Zijn er nog Bokkers met zware pijnstiling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:29

Ik slik de gabapentine en heb hem inmiddels als sierraad om mijn hals hangen, zo blij ben ik er mee. Hoewel het bij mij iets complexer en anders in elkaar zat dan enkel zenuwpijn. Maar ik wil mocht het nodig zijn met heel veel medicatie best stoppen, maar nooit weer met de gabapentine.
Bijwerkingen waren in het begin heftig, inmiddels heb ik daar weinig last meer van. Hoogstens als de tijden veranderen (verzetten van de klok, bijvoorbeeld) of er door ziekte/andere medicatie ineens meer/minder interactie is met andere dingen. Antihistamine slaat als een bom in hier, zeg maar :z :)) Dat is iets om even rekening mee te houden. En verder is het wel echt een kwestie van uitproberen, wat bij de een goed valt hoeft dat bij de ander niet te doen, helaas. Succes, ik hoop dat het wat voor je gaat doen!

SincereQ

Re: Zijn er nog Bokkers met zware pijnstiling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:34

Ik heb een tijd pregabaline geslikt maar werd er kneiter depressief van en werkte ook nog eens niet tegen de zenuwpijn. Was een beetje jammer -O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 14:38

SincereQ schreef:
Ik heb een tijd pregabaline geslikt maar werd er kneiter depressief van en werkte ook nog eens niet tegen de zenuwpijn. Was een beetje jammer -O-

ik ook, precies hetzelfde. De huisarts wil me nu niets meer geven want ik heb toch teveel last van bijwerkingen, zegt ze :roll: >;)
Ik heb dus 24/7 zenuwpijn, restverschijnsel van gordelroos, 5 jaar geleden. Nu ook zenuwpijn erbij in 1 been, gekomen na het breken van mijn enkel.
Moet nu bloedverdunners spuiten, dus mag geen ibuprofen of andere NSAID's. Paracetamol kan ik niet tegen, krijg ik bloedneuzen van o.a. en dat wil je echt niet met bloedverdunners -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 15:23

SincereQ schreef:

Bij mij was de zenuwpijn de eerste tijd dat ik het slikte weg, als in echt weg.
Maar ik was dus manisch de hele tijd, op 1x na toen had ik opeens een zwaar depressieve aanval. Geen idee hoe lang die duurde, misschien 5 minuten misschien een paar uur. Daarna heb ik de gaba gedurende 5 weken afgebouwd en nooit meer zo'n depri episode gehad trouwens. Wel veel last gehad van het afbouwen..

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 22:10

Ik heb eergisteren een injectie gehad. Met mijn arts gesproken over stoppen met de fentanylpleisters in de toekomst. Ik gebruik het nl al een jaar of 10.

Ze zei dat ik wel hulp nodig zal gaan hebben van een verslavingskliniek. En ik kan het pas doen als ik er 100% achter sta.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:33

Ik wil t er niet over hebben. Als in, ik wil wel even zeggen dat ik het er niet over wil hebben om dat maar even uit mn systeem te hebben. Pffffffffffffffff. :(

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 13:58

Ik meld me hier helaas ook.
Hier op dit moment aan de fentayl pleisters en de oxicodon.
Op dit moment kan ik helaas nog niet zonder, maar ga waarschijnlijk binnenkort een revalidatie traject in en hoop dan wat te vinden wat minder verslavend is.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 14:57

Ik meld me ook maar, op dit moment 6x 50 mg tramadol per dag ivm hevige rugklachten. Hier kan ik nog redelijk op functioneren, af en toe wat misselijk. Gelukkig 30 november een afspraak bij de pijnpoli, hopelijk krijg ik dan weer een zenuwblokkade.

En daarna weer het vreselijke traject van afbouwen, heb dit nu meerdere keren meegemaakt en kan me nu al helemaal gek lopen maken daarom.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 17:15

Renate ik weet dat ik dat ooit ook een keer moet en zie er ook best tegen op. Weet zelf nog niet wat ik moet gaan verwachten (en denk ook dat ik dat nog niet wil weten haha)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 18:28

Ik heb ook gabapentine gebruikt, deed bij mij helaas niks. Laatst, tijdens m’n opname voor operatie, is m’n pijnstilling nog eens opgehoogd. Dat vind ik zo bizar, dat ik zelf ben geminderd. Het is nog steeds idioot veel, maar ik doe er beetjes af. In het ziekenhuis had ik
- 6x 10mg oxynorm
- fentanylpleister 100microgram
- 6x instanylneusspray

De oxynorm ben ik ineens mee gestopt, de pleister heb ik verlaagd naar 75mg. De instanyl spray gebruik ik nog.

Ik gebruik nu bijna acht jaar hoge doseringen opiaten.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:31

hier ook gabentine gebruikt maar deed niets ik had alleen ontzettend last van bijwerkingen.

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:40

maj0 schreef:
Renate ik weet dat ik dat ooit ook een keer moet en zie er ook best tegen op. Weet zelf nog niet wat ik moet gaan verwachten (en denk ook dat ik dat nog niet wil weten haha)

Nee dat wil je ook nog niet weten :D .

Ik weet wel dat ik serieus respect heb gekregen voor mensen die na een drugsverslaving afkicken en clean blijven.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 18:47

Lugae, hoe gaat het nu met je, last van het stoppen of valt het mee? Er is medicatie die je kan ondersteunen, maar het is ook weer niet de bedoeling om het ene probleem in te ruilen voor het andere. Mocht je het lastig hebben en wat tips willen, stuur gerust een pb.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:03

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe eigenlijk heel erg mee valt. :) Ik merk dat ik wat duf ben en me moeilijk kan concentreren, maar dat zal een combinatie zijn van het wennen aan de pregabaline en afkicken van de oxycodon. Het enige wat ik qua afkickverschijnselen heb is dat m’n thermostaat een beetje in de war is. Het ene moment ben ik aan het rillen van de kou en het volgende moment breekt het zweet me uit, maar als het hierbij blijft dan teken ik daarvoor.

Het enige vervelende is dat ik nu meer pijn heb, maar dat komt natuurlijk doordat de pregabaline nog niet werkt, dus even doorbijten. Ik zag ook altijd erg op tegen het afkicken van oxycodon, maar ik doe dat nu voor de derde keer en tot nu toe heb ik daar nooit grote problemen mee ervaren gelukkig. Het zal uiteraard per persoon en per dosering verschillen, maar het hoeft dus niet altijd een groot drama te zijn gelukkig. Misschien is dat een geruststelling voor mensen die er erg tegenop zien.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:06

Lugea schreef:
Ik moet zeggen dat het me tot nu toe eigenlijk heel erg mee valt. :) Ik merk dat ik wat duf ben en me moeilijk kan concentreren, maar dat zal een combinatie zijn van het wennen aan de pregabaline en afkicken van de oxycodon. Het enige wat ik qua afkickverschijnselen heb is dat m’n thermostaat een beetje in de war is. Het ene moment ben ik aan het rillen van de kou en het volgende moment breekt het zweet me uit, maar als het hierbij blijft dan teken ik daarvoor.

Het enige vervelende is dat ik nu meer pijn heb, maar dat komt natuurlijk doordat de pregabaline nog niet werkt, dus even doorbijten. Ik zag ook altijd erg op tegen het afkicken van oxycodon, maar ik doe dat nu voor de derde keer en tot nu toe heb ik daar nooit grote problemen mee ervaren gelukkig. Het zal uiteraard per persoon en per dosering verschillen, maar het hoeft dus niet altijd een groot drama te zijn gelukkig. Misschien is dat een geruststelling voor mensen die er erg tegenop zien.

Ooh als dat het is haha dat heb ik nu al met de oxy :=

Succes met afbouwen verder en hopelijk gaat de pregabaline snel werken

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 20:07

Ik had daar eigenlijk nooit last van, dus ik wijt het nu maar aan het afkicken, haha. Ik had genoeg bijwerkingen, maar dat dan weer net niet. :+

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 21:29

Ik heb ook een aantal maanden pregabaline geslikt.bij 4x 75 gram begon het te werken. Was wel af en toe wat raar in het hoofd. Maar ik kwam zo wel de dag rond op m’n werk. Was blij toen ik eindelijk kon stoppen.
Wel dikke afkick verschijnselen gehad. Pfff dat was niet leuk.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-22 21:43

Ik was eens een keer eerder door mijn oxycodon en instanyl heen en dat was echt afzien. Ik dacht dat ik gek werd. Vanaf hoge doseringen naar nul, dat was...euhm... niet aan te bevelen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 23:51

Ik ben net weer een paar dagen afgekickt van de oxycodon.
tijdens een astma aanval krijg ik inmense pijn, en als ik dan opgenomen wordt stoppen ze mij al snel vol met oxycodon omdat het anders niet te doen is.
Dan zit ik vaak wel op 100mg per dag. (en knetter stoned....)

Nu heb ik 4 weken in de avond 20mg gebruikt, en gewoon cold turkey gestopt. Nu moet ik zeggen dat ik 10 ziekenhuisopnames achter mn kiezen de afgelopen 12 maanden en dus ook 10x moeten afkicken.....
Ik vind het rillen, het misselijk zijn, de spierpijn etc echt niet grappig.
En nu ik weer een paar dagen hondsberoerd ben geweest, heb ik mijzelf voorgenomen dat ik bij een eventuele volgende opname vriendelijk bedank tegen de oxy.....