Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:40

Ik weet van mezelf dat ik nooit zonder suiker kan. Dat probeer ik niet eens want dat is kansloos. Ik kan het wel matigen. Zelfde met koolhydraten.
Mijn oma zei vroeger altijd: je mag alles eten, maar met mate. En daar zit veel waarheid in.
Ik ga dus proberen te minderen, met alles. En de vla, toetjes, snoepjes voorlopig even laten staan in de supermarkt.

ThornForest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:49

Wat een mooie transformaties komen er voorbij, respect!
Ik heb onder het wandelen naar de Potcast geluisterd die renee stuurde. Mijn eerste potcast ooit en ik merkte dat ik af en toe gewoon mee zat te praten met het verhaal. De voorbijgangers kunnen wel gedacht hebben dat ik schizofreen ben. :+

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:09

Ik kom mij ook melden! Ga straks alle pagina's eens doorlezen.

Ik ben nu ruim 2 jaar uit huis en woon samen met mijn vriend en sindsdien is het hard gegaan :'). Waar je thuis iets niet mocht pakken, kan ik nu helemaal los gaan in de supermarkt.. Ik ben een echte chips-eter. Snoep, chocolade etc kan ik prima laten staan. Maar chips..
Wij hebben wel eens tijden gehad dat we elke avond een zak chips aten. Alleen vriendlief komt niet aan, maar ik wel :').

We hebben hier een lege slaapkamer waar ik wat wil gaan sporten aangezien de sportschool dicht is. Daar ben ik nu 3 maanden lid van.
Verder doen wij best gezond eten, maar ik snack thuis en op het werk veel tussendoor. Ook zit ik zo'n 1,5u per dag in de auto waardoor ik daar ook veel in snack. In het nieuwe jaar start ik met een andere baan dus gelukkig ook minder lang in de auto.
Het liefst wil ik 20kg er af, maar ik begin maar bij 10kg haha.

Ik hoop hier gezellig mee te kunnen lezen/kletsen en motivatie te kunnen houden!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:46

Dat met de sportschool/sportclubs dicht vind ik nu vooral irritant! Ik heb op zolder wel wat gewichtjes enzo, maar dat vind ik niet echt superleuk + de dingen die ik normaal qua gewicht zou doen in de sportschool kan daarmee bij lange na niet.

Zijn er hier mensen die thuis meer hebben ingericht qua sportmaterialen? Een hometrainer bijv? Zat daar van de week naar te kijken en weet het niet zo goed.
Is dat bij de mensen die dat hebben gedaan een goede aanschaf geweest?

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:47

ThornForest schreef:
Wat een mooie transformaties komen er voorbij, respect!
Ik heb onder het wandelen naar de Potcast geluisterd die renee stuurde. Mijn eerste potcast ooit en ik merkte dat ik af en toe gewoon mee zat te praten met het verhaal. De voorbijgangers kunnen wel gedacht hebben dat ik schizofreen ben. :+

Of ze dachten dat je een intelligent telefoongesprek aan het houden was <<)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:55

DideH schreef:
Dat met de sportschool/sportclubs dicht vind ik nu vooral irritant! Ik heb op zolder wel wat gewichtjes enzo, maar dat vind ik niet echt superleuk + de dingen die ik normaal qua gewicht zou doen in de sportschool kan daarmee bij lange na niet.

Zijn er hier mensen die thuis meer hebben ingericht qua sportmaterialen? Een hometrainer bijv? Zat daar van de week naar te kijken en weet het niet zo goed.

Ik heb Zumba & Ring fit op de Switch! Erg leuk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:01

Ik ga denk ik de Nintendo Wii eens stelen bij mijn ouders. Lekker daarmee sporten. Heb wel wat gewichtjes enzo maar daarmee ben ik na 20 min wel klaar, vind dat saai haha.

Maar tot zaterdag heb ik een oppashondje en loop ik genoeg! Ik moet nog een avondrondje en zit op 11000 stappen al. En moet ook nog naar oppaskatten toe om te voeren. :=

Vandaag beetje zo’n gekke dag na kerst. Dus als lunch volkoren penne met courgette en tomaatjes gehad en vanavond paprika, aardappelen en vegan schnitzel. Echt zo’n gekke dag qua eet tijden. Maar gelukkig is mijn kast nu leeg qua snacks enzo. En vandaag rijstwafels en volkoren afbakbroodjes gehaald. In plaats van witte broodjes haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:09

Zijn er mensen met een Fitbit? Een fitbit groep is misschien ook wel leuk? :D

Workweek hustle & een weekend warrior, ongeacht wat je loopt is dat ook een leuke stok achter de deur.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:10

Ja dat mis ik wel met mijn oude Fitbit! Met Garmin heb je dat niet zo. :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:32

KimD schreef:
Zijn er mensen met een Fitbit? Een fitbit groep is misschien ook wel leuk? :D

Workweek hustle & een weekend warrior, ongeacht wat je loopt is dat ook een leuke stok achter de deur.

Ik werk idd ook met fitbit :)

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:02

Hier heb ik ook een fitbit maar moet zo te lezen echt wat actiever worden! Ik red dat aantal stappen nog niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:10

DideH schreef:

Ik had ooit een crosstrainer, daar was ik toen een tijdje wel fanatiek mee, totdat ik ging hardlopen. Toen stond dat ding alleen nog maar stof te happen, dus ik heb hem weer verkocht :j
Nu ben ik, naast hardlopen, vooral actief met workouts van youtube, Blogilates. Heerlijk over de top, maar op de een of andere manier motiveert ze mij enorm en kan ik dan echt bergen verzetten haha :D :D en word er nog blij van ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:16

Voor de Fitbit mensen, als jullie willen meedoen stuur maar een PB met je email adres, volgens mij is dat voldoende om iemand toe te voegen! :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:18

Achterom schreef:
DideH schreef:

Ik had ooit een crosstrainer, daar was ik toen een tijdje wel fanatiek mee, totdat ik ging hardlopen. Toen stond dat ding alleen nog maar stof te happen, dus ik heb hem weer verkocht :j
Nu ben ik, naast hardlopen, vooral actief met workouts van youtube, Blogilates. Heerlijk over de top, maar op de een of andere manier motiveert ze mij enorm en kan ik dan echt bergen verzetten haha :D :D en word er nog blij van ook.

Dat ga ik eens proberen! Blogilates.
Ik doe al heel veel sporten.
Maar dit lukt me wel vrijwel alleen met sportmaatjes.
Dus misschien een mooie aanvulling

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:33

Wooow jullie gaan echt zo hard, ben er bang voor dat ik het niet bij kan houden hoor :=

Ik zag wel super motiverende foto’s voorbij komen, wat intens knap zeg meiden!

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:36

Ik ga woensdag een uitgebreide meting doen, gewicht, omtrek (buik, kuit etc) en weet ik het allemaal. Dan kunnen we in januari gaan beginnen met op eten letten enzovoort. Confronterend maar wel nodig, denk ik.
Er zullen ook foto's gemaakt worden (ik haaaat foto's) maar dan kan ik na een tijdje kijken of ik verschil zie. Misschien als het heel goed gaat deel ik dat ooit nog, haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:40

theadora99 schreef:
Ik ga woensdag een uitgebreide meting doen, gewicht, omtrek (buik, kuit etc) en weet ik het allemaal. Dan kunnen we in januari gaan beginnen met op eten letten enzovoort. Confronterend maar wel nodig, denk ik.
Er zullen ook foto's gemaakt worden (ik haaaat foto's) maar dan kan ik na een tijdje kijken of ik verschil zie. Misschien als het heel goed gaat deel ik dat ooit nog, haha.

Beste tip die ik ooit gekregen heb om foto's te maken. :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:43

KimD schreef:
theadora99 schreef:

Beste tip die ik ooit gekregen heb om foto's te maken. :j

Eens! Heb fotos van 2020 die in myfitnesspall staan van toen ik bijna mijn streefgewicht had. Heel motiverend om te zien! :D

Edit: betreffende foto, 800 gram van mijn streefgewicht (61) af. Helaas kwam daarna corona en viel het (team)sporten weg, hierdoor nu wel weer wat kilo's erbij tov deze foto

Afbeelding

Ik wil dit jaar terug naar dit!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:19

Ik heb zelf een kamer om te sporten met een matje, dumbells (1, 2, 3 kg en verstelbare), fitnessbal, elastieken, optrekstang en hangboard (voor vingerkracht voor klimmen). Daarmee (icm hardlopen) kom ik een eind. Ik wissel eigen bedachte trainingen af met YouTube filmpjes.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:23

Ik doe mee. Wilde ik 2 jaar geleden nog 3 kg kwijt voor het mooie heb ik er nu de nodige bij. Ik zou er graag 10 af hebben,maar met 7 ben ik al dik tevreden.

Normaliter ga ik 3x naar de sportschool,3x hardlopen en ga ik graag het water op met mijn sup, maar al mijn fanatisme is in oktober gesneuveld en sindsdien snoep en eet ik alles... Daar moet ik echt mee ophouden. Ik start morgen!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:26

Ik heb mezelf deze sportoutfit cadeau gedaan als stok achter de deur om ook echt te gaan! :D

Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:37

Soepblik schreef:
Ik heb mezelf deze sportoutfit cadeau gedaan als stok achter de deur om ook echt te gaan! :D

[ [url=m/aH8PG0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou hiervan echt gedemotiveerd raken omdat ik eruit zou zien als een soort uitpuilende rollade denk ik :')

Mensen die sporten, wat vinden jullie fijne shirts? Ik heb nu 1 sport shirtje, maar die is vrij groot en lelijk en de stof is van het sneldrogende spul. Weet niet of dat de beste optie is.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:40

theadora99 schreef:
Soepblik schreef:

Ik zou hiervan echt gedemotiveerd raken omdat ik eruit zou zien als een soort uitpuilende rollade denk ik :')

Mensen die sporten, wat vinden jullie fijne shirts? Ik heb nu 1 sport shirtje, maar die is vrij groot en lelijk en de stof is van het sneldrogende spul. Weet niet of dat de beste optie is.

Ik heb 3 goedkope shirtjes van de Decathlon. Zelfde stofje als jij beschrijft en dat vind ik toch wel de fijnste optie voor mij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:43

theadora99 schreef:
Soepblik schreef:

Ik had ook gewoon XXL in mijn sportlegging maar deed hem gewoon aan! Ook mensen met een dikke reet mogen prettige kleding dragen tijdens het sporten (of wandelen). :+ Ik had de sportkleding van de HEMA (of grote maten van Zizzi), de shirtjes heb ik nog steeds in verschillende maten. De sportleggings droeg ik maar kort en verkocht ik steeds via Vinted.

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:44

Mag ik mij ook hier melden vanaf 2 januari wil ik weer echt op me eten gaan letten. Weeg nu 92kg en wel graag terug na de 70kg. Ben conditioneel ook slecht door de overtollige kilo's. Ben sinds 1 november begonnen met crossfit. Hoop ook via dit topic de motivatie te hebben. Mijn valkuil zijn de lekkere dingen dus is echt snaaien geworden.