Knobbel in borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Knobbel in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:14

Alsof het nog niet moeilijk genoeg was... Vannacht is mijn bompa ook geheel onverwacht gestorven in het rusthuis. ;(

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:19

Art, gecondoleerd.

En ieder ander hier heel veel sterkte met al die nare berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 10:36

Art_Ificious schreef:
Alsof het nog niet moeilijk genoeg was... Vannacht is mijn bompa ook geheel onverwacht gestorven in het rusthuis. ;(

Ach.. heel veel sterkte met zowel bompa als je moeder. :(:)

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:40

Art_Ificious schreef:

Gecondoleerd. Wat een vreselijke nare tijd voor jullie

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 17:50

Gecondoleerd! Wat een nare, moeilijke tijd voor jullie. Een virtuele knuffel jouw kant op :knuffel:

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:03

Art_Ificious schreef:

Gecondoleerd en sterkte

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:52

Gecondoleerd! Veel sterkte gewenst. Wat is een bompa trouwens?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 18:53

Art_Ificious schreef:

Gecondoleerd Y;(

Edit, Suzanne volgens mij een opa.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:38

Bedankt allemaal.
Over de uitslag van mama heb ik iets beter nieuws. Er zijn geen uitzaaiingen.

Bompa is idd een grootvader of opa.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:39

Dat is fijn nieuws zeg!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:46

Ik heb mijn bestralingsdatum gekregen. Volgende week donderdag begin ik. Dan is eind mei de behandeling zover klaar. Ik ben half juni 2021 gestart met het eerste huisartsbezoek. Ik met nog wel vijf jaar mijn antihormoontherapie gebruiken. Ik had daar weinig last van maar de laatste dagen wel wat meer opvliegers en een paar moodswings waar je U tegen zegt. Arme vriend. Hij probeerde me zo op te vrolijken en ik irriteerde me dood aan hem en wou alleen maar huilen. Gelukkig zijn ze weer over gewaaid.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:38

Allen, een hart onder de riem voor wie deze kan gebruiken. <3

Ik heb hier ook een aantal keer gepost nadat ik de diagnose borstkanker heb gekregen.

Ik heb sinds een week een fertilisatietraject afgerond. Er zijn 2 eicellen overgebleven. Niet zo veel, maar er is gedaan wat kon en hopelijk word ik weer vruchtbaar na de behandelingen.

Ik start over iets meer dan een week met chemotherapie. Ik krijg 16 kuren. Daarna operatie, bestraling (mogelijk toch een aangetaste lymfeklier in mijn oksel) en ook chemopillen horen waarschijnlijk bij mijn pakket. Ik krijg een intensieve behandeling vanwege mijn leeftijd en de agressieve vorm.

Op dit moment met name in de overlevingsstand/ontkenningsfase. Wel gespannen over wat me allemaal te wachten staat. Maar ook positief. Ik ben blij dat we er op tijd bij zijn en ga voor volledige genezing.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:42

Heel veel sterkte Peuk! Ik bewonder je sterke en positieve houding. Zet hem op! En ik hoop dat je weinig last hebt van bijwerkingen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:54

Heel veel sterkte Peuk en diep respect hoe jullie er mee omgaan, echt!
Ik weet van mijn moeder wat voor een impact die diagnose heeft maar met zo’n instelling heb je al heel wat gewonnen al zal het niet altijd zo makkelijk zijn om positief te blijven.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 18:57

Heel veel succes en sterkte Napie en Peuk.
Ik duim voor jullie en denk aan jullie.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 19:28

Heel veel sterkte Peuk, ik heb een ander traject gehad en geen eicellen laten invriezen. Maar ben nu 9 jaar later wel 11 weken zwanger

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 21:41

Bedankt! :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 22:20

En natuurlijk Napie :(:)

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:31

Jeetje peuk dat is een lang traject maar gelukkig ben je positief en ga je voor de genezing.
Weet je ook Welk soort je hebt?

Ik ga dinsdag onder het mes. Vandaag kwamen de tranen. Ik ben positief maar ook weer angstig. Ze hebben op de echo geen verdachte klieren gezien maar ze gaan de poortwachtersklier ook nog onderzoeken. Ook al zeggen ze het is klein. Graad 1. Niet agressief en langzaam groeiend en het is een hormoontumor. Toch blijft de angst erin zitten wat nou als ze wel wat vinden in de klieren. Bah dat maakt mij zo onzeker.

Iedereen vind me sterk omdat ik doorga. Ik doe leuke dingen. Ga veel weg enz. Maar dat is afleiding zoeken.

Nu mentaal voorbereiden op maandag want dan krijg ik prikken op de hoogte van de tumor om de poortwachtersklier te vinden als ze gaan opereren. Ik moet dan ook een nacht blijven en daar zie ik ook tegenop. Maar het moet.

Ik hoef zoals het er nu uitziet geen chemo maar wel bestralingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:54

Peuk schreef:
Allen, een hart onder de riem voor wie deze kan gebruiken. <3

Ik heb hier ook een aantal keer gepost nadat ik de diagnose borstkanker heb gekregen.

Ik heb sinds een week een fertilisatietraject afgerond. Er zijn 2 eicellen overgebleven. Niet zo veel, maar er is gedaan wat kon en hopelijk word ik weer vruchtbaar na de behandelingen.

Ik start over iets meer dan een week met chemotherapie. Ik krijg 16 kuren. Daarna operatie, bestraling (mogelijk toch een aangetaste lymfeklier in mijn oksel) en ook chemopillen horen waarschijnlijk bij mijn pakket. Ik krijg een intensieve behandeling vanwege mijn leeftijd en de agressieve vorm.

Op dit moment met name in de overlevingsstand/ontkenningsfase. Wel gespannen over wat me allemaal te wachten staat. Maar ook positief. Ik ben blij dat we er op tijd bij zijn en ga voor volledige genezing.

Ik heb op instagram een tijdje Linda Hakeboom gevolgd. Een beetje hetzelfde traject als jou, misschien kun je uit haar verhaal wat positiviteit halen?
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen, dank voor je update!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 23:58

Hier nog steeds erg pijnlijke borsten, niet meer enkel vlak voor de menstruatie helaas, maar constant. Het is niet te harden, dus toch maar weer naar de huisarts of er iets aan gedaan kan worden, de bulten in mijn oksel zijn er ook nog. Maar goed, ik het licht van wat anderen door moeten maken, mag ik niet klagen. Heel veel sterkte voor iedereen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:58

Ik ga donderdag mijn eerste bestraling krijgen van de twintig. Hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Gelukkig is mijn borst heel goed genezen en heb ik er nauwelijks pijn aan. Ook de chemo en de hormoontherapie geeft nauwelijks klachten. Ik ben goed op conditie, ga geregeld de sportschool en het zwembad in. Oké in vergelijking met sommige anderen van mijn leeftijd niet optimaal maar ik heb zeker een veel gezondere leefstijl als voor het hele traject. Ik zorg beter voor mezelf en geniet veel meer van alles. Ik voel me eigenlijk gelukkiger als ervoor. Heel soms komt even verdriet om de hoek kijken maar dat helpt me niks.

Peuk heel veel sterkte en kracht.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:02

Ik heb 16 bestralingen gehad na de borstbesparende operatie en ik heb het absoluut niet als zwaar of vervelend ervaren. Nou scheelt het dat het bij mij geen agressieve vorm was en operatief al helemaal verwijderd was. Bij mij was het de linker borst. Daarom moest ik tijdens de bestraling steeds even een aantal seconden mijn adem inhouden, de zgn breath hold technique. Door het vasthouden van je adem zetten je longen uit en daarmee duwen ze je hart een stukje opzij, zodat je hart geen schade oploopt van de bestraling. Ik moest thuis oefenen om m’n adem 20 seconden in te houden maar tijdens de bestraling heb ik ‘m max. 15 sec. moeten inhouden.
Je wordt op de tafel in de juiste positie gelegd, je armen boven je hoofd in armsteunen en dan gaan de radiotherapeuten uit de kamer. Ze houden de hele tijd contact met je via speakers en kunnen jou ook horen en zien via monitoren. De “kop” van het apparaat wordt in positie gedraaid en dan wordt er steeds een aantal seconden bestraald waarna de kop weer wat verder draait. En met ça. 10 minuten ben je alweer klaar.
Het enige was dat een klein wondje van de operatie nog niet helemaal dicht zat en dat heeft wat langer geduurd om te genezen. Maar verder helemaal nergens last van gehad van brandwonden o.i.d.
Wel zij alle weefsels van borst en borstkas links wat stugger geworden. Ik kan ook niet meer met gestrekte armen aan een rekstok hangen. Maar dat deed ik toch al niet.
Ik vond de bestralingen echt prima te doen.
Heel veel succes en heel veel sterkte voor iedereen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:17

och arme, een stap tegelijk het is heel herkenbaar.
Wees niet bang voor dat wat komt, je moet er toch door heen!

Richt je op doelen die haalbaar zijn, luister naar jezelf en je lijf.
Ik heb dus net het hele traject doorlopen .... bij mij hielp het om te kijken naar de mensen waarvan ik wist dat ze het al eens hebben gehad, van 3 jaar tot 35 jaar geleden...ook hun worstelen met stel dat het terug komt. Maar wat is iedereen dapper want het gewone leven en de maatschappij vraagt zoveel van je!. Blijf dicht bij jezelf...

mij hielp dit liedje enorm Britta Maria- Houd moed... *\o/*

https://www.youtube.com/watch?v=QdVtcRLFo_c

Ik wil je veel moed en kracht wensen met een virtuele knuffel, je kunt het!

(Ieder zijn traject is heel anders en ik ga het mijne hier niet delen, mocht je interesse hebben wil ik het delen via PB.)
Laatst bijgewerkt door kwita op 24-04-22 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:22

Art_Ificious schreef:

Gecondoleerd, sterkte