Sup ( stand up paddling)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Sup ( stand up paddling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:01

Wij zijn onderweg naar Bussloo om daar een lekker rondje te suppen en zwemmen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:06

Ik meld me hier ook,wij zijn gisteren voor het eerst wezen suppen (op Bussloo), dat beviel ons zo goed, dat we een supp board gekocht hebben. Het is de Aqua Marina Atlas geworden. Bewust een grotere zodat we er ook eens met zijn 2en op kunnen.
Maandag komt ie binnen, jammer alleen dat onze vakantie dan voorbij is

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:57

Ik heb laatst een Aqua Marina Fusion gekocht en ga deze meenemen naar het Gardameer om daar het meer beter mee te kunnen ontdekken.

Heeft iemand nog tips over het suppen op het Gardameer?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 12:54

Yv_ schreef:
Hoe zijn jullie begonnen met de hond erop? Chase is nu 13 weken, dus vind ‘m nog te jong. Maar het is een ridgeback (allergisch voor water :’) ), dus wil het wel spelenderwijs redelijk vroeg doen. Gewoon een mat/deken erop en hond erop? En dan kijken of het gaat?

Ik heb een matje voor de hond voor op de sup, maar ik had hem graag wat groter gezien en klevend onderstuk oid, deze zou onder de elastieken moeten en dat is geen plek voor een hond om chill te zitten natuurlijk. Ik doe nu enkel het voorste lipje daaronder, de rest meer richting het midden. Hond heeft een zwemvest van RED aan
https://www.stardupp.com/nl/stardupp-do ... ector.html

Ziet er goed uit zo Unicorn!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:04

Gisteren heerlijk gesupt met ons gezin en een vriendinnetje van ons dochtertje. Weinig wind, helder water en hele grote vissen gezien, echt een geslaagde dag.
Je ziet ze op de foto helaas niet zo heel goed, heb ze wel mooi op film staan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 13:07

Lekker hoor! Ik wil ook, maar kan morgen pas weer. Geniet ervan allemaal!

Zijn die vesten een beetje te verstellen? Het is een ras dat 65cm hoog wordt en momenteel groeit hij echt kilo’s per week. Elke week een ander vest vindt mn porto niet zo leuk denk ik. Ik moet zo toch nog een nueuw bot halen bij de dierenwinkel, zal gelijk eens voor die vesten kijken.

Ik had die lessen ook gezien, maar is dik een uur rijden terwijl ik ondiep water op 2 minuten afstand heb. Het is niet dat ik geen ervaring met honden heb, maar echt de combi hond + water. Heb een van de oudere honden weleens meegehad op boten, maar dat is toch anders. En omdat ik weet dat het ras niet dol op water is, wil ik het dus spelenderwijze en vrij jong leren. Maar hij is nu nog echt veel te lomp en onstuimig dus dat wordt een lekke sup :’).

Waar heb je zo’n mat vandaan, knabbelgirl?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 14:43

Heerlijk rondje van 6.6km gemaakt op Bussloo.

Tussendoor gezwommen.

Afbeelding

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:54

Ik doe iets niet goed met het oppompen volgens mij. Hij hoort gewoon dicht te zijn als je de slang eraf haalt, maar die van mij is nu al 5 keer dat ie open stond en ik weer opnieuw kon (laten) oppompen. Hoe moet dat dingetje nou staan??

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:57

Ik weet nooit precies hoe die moet staan maat test het altijd even voor ik hem onder druk pomp. Dus wanneer hij in model is maar nog niet echt hard. Dan haal ik de slang eraf. Loopt hij leeg dan moet ik een slag draaien aan het ventiel. En dan zit hij goed. Na het leeg laten lopen terug draaien kan natuurlijk ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:09

Amyyy schreef:
Ik doe iets niet goed met het oppompen volgens mij. Hij hoort gewoon dicht te zijn als je de slang eraf haalt, maar die van mij is nu al 5 keer dat ie open stond en ik weer opnieuw kon (laten) oppompen. Hoe moet dat dingetje nou staan??

Hier hetzelfde probleem. Bij onze ene sup gaat het altijd in een keer goed, bij de andere moest het vanmorgen drie keer opnieuw. Ik baal daar dan van. Het was zowel met de electrische als handpomp.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 16:35

Er zit toch altijd zo een dingetje in het midden? Van te voren er goed op letten dat deze op dicht staat en niet nog op open van vorige keer leeg laten lopen. Anders indrukken en naar links draaien.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:05

Dat gaat niet zo makkelijk als de lucht er als een malle uitkomt haha.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 17:46

Supervixen schreef:

Hahaha ja dit gebeurde ons afgelopen week ook, waardoor het board dus ook eigenlijk niet vol genoeg was - want ik was te lui om weer opnieuw te beginnen - wat je merkte zodra idd meer gewicht erbij kwam op 't board de gewichtsverdeling niet optimaal was omdat we daar ook nog niet goed genoeg op hebben gelet - omdat ik meer met Arya bezig was met belonen e.d. haha. Dan kreeg je dit;

Titanic - effect, lol.

Afbeelding

Ik heb dus ook ergens wat fout gedaan denk ik, dus de volgende keer maar even opletten en hopen dat het niet weer gebeurd haha :')

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 19:17

cursebreaker schreef:
Supervixen schreef:

Titanic - effect, lol.

Ach, zolang jullie er allebei op passen en niemand in het koude water hoeft te bevriezen ;)

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 20:57

Supervixen schreef:

Nee daarom dat je dat moet checken voor je gaat pompen :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 21:58

M1994 schreef:
Er zit toch altijd zo een dingetje in het midden? Van te voren er goed op letten dat deze op dicht staat en niet nog op open van vorige keer leeg laten lopen. Anders indrukken en naar links draaien.

Ok, je bedoelt dus dat je ventiel dicht moet zitten?
Maar als je hem oppompt moet hij toch open zijn? Dus het ventiel staat bij ons open als je de pomp erop draait.
En wij laten onze sups op dezelfde manier leeg en de keer erna gaat het steeds bij dezelfde mis als je de pomp eraf draait. Dan loopt ie soms wel drie keer half leeg.

Of heb ik die ventielen niet goed genoeg bestudeerd? Mis ik een ander dingetje?

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:52

Supervixen schreef:
M1994 schreef:

Ok, je bedoelt dus dat je ventiel dicht moet zitten?
Maar als je hem oppompt moet hij toch open zijn? Dus het ventiel staat bij ons open als je de pomp erop draait.
En wij laten onze sups op dezelfde manier leeg en de keer erna gaat het steeds bij dezelfde mis als je de pomp eraf draait. Dan loopt ie soms wel drie keer half leeg.

Of heb ik die ventielen niet goed genoeg bestudeerd? Mis ik een ander dingetje?

Ja die bedoel ik inderdaad. Je hebt eerst dat dopje, en daaronder een pinnetje, hieronder in de afbeelding rood. Bij mij is deze geel. Deze moet dicht zitten, en als je hem leeg laat lopen druk je hem in en draai je hem iets naar rechts en dan loopt ie leeg, maar normaal voor je hem op gaat pompen zit ie dicht dus naar je toe(je kan hem dan dus wel indrukken). Als je je pomp aansluit duwt je pomp hem in zegmaar waardoor er lucht in gaat, en wanneer je je pomp er weer afhaalt sluit hij.

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 00:59

Wij hebben vandaag voor het eerst gesupt en het is goed bevallen. Ik vond het best wel zwaar met golven van boten en stroming maar wel erg leuk.

Ik merk wel dat ik erg bang ben om te vallen. Ik heb mijn vriend me wel een keer express om laten duwen op een rustig stuk zodat ik kon oefenen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 06:42

Ik ga eens even kijken of dat de oplossing is, dank je!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 07:00

Als hij op “dicht” staat kan er wel lucht in maar niet uit. Bij open kan er 2 kanten lucht in en uit.

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:23

Gisteravond ben ik ook weer even weggeweest.
Het was heel fijn. Helaas ben ik vandaag ziek geworden en lig ik nu met koorts op bed |( anders was ik weer gegaan gezien we buien krijgen
Afbeelding
.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:37

Supervixen schreef:
Amyyy schreef:

Hier hetzelfde probleem. Bij onze ene gaat het altijd in een keer goed, bij de andere moest het vanmorgen drie keer opnieuw. Ik baal daar dan van. Het was zowel met de electrische als handpomp.
We hebben dit met onze eerste SUP gehad. Er zat zo'n speciale sleutel bij om het aan te draaien, maar het ventiel bleef lucht verliezen en inderdaad ook bij het eraf halen van de pomp zat het ventiel niet goed zat en was je meteen veel lucht kwijt.
We hebben de SUP om mogen ruilen en hebben het probleem nu niet meer. In ons geval was het ventiel gewoon niet goed.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 14:31

Net een SUP gehuurd in Zeewolde en met het gezin genoten. Papa met de 2 kids voorop, mama erna uiteraard, wat verder gegaan met alleen de oudste voorop en de oudste, bijna 5, heeft zelf geprobeerd wat te suppen. Eraf springen vonden ze allebei geweldig. Dus we hebben allemaal genoten. Dit gaan we zeker vaker doen!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:16

Unicorn_xX schreef:
Het was heel fijn. Helaas ben ik vandaag ziek geworden en lig ik nu met koorts op bed |( anders was ik weer gegaan gezien we buien krijgen
[ [url=m/mqQOXc.jpg]Afbeelding[/url] ]
.

Beterschap!
Mooie tas wel, waar heb je die vandaan? :)

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:59

FiveSports schreef:
Unicorn_xX schreef:
[ [url=m/mqQOXc.jpg]Afbeelding[/url] ]
.

Beterschap!
Mooie tas wel, waar heb je die vandaan? :)

Bedankt, die is waterdicht en komt bij de Decathlon weg. :)