Viruswaanzin #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:19

oomens schreef:
BeFunny schreef:
Mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Daar is niks wetenschappelijks aan.

Helemaal prima om het daarbij te laten, maar ga dan niet allerlei onzin als feiten presenteren ("het vaccin ontregelt je immuunsysteem, en dat is de reden dat gevaccineerden toch op de ic komen, want door het virus zelf - 'vergelijkbaar met een griepje' - kan het niet komen") om toch maar een rationeel argument voor jouw keuze te verzinnen.

Echt, houd het lekker bij je gevoel, maar laat de bullsh*t erbuiten.

Je moet het wel in de juiste context houden hè. Ik beweer nergens dat men niet door het virus op de IC kan belanden. Ik heb wel gezecht dat er bij sommigen het imuunsysteem ontregeld wordt. Die reageren niet goed op het vaccin. En ja die mensen kunnen daardoor op de IC belanden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:20

Maar dan zou je je dus moeten beperken tot: mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Want je weet simpelweg niet van tevoren of jouw lichaam in staat is om het virus te verslaan en cijfers daar doe je niks mee.
Ik weet inderdaad niet hoe mijn lichaam gaat reageren op dat virus, dus ik vertrouw de wetenschappers/virologen.
In de regio waar ik woon zijn heel veel overlijdens geweest, merendeel voordat de vaccins er waren.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:23

Kinke schreef:
Maar dan zou je je dus moeten beperken tot: mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel.

Dat staat er toch.
Dat er meer van gemaakt wordt of gedaan wordt dat ik meer zeg of geprobeerd wordt een andere reactie uit te lokken daar kan ik niks aan doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:24

BeFunny schreef:
Mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Daar is niks wetenschappelijks aan. Gewoon gezond verstand. Door te zorgen dat mijn lichaam zelf instaat is virusjes te bevechten. En nee daar hoef ik niet nu ineens mijn levensstijl voor te veranderen.

Even gequote.

Kinke

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:24

Maar in mijn ogen is het dan geen gezond verstand. Het is gewoon een gok

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:25

Kinke schreef:
Maar dan zou je je dus moeten beperken tot: mijn keuze is gebaseerd op mijn gevoel. Want je weet simpelweg niet van tevoren of jouw lichaam in staat is om het virus te verslaan en cijfers daar doe je niks mee.
Ik weet inderdaad niet hoe mijn lichaam gaat reageren op dat virus, dus ik vertrouw de wetenschappers/virologen.
In de regio waar ik woon zijn heel veel overlijdens geweest, merendeel voordat de vaccins er waren.

Klopt. Je weet als individu niet hoe je op allerlei dingen reageert. Niet hoe je op het vaccin reageert, niet hoe je op een besmetting reageert en ook niet hoe je op een val van 3-hoog reageert.
Toch is er wel iets te zeggen over de kans dat bepaalde gevolgen optreden, al dan niet gecorrigeerd voor risicofactoren. Dat is precies waarvoor er onderzoek wordt gedaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:26

Kinke schreef:

Alles is een gok.
En dat is mijn punt eigenlijk.
Zo simpel had ik het ook kunnen brengen.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:33

BeFunny schreef:
Kinke schreef:

Alles is een gok.
En dat is mijn punt eigenlijk.
Zo simpel had ik het ook kunnen brengen.

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die vertrouwen op hun gevoel. En niet blind staren op de wetenschap die tegenwoordig vrijwel nooit meer onafhankelijk is en vooral gefinancierd wordt door grote bedrijven. Wetenschappers horen te twijfelen aan elke uitslag, zodat ze verder blijven zoeken. Maar helaas zie je dat steeds minder. "Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.

Dus nee, ik vertrouw niet meer volledig op de hedendaagse wetenschap, maar wel op mijn eigen gevoel. En zoek het liever in natuurlijke middelen om weerstand op peil te houden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:33

BeFunny schreef:
Kinke schreef:
maar hoe weet je dan van tevoren dat jouw lichaam in staat is zelf het corona virus te bevechten?

Hoe weet je dat jou lichaam goed op het vaccin reageerd? En hoe weet je dat het vaccin je beschermd? De enige twee mensen die ik persoonlijk ken die wel op de IC belanden waren gevaccineerd. Die hadden wel onderliggend lijden.

Maar ik ken ook veel mensen die corona gehad hebben in alle leeftijden waar het niets meer was dan een verkoudheidje zowel ongevaccineerden als gevaccineerden.

Hoe weet je iets? Dat weet je niet van te voren. En dat geldt voor alles ook weten we niet welke wending het virus gaat nemen, welke varianten er nog komen. Niemand weet dat. We doen wat we denken dat goed is. Ik ben ervan overtuigd dat dat voor iedereen geldt. Op een enkeling die de boel besodemieteren na dan.

Je weet van tevoren niet of een lichaam goed op een vaccinatie reageert, daar heb je helemaal gelijk in. Wat we wel weten is dat de kans dat je lichaam slecht op een vaccin reageert significant veel kleiner is dan dat het slecht op het virus reageert.

En dat is in mijn ogen het rare aan jouw houding en die van veel andere mensen, die niet vaccineren. Als je het op dezelfde manier naar het virus zou kijken als naar het vaccin, dan had je gisteren al in de auto gezeten om je te laten vaccineren. Maar bij het virus schuif je alle risico's opzij, want je lichaam kan dat prima aan. Maar bij het vaccin maak je de risico's veel groter dan ze zijn en moet je je lichaam beschermen. Ik kan echt helemaal niks met dat soort rare contradicties.

Kinke

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:35

Bedankt voor het verduidelijken Karl, ik wist ff niet hoe ik het moest omschrijven :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:41

BeFunny schreef:
Hoe verklaar je dan dat mensen die wel gevaccineerd zijn alsnog op de IC belanden? En dat er aardig wat mensen zijn die ziek worden een paar dagen na het vaccin?

Het virus zelf is niet belastender dan een griep. Tenzij het een kans krijgt je lichaam aan te tasten.

Ik ben Iig blij dat het hier verloopt als een verkoudheid en ik dus geen vaccin nodig heb gehad om van de IC af te blijven.

En dat ik de bewuste keuze gemaakt heb niet te vaccineren. Wat een ander doet daar kan ik mij niet mee bezig houden. Mijn mening erover is alleen maar versterkt na mijn eigen besmetting.

Iedereen heeft recht op zijn mening. Maar.... er is ook een punt dat meningen die gestoeld zijn op non-info een gevaar zijn voor mensen die daar gevoelig voor zijn. Ik heb jou nu al dingen zien lezen waarvan mijn haren overeind staan: het is een griepje, het is niet belastender dan de griep, het vaccin zorgt voor ernstige bijwerkingen. Waarom is het zo moeilijk gewoon te accepteren dat er een virus rondgaat waar we nog te weinig van weten om 100% adequaat te handelen (voor zover dat überhaupt mogelijk is) en dat een vaccin een bepaalde mate van bescherming biedt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:41

MTinker schreef:
"Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.

Je studeert nog steeds geneeskunde en leert veel over het lichaam, hoe het werkt (juist in gezonde toestand), welke ziektes/afwijkingen er zijn en ook welke medicijnen wat doen (en welke gevolgen deze kunnen hebben).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:42

Karl66 schreef:
Ik kan echt helemaal niks met dat soort rare contradicties.

Jij kunt daar niets mee, maar dat is omdat jij wél een basaal begrip van kansrekening hebt, en een groot deel van de kritische denkers wappies in het geheel niet.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:44

Ik vind het risico van een vaccinatie ook groter dan het risico van een virusinfectie. Dus ja,voor mij is het een logische beslissing om dus geen vaccin te nemen.

En mocht het vaccineren ooit verplicht worden, dan alleen een klassiek vaccin zoals het nieuwste vaccin. Maar zelfs dat vind ik onnodig in mijn situatie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:45

Karl66 schreef:
BeFunny schreef:

Hoe weet je dat jou lichaam goed op het vaccin reageerd? En hoe weet je dat het vaccin je beschermd? De enige twee mensen die ik persoonlijk ken die wel op de IC belanden waren gevaccineerd. Die hadden wel onderliggend lijden.

Maar ik ken ook veel mensen die corona gehad hebben in alle leeftijden waar het niets meer was dan een verkoudheidje zowel ongevaccineerden als gevaccineerden.

Hoe weet je iets? Dat weet je niet van te voren. En dat geldt voor alles ook weten we niet welke wending het virus gaat nemen, welke varianten er nog komen. Niemand weet dat. We doen wat we denken dat goed is. Ik ben ervan overtuigd dat dat voor iedereen geldt. Op een enkeling die de boel besodemieteren na dan.

Je weet van tevoren niet of een lichaam goed op een vaccinatie reageert, daar heb je helemaal gelijk in. Wat we wel weten is dat de kans dat je lichaam slecht op een vaccin reageert significant veel kleiner is dan dat het slecht op het virus reageert.

Gelukkig dan maar dat ik voor "mezelf" goed gegokt heb en "mijn" lichaam het virus wel aan kan.

Mijn gok, mijn keuze en mijn verantwoordelijkheid ;)

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:46

oomens schreef:
Karl66 schreef:
Ik kan echt helemaal niks met dat soort rare contradicties.

Jij kunt daar niets mee, maar dat is omdat jij wél een basaal begrip van kansrekening hebt, en een groot deel van de kritische denkers wappies in het geheel niet.

En we zijn weer op het punt van beledigen gekomen...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:46

zeker, ieder z'n eigen keuze etc.
Ik verbaas me gewoon over sommige redeneringen, dus vandaar mijn vragen :D

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:50

Brainless schreef:
MTinker schreef:
"Vroeger" studeerde iemand geneeskunde, tegenwoordig noemen ze het medicijnen studeren. Dat zegt mij al genoeg over de invloed van de pharmacy.

Je studeert nog steeds geneeskunde en leert veel over het lichaam, hoe het werkt (juist in gezonde toestand), welke ziektes/afwijkingen er zijn en ook welke medicijnen wat doen (en welke gevolgen deze kunnen hebben).

Dacht het ook. Ik ken iemand die net afgelopen jaar is uitgeloot voor 'geneeskunde' niet voor 'medicijnen'.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:56

BeFunny schreef:
Gelukkig dan maar dat ik voor "mezelf" goed gegokt heb en "mijn" lichaam het virus wel aan kan.

Dat klopt. Maar dat is nog steeds geen vrijbrief om dan maar allerlei onzin te verkondigen over het risico van vaccineren t.o.v. de infectie doormaken. Want statistisch gezien was het risico voor jou nog kleiner geweest als je je had laten vaccineren. Doen of dan niet zo is, blijft gewoon bullshit.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 14:59

Karl66 schreef:
BeFunny schreef:

Dat klopt. Maar dat is nog steeds geen vrijbrief om dan maar allerlei onzin te verkondigen over het risico van vaccineren t.o.v. de infectie doormaken. Want statistisch gezien was het risico voor jou nog kleiner geweest als je je had laten vaccineren. Doen of dan niet zo is, blijft gewoon bullshit.

Dat weet jij helemaal niet. Want je weet niets van hoe mijn lichaam op vaccinaties reageerd. En waarop mijn keuze om niet te vaccineren daadwerkelijk is gebaseerd. Al jou reacties staan bol van de aannames en dat is heel veel zo.

Het gros van de mensen laat zich vaccineren omdat ze wijs gemaakt is dat het beter is. Dat moeten ze helemaal zelf weten.

Net als dat ik ook zelf moet weten wat ik doe.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:01

Karl66 schreef:

En dat is in mijn ogen het rare aan jouw houding en die van veel andere mensen, die niet vaccineren. Als je het op dezelfde manier naar het virus zou kijken als naar het vaccin, dan had je gisteren al in de auto gezeten om je te laten vaccineren. Maar bij het virus schuif je alle risico's opzij, want je lichaam kan dat prima aan. Maar bij het vaccin maak je de risico's veel groter dan ze zijn en moet je je lichaam beschermen. Ik kan echt helemaal niks met dat soort rare contradicties.

_/-\o_

@BeFunny: jouw eigen keuze, zeker. Maar als jij besmet raakt (die kans is bij ongevaccineerden groter) en vervolgens anderen besmet (ook die kans is bij ongevaccineerden groter) dan heeft jouw 'eigen keuze' invloed op anderen. En dat is nu net het hele probleem.

Als jouw keuze geen invloed zou hebben op anderen dan mag je wat mij betreft helemaal zelf weten wat je doet en hoeveel risico je neemt.

Snap je overigens het concept "statistisch gezien" niet? Statistisch, kijkend naar de cijfers, is het risico nu eenmaal kleiner. Of die kans zich 'uit' weet je niet, maar de kans die je daarop hebt weet je wel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:03

Dat is dan weer jammer, een opmerking als 'het is mensen wijs gemaakt dat het beter is' . En staat ook haaks op jouw opmerking dat jouw keuze een gevoel is. Je geeft hiermee in mijn ogen aan dat je de kennis over vaccinaties/virussen etc als niet kundig afdoet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:06

Nou als ik altijd maar op mijn onderbuik gevoel uitging dan was alles onbetrouwbaar :')

Doordat ik al last heb van angst met name voor ziektes heb ik zo vaak een onderbuikgevoel die niet kloppend is hoe vaak ik daardoor al wel niet dacht oh dit is echt niet goed. Als ik dat constant zou volgen zou niet goed zijn.

Ik heb juist door de vaccinatie veel minder last nu van angsten. Was juist een dikke schop er tegen aan.

En na 11 maanden kan ik wel enigsinds voor mijzelf concluderen dat mijn lijf de vaccinatie prima aankan.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:10

BeFunny schreef:

Tot die gok ervoor zorgt dat je een beroep moet doen op de artsen wiens oordeel je eerst in twijfel trok. Dan is het de verantwoordelijkheid van diezelfde medische wereld om jou van de beste zorg te voorzien.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 15:13

Nou ik zal je vertellen over hoe ik besmet ben geraakt en dat ik Iig niemand heb besmet. Iets met voorzorgsmaatregelen en daarna wil ik daar niets meer over horen.

Mijn vader woont in een tijdelijk verpleeghuis op een afdeling voor revalidatie en coördinatie. Hij gaat door naar een ander huis omdat hij dementerend blijkt. Enfin wij bezoeken mijn vader twee keer in de week.

Nu had hij verkoudheidsklachten en voordat wij langs gingen hem gevraagd of hij getest was. Hij gaf aan ja en geen Corona. Zitten we daar terwijl hij al hoestend en niesend zit te vertellen dat ze koorts gemeten hadden en daardoor geen Corona. Mijn vader is dus dementerend en dacht het zal wel iets anders gegaan zijn. Eenmaal thuis zat het mij niet lekker dus de afdeling gebeld en hij was niet getest. Ik natuurlijk verteld dat ik dat niet erg snugger vind daarop kreeg ik eerst een reactie van hij is gevaccineerd dus we hoeven niet te testen. Waarna ik helemaal pissed werd en haar verzocht heb alsnog te testen. Ze zou het overleggen. Ik werd om half 10 savonds door mijn vader gebeld en die gaf aan dat ze hem binnenste buiten gekeerd hadden en hij was negatief zei die. Maar ik vertrouwde het niet en ben daarna elke dag gaan testen en heb mijn afspraken afgezegd en boodschappen besteld, 3 dagen later tesste ik positief en heb ik een mail gestuurd naar het verpleeghuis. Die de volgende dag met hun excuus contact met mij opnamen er waren nog 3 anderen besmet en ze hadden al klachten en hadden ze dus niet willen testen. Door mijn positieve test zijn ze eindelijk de hele afdeling gaan testen en is die gesloten voor 10 dagen.

Ik heb na die zondag niemand meer gezien. Werk vanuit huis en voor de boodschappen een briefje op de deur dat Hoogvliet het daar mocht neerzetten. Ik heb niemand besmet en ben zelf besmet geraakt door onverantwoord handelen van een zorginstelling. Van een afdeling waar 70 plussers aan het herstellen zijn. Daar valt je bek bij open.

Met mijn vader gaat het verder inmiddels wel goed. Is ook niet heel ziek geweest trouwens ;)
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 30-12-21 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt