Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Kappers op bokt? Niet blij met haarkleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:21

Ik duim voor je!

Wel snap ik niet dat je een soort van ‘natuurlijk’ resultaat verwacht want dat vind ik dit kapsel helemaal niet? De kleur en de overgang?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 20:38

Met natuurlijk bedoel ik dat de kleuren een zachte overloop hebben. Dus niet zo'n harde band die ik nu dus heb. Hierdoor groeit het dus ook heel geleidelijk uit.

Vanochtend kapper geappt dat ik hem mijn haar wil laten herstellen en dat ik m vanmiddag even zou bellen. Moest eind van de ochtend voor een vervelende behandeling naar de tandarts. Vanmiddag gebeld, hij was druk dus zou even appen over de mogelijkheden voor een afspraak, maar nog niks gehoord.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:08

Inmiddels al wel iets gehoord?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 11:35

Nee, en het gevoel wat ik daarvan krijg staat een beetje haaks op dat wat ik tijdens het telefoongesprek kreeg. Namelijk dat hij er ook van baalt en het heel graag wil oplossen.
Volgens mij heb ik duidelijk voorgesteld dat hij maar even moest appen over zijn mogelijkheden de komende dagen. Enige wat nog kan is dat er een communicatiefoutje is en hij denkt dat ik mijn data zou doorsturen. Ik kijk het vandaag nog even aan, anders waag ik er misschien een appje aan.
Merk wel dat het me nu dusdanig begint te irriteren dat m'n meewerkendheid ook een beetje afneemt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:37

of je bent hem voor en doet een suggestie voor een datum en tijd :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 11:39

Dat is idd mijn plan voor als ik vandaag niks van hem hoor. Ik moet helaas ook gewoon werken tot de kerst en ik wil voorkomen dat het opnieuw een haastklus wordt, dus ik heb maar beperkte mogelijkheden. Mocht ik niks horen dan zal ik hem dat voorstellen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:41

Het is volgende week kerst, kappers hebben het hartstikke druk. Bel gewoon even om een afspraak te maken, appjes worden gewoon gemakkelijk vergeten in de drukte en het lijkt mij ook de normale gang van zaken om even telefonisch een afspraak te maken. Ze zullen vast wel open zijn vandaag.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:43

Zou hem eerlijk gezegd einde van de ochtend al je opties doorsturen en er dan begin van de middag achteraan bellen. Je bent geduldig genoeg geweest inmiddels. Mocht hij die data niet kunnen mag hij een tegemoetkoming doen door een deel van het geld terug te geven.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:44

In je voorbeeld zit er weer krul/slag in. Zou echt opzoek gaan naar een foto van haar dat net zo stijl is als de jouwe. Hopelijk hoor je wat van hem vandaag.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 11:44

zorro schreef:
Het is volgende week kerst, kappers hebben het hartstikke druk. Bel gewoon even om een afspraak te maken, appjes worden gewoon gemakkelijk vergeten in de drukte en het lijkt mij ook de normale gang van zaken om even telefonisch een afspraak te maken. Ze zullen vast wel open zijn vandaag.

Ik heb hem gister gebeld, toen was ie dus te druk om telefonisch een afspraak te maken. Vandaar het voorstel om te appen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:45

Ik zou idd zelf een app sturen:
"Goedemorgen, ik heb vast mijn agenda bekeken, de volgende data komen mij heel goed uit:
Xxxxxx
Xxxxxx

Beiden dagen zou ik de gehele dag kunnen, dan kunnen we de tijd nemen voor het herstel.

Ik hoor het van je!

Groeten!"

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:48

helemaal met lieffiefi eens hoor.. gewoon zelf goed achter aan zitten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 11:51

Kappers hebben het momenteel Bere druk. Niet alleen kerstdrukte maar ook omdat iedereen nu zijn haar nog wil laten doen omdat men bang is in een nog strengere lockdown te gaan en kapsalons hun deuren weer moeten sluiten.

Het komt vast allemaal weer goed met je haar.
Vergeet geen goede kwaliteit verzorgings producten in huis te halen. Daar zal je haar ook blij mee zijn

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 11:51

Lieffiefi schreef:
Ik zou idd zelf een app sturen:
"Goedemorgen, ik heb vast mijn agenda bekeken, de volgende data komen mij heel goed uit:
Xxxxxx
Xxxxxx

Beiden dagen zou ik de gehele dag kunnen, dan kunnen we de tijd nemen voor het herstel.

Ik hoor het van je!

Groeten!"

Heb dit zo gestuurd net met de opties die ik heb voor kerst.

Overigens zag ik daar tijdens mijn afspraken genoeg dat er op mobiele telefoons werd gekeken. Toen mijn verf moest inwerken zat de styliste ook gewoon rustig zelf een beetje te telefonen, of de hond werd even uitgelaten, dus er is echt wel voldoende tijd om even een appje te sturen naar een klant met een klacht die je graag wilt oplossen. Persoonlijk vind ik het raar dat ik daar dan nog achteraan moet zitten, maar goed. Ik wil graag normaal haar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:08

Ja zo kennen we er wel meer… gewoon goed bij jezelf blijven en voor jezelf opkomen en niet gaan afvragen waarom ze je geen berichtje sturen want er was altijd genoeg tijd voor hond of mobiel als je daar was. Kort en bondig bij je standpunt blijven en niet verwachten dat ze je behandelen zoals je verdiend.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:26

Eens maar je hebt nu gewoon een "lekker luchtig" appje gestuurd en daarmee herinner je hem ook gewoon eraan dat hij data zou doorzenden.
En dat mag, helemaal niets mis mee :)

Ik ben benieuwd wanneer hij reageert en hoe.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 12:27

Woensdagmiddag een afspraak. Dat is dus snel geregeld nu. Krijg wel t idee dat ie me nogal irritant begint te vinden, maar dat kan invulling zijn en is misschien ook wel een beetje wederzijds.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:30

Maar waarom? Je hebt toch snel een afspraak kunnen maken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:36

Hij mag je irritant vinden, hij heeft je haar laten verzieken.
Daar hoef je echt niets mee te doen.
Hij dealt zelf maar met zijn gevoel.
Als hij goed had laten leveren de 1e en 2e keer had hij zijn energie ergens anders aan kunnen besteden.
Hij liet je 2 maal de deur uitlopen, snapt je en lost het op.
En of hij zich irriteert... vast, maar dat is niet jouw probleem :)
Je krijgt vast een top kapsel, denk daar maar aan <3

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 12:50

Is waarschijnlijk ook een groot deel invulling hoor, maar zo meewerkend en actief oplossend hij was aan de telefoon, zo passief en kortaf is de communicatie nu. Maar inderdaad, dat is van hem en niet van mij.

De afspraak is natuurlijk weer tot 17u, dus ik hoop dat het voldoende tijd is, maar dat is niet mijn verantwoording.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:52

Nymeria schreef:
Is waarschijnlijk ook een groot deel invulling hoor, maar zo meewerkend en actief oplossend hij was aan de telefoon, zo passief en kortaf is de communicatie nu. Maar inderdaad, dat is van hem en niet van mij.

De afspraak is natuurlijk weer tot 17u, dus ik hoop dat het voldoende tijd is, maar dat is niet mijn verantwoording.

Communicatie via Whatsapp is altijd anders dan via de telefoon/life.

Komt vast goed.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 12:53

Vergeet ook niet dat mensen via de app heel anders kunnen overkomen dan ze het bedoelen, en zeker in zo'n situatie zal er vanuit jou wel enigszins invulling zijn. Gezien je al aangaf niet zo assertief te zijn, dan kan ik me best voorstellen dat jij je onbewust of bewust bezwaard voelt om hem zo "lastig te vallen" –ook al is dat je goed recht, zegmaar.

Hopelijk lost hij het prachtig op woensdag!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:02

Met schriftelijke communicatie, zeker via de app, ben je gewoon zoveel nonverbale communicatie kwijt dat het elkaar niet begrijpen heel erg op de loer ligt.

Je hebt nu een afspraak voor woensdag en als hij niet om 17.00 uur klaar is met je haar, dan wordt het dus een pizzaatje, al dan niet gezellig samen. Je gaat pas weg als het af is. Jammer dan.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 13:03

Nymeria schreef:
Woensdagmiddag een afspraak. Dat is dus snel geregeld nu. Krijg wel t idee dat ie me nogal irritant begint te vinden, maar dat kan invulling zijn en is misschien ook wel een beetje wederzijds.

Hoelaat heb je de afspraak? En tot hoelaat is de kapper open? Eerder schreef je toch dat hij evt zondags tijd had om je haar te fixen??

Ik vind een afspraak smiddags met kleuren en blonderen etc te krap, misschien een tip om voortaan dit alleen sochtends te laten doen op een vrije dag waarop je niet nog andere afspraken hebt!

Mijn haar is ooit ook verpest. Ben toen uit Friesland helemaal naar Den Haag gereden en naar Tony and Guy gegaan en men heeft het keurig in orde gemaakt. Wel mijn lange haar in een kort kapsel moeten laten knippen want het haar zelf was teveel beschadigd en hun de kleur laten bepalen. Stond werkelijk schitterend terwijl ik nooit kort haar gehad heb.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 13:20

Sabri schreef:
Nymeria schreef:

Hoelaat heb je de afspraak? En tot hoelaat is de kapper open? Eerder schreef je toch dat hij evt zondags tijd had om je haar te fixen??

Ik vind een afspraak smiddags met kleuren en blonderen etc te krap, misschien een tip om voortaan dit alleen sochtends te laten doen op een vrije dag waarop je niet nog andere afspraken hebt!

Mijn haar is ooit ook verpest. Ben toen uit Friesland helemaal naar Den Haag gereden en naar Tony and Guy gegaan en men heeft het keurig in orde gemaakt. Wel mijn lange haar in een kort kapsel moeten laten knippen want het haar zelf was teveel beschadigd en hun de kleur laten bepalen. Stond werkelijk schitterend terwijl ik nooit kort haar gehad heb.

Ik heb idd zondags de hele dag tijd, dat had ik ook voorgesteld. Woensdag ook overigens, maar hij stelde zelf deze tijd voor. Prima: hij weet wat er aan de hand is en moet veranderen, nu is het zijn verantwoording om dat in die tijd voor elkaar te krijgen.