt, dus als je dat wil kan ik ook meekijken :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 10:07

x_Anne_x schreef:
Goedemorgen,

Je mag mij ook een pb sturen eventueel :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 10:46

Hier vandaag een positieve ovulatietest en we hebben het gisteren nog erg gezellig gehad.

Nu wachten en duimen draaien, terwijl ik helemaal niet zo goed ben in wachten :+

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:17

Spannend Froukje!

Hier vol zenuwen aan t wachten op de eerste menstruatie. Moet toch haast binnenkort gaan komen. ben nu 4,5 week na de bevalling van ons stilgeboren zoontje. Kan niet wachten tot ik weet dat ik weer vruchtbaar ben.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:10

Froukje schreef:
Hier vandaag een positieve ovulatietest en we hebben het gisteren nog erg gezellig gehad.

Nu wachten en duimen draaien, terwijl ik helemaal niet zo goed ben in wachten :+

Spannend! Ik kan ook nooit goed wachten, haha

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 13:52

Primavera schreef:
Spannend Froukje!

Hier vol zenuwen aan t wachten op de eerste menstruatie. Moet toch haast binnenkort gaan komen. ben nu 4,5 week na de bevalling van ons stilgeboren zoontje. Kan niet wachten tot ik weet dat ik weer vruchtbaar ben.

Ik herken dit helemaal! Bij de meeste vrouwen duurt het ongeveer 6-8 weken, maar kan ook langer duren.
Ik stond na 5 weken en 1 dag van de daken te schreeuwen dat ik alweer ongesteld was :')
Maar neem wel je tijd met het verder klussen hè, niet sneller gaan dan je mentaal aan kunt :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 15:22

Lief Liene! Nee daar zijn we wel alert op idd, aangezien het niet niks is wat we hebben doorstaan afgelopen maanden. Maar de kinderwens is zo enorm groot dat ik niet te lang wil wachten. Het liefst was ik alweer zwanger :+ maar we moesten fysiek natuurlijk ook wel wat tijd nemen om te herstellen :+

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:33

Begin vorige week menstruatie gehad en vandaag weer langs het ziekenhuis geweest voor een echo. Helaas waren de eitjes nog te klein om te gaan beginnen met ovulatietesten. Dinsdag een nieuwe echo maken in de hoop dat er dan een groter eitje zit.

Merk wel dat ik er iets meer mee bezig ben en uiteraard hopen dat het nu allemaal goed is bij mijn vriend of in ieder geval een flinke verbetering. Mentaal is het een flinke klap geweest (nog steeds wel) voor hem, helaas is hij ook geen prater dus is soms erg in zijn eigen gedachtes.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:07

Primavera, na Mason was ik na 6 weken en 1 dag weer ongesteld, na Timothy (geboren met 37+0) duurde het 10 weken en 2 dagen.