2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 18:52

Kinke schreef:
Dorine92 schreef:
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Dat bedrijf deelt natuurlijk ook die info. Welke collega's gevaccineerd zijn/geboosterd zijn/niet gevaccineerd zijn. :+

Hoeft toch niet? Iedereen die kan blijven werken en niet ziek word is niet gevaccineerd :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 03:26

Jilletje schreef:
Dorine92 schreef:
Mensen die teveel vreten oefenen ook onnodig druk op de zorg. Misschien moeten we die dan maar gedwongen op dieet zetten, en anders mogen ze niet meer naar binnen bij de bios en het restaurant.
De mensen die met covid op de IC liggen, hebben bijna allemaal onderliggend lijden. Daar gaat het prikken van gezonde jonge mensen en zelfs kinderen niks tegen doen, zoals je kunt zien. Want zelfs na 3 prikken verspreiden ze het virus nog als een malle

Wauw, ben jij wel helemaal goed? Niet iedereen met overgewicht heeft dat perse door ‘teveel vreten’ he……. Beetje stijlloos om zo te gaan oordelen over mensen.

Grappig wel. Het zijn namelijk 100% jouw woorden. Niet die van mij. Lees nog maar eens. De directe link dat alle mensen met overgewicht teveel vreten heb jij hoogstpersoonlijk zelf gemaakt :j Iets met vooroordelen? :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 03:29

LoveGlove schreef:
Als je het zo inderdaad wil stellen kun je dit inderdaad ook zeggen.

Mensen die overgewicht hebben hoeven niet allemaal door eigen keuze overgewicht hebben. Er zitten ontzettend veel mensen met een eetstoornis tussen. Die kun je niet zomaar op dieet zetten en dat is het. Een eetstoornis is een ziekte. Veel mensen met overgewicht hebben overgewicht vanwege een ziekte. Dit kan een fysieke ziekte zijn. Sommige mensen krijgen overgewicht door Medicatie. Ik ken een paar mensen met een spierziekte. Die kunnen gewoon 0 sporten. Zijn allebei rolstoelgebruikers. Die hebben ook wat overgewicht. Maar om voor hun alle voedingsstoffen binnen te krijgen zonder aan te komen is bijna onmogelijk tenzij je van nature een heel snelle vertering hebt. Om die mensen op dieet te zetten heeft op dat gebied niet veel zin. Om daarmee resultaat te boeken moeten ze zichzelf zeg maar uitsterven. Dat doen we maar niet.

En dan heb ik nog niet gehad over mentale ziektes, zoals depressie, angststoornissen etc. Ja, daardoor kun je ook aankomen. Sommige mensen gaan meer eten, wat niet hun fout is. Als je de griep hebt of zwanger bent veranderen je eetgewoontes ook. Bij depressie geld dat ook. Mijn beste vriendin heeft flink wat overgewicht gekregen vanwege haar depressie en is nu aan het afvallen. In mijn burnout ben ik keihard afgevallen omdat ik niks kon eten, hoe graag ik ook wilde. Mijn maag stuurde het gewoon weer naar boven. Daarna volgde corona en een stukje depressie bij mij en ben alle kilo's en wat extra weer net zo snel aangekomen. Depressie zorgt er juist weer voor dat ik weer meer ga eten.

Al die mensen die door mentale problemen overgewicht hebben kun je niks kwalijk nemen. Ze zijn ziek. Al is het niet fysiek. Het is nog steeds ziek zijn.

De mensen die overgewicht hebben zonder eetstoornissen of mentale of lichamelijke of medische problemen moet je aankijken. En dannog zijn er die er gewoon aanleg voor hebben en van nature gewoon nooit super dun zullen zijn. En dat is ook prima.

Dus vertel me nog maar eens dat alle mensen die "te veel vreten" maar op dieet gezet moeten worden. Zo makkelijk is dat niet. Een prik daarintegen is veel makkelijker. En het is vooralsnog geen plicht. Dat gaat tegen de grondwet in.

Ook jij houdt een heel betoog over iets wat ik niet heb gezegd

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 03:32

Kinke schreef:
Dorine92 schreef:
Op het werk (grooooooot bedrijf, dik 1000+ mensen) ook onwijs veel mensen die 3 prikken hebben gehad en herhaaldelijk met een snotneus of griepje thuis zitten. Momenteel zit letterlijk het halve bedrijf thuis, ofwel met een coronaverkoudheidje, ofwel door vaccinatieschade (hartfalen, longembolieën, bloedingen), en ondertussen houden de wappies het bedrijf overeind.
1 keer corona doormaken en daarna juist geen prikkies nemen lijkt hier over het algemeen (muv mensen in de risicogroep) het beste te gaan. Prikjes en boosters helpen momenteel totaal niet tegen besmettingen, de mensen die dat hebben gedaan zitten nu bijna allemaal thuis

Dat bedrijf deelt natuurlijk ook die info. Welke collega's gevaccineerd zijn/geboosterd zijn/niet gevaccineerd zijn. :+

Dat hoeft het bedrijf niet te delen (gebeurt trouwens soms wel bizar genoeg). Maar wij weten het gewoon allemaal van elkaar. Wordt gewoon besproken. Een deel maakt er nu ook grappen over. Zo van “Jahoor.. 2 prikken gehad én geboosterd en nu alsnog corona. Ik denk dat het tijd wordt dat ik me bij de wappies ga aansluiten”

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 03:35

bigone schreef:
Kinke schreef:

Hoeft toch niet? Iedereen die kan blijven werken en niet ziek word is niet gevaccineerd :+

Ik kom nu net terug van mijn werk en ja, ik heb enkel met een klein clubje ongevaccineerde collega’s gewerkt. De rest die er vandaag hoort te zijn, zit thuis. Kan er niks anders van maken, het is nou eenmaal zo

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:17

Wel een beetje kort door de bocht Dorine92,

Iedereen kan nog ziek worden gevaccineerd of ongevaccineerd!
Alleen als je gevaccineerd bent is de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt een heel stuk kleiner! Lees goed!! een heel stuk kleiner!! Wil dus niet zeggen dat het niet kan!! Maar feit is gewoon dat er meer ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen! Jij gaat mij niet vertellen dat dit niet zo is, heb een zus op de ic werken, dus ik heb het van een , voor mij, zeer betrouwbare bron.

Vorige week is er nog een anti vaxer die ik ken overleden, vertrouwde op zijn eigen immuunsysteem, 62 jaar, vorige maand een broer van een oud klasgenootje van vroeger, 51 jaar, laat 2 puber kinderen na.
Wat dacht je van de dhr Fransman, was op 3 december blij dat hij eindelijk positief getest was op Corona, werd tijd zei hij nog, hij heeft de kerst niet gehaald, ook ergens in de 50! Zo zijn er heel veel voorbeelden te noemen! Deze mensen hadden nog geleefd als ze gevacineerd waren geweest.

Mijn schoonmoeder van 77, ook antivax! Meldde afgelopen weekend ook positief te zijn , maar dankzij de ivermectine bleef het bij milde klachten appte ze! Gister kregen we te horen dat ze opgenomen is, met ernstige hartklachten en vochtophopingen, bijwerking van de Ivermectine!

Kuipers deed gister al een voorzetje, met zijn overzicht, hoeveel er wel dan niet gevaccineerd liggen in het ziekenhuis! Voor mij mogen ze deze cijfers elke dag duidelijk maken

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:55

Citaat:
Deze mensen hadden nog geleefd als ze gevacineerd waren geweest.

Aannemelijk, maar niet met zekerheid te zeggen.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 07:58

Needje schreef:
Citaat:

Hou toch asjeblieft op, je wilt het gewoon niet aannemen dat dat zo is!

kiki1976

Re: 2 keer gevaccineerd plus booster, toch corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:45

Karrij, vaccineren is geen garantie dat wanneer je corona krijgt het overleefd. Dat is niet met zekerheid te zeggen.
Je kan zeggen dat "de kans groot/groter was". Maar dan nog kan er onderliggend lijden zijn waarvan ze op dat moment niet van op de hoogte waren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 08:53

karrij schreef:

:roll:

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:00

Citaat:

Dit vind ik een hele kwalijke en pijnlijke uitspraak zeker als mensen dit lezen die een dierbare (zonder onderliggend lijden) zijn verloren die volledig gevaccineerd en geboosterd zijn.

Ik reageer normaal nooit in topics wbt corona, maar deze opmerking schoot mij echt in het verkeerde keelgat.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:02

Lay_D schreef:
Citaat:

Dit vind ik een hele kwalijke en pijnlijke uitspraak zeker als mensen dit lezen die een dierbare (zonder onderliggend lijden) zijn verloren die volledig gevaccineerd en geboosterd zijn.

Ik reageer normaal nooit in topics wbt corona, maar deze opmerking schoot mij echt in het verkeerde keelgat.

Helemaal waar!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:03

Lay_D schreef:
Citaat:

Het gaat toch niet over die mensen, het gaat toch over 'deze mensen' waar Karrij het over heeft... ?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:06

Cer, ik vind het persoonlijk dan nog steeds een ongepaste uitspraak.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:07

Punt is dat ze dat gewoon niet kan weten. Of die mensen met vaccin wel nog geleefd hadden.
Zulke opmerkingen vallen bij mij in dezelfde categorie als die waar mensen roepen dat iemand aan het vaccin is overleden puur omdat iemand in de maanden na het vaccin nemen is overleden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:09

Is ook zo, je kunt het niet weten.. maar zij heeft het over andere mensen... dat is wat ik wilde zeggen.
Je weet ook niet of het bij die mensen wel of niet zo was, op zich zou het kunnen... dus dat het pijnlijk is, kan, maar het kan waar zijn, of niet..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:11

Het kan zeker waar zijn. Maar presenteer het niet als een feit als het geen feit is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:11

Zo‘n opmerking is net zo misplaatst als bij een overleden off-piste snowboarder even zeggen dat jij wel altijd netjes op de piste blijft.
Men neemt bepaalde risico‘s in het leven en soms lopen die niet goed af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:18

Ik denk dat het hetzelfde zou kunnen zijn als 'hij/zij had nog geleefd als ze op de piste was gebleven' ?
(zonder dat ik daar zelf iets van vind of mensen kwets met deze uitspraak, alleen taaltechnisch achtig gezien zeg maar)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:22

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:24

ik wilde er nog achteraan schrijven 'maar dat weet je ook niet zeker'.. maar ik dacht 'zo diep duiken we er niet in'... maar tadaaaaa natúúúrlijk doen we dat :')
heerlijk hoor... :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:25

karrij schreef:
Needje schreef:

Pas op met dit soort uitspraken.

Fietsvriend van mijn vader, 72, volledig gevaccineerd, is vorige week overleden aan corona.
Geen onderliggend lijden, enigste gevaccineerde op de IC, maar wel degene die overlijdt.

Dus helaas is een vaccin niet zaligmakend en voorkomt het niet dat je aan Corona kan overlijden.
Het reduceerd zeker de kans, daar is juist het vaccin voor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:31

Mensen gaan nou eenmaal vaak dood door eigen beslissingen. Of dat dan is omdat Jan toch liever naar kantoor ging vandaag ipv een zoom-meeting of omdat Jenny haar paard zelf wilde inrijden of omdat Karel zonder gids en GPS in Australie ging wandelen of omdat Annie geen zin had om voor die gekke moedervlek naar de dokter te gaan…..
Laten we daar voor elkaar alsjeblieft geen waardeoordeel aanhangen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:32

Cer schreef:
ik wilde er nog achteraan schrijven 'maar dat weet je ook niet zeker'.. maar ik dacht 'zo diep duiken we er niet in'... maar tadaaaaa natúúúrlijk doen we dat :')
heerlijk hoor... :D

Jeweettoch :') :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 09:33

Needje schreef:
Jeweettoch :') :')

_O- :')